Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH
na moje oko to jakby był ciągle otwarty to długo by sie nagrzewał ale później po osiągnięciu temperatury roboczej trzymałby temp. z tą wskazówką to jest tak że niektórzy mają troche wyżej inni troche niżej. zależy czy ktoś przy tym grzebał czy nie
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Witam!!Od niedawna zauważyłem że jak stoję dłużej np.w korku to wskaźnik temperatury idzie mocno do góry!! Rok temu wymieniłem termostat,czujnik temperatury,pompę wody, robiłem płukanie zbiornika płynu chłodzącego.Sprawdzałem uszczelkę pod głowicą i jest dobra.Dla ciekawości zmierzyłem temperaturę silnika jak kreska podchodzi na górę i jak jest na czerwonym to temperaturę mam niecałe 100*C. Wentylatory się włączają.
Więc co to może być ze na postoju, zwłaszcza teraz gdy robi się ciepło, temperatura pokazuje na full?? Podczas jazdy jest na połowie.
Więc co to może być ze na postoju, zwłaszcza teraz gdy robi się ciepło, temperatura pokazuje na full?? Podczas jazdy jest na połowie.
- Od: 14 mar 2012, 12:18
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.
lesiux napisał(a):chyba masz coś nie tak z czujnikiem temperatury
Czujnik temperatury wymianiałem. A co do drozności to jakie czynności nalezy wykonac...dodam ze z kratek nawiewu czasami wylatuje taki czarny nalot...którego mam pełno na desce rozdzielczej...czy jakiś płyn do kratek pomoże czy razecz wina po stronei jakiegos urzadzenia..a może mam przekłamanie i mi pokazuje inna temperature niz jest w rzeczywistości
- Od: 14 mar 2012, 12:18
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.
lesiux napisał(a):a który czujnik wymieniałeś
Wiesz że nawet nie wiem, bo mi to znajmomy wymieniał. Teraz mnie zdziwilo że Mazda z silnikiem Z5 ma 2 czujniki temperatury.
A czy przekłamanie na desce rozdzielczej może wynikać z faktu iż z elekronika cos nie tak??
- Od: 14 mar 2012, 12:18
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.
flywin napisał(a):jak masz silnik po lifcie to masz 1 czujnik 3-pinowy o oznaczeniach KLK1
No i własnie taki mam, bo mechanik nawet powiedział że mam jeden.
Doszłem do wniosku że układ chłodzenia mam oki, tylko przekłamanie na desce rozdzielczej i chybaktos tam juz grzebał kiedyś.
Doda tyle że przed wymiana termostatu wskaznik temperatury podczasjazdy wskazywał na full.
Po wymnianie pokazuje dopołowy, tylko ze jak tylko stane ana polu jest ciepło to wskażnik znów idzie na fulla.Więc to normalne
- Od: 14 mar 2012, 12:18
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.
flywin napisał(a):jak masz silnik po lifcie to masz 1 czujnik 3-pinowy o oznaczeniach KLK1
tego nie widziałem, dzięki.
Co do wskazań temperatury to u mnie nie widziałem jeszcze aby kiedykolwiek wskaźnik pokazał mi więcej jak połowę.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
co do wskazań temp na desce, może być tak, że coś ci masuje i wskaźnik głupieje proponował bym podjechać na mierzenie laserowe czy jakoś tak temp
także posprawdzaj wtyczki dokładnie kable idące czy gdzieś ci nie masuje
wskaźnik działa na zasadzie oporności podanej z czujnika
co daje czujnik 3 pinowy to samo co 2 czujnik 2 i 1 pinowe
czyli 1 sygnałowy na deske 2 sygnałowy/impulsowy do wentylatora i 3 zapewne MASA
także posprawdzaj wtyczki dokładnie kable idące czy gdzieś ci nie masuje
wskaźnik działa na zasadzie oporności podanej z czujnika
co daje czujnik 3 pinowy to samo co 2 czujnik 2 i 1 pinowe
czyli 1 sygnałowy na deske 2 sygnałowy/impulsowy do wentylatora i 3 zapewne MASA
Witam
Wczoraj odebrałem autko od mechanika, które przeszło wymianę rozrządu wraz z pompą. Mechanik stwierdził że wentyl od chłodnicy się nie uruchamia i miał rację dziś rozgrzałem auto na desce temp lekko poniżej godziny 9 (tak miałem odkąd kupiłem auto), w garażu była temp ok 10-15stopni i było widać że korek od chłodnicy wypuszcza parę ale wentyl się nie uruchamiał. Sprawdzałem go na krótko stykając z aku ale coś nie chciał działać miałem też wentyl od klimy i też go tak próbowałem i też nie działał, czyżby dwa przestały działać? Wcześniej miałem problemy z chłodnica którą wymieniłem z ojcem i pamiętam że mi się nieraz włączył wentyl, czyżby lekkie zachlapanie złączki wentyla chłodnicy mogło coś uszkodzić? Może ja źle sprawdzam wentyl na krótko a robię to następująco, na postoju wszystko zgaszone podpinam go bezpośrednio pod aku i nie kręci. Proszę o pomoc, dziękuję.
Może istotnym będzie to że jak wymienialiśmy chłodnice to całkiem wyrzuciliśmy tę mało chłodnice co byłą przed główną, miała poucinane przewody i ogólnie klimy to auto w połowie nie miało, odpięliśmy przewód łączący ten wentyl z obiegiem instalacji w aucie.
Wczoraj odebrałem autko od mechanika, które przeszło wymianę rozrządu wraz z pompą. Mechanik stwierdził że wentyl od chłodnicy się nie uruchamia i miał rację dziś rozgrzałem auto na desce temp lekko poniżej godziny 9 (tak miałem odkąd kupiłem auto), w garażu była temp ok 10-15stopni i było widać że korek od chłodnicy wypuszcza parę ale wentyl się nie uruchamiał. Sprawdzałem go na krótko stykając z aku ale coś nie chciał działać miałem też wentyl od klimy i też go tak próbowałem i też nie działał, czyżby dwa przestały działać? Wcześniej miałem problemy z chłodnica którą wymieniłem z ojcem i pamiętam że mi się nieraz włączył wentyl, czyżby lekkie zachlapanie złączki wentyla chłodnicy mogło coś uszkodzić? Może ja źle sprawdzam wentyl na krótko a robię to następująco, na postoju wszystko zgaszone podpinam go bezpośrednio pod aku i nie kręci. Proszę o pomoc, dziękuję.
Może istotnym będzie to że jak wymienialiśmy chłodnice to całkiem wyrzuciliśmy tę mało chłodnice co byłą przed główną, miała poucinane przewody i ogólnie klimy to auto w połowie nie miało, odpięliśmy przewód łączący ten wentyl z obiegiem instalacji w aucie.
-
migcool
To tak ma działać. Wskazówka na godzinie 9? Normalne nagrzanie silnika. Tam jest termostat. Włączy się ten wentylator kiedy będzie musiał. A silnik możesz grzać ile wlezie a i tak go nie zdołasz uruchomić. Bo naprawdę musi być nieźle nagrzany żeby się wentylator załączył. Mi się też nie włącza a chłodzenie jest na tyle dobre że wskazówka nie przekraca "9-tej".
nie chciałbym Cię wprowadzać w błąd bo nie znam się na tym wentylatorze ale mogę wysunąć tu takie stwierdzenieże w wentylatorze może być termostat? to tylko taka moja opinia może znajdzie sie ktoś tu kto potwierdzi że sie znajduje tam. ile kabli idzie od tego wentylatora? Ponadto proponowałbym sprawdzić bezpiecznik w przedziale silnika (numer 8 różowy 30A)
Ostatnio edytowano 1 kwi 2012, 12:32 przez Andrzej414, łącznie edytowano 1 raz
Dwa kabelki idą, czyli raczej żadnej czujki w nim nie ma. Jeszcze pytanie, nikt nie odpowietrzał układu po zalaniu nowego płynu, ponoć korek od chłodnicy jest tak wykonany że sam odpowietrza układ, ale ile w tym prawdy, może ktoś się wypowie?
-
migcool
do góry jest ten korek stalowy. popuścić włączyć silnik na 10 minut żeby sobie krążyło. suwak grzania ustawić na maksa żeby grzało. potem zgasić poczekać aż ostygnie dokręcić korek i koniec roboty. grzanie powinno być dość mocne co będzie świadczyć o niezapowietrzonym układzie.
Christianocompl napisał(a):A co do drozności to jakie czynności nalezy wykonac...dodam ze z kratek nawiewu czasami wylatuje taki czarny nalot...którego mam pełno na desce rozdzielczej...czy jakiś płyn do kratek pomoże czy razecz wina po stronei jakiegos urzadzenia.
co do kratek to raczej już obwód nagrzewnicy i kwestia filtra kabinowego który pewnie już jest tak uwalony że odrywają sie od niego syfy
A odnośnie wskazań czujnika to tak jak mówi flywin sprawdź ciągłość instalacji pod maską może mechanik coś nagmerał przy pracach które wykonywał
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):A odnośnie wskazań czujnika to tak jak mówi flywin sprawdź ciągłość instalacji pod maską może mechanik coś nagmerał przy pracach które wykonywał
Raczej przypuszczam że kiedyś zanim Mazda trafiła w moje rece ktoś grzebał przy konsoli i rozbierał zegary i potem coś źle poskładał.
Ale tak jak mówią poprzednicy sprawdzę elektrykę.
- Od: 14 mar 2012, 12:18
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.
Witam !
mam problem z temp. może ktoś miał już taki problem i coś podpowie ?
Mianowicie temp. w czasie jazdy się nie podnosi na postoju wskazówka idzie do góry po ruszeniu opada ! wygląda na to że może to być czujnik ,termostat lub najbardziej prawdopodobne pompa wody po przejechaniu 20 km i odkręceniu korka chłodnicy płyn był ciepły (a powinien być gorący) i nie schodził po dodaniu gazu wtedy powinno zasysać !
Czyli mój wniosek taki że pompa nie wytwarza cisnienia i na postoju nie chłodzi powietrze chłodnicy więc czujnik reaguje prawidłowo w czasie jazdy powietrze schładza płyn i wskazówka opada no i po włączeniu gorącego nawiewu nie grzeje tak jak powinno ! sprawdzę wszystko ale może ktoś miał podobny przypadek za podpowiedz będę wdzięczny !!
mam problem z temp. może ktoś miał już taki problem i coś podpowie ?
Mianowicie temp. w czasie jazdy się nie podnosi na postoju wskazówka idzie do góry po ruszeniu opada ! wygląda na to że może to być czujnik ,termostat lub najbardziej prawdopodobne pompa wody po przejechaniu 20 km i odkręceniu korka chłodnicy płyn był ciepły (a powinien być gorący) i nie schodził po dodaniu gazu wtedy powinno zasysać !
Czyli mój wniosek taki że pompa nie wytwarza cisnienia i na postoju nie chłodzi powietrze chłodnicy więc czujnik reaguje prawidłowo w czasie jazdy powietrze schładza płyn i wskazówka opada no i po włączeniu gorącego nawiewu nie grzeje tak jak powinno ! sprawdzę wszystko ale może ktoś miał podobny przypadek za podpowiedz będę wdzięczny !!
- Od: 8 gru 2007, 22:43
- Posty: 24
- Skąd: Śląsk
- Auto: Premacy 2.0 Sportive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości