Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez flywin » 30 cze 2010, 11:35

ogólnie powiem ci panie ,że miałem nawet po wymianie czujnika :/ był pewnego mroźnego dnia

w zimie ,ładowałem Aku i zostawiłem na dobę mazdę bez aku to błędu nie było po podłączeniu aku chodź błędy spr jakiś czas po podłączeniu jak były dodatnie temp wtedy umyłem silnik ,ponieważ urwało mi się nadkole w zimę i jeździłem z jeden dzień bez nadkola wiec trochę syfu uzbierało się pod maską :/ ,silnik myłem Kercherem , po umyciu aż do tej pory komputer mazdy nie miał błędów ,ponieważ raz na jakiś czas sprawdzam błędy ,dopiero jak Ustawiałem TPS zgodnie z Instrukcją złapał błąd ,chociaż resetował kompa :/

Obecnie odłączyłem AKU na dobę ,po odłączeniu Aku zostawiłem światła na pozycji ON w celu aby cały prąd uciekł z układu elektronicznego auta

otóż ciekawe jest to ,że w Mazdach 323F BA po lifcie są inne kody ,
PS mógłbyś mi wytłumaczyć jak to odczytałeś? bo mi raz wychodziło tak jak mówiłeś P0117 a raz błędy DTC 11 11 17 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bzzyczek » 30 cze 2010, 11:42

Nie wiem czy w tych po lifcie czy od któregoś roku sa czterocyfrowe i u Ciebie są na pewno takie, jakby chciał odczytac to jako dwucyfrowe wychodza jakies głupoty.

Odczytuje się tak że każdy długi błysk rozpoczyna nadawanie kolejnej cyfry, jeśli po długim błysku nie ma krótkiego oznacza to cyfrę zero.

W sumie czujnik jeśli wymieniałes możę być dobry tylko może być problem z obwodem, może wtyczka nie łaczy lub jest gdzieś przerwa na kablu od czujnika do kompa.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez sebas0026 » 30 cze 2010, 12:18

masz blad zprzezenia zwrotniego- sonda lambda. Masz zle ustawione wolne obroty za duzo powietrza dostaje sonda musi nadrabiac wtryskiem i tak w kolko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez flywin » 30 cze 2010, 12:32

raczej chyba nie bo tak mi też jak koledze wyżej wychodzi
P0117,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – niski sygnał wejściowy"

ogólnie ustawiałem TPS napięcie w kostce mam 5.08V punkt pomiaru C na zamkniętej przepustnicy teraz mam punkt pomiaru B 0.5V a w pełni otwartej 4.22V czyli TPS dobrze ustawiony

panowie będę czyścił silniczek krokowy i przepustnice , po wyczyszczeniu najpierw ustawić TPS czy Obroty na śrubie Bypassu? ,mi się wydaje że wpierw trzeba ustawić TPS

i jak to zrobić by nie spierd***ć ,chodzi mi oto żeby obroty trzymał ,nie falował , aby było ssanie takie jak powinno być na zimnym?

ustawienie TPS ma znaczenie czy na ciepłym czy na zimnym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bzzyczek » 30 cze 2010, 12:51

flywin napisał(a):ustawienie TPS ma znaczenie czy na ciepłym czy na zimnym?


nie ma znaczenia
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez flywin » 30 cze 2010, 13:05

a Tryb Serwisowy ( tzw TESTU) wymagany chyba nie bo to nie ma znaczenia chyba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bzzyczek » 30 cze 2010, 13:16

flywin napisał(a):a Tryb Serwisowy ( tzw TESTU) wymagany chyba nie bo to nie ma znaczenia chyba?

Nie ma znaczenia.

Tylko teraz dla pewności jeszcze raz obejrzałem ten filmik i mam watpliwości bo jesli pierwsze długie mignięcie oznacza rozpoczecie testu, to z następnych wynika juz inny błąd mianowicie 1170 HO2S Bank 1 Sensor 1 Circuit Fixed czyli faktycznie kolega sebas0o26 może mieć raczje i wskazuje to na coś z sondą lambda. I chyba to bedzie bardziej prawdopodobne.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez lesiux » 30 cze 2010, 13:17

wolne obroty ustawiasz na ciepłym silniku, do tps-u nie ma znaczenia. jak resetujesz kompa to wystarczy, że odepniesz aku i przytrzymasz przez 30s hamulec i komp zresetowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez flywin » 30 cze 2010, 13:32

panowie dla pewności macie jeszcze jeden filmik trochę dłuższy test robiony 2h wcześniej
http://www.flywin.kom.pl/VIDEO0001.mp4


lesiux powiedz co daje ten hamulec przez 30sek ,z tego co mi się zdaje to aby prąd wypłynął z układu elektronicznego auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 30 cze 2010, 14:54

dlatego mowilem. A tej sruby bypass nie wolmo ruszac w zadnym manualu mazdy nie jest opisana regulacja ale zrobisz jak zechcesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez soul » 30 cze 2010, 15:05

sebas0026 napisał(a):dlatego mowilem. A tej sruby bypass nie wolmo ruszac w zadnym manualu mazdy nie jest opisana regulacja ale zrobisz jak zechcesz.


zartujesz?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez bzzyczek » 30 cze 2010, 15:17

Jeśli ten filmik krecony jest zaraz po tym jak przekrecasz kluczyk to chyba ten pierwszy najdłuższy sygnał oznacza rozpoczecie testu i po nim jest bład 1170, dalej powtarza ten sam bład tak jest według mnie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez flywin » 30 cze 2010, 15:31

tak nawet słychać na początku jak się przekręca kluczyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 30 cze 2010, 17:35

bzzyczek napisał(a):Jeśli ten filmik krecony jest zaraz po tym jak przekrecasz kluczyk to chyba ten pierwszy najdłuższy sygnał oznacza rozpoczecie testu i po nim jest bład 1170, dalej powtarza ten sam bład tak jest według mnie.


"bzzyczek" tak tak wedlug Ciebie ty byles pierwszy masz Pan racje. zal

soul napisał(a):
sebas0026 napisał(a):dlatego mowilem. A tej sruby bypass nie wolmo ruszac w zadnym manualu mazdy nie jest opisana regulacja ale zrobisz jak zechcesz.


zartujesz?

Obrazek



to nie jest sruba bypass :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bzzyczek » 30 cze 2010, 18:26

sebas0026 napisał(a):"bzzyczek" tak tak wedlug Ciebie ty byles pierwszy masz Pan racje. zal


Nie wiem do czego pijesz kolego może wytłumacz, napisałem że możesz mieć racje,

bzzyczek napisał(a):
flywin napisał(a):a Tryb Serwisowy ( tzw TESTU) wymagany chyba nie bo to nie ma znaczenia chyba?

Nie ma znaczenia.

Tylko teraz dla pewności jeszcze raz obejrzałem ten filmik i mam watpliwości bo jesli pierwsze długie mignięcie oznacza rozpoczecie testu, to z następnych wynika juz inny błąd mianowicie 1170 HO2S Bank 1 Sensor 1 Circuit Fixed czyli faktycznie kolega sebas0o26 może mieć raczje i wskazuje to na coś z sondą lambda. I chyba to bedzie bardziej prawdopodobne.


Narazie wynika z Twoich postów że Ty wszystko wiesz na temat mazdy, a reszta nie ma pojęcia o co chodzi.

sebas0026 napisał(a):to nie jest sruba bypass

To może zdradzisz nam gdzie jest śruba bypass może dowiemy się czegoś nowego?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez soul » 30 cze 2010, 19:26

sebas0026 napisał(a):to nie jest sruba bypass :)


wiec gdzie ów magiczna sruba jest?

bypass jaka sama nazwa wskazuje jest sruba obejscia powietrza przez zamknieta przepustnice na wolnych obrotach (i ta wlasnie srubka reguluja sie jak duzo powietrza przez bypass ma przeleciec) i to wlasnie o tej srubce jest mowa.. znajdz i pokaz miejszcze jakies inny srubki oprocz tej co pokazalem oraz sruby do regulacji silniczka krokowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez grzesiek1989cz » 30 cze 2010, 22:41

hmm dzis lukalem i nie moge tego zlokalizowac:)mam efke po lifcie wiec jesli twierdzisz ze moze byc inaczej to moze i byc:)

mam u gory przepustnicy srube do regulacji obrotow z prawej strony TPS a z lewej strony krokowy patrzac , stajac z boku od strony kierowcy:)i teraz pytanie w ktorym miejscu jest ta sruba regulacujna o ktorej mowisz:)bo moze ona jest malo widoczna i jej nie widze:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez farciarz » 1 lip 2010, 00:47

grzesiek1989cz napisał(a):hmm dzis lukalem i nie moge tego zlokalizowac:)mam efke po lifcie wiec jesli twierdzisz ze moze byc inaczej to moze i byc:)

mam u gory przepustnicy srube do regulacji obrotow z prawej strony TPS a z lewej strony krokowy patrzac , stajac z boku od strony kierowcy:)i teraz pytanie w ktorym miejscu jest ta sruba regulacujna o ktorej mowisz:)bo moze ona jest malo widoczna i jej nie widze:)


Z prawej strony .... czyli od ściany grodziowej ... pomiędzy silnikiem a kabiną
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez grzesiek1989cz » 1 lip 2010, 00:56

i bedzie ja widac centralnie czy gdzies w inna strone jest skierowana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323