Strona 7 z 22

PostNapisane: 11 cze 2009, 15:48
przez feecle
Mam 323F Z5 po lifcie. Przy zamkniętej przepustnicy napięcie około 4V, natomiast przy maksymalnie otwartej 0.5V. Jak to możliwe?

PostNapisane: 15 cze 2009, 21:01
przez lesiux
Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie

xXx napisał(a):12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.


Trochę sprzeczne informacje są na tym forum. Mógłby, ktoś to sprostować?
W moim rozumowaniu wygląda to tak:
Odpalam silnik w trybie testu – wiatrak nie chodzi
Wkładamy listek 0,15 – wiatrak staruje
Wkładamy listek 0,5 – wiatrak zatrzymuje się

Dobrze to rozumie?

Pozatym co może być przyczyną że czasami muszę troche dodać gazu w trybie testu bo mi auto gaśnie?

PostNapisane: 15 cze 2009, 23:23
przez xXx
Lesiux, wentylator ma chodzi przy grubszym listku, nie pracować przy cieńszym...

PostNapisane: 16 cze 2009, 07:36
przez lesiux
a przy 0,5 ma się dopiero załączyć czy ma już pracować wcześniej?Bo u mnie przy 0,15 nie pracuje ale przy 0,2 już startuje no i siłą rzeczy przy 0,5 też chodzi. Następne pytanie to czy po załączeniu ma już on chodzić cały czas do max. otwarcia przepustnicy?

[Usunięte]

PostNapisane: 24 maja 2010, 23:05
przez grzesiek1989cz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

[Usunięte]

PostNapisane: 25 maja 2010, 00:20
przez flywin
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

[Usunięte]

PostNapisane: 25 maja 2010, 00:27
przez farciarz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Re:

PostNapisane: 27 maja 2010, 18:33
przez arkadiuszek1
lesiux napisał(a):a przy 0,5 ma się dopiero załączyć czy ma już pracować wcześniej?Bo u mnie przy 0,15 nie pracuje ale przy 0,2 już startuje no i siłą rzeczy przy 0,5 też chodzi. Następne pytanie to czy po załączeniu ma już on chodzić cały czas do max. otwarcia przepustnicy?


dobre pytanie... u mnie przy 0,5 sie włączy a przy np 0,45 juz nie... ta granica powinna ile wynosić, wiecej niż 5setek jak u mnie??

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 27 maja 2010, 19:08
przez lesiux
tak przy 0,5 się powinien włączyć dopiero.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 30 maja 2010, 08:35
przez grzesiek1989cz
czy po regulacji TPS i obrotow na przepustnicy powinienem wyjac zworke przy wylaczonym silniku?

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 30 maja 2010, 13:09
przez lesiux
tak wyłączasz silnik a potem wyjmujesz zworkę.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 31 maja 2010, 07:08
przez Marek 161BD081
lesiux napisał(a):tak wyłączasz silnik a potem wyjmujesz zworkę.


A cóż może się złego stać jak się zworkę wyjmie przy pracującym silniku?
Ja u siebie zarówno ją zakładałem jak i wyjmowałem przy pracującym i jakoś nic się nie stało.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 31 maja 2010, 07:22
przez grzesiek1989cz
powiedzcie mi dlaczego o ustawieniu TPS raz jest idealnie z obrotami moge powlaczac wszystkie obciazenia a nieraz troszke jeszcze spadaja czy moze za male obroty na jalowym??

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 2 cze 2010, 22:19
przez grzesiek1989cz
dobra to powiedzcie czy w koncu w Z5 sie ustawia szczelinomierzem bo ja ustawialem szczelinomierzem i calkiem inne auto obroty nie spadaja i wogole lepiej przyspiesza

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 10 cze 2010, 18:19
przez vviesio
grzesiek1989cz napisał(a):dobra to powiedzcie czy w koncu w Z5 sie ustawia szczelinomierzem bo ja ustawialem szczelinomierzem i calkiem inne auto obroty nie spadaja i wogole lepiej przyspiesza


Yyy. Mam mazde 323f BA Z5 i załatwiłem sobie szczelinomierz – niepotrzebnie. Nie ma tam śruby odbojnikowej i w sumie nie miałem gdzie wsadzać szczelinomierza!
Sądzę więc, że Twoja poprawa pracy silnika to albo fuks przy ruszaniu TPSem nie związany ze szczelinomierzem albo imaginacja.

W moim Z5 (i mniemam Twoim) regulacji TPSu dokonuje się miernikiem. Sam będę to na dniach robił.
Opisy są w tym temacie, także WARTO przeczytać.

[Usunięte]

PostNapisane: 10 cze 2010, 18:50
przez grzesiek1989cz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 14 cze 2010, 21:57
przez grzesiek1989cz
u mnie odbojnik jest takze wiesz :)obroty juz tak nie spadaja jak wczesniej ale czasem im sie zdarza a wiec teraz trzeba dokladnie ustalic co i jak bo miernikiem tez moge przeciez sprobowac

Re:

PostNapisane: 17 cze 2010, 12:13
przez mell
Długi napisał(a):Nie wiem czy kłopotu nie będziesz miał :), Bo jak ktoś pokręcił śrubą odbojnikową przep. a ty doregulujesz TPS to wcale dobrze nie będzie.
W ŻĄDNEJ dokumentacji nie jest opisane jak tą śrubę regulować, z mojego doświadczenia powinna ona być ustawiona tak żeby przepustnica była jak najbardziej zamknięta, ale nie zacinała się w obudowie, potem regulujesz TPS, a na koniec kręcisz AAS w trybie testu oczywiście.



Bardzo Was proszę czy ktoś może posiada zdjęcie na której mógłby mi pokazać gdzie dokładnie jest czujnik TPS?
Druga sprawa czy w mazdzie 323C 1.5 z 94r. jest śruba odbojnikowa, jeśli tak to gdzie sie znajduję również ?.

Z góry dzięki wielkie.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 20 cze 2010, 18:12
przez esina
Dziś ustawiałem TPS w BA 1.5,
TPS musiałem przestawić o około 4mm na obwodzie bo wentylator włączał się dopiero na bardzo wychylonej przepustnicy.
Po ustawieniu teraz idealnie włącza się na szczelinie 0.5 mm poniżej się wyłącza.
Nic nie kręciłem śrubką co jest na odbojniku.

Zauważyłem że po wejściu w tryb serwisowy obroty spadają nisko na około 500, po wyjściu z trybu serwisowego wracają normalnie na około 750. ...czy to normalne ?
Zaznaczam, że nie kręciłem także śrubą bypassu....bo po co jeśli obroty na biegu jałowym są dobre.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 20 cze 2010, 18:18
przez sebas0026
esina napisał(a):Dziś ustawiałem TPS w BA 1.5,
TPS musiałem przestawić o około 4mm na obwodzie bo wentylator włączał się dopiero na bardzo wychylonej przepustnicy.
Po ustawieniu teraz idealnie włącza się na szczelinie 0.5 mm poniżej się wyłącza.
Nic nie kręciłem śrubką są jest na odbojniku.

Zauważyłem że po wejściu w tryb serwisowy obroty spadają nisko na około 500, po wyjściu z trybu serwisowego wracają normalnie na około 750. ...czy to normalne ?
Zaznaczam, że nie kręciłem także śrubą bypassu....bo po co jeśli obroty na biegu jałowym są dobre.


jak w BA 1.5 mozna ustawic TPS na szczelinomierz?? w 2.0 sie tak ustawia. w Z5 na voltomierz. Jak obroty masz spoko to nie reguluj ich chociaz zaleca sie regulacje co 30 tys km. ze obroty spadaj w trybie serwisowym to normalne.