Spotkała mnie dzisiaj niemiła niespodzianka kiedy próbowałem odpalić samochód – po przekręceniu kluczyka zapalają się lampki te co zwykle, włącza się radio, zegarek itd. Po przekręceniu na zapłon – gaśnie wszystko oprócz kontrolki akumulatora i hamulca ręcznego. Słychać tylko kliknięcie przekaźnika, a silnik milczy. Przeszło mi przez myśl, że może to wina akumulatora, bo już jest dość słaby i planuję go wymienić w najbliższym czasie. Ale ładowałem go wczoraj przez całą noc, więc raczej nie zdążył paść. Poza tym, gdy jest padnięty akumulator, to jednak coś tam próbuje kręcić i przygasa wszystko włącznie z żarówkami w kabinie i na zewnątrz. A teraz nie, nic nie przygasa od spadku napięcia. Jakąś godzinę wcześniej samochód odpalił "na dotyk".
Zajrzałem do puszki z bezpiecznikami, ale na oko wszystkie wyglądają dobrze (nie widać przepalonych drucików w okienkach). Który bezpiecznik jest od rozrusznika? Największy widziałem tam 80A, ale wydaje mi się, że to chyba nie ten, bo rozrusznik bierze większy prąd.
Czy bez wjazdu na kanał da się wymontować rozrusznik?
Dopisano 30 wrz 2015, 20:35:
Sprawdziłem na innym akumulatorze i jest to samo...
Mazda 323c – padł rozrusznik?
Strona 1 z 1
Dostęp do niego jest do kitu – zdemontuj dolot i będzie łatwiej ale cudów nie oczekuj.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No właśnie mam dylemat czy męczyć się z tym czy odwiedzić mechanika. Ile może kosztować naprawa tego? Kolega mi zasugerował, że to może być objaw kończącego się automatu przy rozruszniku.
PS wydaje mi się, że problem ma miejsce głównie wtedy, gdy silnik jest ciepły. Dzisiaj rano znowu odpalił bez problemu.
PS wydaje mi się, że problem ma miejsce głównie wtedy, gdy silnik jest ciepły. Dzisiaj rano znowu odpalił bez problemu.
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Mogą też się najzwyczajniej szczotki kończyć.
Koszty naprawy nie są straszne.
Koszty naprawy nie są straszne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zabrałem się dzisiaj za wykręcanie rozrusznika i poległem
Udało mi się wykręcić 2 śrubki od strony akumulatora (wykręciłem wcześniej filtr powietrza i uchwyt akumulatora).
Niestety, została jeszcze jedna śruba. Podejrzewam, że jest po drugiej stronie niż tamte. Czy to ta, którą zaznaczyłem na zdjęciach poniżej? Zdjęcia zrobione spod nadkola.
Dostęp do śruby blokuje kawał blachy przykręcony między silnikiem/skrzynią i kolektorem dolotowym. Próbowałem to ruszyć kluczem nasadowym z przegubem i kilkoma przedłużkami, ale tak pod kątem tego chyba nie ruszę... Czyżbym musiał jeszcze zdjąć kolektor i tą blachę?
Udało mi się wykręcić 2 śrubki od strony akumulatora (wykręciłem wcześniej filtr powietrza i uchwyt akumulatora).
Niestety, została jeszcze jedna śruba. Podejrzewam, że jest po drugiej stronie niż tamte. Czy to ta, którą zaznaczyłem na zdjęciach poniżej? Zdjęcia zrobione spod nadkola.
Dostęp do śruby blokuje kawał blachy przykręcony między silnikiem/skrzynią i kolektorem dolotowym. Próbowałem to ruszyć kluczem nasadowym z przegubem i kilkoma przedłużkami, ale tak pod kątem tego chyba nie ruszę... Czyżbym musiał jeszcze zdjąć kolektor i tą blachę?
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Tak – tą śrubę też musisz wykręcić.
Ta blacha (wspornik kolektora) jest przykręcona na górze jedna śrubą do kolektora i chyba dwiema na dole do bloku silnika. Kolektora nie musisz na szczęście demontować
Ta blacha (wspornik kolektora) jest przykręcona na górze jedna śrubą do kolektora i chyba dwiema na dole do bloku silnika. Kolektora nie musisz na szczęście demontować
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dużo jest roboty z demontażem kolektora? Pytam, bo akurat mam w zapasie nową uszczelkę (podejrzewam, że może trochę przepuszczać) i może bym ją wymienił gdyby to nie było strasznie skomplikowane. Wyjęcie rozrusznika ze zdemontowanym kolektorem to już byłaby prościzna
- Od: 4 maja 2014, 20:46
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.5 1996
Honda Civic VIII Hybrid 2008
Bez odkrecenia tej podpory kolektora raczej nie wyjmiesz. Jak robiłem remont silnika to głowicę ściągałem wraż z kolektorem dolotowym bo inaczej się nie dało.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Też miałem coś takiego, ale po kilku tyknieciach zazwyczaj odpalił ;–)
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości