Strona 55 z 56

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 6 gru 2015, 14:48
przez hakan1
Przy 0 stopni na polu to sprawdzałem.
Z garażem to działa jak cud.
Gdy zmrożony samochód który nie pali wepchnie się do garażu na około 1-2h w którym jest +10st auto odpala za 2-3 razem oczywiście i tak trzeba wciskać gaz.

PostNapisane: 7 gru 2015, 00:09
przez Marek 161BD081
A ja zmierzyłbym mu jeszcze ciśnienie sprężania po całonocnym postoju bez wcześniejszego uruchamiania silnika.
Parametry "live data" w Forscan'ie miał prawidłowe?

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 9 gru 2015, 09:58
przez hakan1
Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia z rana ciśnienia sprężania.
Myślę że nawet gdyby było kiepsko ze sprężaniem to i tak by odpalił, poza tym opornik i symulowanie +30st. to potwierdza.
Parametry na for scan sprawdzę ale wszystko było niby ok.
Zawsze za pierwszym paleniem silnik jakby się uruchomił na 2sek i potem już koniec.
Ewidentnie coś z mieszanką rozruchową.
Jutro będę miał zestaw imo z komputerem zobaczymy czy coś pomoże.

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/

PostNapisane: 9 gru 2015, 21:48
przez Dave
napisaliście, że przepływa była czyszczona, może trzeba podmienić i sprawdzić

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/

PostNapisane: 9 gru 2015, 21:56
przez Dave
Miałem kiedyś b3 z padniętom przeplywką, i odpalałem przy wduszonym do połowy pedale gazu. Potrzymałem kilkanaście sekund żeby troszkę się rozgrzał i dalej było ok. Stąd maja sugestia.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 9 gru 2015, 22:34
przez hakan1
Jeżeli komputer się nie sprawdzi to jeszcze spróbuję z przepławką może to być to.
Była czyszczona i przelutowana na komputerze nie wykazuje błędu ale pewności że jest 100% ok nie na

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 15 gru 2015, 18:46
przez hakan1
Wymiana komputera z immobilizerem nie pomogła.
Pozostaje mi jeszcze podmienić przepływkę i sprawdzić z rana kompresję.

Nie mam innych pomysłów.

Dziś odpaliłem samochód bez gazu za 2 razem z opornikiem symulując +30st (temp. silnika)
Rano był mróz a w czasie odpalania +4 stopnie.
Silnik popracował z minutę po czym go wyłączyłem , włożyłem wtyczkę do czujnikia temperatury który wskazał +10st. .

Próba odpalenia, kręcę i nic , trzy podejścia ,wciskałem gaz , zalało świece i nie odpalił.
Poczekałem z 5 minut, włożyłem do wtyczki opornik symulując 30st. trochę pokręciłem z wciśniętym gazem do końca i oczywiście zapalił.
Gdy popracował około 3 minuty włożyłem wtyczkę do czujnika i już palił za każdym razem normalnie.

Co powoduje wciśnięcie gazu do końca przy odpalaniu? Więcej paliwa czy nie do końca?

Jakieś pomysły?

PostNapisane: 15 gru 2015, 19:10
przez Marek 161BD081
Wciśnięcie gazu daje full powietrza przez co zalany silnik łatwiej odpala.
Zmierz tą kompresję i zrób próbę olejową

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 3 sty 2016, 12:54
przez gabber_
Witam mam podobny problem z tym dopalaniem <glupek2>
Była moja Maczka 323f BA z 1997 r. u 3 mechaników stała tam u każdego po ponad 2 tygodnie i kaźdy rozkłada ręce, nikt nie może sobie z nią poradzić :( wymieniona była kopułką, przewody ,świece, i inne i nadal jest tak że muszę ją trzymać na rozruchu przez 4 a nawet więcej minut i pulsować gazem inaczej nie odpali – wiem że to jest zabójstwo dla aku i rozrusznika ale inaczej nie odpali. Była wymieniona nawet listwa z wtryskami i jest tak samo. Jeden imechanik mówił że ciśnienie w cylindrach na zimnym i na ciepłym jest ok a gdy ją odbierałem mówił że ciśnienie na wszystkich cylindrach jest o połowę mniejsze niż powinno być i że albo remont silnika albo przekladka. Tylko zastanawia mnie fakt że pozostali mechanicy mówili że ciśnienie jest ok. Fakt faktem Mazda pije olej około 1 litr na 3-4 tys. sporo to wiem ale cieknie pod kopułką. Jak już odpadli pracuje tak jak by na 3 garnki ale po 2 minutach pracy silnik działa normalnie, co ciekawe jak już odpadli i popracuje te 2 minutki można uruchomić silnik od kopa. W lecie ten problem też jest ( mam tak już 2 lata ) ale jakoś szybciej można silnik uruchomić. Proszę o pomoc

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 3 sty 2016, 13:08
przez rafał88
Aparat podmien zaplonowy ;)

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 6 sty 2016, 00:59
przez Marecki97
witam, mam problem z moją mazdą :( :(
wczoraj rano normalnie ją odpaliłem był mróz -18C, po szkole również od strzała..
wrociłem do domu, zgasiłem silnik- po trzech godzinach musiałem jechać do miasta, ale niestety stało się...
samochód nie odpali, bez szans.. :–(
ładowałem akumulator niestety nie pomogło, pompa działa, paliwo daje...
nie wiem już co może być nie tak :(
tutaj filmik ukazujący owy problem https://www.youtube.com/watch?v=bOSTLgz0WqU

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 6 sty 2016, 09:27
przez rafał88
Slychac jakby chcial załapac . Widac , ze paliwa masz w ujjj malo albo wcale go nie ma. Ja ppodjerzewam ,ze pompka moze miec dosc , albo jest totalne dno i dlatego nie zapala.
I nie pisz, ze jechales i nic sie nie dzialo i ze paliwo musi byc.

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 6 sty 2016, 13:23
przez Marecki97
paliwa miałem mniej, dolałem po tym incydencie 6L, ale nie poomogło.,
Moim błędem była jazda na głębokiej rezerwie, ale na prawdę nic się nie działo..
Kupię paliwa za 50zł i zobacze, przed tym wleje troche denaturatu (nie zaszkodzi?)

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 6 sty 2016, 20:57
przez rafał88
Nic Ci to nie da jak pompa zdechla. Wlej troche beznyny za przepustnice zaloz rure od dolot i sprobuj odplaic. Jak zlapie to pompa siedzi.

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 7 sty 2016, 00:15
przez Marecki97
@rafal88 własnie w tym problem, ze nawet po wstrzyknięciu benzyny w przepustnice nie chwyci, śmierdzi paliwem a najbardziej w środku w aucie.. :(

jutro sprawdze jeszcze na innym akumulatorze, tylko pytanie- czy jak odlacze kleme (nie zresetuje sie komp czy cos) ?

auto odpalilo po wyczyszeniu swiec, okazalo sie ze byly zalane

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 10 sty 2016, 21:01
przez Marecki97
dobra przejechalem sie auto chodzi o wiele lepiej (szybciej reaguje na gaz) niz przedtem nie wiem dlaczego (przez oczyszczednie świec ?)
Ale ale..
niestety ten problem z benzyna w oleju jest troche dziwny, sprawdziłem przedtem i jak jest FULL/ LOW
to poziom oleju jest powyżej FULLA, na bagnecie..
śmierdzi benzyną i po wytarciu tego palcem i przecieraniu wydaje się, że ma bardzo słabe smarowanie, jestem 100% pewien , że to benzyna, ponieważ śmierdzi benzyną a wody nie ubywa i olej ma rzadką konsystencję. Co z tym fantem robić ? nie będe jeździł autem, bo sie boje, że zatrę silnik...
Do tej pory miałem 10W40 castrola, myślę nad zmianą tego oleju na jakiś 5W40 + oczywiście filtr oleju, co o tym sądzicie ?

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/

PostNapisane: 11 sty 2016, 16:08
przez Dave
wypierdziel castrola (to syf nie z tej ziemi) i wlej np. valvoline

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 11 sty 2016, 19:51
przez Marecki97
wymieniłem na valvoline 5w40 ale mojego silnika pewnie juz nic nie odratuje :–(
kopci na biało jak się zagrzeje..
spadku mocy nie zauważyłem fajnie sie zbiera, ale boje się, że remont się klania, co jest w ogóle nie opłacalne zważając na to ,iż kupiłem ją za 2700 :–(

PostNapisane: 11 sty 2016, 23:43
przez Marek 161BD081
Proszę się trzymać glownego tematu a nie dyskutować o olejach!
Później tutaj posprzątam

Re: Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

PostNapisane: 12 sty 2016, 13:41
przez hakan1
Kompresja zmierzona 10/6/10/9 , te 6 jest zbyt niskie ale czy to może być powód że nie odpala na zimnym? Przepływa nowa też nie pomogła, problem dalej jest.