Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
Przypuszczam że na zimnym będzie miał mniejszą kompresje niż na ciepłym ze względu na oczywistą rozszerzalność cieplną materiałów użytych do produkcji elementów silnika. Poza tym to troche dziwne bo olej pełni role uzupełniającego uszczelnienia a gdy jest zimny to raz ze jest gęsty a dwa że nie wszędzie się pojawi po zakręceniu rozrusznikiem ale zaznaczam że mechanikiem nie jestem więc nie testowałem tego w praktyce
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
W sewrisowce kaza rozgrzac silnik do zalaczenia wentylatora, zgasic, poczekac 5min i wykrecac swiece do pomiaru. Pamietaj tez ze aku musi byc ok i gaz w podloge podczas krecenia.
-
Przemek323c
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323 S z 97 roku z przebiegiem 115 tys km. Auto zalane jest teraz olejem Mobil 1 5W50 Peak Life. Chciałbym niedługo wymienić olej tylko nie wiem na jaki. W książce serwisowej zalecany olej to 5W30. Silnik wydaje się być w dobrym stanie. jest suchutki i nie kopci więc nie chciałbym mu zaszkodzić nieodpowiednim olejem.
od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323 S z 97 roku z przebiegiem 115 tys km. Auto zalane jest teraz olejem Mobil 1 5W50 Peak Life. Chciałbym niedługo wymienić olej tylko nie wiem na jaki. W książce serwisowej zalecany olej to 5W30. Silnik wydaje się być w dobrym stanie. jest suchutki i nie kopci więc nie chciałbym mu zaszkodzić nieodpowiednim olejem.
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
5W50 jest lepszy niż 5W30
tutaj dowód:
jeśli nie ma ubytków oleju to ja bym nie kombinował zostać przy syntetyku, jakby ciupał olej to wtedy jest sens się zastanawiać nad zmianą na pół syntetyk najlepiej w wersji dla silników o dużym przebiegu np VALVOLINE MaxLife który na pewno jest lepszy niż Mobil S2000 który był wlany do mojej Madzi jak ją kupiłem
tutaj dowód:
jeśli nie ma ubytków oleju to ja bym nie kombinował zostać przy syntetyku, jakby ciupał olej to wtedy jest sens się zastanawiać nad zmianą na pół syntetyk najlepiej w wersji dla silników o dużym przebiegu np VALVOLINE MaxLife który na pewno jest lepszy niż Mobil S2000 który był wlany do mojej Madzi jak ją kupiłem
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
witam doczepie sie do watku co by nie zaczynac nowego... posiadam mazde 323f 1.8 16v + gazior z 96roku (kupilem ja nie dawno). zaczne od tego ze ma spora ochote na olej... chleje go jakis 1l na 1000km. jaki olej jest teraz w srodku tego nie mam pojecia. z tego co udalo mi sie wyczytac z tej nalepki na silniku to jest tam napisane 10w40 wiec taki dolewalem. wyczytalem na forum ze zmiana oleju moze pomuc troszke zeby nie brala tyle oleju. teraz pytanie jaki olej wlac? przebieg jest 202 tysiace. wlewac 10w40 czy 5w40? pomozcie jak mozecie.
- Od: 16 maja 2014, 15:08
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f
1.8 B/G
1996r.
czy środek odpowiada przebiegowi 202kkm?? bo coś mi się nie wydaje żeby przy tym przebiegu silnik wciągał takie ilości oleju, no chyba że był katowany! 10w40 to lepkość typowa dla olei pół-syntetycznych które występują w odmianie "high mileage" do silników z dużym przebiegiem osobiście używam Valvoline'a MaxLife'a i bardzo go polecam. 5w40 to lepkość typowa dla olei syntetycznych które raczej nie nadają się do mocno wyeksploatowanych jednostek gdyż z racji lepszych własciwości smarnych w szerszym zakresie temperaturowym jest nieco za żadki i nie ma uszlachetniaczy pomagających uszczelniać drobne wycieki co powodowałoby jeszcze intensywniejsze spalanie go w silniku. Zalewanie minerała w naszych warunkach klimatycznych z tak dużą roczną amplituda temperatur to byłoby morderstwo dla zaawansowanych silników przez utrudnione sparowanie w temperaturach granicznych dla oleju. Inna sprawa jest producent oleju i miejsce rozlewania bo olej pół syntetyczny różnych producentów może się zachowywać wyraźnie inaczej dlatego na pewno nie warto zwracać uwagi na najtańsze produkty 10w40 typu lotos czy orlen bo to raczej wynalazek ratujący w trasie przy braku dobrego oleju na dolewkę, wcześniej tez miałem zalany mobil s2000 i nie moge pochwalić tego produktu cena niby przystępna bo w granicach 65-70PLN/4L ale to jak w miesiąc robił się czarny jak smoła i do tego dość szybko zaczynały klekotać zawory przy starcie w miarę upływu czasu po wymianie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a): 10w40 typu lotos czy orlen bo to raczej wynalazek ratujący w trasie przy braku dobrego oleju na dolewkę,
A widziales kiedys badania np Lotosu ?
-
Przemek323c
no moim zdaniem przebieg jest taki jaki jest bo i srodek i caroseria sa w stanie ze tak powiem bardzo dobrym co do remontu to narazie musze zebrac hajsik ale mam go w planach wiec jesli mozecie to podpowiedzcie co wlac w silniczek bo narazie to nic konkretnego nie wyczytalem z gory dziekuje
- Od: 16 maja 2014, 15:08
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f
1.8 B/G
1996r.
Aha, to mysl tak dalej A jesli by mial to taki przebieg to ktos katowal silnik i nie dbal o olej.
A i wez pod uwage ze auto ma 18 lat , wiec nie wierze ze ktos robil 10kkm z haczykiem:)
Wlej 5w40 elfa
A i wez pod uwage ze auto ma 18 lat , wiec nie wierze ze ktos robil 10kkm z haczykiem:)
Wlej 5w40 elfa
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
tak czy siak czeka cię remont silnika wyjscia nie ma:) coś o tym wiem udziłem sie w nadziejach ze cos innego pomoze po za remontem.Po rezebraniu silnika okazało sie ze pierscienie głowica itd bral z kazdych możliwych miejsc
Przemek323c napisał(a):A widziales kiedys badania np Lotosu ?
to jakie certyfikaty otrzymują nie koniecznie musi odzwierciedlać to jak się zachowuje w użytkowaniu a już na pewno nie będzie się zachowywał w każdym silniku tak samo, mam za to dostęp do kumpla pracującego w instytucie nafty i gazu a oni mają do czynienia z olejami i paliwami
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Nie mowie o certyfikatach tylko o konkretnych badaniach mechanicznych wlasciwosci oleju. Ja tez mam dostep do roznych testow, w niektorych nawet uczestniczylem i lotos to wcale nie taki zly olej na tle konkurencji.
-
Przemek323c
Witam
Jestem posiadaczem Madzi 323F 96 rok 1,5 90 km benzyna.
od jakiegoś roku ubywało mi oleju w silniku ale nie zauważałem zeby kopciła na niebiesko albo żeby śmierdziało palonym olejem. Dziś przy odpalaniu na zimnym silniku bez dawania gazu pojawiła się niebieska chmura. Podczas jazdy chmury tej nie widac. Pojawia sie zazwyczaj (ale nie zawsze) na zimnym silniku i w momencie jak na luzie depne gaz.
Oleju nie ubywa mi bardzo duzo jest to kwestia 3litrow na 7-8tys. km.
więc pytanie na pewno do wymiany sa uszczelniacze na zaworach, i zastanawiam sie czy robic od razu pierścienie ?
Z drugiej strony jak pierścienie były by walnięte to brałaby mi dużo więcej oleju i niebieska chmura była by widoczna podczas jazdy i na postoju...
jesli jest tak jak pisze to jakie koszta tego ? czy robic wszystko czy same uszczelniacze ?
może coś innego przy okazji jeszcze zrobic ?
Planowania głowicy nie wliczac bo mam to w gratisie
czekam na odp Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Madzi 323F 96 rok 1,5 90 km benzyna.
od jakiegoś roku ubywało mi oleju w silniku ale nie zauważałem zeby kopciła na niebiesko albo żeby śmierdziało palonym olejem. Dziś przy odpalaniu na zimnym silniku bez dawania gazu pojawiła się niebieska chmura. Podczas jazdy chmury tej nie widac. Pojawia sie zazwyczaj (ale nie zawsze) na zimnym silniku i w momencie jak na luzie depne gaz.
Oleju nie ubywa mi bardzo duzo jest to kwestia 3litrow na 7-8tys. km.
więc pytanie na pewno do wymiany sa uszczelniacze na zaworach, i zastanawiam sie czy robic od razu pierścienie ?
Z drugiej strony jak pierścienie były by walnięte to brałaby mi dużo więcej oleju i niebieska chmura była by widoczna podczas jazdy i na postoju...
jesli jest tak jak pisze to jakie koszta tego ? czy robic wszystko czy same uszczelniacze ?
może coś innego przy okazji jeszcze zrobic ?
Planowania głowicy nie wliczac bo mam to w gratisie
czekam na odp Pozdrawiam
-
Nowatek
Skoro 3l dla Ciebie to nie duzo to mozesz tak jezdzic ... A jak kopci po odpaleniu winne sa uszczelniacze, a na obciazeniu pierscienie, takze silnik do roboty.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kolego Nowatek – tematów o pobieraniu oleju m.in. w Z5 mamy spoooro więc po co kolejny nowy temat zakładać?
Proszę na przyszłość używać wyszukiwarki i chociażby FAQ działu BA/BH poczytać.
Temat docelowo połączę z istniejącą dyskusją.
Swoją drogą to w zasadzie jak silnik pali aż tyle oleju to nie masz potrzeby jego wymieniania a jedynie uzupełniać na bieżąco
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Proszę na przyszłość używać wyszukiwarki i chociażby FAQ działu BA/BH poczytać.
Temat docelowo połączę z istniejącą dyskusją.
Swoją drogą to w zasadzie jak silnik pali aż tyle oleju to nie masz potrzeby jego wymieniania a jedynie uzupełniać na bieżąco
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości