Strona 7 z 17

PostNapisane: 18 sie 2009, 19:34
przez bajer0
wyciagnalem aparat do naprawy, niestety moj ojciec zaczal sie nim bawic i teraz nie moge sobie oznaczyc jak byl zlozony (chodzi i o palec, w ktora strone) Czy jest na to jakis patent, czy tylko proby i bledy?

PostNapisane: 18 sie 2009, 21:52
przez Lukano
Hmmm. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale nie dało się go źle złożyć.
On nie jest okrągły.

PostNapisane: 18 sie 2009, 22:18
przez bajer0
trzpien jest trojkatny, wiec mam 3 mozliwosci ;)

A cewke malowac z obu stron, czy tylko od storny modulu?

PostNapisane: 19 sie 2009, 21:00
przez mixR
bajer0 napisał(a):A cewke malowac z obu stron, czy tylko od storny modulu

koniecznie z obydwu stron

PostNapisane: 20 sie 2009, 07:39
przez lesiux
bajer0 napisał(a):trzpien jest trojkatny


ale z tego co pamiętam to tylko w jednej pozycji uda Ci się go włożyć. spróbuj, nic nie kosztuje...

PostNapisane: 20 sie 2009, 09:35
przez bajer0
Juz zlozylem.

mixR napisał(a):koniecznie z obydwu stron

ehhh, pomalowalem tylko z jednej i zlozylem zanim napisales posta... chyba jeszcze go rozbiore i poprawie w wolnej chwili.


lesiux napisał(a):ale z tego co pamiętam to tylko w jednej pozycji uda Ci się go włożyć. spróbuj, nic nie kosztuje...


niestety, wchodzi w 3 mozliwych pozycjach. Na poczatku zlozylem zle, auto nie chcialo odpalic, przestawilem palec i zapalilo bez problemu.

Na razie, zeby nie zapeszyc nie bede pisal czy pomoglo, napisze jak troche pojezdze

PostNapisane: 20 sie 2009, 11:11
przez gcu
Dzięki Organo to naprawdę pomaga.

Ja do izolacji zamiennie użyłem silikonu wysokotemperaturowego i folii antyelektrostatycznej po karcie grafiki:)

Mi bardzo nie podobają się 2 miejsca w tym aparacie na module zapłonowym tj. odsłonięta wsuwka łącząca moduł z cewką oraz 3 nóżki samego modułu i to wszystko jakieś 2 mm nad wirującymi metalowymi blaszkami przytwierdzonymi do metalowej ośki...
Więc rzeczywiście nie trudno o jakiś przeskok...

PostNapisane: 20 sie 2009, 11:41
przez bajer0
gcu cewke tez malowales z obu stron?

PostNapisane: 20 sie 2009, 12:22
przez gcu
Cewkę najpierw pomalowałem lakierem potem na cewkę nałożyłem folię anty to z obu stron. A potem silikon nakładałem na moduł od strony cewki (uważając na wsuwkę) oraz cały ten stelaż aluminiowy- mocowanie (tam trzeba uważać na łożysko). Jak założyłem moduł na cewkę to na module od strony palca widać wsuwkę i sam moduł i to też zasmarowałem silikonem nie grubo bo tam wirują te blaszki...
I ostrożnie przy składaniu bo ta dolna blaszka mi się przesunęła o 3-4 mm i potem szarpało wybiórczo w całym zakresie obrotów (zapłon czasami wypadał w innym czasie).

PostNapisane: 20 sie 2009, 12:58
przez bajer0
gcu napisał(a):I ostrożnie przy składaniu bo ta dolna blaszka mi się przesunęła o 3-4 mm i potem szarpało wybiórczo w całym zakresie obrotów (zapłon czasami wypadał w innym czasie).

a kojazysz jak ona powinna byc wzgledem palca??

PostNapisane: 20 sie 2009, 13:04
przez gcu
Niestety nie, ale mogę porobić ci kilka fotek bez tej wewnętrznej osłonki, czyli będą widoczne blaszki i palec względem siebie. Tylko to dopiero koło 17 po w pracy się kiszę :)

PostNapisane: 6 wrz 2009, 21:52
przez regan79
Chłopaki ale rzeźba! Poco wymieniać kable, jak można folią owinąć, tylko co ze świecami??
:P

PostNapisane: 7 wrz 2009, 07:33
przez lesiux
można też owinąć taśma izolacyjną... podziała ale nie na długo.

PostNapisane: 7 wrz 2009, 08:23
przez Lukano
To się nazywa druciarstwo, a nie naprawa :P

PostNapisane: 7 wrz 2009, 10:47
przez lesiux
Czy w BG występowały aparaty P5 ew P9 (podobno zamienne).

PostNapisane: 7 wrz 2009, 11:07
przez Lukano
Nie występowały. W BG aparaty są z cewką zewnętrzną.

PostNapisane: 7 wrz 2009, 14:49
przez lesiux
czyli mam rozumieć, że z BA nie są kompatybilne w żaden sposób....

drugie pytanie:
Czy kondycja aparatu zapłonowego (nie samo ustawienie zapłonu) może mieć wpływ na spalanie?

PostNapisane: 20 wrz 2009, 14:20
przez świeżak
lesiux napisał(a):Czy kondycja aparatu zapłonowego (nie samo ustawienie zapłonu) może mieć wpływ na spalanie?

Ktoś wyżej napisał, że po naprawie zmniejszyło mu się spalanie.

PostNapisane: 20 wrz 2009, 16:33
przez Lukano
lesiux napisał(a):Czy kondycja aparatu zapłonowego (nie samo ustawienie zapłonu) może mieć wpływ na spalanie?

Ogromne. Nie ma dobrej iskry, nie ma dobrego spalania. A do tego co któraś iskra idzie bokiem, więc nie ma pracy. Wtedy komputer musi podlać trochę więcej.
Mnie zmniejszyło i to dużo po zmianie aparatu, a potem jeszcze po ustawieniu wyprzedzenia zaplonu (oczywiście tylko w trybie serwisowym )

PostNapisane: 21 wrz 2009, 00:52
przez farciarz
lesiux napisał(a):Ja mam P5 i zastanawiam się nad P9 bo podobno są zamienne a P9 niby lepszy.


Odpowiem krótko.... aparat P5 jest zamienny z aparatem P9 ....sam to przerabiałem dobre cztery lata temu. I to bez żadnej ingerencji w elektrykę .... pod warunkiem oczywiście tej samej ilości pinów na kostkach !!!!

Śmigam na tym aparacie do dziś....i jest super