Mazda 323F BA Z5 – remontować silnik? jakie koszty i gdzie?
patrząc na płyn chłodniczy to ładna lipa się zrobiła.
Ja robie samochód u Pana Patryka Murawskiego w Dywitach. I gorąco go polecam bo robi dobrze i relatywnie tanio
http://autoserwismurawski.pl/kontakt.html
Ja robie samochód u Pana Patryka Murawskiego w Dywitach. I gorąco go polecam bo robi dobrze i relatywnie tanio
http://autoserwismurawski.pl/kontakt.html
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Wlasnie z tego co mi wiadomo to chlopak dolal plyn ostatnio z 2 lata temu a tam byl syf straszny i nie bylo to czyszczone jakos wcale Dzis po poludniu jade do mechanika na Cementowa. Zobaczymy co powie..
Dolać do płynu specyfiku do płukania układów chłodzenia, przepłukać później ze dwa razy i po kłopocie. Widziałem już taki "żur" w układzie chłodzenia ale nie powinno stanowić to problemu.
Zaolejone okolice pod aparatem zapłonowym to taka dosyć standardowa usterka – wymieniasz oring w aparacie zapłonowym (38x3.5mm) za 1PLN i po kłopocie.
Oring warto wymienić bo przez olej z pod aparatu zapłonowego kapie na przewód wodny, który niestety nie jest olejoodporny
Więcej o tym tutaj: LINK
Widzę, że cieknie delikatnie z pod korka wlewu oleju – można korek po prostu wymienić na drugi bo uszczelnienie zapewne stwardniało już na tyle, że nie chce dobrze uszczelniać.
Więcej "strasznych rzeczy" tam nie widzę
Zaolejone okolice pod aparatem zapłonowym to taka dosyć standardowa usterka – wymieniasz oring w aparacie zapłonowym (38x3.5mm) za 1PLN i po kłopocie.
Oring warto wymienić bo przez olej z pod aparatu zapłonowego kapie na przewód wodny, który niestety nie jest olejoodporny
Więcej o tym tutaj: LINK
Widzę, że cieknie delikatnie z pod korka wlewu oleju – można korek po prostu wymienić na drugi bo uszczelnienie zapewne stwardniało już na tyle, że nie chce dobrze uszczelniać.
Więcej "strasznych rzeczy" tam nie widzę
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Boze co za wspaniala wiadomosc Moze moja Madziunia jednak jeszcze troche pozyje Mam nadzieje, ze podobna uslysze od machanika dzisiaj a Jesli nie o bede dalej szukac jakiegos rozsadnego mechanika a o to bardzo ciezko..
Dopisano 23 lut 2015, 07:44:
poprawiles mi humor do godz 15 stej ( do wizyty u mechanika)
Dopisano 23 lut 2015, 07:44:
poprawiles mi humor do godz 15 stej ( do wizyty u mechanika)
Korek wlewu możesz zregenerować sama – starczy wykroić odpowiednio niezbyt twardą gumę. Patent się sprawdza zacnie od trzech lat u mnie
Może aż tak źle nie będzie.
Ale ten oring wymień jak najszybciej bo będą większe problemy jak wąż wodny strzeli.
Ale ten oring wymień jak najszybciej bo będą większe problemy jak wąż wodny strzeli.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
O rety... nigdy nie widziałem takiego płynu chłodniczego...
Nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie... eliminujemy co prawda efekt jakiejś nieszczelności, ale nie samą nieszczelność... Po przepłukaniu może być tak, że chwilę będzie spoko, ale po jakimś czasie sytuacja się powtórzy.
Tak czy owak, czekamy na info po wizycie u mechanika
Marek 161BD081 napisał(a):Dolać do płynu specyfiku do płukania układów chłodzenia, przepłukać później ze dwa razy i po kłopocie.
Nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie... eliminujemy co prawda efekt jakiejś nieszczelności, ale nie samą nieszczelność... Po przepłukaniu może być tak, że chwilę będzie spoko, ale po jakimś czasie sytuacja się powtórzy.
Tak czy owak, czekamy na info po wizycie u mechanika
Marek 161BD081 napisał(a):Może aż tak źle nie będzie.
Ale ten oring wymień jak najszybciej bo będą większe problemy jak wąż wodny strzeli.
Dobrze gada, jak ten waz strzeli to jest masz z czego skrocic Ale jak bedzie ciezko to uwirz ze nowy jest dosc drogi:(
Ale z czego miala by tak kolor brazowy w ukladzie?? chyba nie z rdzy
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
zalezy mi aby przejeździc moja madzia chociaz jeszcze do wakacji a pozniej najwyzej kupie nastepna. Chociaz nie ukrywam, ze bylabym szczesliwa gdyby udalo sie dac jej dluzsze zycie
Dopisano 23 lut 2015, 09:09:
Szczerze to nie mam pojecia kiedy ten uklad z plynem chlodniczym byl czyszczony
Dopisano 23 lut 2015, 09:09:
Szczerze to nie mam pojecia kiedy ten uklad z plynem chlodniczym byl czyszczony
Zasadniczo to nie wiemy czym kiedyś był też układ chłodzenia zalewany – całkiem możliwe, że kranówką z koncentratem parę lat temu
Ja u siebie też miałem szlam w układzie chłodzenia (nie wiem czym poprzednik zalewał) i dopiero kilkukrotne jego przepłukanie odmuliło go w końcu.
Tak z ciekawości – jak działa ci ogrzewanie zimową porą?
Ja u siebie też miałem szlam w układzie chłodzenia (nie wiem czym poprzednik zalewał) i dopiero kilkukrotne jego przepłukanie odmuliło go w końcu.
Tak z ciekawości – jak działa ci ogrzewanie zimową porą?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ogrzewanie dziala wg. mnie calkiem dobrze
Dopisano 23 lut 2015, 11:24:
po kilku km od wylaczyc musze bo robi sie za cieplo w aucie
Dopisano 23 lut 2015, 11:24:
po kilku km od wylaczyc musze bo robi sie za cieplo w aucie
Czyli układ raczej nie jest zbytnio zakamieniony.
Tak jak pisałem wcześniej – kupić specyfik do płukania układu i go dobrze później przepłukać.
Nie zapomnieć też o oringu.
Przykładowy preparat:
http://allegro.pl/preparat-do-czyszczen ... 43552.html
Preparaty takie są do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych.
Tak jak pisałem wcześniej – kupić specyfik do płukania układu i go dobrze później przepłukać.
Nie zapomnieć też o oringu.
Przykładowy preparat:
http://allegro.pl/preparat-do-czyszczen ... 43552.html
Preparaty takie są do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Bylam wczoraj u mechanika poleconego przez kolezanke i powiedzial wlasnie zeby zmienic plyn i przeczyscic uklad cly chlodniczy. I wtedy zobaczyc w jakim tempie ten olej bedzie sie tam zbieral Ale radzil nie jezdzic mimo tego , ze powiedzial, ze powinna jeszcze pojezdzic ale wlasnie guma moze tego nie wytrzymac , bo nie lubi oleju Umowilam sie z Nim w przyszlym tyg
The_Radek napisał(a):O rety... nigdy nie widziałem takiego płynu chłodniczego...
To zobacz jak ja kiedyś miałem Dosłownie budyń
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
I dalej śmiga Twoja madzia ? Co musiales zrobic
adamax4 napisał(a):The_Radek napisał(a):O rety... nigdy nie widziałem takiego płynu chłodniczego...
To zobacz jak ja kiedyś miałem Dosłownie budyń
Margarita907 napisał(a):I dalej śmiga Twoja madzia ? Co musiales zrobic
Śmiga dalej, ale na trzecim już silniku Ten ze zdjęcia wyjąłem, wsadziłem drugi bez żadnego remontu, ale też brał olej. Dopiero tego lata wstawiłem trzeci, ale już go wyremontowałem.
W tym pierwszym silniku "budyń" był tak gęsty, że jak mi wystrzelił wąż pod aparatem, to później przez chłodnicę nie mogłem dolać płynu, bo tak było tam zafajdane
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości