Jak ktos z glowa uzywal to nie bierze.
Dopisano 26 maja 2013, 22:30:
Jak ktos z glowa uzywal to nie bierze.
Ile Twój Z5 pali oleju?
tak czytam te komentarze i stwierdzam że trafił mi się bardzo zadbany egzemplarz.Moja madzia obecnie ma na liczniku 219tys,na 10tyś km czyli od wymiany do wymiany dolewam jej 1litr oleju.
W sumie to nie wiem ile mój z5 spali. Znajomi mówią że jak przypizduje mu to śmierdzi za mną. Ale dymu nie widać. Wiem że się leje od strony rozrządu i rzyga na wszystko, zawieszenie alternator paski itd. Tak swoją drogą to tam dwa simeringi puszczają?
- Od: 12 wrz 2015, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: lublin
- Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r
Smród smrodowi nierówny – zapytaj czy faktycznie czuć spalonym olejem.
Swoją drogą to jakby brał olej w dużych ilościach to miałbyś też takie efekty jak np. poranne dymienie na niebiesko
Wałki rozrządu mają swoje uszczelniacze i w zasadzie nie ma co kombinować a jedynie zakładać ori.
Druga sprawa to zapewne puszcza uszczelka pod pokrywą rozrządu – ja swoją pokrywę ściągałem już kilka razy BEZ zmiany uszczelki, którą swego czasu wymieniłem na ori i jak dotąd nie ma tam wycieków oleju.
Ja u siebie po remoncie silnika przez 10kkm jak na razie to nie musiałem dolewać oleju.
Swoją drogą to jakby brał olej w dużych ilościach to miałbyś też takie efekty jak np. poranne dymienie na niebiesko
Wałki rozrządu mają swoje uszczelniacze i w zasadzie nie ma co kombinować a jedynie zakładać ori.
Druga sprawa to zapewne puszcza uszczelka pod pokrywą rozrządu – ja swoją pokrywę ściągałem już kilka razy BEZ zmiany uszczelki, którą swego czasu wymieniłem na ori i jak dotąd nie ma tam wycieków oleju.
Ja u siebie po remoncie silnika przez 10kkm jak na razie to nie musiałem dolewać oleju.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przecież wymienić uszczelkę pod pokrywą rozrządu można nawet na parkingu pod blokiem więc jaki masz z tym problem?
Nie są potrzebne żadne specjalistyczne nawet narzędzia a co do silikonu to nawet producent zaleca go w niektórych miejscach dać – gdzie dokładniej to już odsyłam do lektury manuala
Nie są potrzebne żadne specjalistyczne nawet narzędzia a co do silikonu to nawet producent zaleca go w niektórych miejscach dać – gdzie dokładniej to już odsyłam do lektury manuala
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Hey, mam pytanie do osób, u których występuje spalanie znacznej ilości oleju w Z5. Czy są jakieś widoczne objawy brania oleju? Widać dym na rozgrzanym silniku przy przegazówce? Jadę oglądać Mazdę 323 z tym silnikiem i nie wiem czy jestem w stanie to skontrolować "na oko".
-
kslavek
musiałaby żreć naprawdę dużo oleju żeby można było po kolorze spalin wywnioskować ubytek tą drogą inna sprawa przy zużytych uszczelniaczach bo przy odpalaniu na zimno potrafi puścić solidną siwą chmurę. także jeżeli przy ciepłym silniku można zauważyć lekko siwe spaliny to silnik jest ale do remontu
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Po pierwsze warto popatrzeć własnie na pierwsze uruchamianie silnika na zimno np. po całonocnym postoju.
Chmura niebieskiego dymu daje do myślenia
A jeśli auto poddymia niebieskawo-szaro już po rozgrzaniu to jeszcze gorszy będzie "padalec"
Teraz jest chłodno więc kolor dymu musi być biały (jak para wodna) bez żadnych dodatkowych odcieni.
Chmura niebieskiego dymu daje do myślenia
A jeśli auto poddymia niebieskawo-szaro już po rozgrzaniu to jeszcze gorszy będzie "padalec"
Teraz jest chłodno więc kolor dymu musi być biały (jak para wodna) bez żadnych dodatkowych odcieni.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości