Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Borys » 30 lip 2011, 16:49

Bez osobistych wycieczek Drodzy Państwo, bo od dłuższego czasu mam ochotę zamknąć ten wątek dla potomnych ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez farciarz » 30 lip 2011, 19:37

To chyba nie najlepsze rozwiązanie. No ale uporządkowanie tego badziewia z niepotrzebnych postów zapewne by sie przydało :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez rafał88 » 31 lip 2011, 09:51

Zgadzam sie z farciarzem <spoko> jest zdecydowanie zbyt duzo postow typu taki jak ja wlasnie napisalem:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez hopek » 31 lip 2011, 11:08

pioterbezkitu napisał(a):skoro kolega zapytał to znaczy że odpowiedź może być mu w jakiś sposób pomocna

takich pytań jest więcej jak stron w tym temacie

Borys napisał(a):Bez osobistych wycieczek Drodzy Państwo, bo od dłuższego czasu mam ochotę zamknąć ten wątek dla potomnych

i bardzo dobrze bo nikomu nie chce sie czytać tylko każdy od nowa klepie to samo "moja mazda poije xxxoleju na 1000km" a temat sie bedzie ciągnąć w nieskończoność jak telenowele brazylijskie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez farciarz » 31 lip 2011, 16:38

tit ...
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:41 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez farciarz » 31 lip 2011, 16:40

Przepraszam bardzo, ale nie widzę jakiegokolwiek powodu do wlaśnie takiej decyzji. I porownywanie tego do tych slynnych " seriali" nie jest za bardzo na miejscu. Wystarczy uporządkować wątek i będzie cacy. Chcesz wiedzieć dlaczego ??

Bo nawet jak pan moderator usunie wątek, to ktos założy ponowny i zacznie się kolejna dewagacja znawców ktorzy zrobią kolejny wielki bałagan.

Pozdrawiam
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez maniaco » 1 sie 2011, 08:59

Moj silnik (Z5) bral troche oleju, ale nie tyle, co wspominaja niektorzy.

U mnie problem praktycznie ustapil po ostatniej wymianie oleju (Mobil 1 Semi-syntec.) i dodania "olej stop" z Tesco :). Faktem jest, ze zalalem prawie 4 litry zamiast 3,5 podanych w instrukcji.

Sam silnik tez nie jest juz taki "spocony", chociaz sa jakies nieszczelnosci ;). Po przejechaniu 2 tys km, jeszcze nie musze nic dolewac :)
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez lesiux » 1 sie 2011, 15:44

a ile ci brał oleju przed dodaniem tego specyfiku?
Ostatnio edytowano 4 sie 2011, 13:43 przez lesiux, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Elendir12 » 2 sie 2011, 11:00

Ja sie na xado skusiłem pomimo że pisaliście że badziewie daje i mieliście racje :) mi nie pomogło :P
zastanawiam się czy może uszczelniacze same narazie wymienić bo to w sumie nie jest wielki koszt ponoć robocizna z 150-200 plus uszczelniacze 100zl może warto a jak nie to reszta by później doszła czyli pierścionki itp
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 11:04
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez Rafał » 2 sie 2011, 18:37

maniaco napisał(a):U mnie problem praktycznie ustapil po ostatniej wymianie oleju (Mobil 1 Semi-syntec.) i dodania "olej stop" z Tesco

To jest ostatni gwóźdź do pogrzebania silnika... <ok>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez maniaco » 3 sie 2011, 10:51

Nowy postprzez lesiux » 1 sie 2011, 15:44
a ile ci brał oleje przed dodaniem tego specyfiku?

Latem 0,5 a zimą prawie litr na 1000 km

przez Rafał » wczoraj, 18:37

maniaco napisał(a):U mnie problem praktycznie ustapil po ostatniej wymianie oleju (Mobil 1 Semi-syntec.) i dodania "olej stop" z Tesco


To jest ostatni gwóźdź do pogrzebania silnika... <ok>

Ja mam inne zdanie na ten temat.
Nigdy mi silnik nie spalał oleju, jak w opisywany przez niektórych sposób (niebieska chmura), była dobra dynamika, a teraz ustały po prostu jego wycieki. Czuje też poprawę osiągów.

Poza tym nie zalałem jakiegoś taniego, nieznanego oleju ;), tylko polecany przez większość półsyntetyk Mobil 1. Przy po moich przebiegach wymiana 2x w roku razem z filtrem.
Myślę, że lepsze dodanie jakiegoś specyfiku (nie marki Tesco, tylko kupiony w tesco) + wymiana oleju co 15 tysięcy i nieprzeciekający silnik (bądź, co bądź już wiekowy), niż olanie sprawy i ciągłe dolewanie lub co gorsza nie pilnowanie jego poziomu prowadzące do zwiększonego tarcia, a może i w konsekwencji (szybszego) zatarcia jednostki.
W październiku planuje też remont silnika pod kątem owych nieszczelności.
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Elendir12 » 3 sie 2011, 13:45

A valvoline maxlife nie ma może już w sobie jakiś dodatków na uszczelki bo cos mi się obilo o uszy w tej sprawie?
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 11:04
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez lesiux » 3 sie 2011, 13:53

maniaco wrzuć tu albo mi na pw nazwę tego specyfiku i z jakiej firmy to jest, bo mi też bierze litr a kasy na drugi remont nie mam więc chętnie bym spróbował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez maniaco » 3 sie 2011, 21:16

maniaco wrzuć tu albo mi na pw nazwę tego specyfiku i z jakiej firmy to jest, bo mi też bierze litr a kasy na drugi remont nie mam więc chętnie bym spróbował.

Xeramic Oil Stop, poniżej link z fotką. Oby Ci pomogło :)
http://sklep.parys.pl/107,124,produkt,d ... stop.xhtml
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Rafał » 3 sie 2011, 21:26

maniaco napisał(a):teraz ustały po prostu jego wycieki

Tutaj trzeba nowe uszczelki, uszczelniacze, a nie specyfiki przed sprzedażą...
maniaco napisał(a):Poza tym nie zalałem jakiegoś taniego, nieznanego oleju

maniaco napisał(a):tylko polecany przez większość półsyntetyk Mobil 1

Najczęściej podrabiany...

maniaco napisał(a):nieprzeciekający silnik (bądź, co bądź już wiekowy), niż olanie sprawy i ciągłe dolewanie lub co gorsza nie pilnowanie jego poziomu prowadzące do zwiększonego tarcia, a może i w konsekwencji (szybszego) zatarcia jednostki.


maniaco napisał(a):W październiku planuje też remont silnika pod kątem owych nieszczelności.


Wymienisz uszczelki, oringi, zimeringi, i co dalej?
Życzę Ci, aby metalowe, a zarazem ruchome części silnika, które korzystają z oleju pozostały w stanie nienaruszonym <spoko>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez maniaco » 4 sie 2011, 09:26

jesteś strasznie krytycznie nastawiony Rafał ;].
A poza tym..nie szykuje auta na sprzedaż, bo mam zamiar przejechać jeszcze z 50 tysięcy, więc darowałbyś sobie ten sarkazm,bo to chyba wykracza poza sam temat ;].

P.S. Oleju nie kupowałem w Polsce, tylko w Danii, więc wątpie, żeby był podrabiany, bo wg nalepki moja seria jest kierowana tylko na Skandynawie i GB ;]
Rafał » wczoraj, 21:26
Wymienisz uszczelki, oringi, zimeringi, i co dalej?

Będę jeździł i cieszył się jazdą ;]
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez lesiux » 4 sie 2011, 13:43

maniaco napisał(a):
maniaco wrzuć tu albo mi na pw nazwę tego specyfiku i z jakiej firmy to jest, bo mi też bierze litr a kasy na drugi remont nie mam więc chętnie bym spróbował.

Xeramic Oil Stop, poniżej link z fotką. Oby Ci pomogło :)
http://sklep.parys.pl/107,124,produkt,d ... stop.xhtml


dzięki wielkie, nie omieszkam spróbować no i oczywiście podzielić się wrażeniami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mesik » 18 sie 2011, 20:23

Moja sytuacja była taka:
Silnik nie brał oleju, wszystko było ok do momentu strzału w dolot na lpg. Przy wybuchu doszło do rozwalenia takiej klapki (jest ona przed przepływomierzem, żeby w razie wybuchu nie uszkodziło przepływki) klapka jest na takim bolcu i ten właśnie bolec został wciągniety do pierwszego cylindra i tak narobił troche bałaganu. Po zdjeciu głowicy zawory i tłok były poklepane. Gładz silnika nie była porysowana. Głowica została splanowana i zawory na tym cylindrze zrobione i uszczelniacze też wymienione. Po złozeniu wszystkiego w całość było ok silnik nie kopcił. Po kilku tygodniach od remontu zaczłą brać olej i kopcic wykreciłem swiece i własnie na tym cylindrze była czarna. Teraz pytanie co może byc nie tak? Zawiesił sie pierścień? Uszczelniacz wsskoczył? Jak sądzicie co mam z tym zrobić?
Okolo litra na tysiac wezmie i jeszcze śmierdzi :/ Dodam, że dolewałem oleju mineralnego 10zł za litr :|
<lol> ;) Motocykl to najwiekszy wibrator jaki mozna włożyc dziewczynie miedzy nogi. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 15:37
Posty: 127 (1/0)
Skąd: Lubraniec
Auto: 323 sedan 1990r 1,6 8v
obecnie Mx3 1,6 1992 SOHC i Yamaha R6 2004 :]]

Postprzez szkolik1986 » 18 sie 2011, 21:11

Wszystko jest mozliwe ze zrobiłes głowice a teraz puscił dół. Moja sytuacja była taka madzia kopciła ale tylko rano przez jakies parenascie sekud puziniej było wszystko ok. po sciagniecu głowicy okazało sie ze uszczelniacze sa juz popekane. Został zrobiony kapitalny remat głowicy po załozeniu i odpaleniu madzi zaczeła tak kopcci ze nie było swiata widac!!!!!! i nie przestawała, co sie okazało trzeba było sciagnac jeszcze raz głowice i wycagnac tłoki okazało sie ze na trzech tłokach były zapieczone pierscienie olejowe. i w tym momecie było wszystko jasne gora była zrobiona to puscił doł. moja rada przed sciagnieciem głowicy wlej przez swiece na kazdy cylinder troche oleju i zostaw na jakis czas <faja> jezeli pierscienie OLEJOWE sa wpozadku to oleju nie ubedzie. Ja u siebie tylko ze w 1.8 BP zrobiłem sam remot i teraz jest wszystko wpozadku nie ubywa oleju i nie ma dymka <spoko> Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 19:06
Posty: 12
Auto: mazda 323f 2.0 v6

Postprzez lesiux » 26 sie 2011, 14:02

No niestety widzę, że xeramic nie dał rady z kopceniem. Dalej przy ruszaniu puszcza dyma.
Zbliża mi się wymiana oleju i mam do was takie pytanie. Aktualnie jeżdżę na lotosie 10W40 ale kusi mnie wlać syntetyka 5W a nóż może puszczą pierścienie (o ile to one) z tym, że nie wiem czy to nie misja samobójcza pakować się w tak rzadki olej przy jego spalaniu 1l/1000km.

edit:
próbował ktoś dodatku do oleju Liqui moly z dwusiarczkiem molibdenu?

http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=13
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323