Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez robert1982 » 3 kwi 2010, 19:32

Jednak wymiana filtru paliwa niepomogła.W czwartek byłem na kompie no i oprócz immo nic więcej nie pokazało,ale machanior po obiawach stwierdził,ze to zapewne kable.Kupiłem więc nowe no i..... STRZAŁ W DZIESIATKĘ:) teraz chodzi jak za dawnych dobrych czasów ::):)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2007, 18:18
Posty: 24
Skąd: tczew
Auto: mazda 323C BA z 1996 1,5DOHC

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2010, 09:29

Ciesz soe gosciu ze tylko to sie stalo ja jak sobie nie przypilnowalem to mi aparat poszedl:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JeRRoX » 4 kwi 2010, 13:45

Ja mam identyczny problem , na zimnym silniku chodzi OKI, ja się zagrzeje to na niskich obrotach szarpie i przerywa (benzyna) . Jeżeli chodzi o LPG to całkiem się nie da jeździć . Sprawdzałem 3 komplety kabli WN, zmieniałem świece NGK . Jakieś 4 tys temu został założony nowy aparat zapłonowy, kopułka, cewka i palec. Zastanawiam się nad sondą lambda ale spalanie mam w normie . Co radzicie waćpanowie ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2009, 09:59
Posty: 15
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Auto: 323F 2.0 V6 GT

Postprzez rafał88 » 5 kwi 2010, 09:04

Hmm... no ciezki problem, jesli po w wymianie dalej szarpie to moze byc cos z wtryskami albo pompa filtr paliwa. nie wiem zacznij od filtrow. a tak wogogle to oplaca sie mazde na gaz przerabiac??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JeRRoX » 5 kwi 2010, 15:26

arafal21 napisał(a):....a tak wogogle to oplaca sie mazde na gaz przerabiac??


nie opłaca się, to był największy błąd jaki zrobiłem . Doradzali mi koledzy "załóż gaz będziesz miał tanio" racje mieli ale mam problemy z tym gazem, a na PB chodzi lepiej. Koszt założenie sekwencji do V6 3700zł <płacze>
Także nikomu nie polecam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2009, 09:59
Posty: 15
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Auto: 323F 2.0 V6 GT

Postprzez mirzyg » 5 kwi 2010, 19:01

Witam wszystkich,i chciałbym się podpiąć pod temat,u mnie jest to samo,przy ruszaniu do 2 tyś obrotów strasznie się dławi i tak jest na każdym biegu,i tak sobie myśle żeby sprawdzić pompe paliwa poniewarz na zimnym obroty spadały ale nie gasła na ciepłym jest okiej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez rafał88 » 5 kwi 2010, 21:18

Dobrze wiedziec u mnie sa dwie mazdy 323 i 323f i jedna miala bys zagazowana bo tez kazdy pitoli ze taniej tylko nie biora tego pod uwage co sie dzieje z silnikiem. a tak wogole to japonczyki nie lubia gazu i to akurat widac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mirzyg » 8 kwi 2010, 20:54

Wymieniłem filtr paliwa i wszystko gra z tym że obroty zaczeły świrować po puszczeniu na luzzz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez lenar » 8 kwi 2010, 21:31

U mnie jest tak nowe swiece przewody kopułka palec po regeneracji aparat dławi sie dalej choc ciut mniej jak przesunołem aparat w strone kabiny do gory tzn filterek w baku sprawdzony przepływka juz 3 w przeciagu 3mce i co jej moze byc przerw na swiecach 0,8
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 20:38
Posty: 15
Skąd: Garwolin
Auto: 323F czerwone szybsze

Postprzez KoKo » 8 kwi 2010, 22:15

Co prawda w maździe takich problemów nie miałem ,ale w obecnym volvo, też strasznie mi sie dławił. Wymienilem filtr paliwa i autko chodziło ale tylko 3 dni. Potem znów to samo, musialem wcisnac do dechy , tak jakby nie dostawał paliwa. Winna okazała sie sonda lambda. Odpiąłem kostke i narazie śmigam na odłączonej, póki nie wymienie. Spalanie w normie, a autko nie do poznania. Więc sprawdźcie swoje sondy. NIe przypuszczalem że jej niesprawność może mieć aż taki wpływ.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez lesiux » 8 kwi 2010, 22:51

KoKo napisał(a): Spalanie w normie,


aż dziwne przy odpiętej lambdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mirzyg » 28 maja 2010, 16:53

POMOCY <płacze> ...po wymianie filtra paliwa miałem dwa dni spokoju,objawy dławienia powróciły na dodatek zaczęły spadać wolne obroty i jeszcze aparat zapłonowy zaczyna szwankować,poprostu nie reaguje na zmiane położenia,kręce przód-tył i nic,zero reakcji na silniku,jeszcze troche i szlak mnie trafi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez zieba1982 » 28 maja 2010, 19:10

ja posiadam aparat zapłonowy,sprawny,P9,kupiłem tez tanio na próbę,u mnie problemem była listwa Lpg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez yogi99925 » 28 maja 2010, 22:32

Hej od sondy lambda mogą być objawy mulenia i braku mocy ??
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez lesiux » 29 maja 2010, 19:00

ja dziś zauważyłem u siebie że jak odpalam na ciepłym silniku, to przez jakiś czas nie mogę gwałtownie dodawać dużo gazu bo się dławi lub go muli, po pewnym czasie, przejechaniu kilkuset metrów przechodzi. Nie mam pomysłu co to może być bo po wakacjach w zeszłym roku wymieniłem świece, kable, aparat zrobiłem, lambde wymieniłem, filtr paliwa też. jeszcze jakieś pomysły ktoś ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mirzyg » 4 cze 2010, 15:29

Witam ponownie,no niestety wszystkie moje zabiegi z wyjmowaniem filtra paliwa poszły na marne :( ,w środe byłem u mechanika,wymyli przepustnice z krokowym <serduszka> i wyszły z "worka" dwa będy przepływomierza na kompie <płacze> ,noi ....pilnie potrzebna używana 'przepływka' B6BF <piwo> ,najlepiej w 100% sprawna bo na nową mnie nie stać <wow>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Postprzez B4r7 » 6 cze 2010, 09:05

panowie wymieniliście filtry świece itd, a czyściliście sito z baku? ja tak miałem że 3x je wyciągałem mówiłem że jest czyste ale tak zabiegowo chciałem je przeczyścić i zrobiłem se pojemniczek i po przeczyszczeniu sita 1,5mm piachu na dnie...
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez rafał88 » 6 cze 2010, 09:16

Ooooooo kur ladnie wpakowales kasy:/ale znowu ja juz jezdzilem na gazie i wiedzial bym w czym mozna by dlubac zeby zprawdzic .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Moloch92 » 28 paź 2010, 21:01

Witam mam problem taki jak w temacie Madzia od niedawna zaczęła przerywać , np przy wyprzedzaniu gdy wcisnę jej pełny gaz od 3,5 tysiąca obrotów zaczyna trochę przerywać i robi się z niej straszny muł dopiero od 4,5 tysiąca obrotów zaczyna się budzić i wraca (powiedzmy) do normalnej mocy. dodam że mam strasznie niskie obroty i musiałem podkęcić na lince z gazu. Co może być przyczyną czegoś takiego? Czy może to być po prostu zapchana przepustnica lub coś z wtryskiwaczami? prosiłbym o pomoc bo już nie wiem co robić a nie stać mnie narazie by oddać ją do mechanika :( Silnik to 1,5 16V
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 23:53
Posty: 6
Skąd: Godów
Auto: Mazda 323f BA

Postprzez puznies0 » 28 paź 2010, 21:08

Moloch92 napisał(a):Witam mam problem taki jak w temacie Madzia od niedawna zaczęła przerywać , np przy wyprzedzaniu gdy wcisnę jej pełny gaz od 3,5 tysiąca obrotów zaczyna trochę przerywać i robi się z niej straszny muł dopiero od 4,5 tysiąca obrotów zaczyna się budzić i wraca (powiedzmy) do normalnej mocy. dodam że mam strasznie niskie obroty i musiałem podkęcić na lince z gazu. Co może być przyczyną czegoś takiego? Czy może to być po prostu zapchana przepustnica lub coś z wtryskiwaczami? prosiłbym o pomoc bo już nie wiem co robić a nie stać mnie narazie by oddać ją do mechanika :( Silnik to 1,5 16V


zanim zabierzesz się za rozkręcanie przepustnicy to sprawdź sobie czy aparat nie jest przestawiony ... albo czy kable nie mają przebicia... no i świece też posprawdzaj... potem szukaj dalej jeśli nie pomoże nic... ustawienie zapłonu to koszt 20 zł więc taniej niż mechanior... a bedzie pewność... lipa bedzie jak się okaze że ci aparat szlag trafia bo ten typ tak już ma że aparacik lubi powiedzieć "dość" i wypiąć się na użytkownika... oby nie... zacznij od tych prostych rzeczy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323