Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
ogólnie powiem ci panie ,że miałem nawet po wymianie czujnika :/ był pewnego mroźnego dnia
w zimie ,ładowałem Aku i zostawiłem na dobę mazdę bez aku to błędu nie było po podłączeniu aku chodź błędy spr jakiś czas po podłączeniu jak były dodatnie temp wtedy umyłem silnik ,ponieważ urwało mi się nadkole w zimę i jeździłem z jeden dzień bez nadkola wiec trochę syfu uzbierało się pod maską :/ ,silnik myłem Kercherem , po umyciu aż do tej pory komputer mazdy nie miał błędów ,ponieważ raz na jakiś czas sprawdzam błędy ,dopiero jak Ustawiałem TPS zgodnie z Instrukcją złapał błąd ,chociaż resetował kompa :/
Obecnie odłączyłem AKU na dobę ,po odłączeniu Aku zostawiłem światła na pozycji ON w celu aby cały prąd uciekł z układu elektronicznego auta
otóż ciekawe jest to ,że w Mazdach 323F BA po lifcie są inne kody ,
PS mógłbyś mi wytłumaczyć jak to odczytałeś? bo mi raz wychodziło tak jak mówiłeś P0117 a raz błędy DTC 11 11 17 ?
w zimie ,ładowałem Aku i zostawiłem na dobę mazdę bez aku to błędu nie było po podłączeniu aku chodź błędy spr jakiś czas po podłączeniu jak były dodatnie temp wtedy umyłem silnik ,ponieważ urwało mi się nadkole w zimę i jeździłem z jeden dzień bez nadkola wiec trochę syfu uzbierało się pod maską :/ ,silnik myłem Kercherem , po umyciu aż do tej pory komputer mazdy nie miał błędów ,ponieważ raz na jakiś czas sprawdzam błędy ,dopiero jak Ustawiałem TPS zgodnie z Instrukcją złapał błąd ,chociaż resetował kompa :/
Obecnie odłączyłem AKU na dobę ,po odłączeniu Aku zostawiłem światła na pozycji ON w celu aby cały prąd uciekł z układu elektronicznego auta
otóż ciekawe jest to ,że w Mazdach 323F BA po lifcie są inne kody ,
PS mógłbyś mi wytłumaczyć jak to odczytałeś? bo mi raz wychodziło tak jak mówiłeś P0117 a raz błędy DTC 11 11 17 ?
Nie wiem czy w tych po lifcie czy od któregoś roku sa czterocyfrowe i u Ciebie są na pewno takie, jakby chciał odczytac to jako dwucyfrowe wychodza jakies głupoty.
Odczytuje się tak że każdy długi błysk rozpoczyna nadawanie kolejnej cyfry, jeśli po długim błysku nie ma krótkiego oznacza to cyfrę zero.
W sumie czujnik jeśli wymieniałes możę być dobry tylko może być problem z obwodem, może wtyczka nie łaczy lub jest gdzieś przerwa na kablu od czujnika do kompa.
Odczytuje się tak że każdy długi błysk rozpoczyna nadawanie kolejnej cyfry, jeśli po długim błysku nie ma krótkiego oznacza to cyfrę zero.
W sumie czujnik jeśli wymieniałes możę być dobry tylko może być problem z obwodem, może wtyczka nie łaczy lub jest gdzieś przerwa na kablu od czujnika do kompa.
raczej chyba nie bo tak mi też jak koledze wyżej wychodzi
P0117,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – niski sygnał wejściowy"
ogólnie ustawiałem TPS napięcie w kostce mam 5.08V punkt pomiaru C na zamkniętej przepustnicy teraz mam punkt pomiaru B 0.5V a w pełni otwartej 4.22V czyli TPS dobrze ustawiony
panowie będę czyścił silniczek krokowy i przepustnice , po wyczyszczeniu najpierw ustawić TPS czy Obroty na śrubie Bypassu? ,mi się wydaje że wpierw trzeba ustawić TPS
i jak to zrobić by nie spierd***ć ,chodzi mi oto żeby obroty trzymał ,nie falował , aby było ssanie takie jak powinno być na zimnym?
ustawienie TPS ma znaczenie czy na ciepłym czy na zimnym?
P0117,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – niski sygnał wejściowy"
ogólnie ustawiałem TPS napięcie w kostce mam 5.08V punkt pomiaru C na zamkniętej przepustnicy teraz mam punkt pomiaru B 0.5V a w pełni otwartej 4.22V czyli TPS dobrze ustawiony
panowie będę czyścił silniczek krokowy i przepustnice , po wyczyszczeniu najpierw ustawić TPS czy Obroty na śrubie Bypassu? ,mi się wydaje że wpierw trzeba ustawić TPS
i jak to zrobić by nie spierd***ć ,chodzi mi oto żeby obroty trzymał ,nie falował , aby było ssanie takie jak powinno być na zimnym?
ustawienie TPS ma znaczenie czy na ciepłym czy na zimnym?
flywin napisał(a):a Tryb Serwisowy ( tzw TESTU) wymagany chyba nie bo to nie ma znaczenia chyba?
Nie ma znaczenia.
Tylko teraz dla pewności jeszcze raz obejrzałem ten filmik i mam watpliwości bo jesli pierwsze długie mignięcie oznacza rozpoczecie testu, to z następnych wynika juz inny błąd mianowicie 1170 HO2S Bank 1 Sensor 1 Circuit Fixed czyli faktycznie kolega sebas0o26 może mieć raczje i wskazuje to na coś z sondą lambda. I chyba to bedzie bardziej prawdopodobne.
panowie dla pewności macie jeszcze jeden filmik trochę dłuższy test robiony 2h wcześniej
http://www.flywin.kom.pl/VIDEO0001.mp4
lesiux powiedz co daje ten hamulec przez 30sek ,z tego co mi się zdaje to aby prąd wypłynął z układu elektronicznego auta
http://www.flywin.kom.pl/VIDEO0001.mp4
lesiux powiedz co daje ten hamulec przez 30sek ,z tego co mi się zdaje to aby prąd wypłynął z układu elektronicznego auta
sebas0026 napisał(a):dlatego mowilem. A tej sruby bypass nie wolmo ruszac w zadnym manualu mazdy nie jest opisana regulacja ale zrobisz jak zechcesz.
zartujesz?
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Jeśli ten filmik krecony jest zaraz po tym jak przekrecasz kluczyk to chyba ten pierwszy najdłuższy sygnał oznacza rozpoczecie testu i po nim jest bład 1170, dalej powtarza ten sam bład tak jest według mnie.
bzzyczek napisał(a):Jeśli ten filmik krecony jest zaraz po tym jak przekrecasz kluczyk to chyba ten pierwszy najdłuższy sygnał oznacza rozpoczecie testu i po nim jest bład 1170, dalej powtarza ten sam bład tak jest według mnie.
"bzzyczek" tak tak wedlug Ciebie ty byles pierwszy masz Pan racje. zal
soul napisał(a):sebas0026 napisał(a):dlatego mowilem. A tej sruby bypass nie wolmo ruszac w zadnym manualu mazdy nie jest opisana regulacja ale zrobisz jak zechcesz.
zartujesz?
to nie jest sruba bypass
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
sebas0026 napisał(a):"bzzyczek" tak tak wedlug Ciebie ty byles pierwszy masz Pan racje. zal
Nie wiem do czego pijesz kolego może wytłumacz, napisałem że możesz mieć racje,
bzzyczek napisał(a):flywin napisał(a):a Tryb Serwisowy ( tzw TESTU) wymagany chyba nie bo to nie ma znaczenia chyba?
Nie ma znaczenia.
Tylko teraz dla pewności jeszcze raz obejrzałem ten filmik i mam watpliwości bo jesli pierwsze długie mignięcie oznacza rozpoczecie testu, to z następnych wynika juz inny błąd mianowicie 1170 HO2S Bank 1 Sensor 1 Circuit Fixed czyli faktycznie kolega sebas0o26 może mieć raczje i wskazuje to na coś z sondą lambda. I chyba to bedzie bardziej prawdopodobne.
Narazie wynika z Twoich postów że Ty wszystko wiesz na temat mazdy, a reszta nie ma pojęcia o co chodzi.
sebas0026 napisał(a):to nie jest sruba bypass
To może zdradzisz nam gdzie jest śruba bypass może dowiemy się czegoś nowego?
sebas0026 napisał(a):to nie jest sruba bypass
wiec gdzie ów magiczna sruba jest?
bypass jaka sama nazwa wskazuje jest sruba obejscia powietrza przez zamknieta przepustnice na wolnych obrotach (i ta wlasnie srubka reguluja sie jak duzo powietrza przez bypass ma przeleciec) i to wlasnie o tej srubce jest mowa.. znajdz i pokaz miejszcze jakies inny srubki oprocz tej co pokazalem oraz sruby do regulacji silniczka krokowego.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
hmm dzis lukalem i nie moge tego zlokalizowac:)mam efke po lifcie wiec jesli twierdzisz ze moze byc inaczej to moze i byc:)
mam u gory przepustnicy srube do regulacji obrotow z prawej strony TPS a z lewej strony krokowy patrzac , stajac z boku od strony kierowcy:)i teraz pytanie w ktorym miejscu jest ta sruba regulacujna o ktorej mowisz:)bo moze ona jest malo widoczna i jej nie widze:)
mam u gory przepustnicy srube do regulacji obrotow z prawej strony TPS a z lewej strony krokowy patrzac , stajac z boku od strony kierowcy:)i teraz pytanie w ktorym miejscu jest ta sruba regulacujna o ktorej mowisz:)bo moze ona jest malo widoczna i jej nie widze:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
grzesiek1989cz napisał(a):hmm dzis lukalem i nie moge tego zlokalizowac:)mam efke po lifcie wiec jesli twierdzisz ze moze byc inaczej to moze i byc:)
mam u gory przepustnicy srube do regulacji obrotow z prawej strony TPS a z lewej strony krokowy patrzac , stajac z boku od strony kierowcy:)i teraz pytanie w ktorym miejscu jest ta sruba regulacujna o ktorej mowisz:)bo moze ona jest malo widoczna i jej nie widze:)
Z prawej strony .... czyli od ściany grodziowej ... pomiędzy silnikiem a kabiną
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
i bedzie ja widac centralnie czy gdzies w inna strone jest skierowana?
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości