wentylator chłodnicy, stan płynu chłodniczego i mokry silnik

Postprzez Yard » 7 cze 2006, 19:28

carlo80 napisał(a):oki,
Doradzicie jakis dobry klej zeby zalepic te dziurki w plastiku i zeby wytrzymal termicznie ?

Najlepszy to nowa chłodnica. Było to już wałkowane na forum.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez carlo80 » 8 cze 2006, 00:42

Yard napisał(a):
carlo80 napisał(a):oki,
Doradzicie jakis dobry klej zeby zalepic te dziurki w plastiku i zeby wytrzymal termicznie ?

Najlepszy to nowa chłodnica. Było to już wałkowane na forum.


ok Orin, to jutro kleje poxipolem : ]

nie sa to wielkie dziury a raczej dziureczki gornym plastiku
wyrobione chyba przez wrzaca wode

na razie nie mam $ na nowa chlodnice, wiec sobie tak sprobuje poradzic .

pozdr
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Yard » 8 cze 2006, 07:28

Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez carlo80 » 16 sie 2006, 12:14

chlopaki kupilem na allegro wlacznik wnetylatora chlodnicy – i nie kreci :(( czy to na pewno on jest padniety?[ na krotko do masy podlaczony dziala i kreci ! ]
termostat chyba nie ma nic do rzeczy...

Mam wystawic gosciowi negatywa czy moze dal mi zly model do mojej mazdy ?
link do aukcji :
http://www.allegro.pl/item117696056_wyl ... 3_626.html
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez tomekrvf » 16 sie 2006, 12:31

carlo80 napisał(a):Mam wystawic gosciowi negatywa czy moze dal mi zly model do mojej mazdy ?

Zanim kogoś obsmarujesz, upewnij się że nie robisz żadnego błędu. Na pudełku od czujnika masz numer katalogowy i ten numer podaje sprzedawca. Jeśli wejdziesz na stronę np Intercarsu i wbijesz ten numer to okaże się że jest to czujnik do twojego auta. Zresztą na aukcji jest link do strony producenta.
A żeby sprawdzić czujnik, włóż go do wrzątku i sprawdź czy zamyka obwód. Ma zamykać przy 90st C.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez luzaklive1 » 26 paź 2006, 14:56

panowie....podepne sie pod temat ...mam pytanie

w zbiorniczku wyrownawczym ubywa mi plynu...mialem jakis miesiac temu wode spuszczaną....i zalany został ponownie na full....poczym po pol miesiaca dolalem pol litra...a po kolejnym okresie 14 dni..kolejne poł.... i brakuje znów...tak ze 0.3 literka
nie ma wycieków nic nie zaobserwowałem....niepokojacego....

jakies sugestie....kazda jest cenna podpowiedz

pzdr
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez carlo80 » 26 paź 2006, 18:07

bierze plyn przez uszczelke pod glowica?
na pewno nie masz nigdzie wycieków?
sprawdz czy w chlodnicy nie ma mazi tlustej jak maslo.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez GofNet » 26 paź 2006, 18:25

Zacznij od najprostrzej i najtańszej czynności, czyli przeprowadź odpowietrzanie układu chłodzenia (info w archiwum na FORUM).

Jeśli to nie pomoże, to upewnij się, że płyn nie wydostaje się z układu chłodzenia na zewnątrz przez mikropęknięcie lub małą dziurkę w chłodnicy lub na łączeniach elementów (np. gumowa rura z króćcem, itp). Niekiedy wycieki występują wyłącznie podczas jazdy, kiedy w układzie panuje zwiększone ciśnienie. W chwili stygnięcia do układu zamkniętego zasysany jest płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli są wycieki, to tu uleci, tam zassie i w układzie jest OK, a w zbiorniczku wyrównawczym ubywa.

Uszczelka pod głowicą? Jest taka możliwość, ale tutaj powinieneś przeprowadzić kilka małych testów:
1. Jeśli z tłumika pachnie płynem chłodzącym i kopci na biało (pomijając wilgotne dni oraz parę podczas jazdy w chłodne poranki). Jeśli kopci i pachnie, to sprawa jasna.
2. Zerknij do chłodnicy. Jeśli wewnątrz jest olej silnikowy, to istnieje duże prawdopodobnieństwo w/w usterki. Nie jest jednak powiedziane, iż jeśli nie ma oleju w układzie chłodzenia, to uszczelka jest zdrowa.
3. Pomiar kompresji może uwydatnić ew. usterkę wskazując na fakt i miejsce wystąpienia "przedmuchu".

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Ferdek323F » 11 lip 2016, 00:09

Witam. Mam podobny problem z ubywaniem płynu ze zbiorniczka w 323F 1.5 16v Z5 . 97. Wcześniej chłodnica była zalana wodą nie było termostatu, :( (ktoś pewnie wiedział co jest i sprzedał ją ). Postanowiłem wymienić płyn i zaprowadziłem do mechanika. Widziałem stary płyn który spuszczali, przypominał rdzawy rosół z oczkami tłuszczu. Olej na minimum był, czarny ale czysty sprawdzany – i już wymieniony na 5W40 Castro.
Po odebraniu auta za uwarzyłem że płyn ucieka Tylko gdzie? Teraz jest już płynu na minimum. Wstępne oględziny z wydechu leci woda lub płyn pryska przy większych obrotach , do tego opaska węża przy chłodnicy nie trzymała lub puściła (po powrocie z tankowania przejechane 10km). Wentylator sprawdzałem pod akumulator – chodzi – na klimie też.
Wskażnik temp po odpaleniu auta zimnego, poniżej kreski po ok 5min podnosi się i stopniowo rośnie, aż tak do ok połowy ( na 9 godz) i nic więcej nie idzie nawet jak jadę 15km. więc nie wiem czy czujnik działa.
Płynu ciągle ubywa lecz nie widać gdzie?. Myślę uszczelka pod głowicą- to samo powiedziałem mechanikowi jak zobaczyłem starą zupę , a on <glupek2> ze nie i jest ok.
Auto odpala normalnie nie kopci, nie szarpie , nie ma problemu z przyspieszaniem, pracuje równo. Więc gdzie jest płyn? czy tak by parował , lub uszczelka puściła i sączy się w tuleje a pózniej do wydechu?
Miałem tak w Dacii tylko że ona ciężko paliła i olej był też pomieszany tzw. (masło) ..
Czy ma ktoś jakiś pomys :( ł. Nie mam zamiaru płacić mechowi za błędną diagnozę :>
Początkujący
 
Od: 7 lip 2016, 10:23
Posty: 5
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda 323F BA 1.5/16V DOHC1997r.

Postprzez rafał88 » 11 lip 2016, 00:22

Wystarczy ze z pompy wody delikatnie bedzue sie sączyć i tego nie zauwazysz szczegolnie po nocy. A jak silnik goarcy to odparowuje. Rozrzad byl robiony z pompa wody ?? JAK nie to pompa do wymiNy. Bo jakby to byla uszczelma pod glowica mialbys kawe z mlekiem w ukladzie chlodzenia. A znow jakby szlo na cylindry nie pracowalby rowno po odpaleniu po nocy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 11 lip 2016, 10:12

Rafał ma rację. Miałem podobnie z tym. że była wymieniana pompa wody i też zaczęło ubywać powoli ale jednak. Po jakimś czasie przestało i do dziś jest ok. Jak kiedyś ściągnąłem osłony pod silnikiem to zauważyłem że uciekało między króćcem węża chłodnicy a pompą wody. Tam jest taka uszczelka między tym i albo mechanik to za mocno skręcił i usiadło albo jakaś uszczelka trefna była. W każdym bądź razie zalepiło się to i już tego nie ruszałem bo nie ma to większego sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Ferdek323F » 11 lip 2016, 16:24

Dziś byłem u mecha i powiedziałem co i jak , a On że pewnie był jeszcze zapowietrzony i dlatego ubyło no i ta obejma co nie ściskała. dowiedziałem się ile za rozrząd kompletny tak 800 :| i namawiał bym wymienił też pompę wody , ale nie zapytałem się ile za nią i wymianę. Dziś rano było pusto w zbiorniczku zero płynu borygo B12- więc dolałem Prestone i <faja> no i w drogę. zobaczymy jutro czy zejdzie do zera.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2016, 10:23
Posty: 5
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda 323F BA 1.5/16V DOHC1997r.

Postprzez Andrzej414 » 11 lip 2016, 16:38

800Zł to cena z pompą. jak on chce za sam rozrząd tyle to chce Cię naciągnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 13 lip 2016, 07:57

Ojj zdzierca jakiś :P Taki prosty rozrzad i takie piniądze chce. Ile teraz komplet z paskiem i rolkami?? 250-350zl?? Pompa wody ok 120-140zl. I 200 za robocizne maks przy takim silniczku. Niech wezmie te 800zl z robocizna i komplet z pompą :) Tylko niech Ci zostawi stare graty dla Ciebie.

Tu jest oryginal Mazdy z FOX Rzeszow, jednej rolki brak ale to na luzie dokupi osobno..
http://allegro.pl/rozrzad-oryginal-mazd ... 66727.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Ferdek323F » 23 lip 2016, 21:58

Witam. Problem z płynem rozwiązany :) – prawdopodobnie wyciek z węża spowodował ponowne zapowietrzenie :| i dlatego tyle płynu ubyło. Teraz po dolaniu płynu, ubyło po tygodniu jazdy 1,5 cm w zbiorniczku i teraz stan tak się utrzymuje <jupi>
ps. rozrząd w intercar.. 443zł kpl. pompa 214zł wiec musi Madzia poczekać :> Dzięki.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2016, 10:23
Posty: 5
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda 323F BA 1.5/16V DOHC1997r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323