Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Garbage1989 » 19 kwi 2014, 17:32

Przypuszczam że na zimnym będzie miał mniejszą kompresje niż na ciepłym ze względu na oczywistą rozszerzalność cieplną materiałów użytych do produkcji elementów silnika. Poza tym to troche dziwne bo olej pełni role uzupełniającego uszczelnienia a gdy jest zimny to raz ze jest gęsty a dwa że nie wszędzie się pojawi po zakręceniu rozrusznikiem ale zaznaczam że mechanikiem nie jestem więc nie testowałem tego w praktyce
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 1 maja 2014, 08:31

W sewrisowce kaza rozgrzac silnik do zalaczenia wentylatora, zgasic, poczekac 5min i wykrecac swiece do pomiaru. Pamietaj tez ze aku musi byc ok i gaz w podloge podczas krecenia.
Przemek323c
 

Postprzez Qubass88 » 21 maja 2014, 16:46

Witam,
od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323 S z 97 roku z przebiegiem 115 tys km. Auto zalane jest teraz olejem Mobil 1 5W50 Peak Life. Chciałbym niedługo wymienić olej tylko nie wiem na jaki. W książce serwisowej zalecany olej to 5W30. Silnik wydaje się być w dobrym stanie. jest suchutki i nie kopci więc nie chciałbym mu zaszkodzić nieodpowiednim olejem.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2010, 11:23
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)

Postprzez Garbage1989 » 21 maja 2014, 19:56

5W50 jest lepszy niż 5W30

tutaj dowód:
Obrazek

jeśli nie ma ubytków oleju to ja bym nie kombinował zostać przy syntetyku, jakby ciupał olej to wtedy jest sens się zastanawiać nad zmianą na pół syntetyk najlepiej w wersji dla silników o dużym przebiegu np VALVOLINE MaxLife który na pewno jest lepszy niż Mobil S2000 który był wlany do mojej Madzi jak ją kupiłem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Gabriel88 » 9 cze 2014, 17:41

witam :) doczepie sie do watku co by nie zaczynac nowego... posiadam mazde 323f 1.8 16v + gazior z 96roku (kupilem ja nie dawno). zaczne od tego ze ma spora ochote na olej... chleje go jakis 1l na 1000km. jaki olej jest teraz w srodku tego nie mam pojecia. z tego co udalo mi sie wyczytac z tej nalepki na silniku to jest tam napisane 10w40 wiec taki dolewalem. wyczytalem na forum ze zmiana oleju moze pomuc troszke zeby nie brala tyle oleju. teraz pytanie jaki olej wlac? przebieg jest 202 tysiace. wlewac 10w40 czy 5w40? pomozcie jak mozecie. :)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda 323f
1.8 B/G
1996r.

Postprzez Garbage1989 » 9 cze 2014, 22:36

czy środek odpowiada przebiegowi 202kkm?? bo coś mi się nie wydaje żeby przy tym przebiegu silnik wciągał takie ilości oleju, no chyba że był katowany! 10w40 to lepkość typowa dla olei pół-syntetycznych które występują w odmianie "high mileage" do silników z dużym przebiegiem osobiście używam Valvoline'a MaxLife'a i bardzo go polecam. 5w40 to lepkość typowa dla olei syntetycznych które raczej nie nadają się do mocno wyeksploatowanych jednostek gdyż z racji lepszych własciwości smarnych w szerszym zakresie temperaturowym jest nieco za żadki i nie ma uszlachetniaczy pomagających uszczelniać drobne wycieki co powodowałoby jeszcze intensywniejsze spalanie go w silniku. Zalewanie minerała w naszych warunkach klimatycznych z tak dużą roczną amplituda temperatur to byłoby morderstwo dla zaawansowanych silników przez utrudnione sparowanie w temperaturach granicznych dla oleju. Inna sprawa jest producent oleju i miejsce rozlewania bo olej pół syntetyczny różnych producentów może się zachowywać wyraźnie inaczej dlatego na pewno nie warto zwracać uwagi na najtańsze produkty 10w40 typu lotos czy orlen bo to raczej wynalazek ratujący w trasie przy braku dobrego oleju na dolewkę, wcześniej tez miałem zalany mobil s2000 i nie moge pochwalić tego produktu cena niby przystępna bo w granicach 65-70PLN/4L ale to jak w miesiąc robił się czarny jak smoła i do tego dość szybko zaczynały klekotać zawory przy starcie w miarę upływu czasu po wymianie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 9 cze 2014, 22:43

Ja tu obstawiam ten przebied 202 x2 <rotfl> A tak wogole to przy takim piciu to tylko remont.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 10 cze 2014, 07:22

Garbage1989 napisał(a): 10w40 typu lotos czy orlen bo to raczej wynalazek ratujący w trasie przy braku dobrego oleju na dolewkę,


A widziales kiedys badania np Lotosu ?
Przemek323c
 

Postprzez Gabriel88 » 10 cze 2014, 21:28

no moim zdaniem przebieg jest taki jaki jest bo i srodek i caroseria sa w stanie ze tak powiem bardzo dobrym :) co do remontu to narazie musze zebrac hajsik ale mam go w planach :) wiec jesli mozecie to podpowiedzcie co wlac w silniczek bo narazie to nic konkretnego nie wyczytalem :P z gory dziekuje :)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda 323f
1.8 B/G
1996r.

Postprzez rafał88 » 10 cze 2014, 21:44

Aha, to mysl tak dalej ;) A jesli by mial to taki przebieg to ktos katowal silnik i nie dbal o olej.
A i wez pod uwage ze auto ma 18 lat , wiec nie wierze ze ktos robil 10kkm z haczykiem:)
Wlej 5w40 elfa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez atl123 » 10 cze 2014, 21:52

tak czy siak czeka cię remont silnika wyjscia nie ma:) coś o tym wiem :) udziłem sie w nadziejach ze cos innego pomoze po za remontem.Po rezebraniu silnika okazało sie ze pierscienie głowica itd bral z kazdych możliwych miejsc :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez Garbage1989 » 11 cze 2014, 00:01

Przemek323c napisał(a):A widziales kiedys badania np Lotosu ?


to jakie certyfikaty otrzymują nie koniecznie musi odzwierciedlać to jak się zachowuje w użytkowaniu a już na pewno nie będzie się zachowywał w każdym silniku tak samo, mam za to dostęp do kumpla pracującego w instytucie nafty i gazu a oni mają do czynienia z olejami i paliwami
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 11 cze 2014, 06:15

Nie mowie o certyfikatach tylko o konkretnych badaniach mechanicznych wlasciwosci oleju. Ja tez mam dostep do roznych testow, w niektorych nawet uczestniczylem i lotos to wcale nie taki zly olej na tle konkurencji.
Przemek323c
 

Postprzez Gabriel88 » 13 cze 2014, 15:43

remoncik planuje lecz jeszcze nie teraz bo nie mam kasy...
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda 323f
1.8 B/G
1996r.

Postprzez rafał88 » 13 cze 2014, 18:22

To narazie smigal tak jak jest, nic nie poradzisz na picie oleju niz tylko remontem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gabriel88 » 14 cze 2014, 17:06

ale tak czy tak pasuje zmienic olej bo jest czorny jak wyngiel... :P
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 15:08
Posty: 4
Auto: Mazda 323f
1.8 B/G
1996r.

Postprzez rafał88 » 14 cze 2014, 17:36

No to jak tak pragniesz tej zmiany to kup sobie jakas plukanke do silnika:) A olej najlepiej 5w40 elfa badz 5w30 :) Ja mam 5w40 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Nowatek » 21 wrz 2014, 22:23

Witam

Jestem posiadaczem Madzi 323F 96 rok 1,5 90 km benzyna.

od jakiegoś roku ubywało mi oleju w silniku ale nie zauważałem zeby kopciła na niebiesko albo żeby śmierdziało palonym olejem. Dziś przy odpalaniu na zimnym silniku bez dawania gazu pojawiła się niebieska chmura. Podczas jazdy chmury tej nie widac. Pojawia sie zazwyczaj (ale nie zawsze) na zimnym silniku i w momencie jak na luzie depne gaz.
Oleju nie ubywa mi bardzo duzo jest to kwestia 3litrow na 7-8tys. km.
więc pytanie na pewno do wymiany sa uszczelniacze na zaworach, i zastanawiam sie czy robic od razu pierścienie ?

Z drugiej strony jak pierścienie były by walnięte to brałaby mi dużo więcej oleju i niebieska chmura była by widoczna podczas jazdy i na postoju...

jesli jest tak jak pisze to jakie koszta tego ? czy robic wszystko czy same uszczelniacze ?
może coś innego przy okazji jeszcze zrobic ?
Planowania głowicy nie wliczac bo mam to w gratisie :)
czekam na odp Pozdrawiam ;)
Nowatek
 

Postprzez rafał88 » 21 wrz 2014, 22:27

Skoro 3l dla Ciebie to nie duzo to mozesz tak jezdzic ... A jak kopci po odpaleniu winne sa uszczelniacze, a na obciazeniu pierscienie, takze silnik do roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 22 wrz 2014, 09:30

Kolego Nowatek – tematów o pobieraniu oleju m.in. w Z5 mamy spoooro więc po co kolejny nowy temat zakładać?
Proszę na przyszłość używać wyszukiwarki i chociażby FAQ działu BA/BH poczytać.
Temat docelowo połączę z istniejącą dyskusją.

Swoją drogą to w zasadzie jak silnik pali aż tyle oleju to nie masz potrzeby jego wymieniania a jedynie uzupełniać na bieżąco :D

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323