Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
To są zwykłe bardzo cienkie aluminiowe paski. Przypadkiem taki patent wyszedł.
Jak wsuwasz pierścienie bez nich to wpadają gdzie chcą. A tak to z nimi olejowe wpadają od razu tam gdzie potrzeba.
Polecam rozwiązanie. Pierwszy bez nich wkładaliśmy chyba ze 20 minut
Z nimi do 5
Jak wsuwasz pierścienie bez nich to wpadają gdzie chcą. A tak to z nimi olejowe wpadają od razu tam gdzie potrzeba.
Polecam rozwiązanie. Pierwszy bez nich wkładaliśmy chyba ze 20 minut
Z nimi do 5
Witam!
Mam taki problem a mianowicie, na biegu jałowym lub przy jakimś stromym zjeździe świeci mi się kontrolka smarowania, dziwi mnie to bo w zeszłym tygodniu wlałem mu ponad 3L bo też się świeciła. Wogóle to jest jakaś dziwna sytuacja bo jeszcze nigdy nie zdarzyło mi sie żeby się ta kontrolska świeciła, zawsze systematycznie dolewałem olej. Czyżby teraż aż tyle brał, czy to może coś innego?
Mam taki problem a mianowicie, na biegu jałowym lub przy jakimś stromym zjeździe świeci mi się kontrolka smarowania, dziwi mnie to bo w zeszłym tygodniu wlałem mu ponad 3L bo też się świeciła. Wogóle to jest jakaś dziwna sytuacja bo jeszcze nigdy nie zdarzyło mi sie żeby się ta kontrolska świeciła, zawsze systematycznie dolewałem olej. Czyżby teraż aż tyle brał, czy to może coś innego?
- Od: 3 paź 2008, 14:49
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 1995 rok
MIRU napisał(a):Lukano napisał(a):jutro czyszczenie i malowanie.
i jak tam po remoncie poka foto jak wyszło malowanko
Fotki po malowaniu silnika i zakładaniu są na poprzedniej stronie. Pomalowany silnik, kolektory. Jeszcze tylko wypolerować pokrywę bo brudna
Na razie od remontu przejechałem jakieś 600 km, olej wreszcie czysty jak nowy, zero ubytków. Zobaczymy jak dalej.
Elendir12 napisał(a):No to chyba na bagnet zobacz
Właśnie w tym problem że stan jest ok. Dzisiaj podczas jazdy przejrzałem sie temu dokładnie i występuje to głównie w tedy jak silnik jest rozgrzany. Wtedy na biegu jałowym świeci się cały czas, jak wrzucę biega to gaśnie. Wystarczy że wcisnę sprzęgło wtedy znowu się zapala.
- Od: 3 paź 2008, 14:49
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 1995 rok
Na biegu wogóle się to nie dzieje, no chyba że zjeżdzam z jakiejś stromej drogi. Na jałowym, ewentualnie jak na biegu chwile przytrzymam sprzęgło to znowu zaczyna się świecić. I tak jak pisałem wcześniej to wszystko zaczyna się dziać dopiero wtedy jak jest rozgrzany i to nawet nie do końca bo wystarczy, że postoję chwile gdzieś na parkingu to mimo że temperatura utrzymuje się na poziomie 90* nie świeci się, dopiero jak przejadę jakiś kilometr to zowu zaczyna się świeci. Czyli wychodzi na to że dzieje się to wtedy rozgrzany olej jest w obiegu. Pytałem się dzisiaj mechanika to kazał na początek spóścić olej i zalać gęstrzym. Teraz mam 10W40 a on kazał 15W40, a jeśli dalej się to będzie działo to on obstawia pompe ewentualnie panewki.
- Od: 3 paź 2008, 14:49
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 1995 rok
Wlalem xado stage 1 i zobaczymy czy coś pomoże musiałem sprawdzic i tyle na własnej skórze:)
Narazie nic nie pokojącego się nie dzieje po przejechaniu tysiaka napisze jakies wnioski może wcześniej po 300 tez coś napisze
Narazie nic nie pokojącego się nie dzieje po przejechaniu tysiaka napisze jakies wnioski może wcześniej po 300 tez coś napisze
- Od: 18 maja 2010, 11:04
- Posty: 33
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 323F BA
rafal12322 napisał(a):Na biegu wogóle się to nie dzieje, no chyba że zjeżdzam z jakiejś stromej drogi. Na jałowym, ewentualnie jak na biegu chwile przytrzymam sprzęgło to znowu zaczyna się świecić. I tak jak pisałem wcześniej to wszystko zaczyna się dziać dopiero wtedy jak jest rozgrzany i to nawet nie do końca bo wystarczy, że postoję chwile gdzieś na parkingu to mimo że temperatura utrzymuje się na poziomie 90* nie świeci się, dopiero jak przejadę jakiś kilometr to zowu zaczyna się świeci. Czyli wychodzi na to że dzieje się to wtedy rozgrzany olej jest w obiegu. Pytałem się dzisiaj mechanika to kazał na początek spóścić olej i zalać gęstrzym. Teraz mam 10W40 a on kazał 15W40, a jeśli dalej się to będzie działo to on obstawia pompe ewentualnie panewki.
Wymień czujnik ciśnienia oleju.
Wlałem tego minerała i dalej to samo. Spróbuje jeszcze ten czujnik wymienić, jak to nie pomoże to pewnie będzie coś grubszego.
- Od: 3 paź 2008, 14:49
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 1995 rok
DamianMX6 napisał(a):Wymień czujnik ciśnienia oleju.
rafal12322 napisał(a):Wlałem tego minerała i dalej to samo. Spróbuje jeszcze ten czujnik wymienić, jak to nie pomoże to pewnie będzie coś grubszego.
i wylej ten mineralny olej
DamianMX6 napisał(a):i wylej ten mineralny olej
No właśnie.... Damian ma rację. Twoim zdaniem minerał miał naprawić problem
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Mechanik mi tak powiedział, też byłem do tego sceptycznie nastawiony ale niech mu bedzie a tu dalej lipa.
- Od: 3 paź 2008, 14:49
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 1995 rok
Panowie ,nie będę zaczynał nowego tematu
mianowicie Moja Mazda nie bierze oleju ,nie kopci itp.. i zastanawiam się czy zrobić płukankę silnik przy najbliższej wymianie oleju
użył bym specyfiku Valvoline Engine Flush i Oleju Valvoline MaxLife 10W40 ewentualnie przejść z 10W40 na 5W40
i nie wiem co zrobić obawiam się tej płukanki ,żeby zaraz nie brała oleju itp..
mianowicie Moja Mazda nie bierze oleju ,nie kopci itp.. i zastanawiam się czy zrobić płukankę silnik przy najbliższej wymianie oleju
użył bym specyfiku Valvoline Engine Flush i Oleju Valvoline MaxLife 10W40 ewentualnie przejść z 10W40 na 5W40
i nie wiem co zrobić obawiam się tej płukanki ,żeby zaraz nie brała oleju itp..
Też przyjmowałem na klatę płukankę zaraz po kupnie autka, w którym był zalany MaxLife 10w40
Po płukance (pod koniec płukanki silnik zaczął wydawać się głośniejszy ) zalałem Valvoline 5W40.
Teraz leję Motul 5w30. Niedługo kolejna wymiana i na pewno to będzie mój Motul 5w30
Po płukance (pod koniec płukanki silnik zaczął wydawać się głośniejszy ) zalałem Valvoline 5W40.
Teraz leję Motul 5w30. Niedługo kolejna wymiana i na pewno to będzie mój Motul 5w30
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości