Mazda 323f 1.5 ogromne spalanie
craven1987 sprawdź opornik w przepływomierzu, a dokładniej czy nie jest zabrudzony, bo jak jest pokryty siwym nalotem, tym bardziej jak masz stożek to przekłamuje. Kiedyś jak ogarniałem u mnie podobny temat to spalanie z 13 spadło do 10. Co prawda inny silnik, ale przepływomierz na tej samej zasadzie masz.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Sprawa ma się trochę inaczej przepływomierz jest w porządku dałem wyniki wcześniej i już nie mam stożka tylko fabryczny filtr a może to normalne ale nie wiem wole zapytać obroty na luzie gdy stoję maja się w granicach 600 ,700 ale czasami mam 1200 i to rożnie tak skacze i wydaje mi się że to nie jest normalne ogólnie był błąd w czujniku temperatury powietrza ale niby jest teraz ok
- Od: 15 lis 2011, 19:33
- Posty: 21
Przpustnica dp czyszczenia i ustawienie obrotow, a czujnik sprawdz opornosc gdzie na forum bylo o tym
To tak wyglada jakby silnik na ssaniu czasem chodzil. ale na poczatek czyszczenie przepustnicykrokowego itd
To tak wyglada jakby silnik na ssaniu czasem chodzil. ale na poczatek czyszczenie przepustnicykrokowego itd
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
craven1987 napisał(a):intake air temperature sensor signal error
To czujnik temp. powietrza znajduje sie w puszcze filtra powietrza niedaleko przepływomierza, sprawdz kable od niego,jeśli są ok trzeba sprawdzic miernikiem po odpieciu wtyczki jaki opór wskazuje przy danej temp. jak cos to poszukam jakie tam powinien wskazywac wartości. Niesprawny czujnik może wpływac na spalanie.
Witam trochę czasu minęło od ostatniego postu więc sprawa ma się następująco i mniemam że jest lepiej samochód odebrałem od mechanika wyczyszczono mi przepustnice,przepływomierz ponoć nie wyskakuje mi już błąd 110 po dzisiejszym dobiciu do 100 km pojechałem na stacje i po wlaniu pojawiło się 11 litrów sądzę że jest poprawa ale czy aby wystarczająca, obroty już mi nie skaczą podkreślę że o godzinie 6:00 gdy jeżdżę do pracy jest zimno i dystans do pracy mam 7 km wiec chłopaki pocieszcie mnie jeśli to jest dobry wynik czy szukać dalej przyczyny bo to nadal wiele
- Od: 15 lis 2011, 19:33
- Posty: 21
Tak więc panowie poprawy brak jednak na 22 litry przejechałem 150 km jestem totalnie zły i nikt nie potrafi mi pomoc czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł
- Od: 15 lis 2011, 19:33
- Posty: 21
Dopadł mnie podobny problem w V6 , zalałem za 50 zł. i zrobiłem 50 km... oczy mi sie zrobiły wielkie zrzuciłem wine na mrozy zalałem znowy za 50 zł. teraz jak juz puściło i znowu zrobiłem 60 km .... coś jest nie tak sprawdząłem kable WN i nic nie iskrzy , uzupełniłem płyn chłodniczy , olej jest ok , żaden hamulec nie przytrzymuje ...
Błędów nie ma – czysto
Jedyne rzeczy co mnie zastanawiają to nieraz wolne obroty mi zmula do bardzo wolnym ( ale nie aż tak żeby zgasła ) np. przy wciśnieciu sprzęgła jak spadają z wysokich do jałowego
Przy przyspieszaniu np. z 2 biegu czuć jakby takie chwilowe zmulenie , jakby coś przytrzymywało silnik ...
I dziwnie śmierdzą spaliny jakby czuć paliwem...
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?
Błędów nie ma – czysto
Jedyne rzeczy co mnie zastanawiają to nieraz wolne obroty mi zmula do bardzo wolnym ( ale nie aż tak żeby zgasła ) np. przy wciśnieciu sprzęgła jak spadają z wysokich do jałowego
Przy przyspieszaniu np. z 2 biegu czuć jakby takie chwilowe zmulenie , jakby coś przytrzymywało silnik ...
I dziwnie śmierdzą spaliny jakby czuć paliwem...
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?
Ja gdy slysze że auto za dużo pali i nie ma błędów, to po pierwsze sprawdzam czy koła sie luźno kręcą później szukałbym winy po stronie układu wydechowego czyli zapchany kat lub zapchany ostatni tłumik, następnie:
świece, luzy zaworowe, filtr powietrza (ale to chyba oczywiste)
Później:
oporność czujnika temp. wody przy temperaturze roboczej silnika
świece, luzy zaworowe, filtr powietrza (ale to chyba oczywiste)
Później:
oporność czujnika temp. wody przy temperaturze roboczej silnika
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Można zmierzyć miernikiem uniwersalnym, ale trzeba znaleźć rozpiskę przy jakich temp jest dana oporność.
A co do sondy to może tak być jak mówisz z racji tego że sonda może działać, ale nie tak szybko jak powinna.
Życzę powodzenia w szukaniu usterki
A co do sondy to może tak być jak mówisz z racji tego że sonda może działać, ale nie tak szybko jak powinna.
Życzę powodzenia w szukaniu usterki
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Mierzy sie oporność, taki za 20 wystarczy. Zrób pomiar przy 20 60 i 90 stopniach oczywiscie jesli masz czas zeby go wykręcać i sprawdzać przy pomocy szklanki i czajnika. Pamietaj że czujnik z jednym złączem to ten od deski rozdzielczej i on nas nie interesuje.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Jak to nie czujnik to pewnie masz sondę na wykończeniu. To że nie ma błędu to o niczym nie świadczy. Ja miałem podobnie. Błędu sondy nie było a pracowała ona tylko jak się dobrze depnęło, przy lekkiej jeździe i na jałowym praktycznie nie było sygnału i spalanie było duże.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Witam , moja mazda 1.5 16V 96, z instalacją lpg sekwencja . Problem wiadomy spalanie ostatni sprawdzałem ok14l – 16 l pb /100km , natomiast spalanie gazu w normie od 7,5l – 10l /100km . Autko trochę już olej bierze ok 0,5l / 1000km , przebieg niecałe 280000km , na gazie zrobione ponad 60000km , świece ngk i przewody też ngk specjalne do gazu pół roku temu wymieniane , wszystko szczelne jeśli chodzi o układ dolotowy powietrza . rano widać że przykopci na niebiesko , teraz jak już się ociepliło widać troche czarny dym z rury jak przygazuje na rozgrzanym , czy może tak być że mazda może dostawać za dużo benzyny i nie przepala wszystkiego i pojawia się czarny dym ? A jeśli sonda była by padnięta to czy spalanie gazu też powinno znacznie wzrosnąć ? zauważyłem jeszcze jedną rzecz niedawno , a zatem autko jest już rozgrzane i jadąć na jedynce puszcze gaz , i auto zwolni do około 6 km/h obroty stoją na ok 900-1000 i autko tak samo się kula tempem chodu , bez trzymania nogi na gazie , rano jak odpalę to sam rusza po wolnym puszczeniu sprzęgła baz naciskania na gaz , to chyba coś ze ssaniem jest związane mi się wydaje , tak jakby auto cały czas na ssaniu chodziło nawet jak jest rozgrzany.
Mam od pewnego czasu problem ze spalaniem... gdy tankuje 18l benzyny starcza mi to na 120 km... czyli jakieś 15l/100.... Panowie o co chodzi... od czego tak ciągnie benzynę... już nie daję rady z pieniędzmi ... Bardzo proszę o pomoc...
- Od: 28 sty 2013, 19:49
- Posty: 5
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 323f 1.5 90km
Nie jestem zorientowany w cenach sond ale z tego co kojarzę to użytkownicy polecają uniwersalną NGK ( a przynajmniej widziałem w którymś z tematów że takową polecali ) Koszt w granicach 150zł. Można ją zdiagnozować przed wymianą z grubsza poprzez złącze diagnostyczne. Jeżeli twój silnik sporo spalał oleju to może być zasyfiona i podawać błędne odczyty dla kompa. Dość częste przy 1.5
- Od: 7 kwi 2012, 22:37
- Posty: 51
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BA 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość