Nietypowe objawy obrotów po czyszczeniu przepustnicy i resecie [BA Z5]

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 4 maja 2015, 22:52.
Powód: Zbędne OT w temacie

Postprzez Marek 161BD081 » 8 maja 2015, 07:43

Jakieś postępy w temacie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 14 maja 2015, 00:09

Szanowny Marku jesteśmy niemal równolatkami jak zapewne widzisz po moim profilu. Widzisz, więc, że nie jestem już smarkaczem. W Twoim wieku powinieneś sobie zdawać z tego sprawę, że, jeżeli na forum publicznym insynuujesz, że ktoś jest leniem to na tym samym forum spotkasz się z odpowiedzią. Ty jednak usunąłeś niewygodny dla Ciebie post. Pozostawię to bez komentarza. Ten post też pewnie usuniesz..... Dlaczego jako moderator, więc i osoba bardziej doświadczona niż ja nie wyprowadziłeś mnie z błędu wcześniej widząc co piszę i jakie zdjęcia zamieszczam ? To się nazywa błędem zaniechania w tym przypadku skutkowało wprowadzeniem mnie w błąd. Przejrzyj wątek.Dopiero 4 maja zwróciłeś uwagę, że to nie ta przepustnica.
Tytuł. Faktycznie, literówka. Mój błąd i przepraszam. Nie wiem jednak jak go poprawić.

Dopisano 14 maja 2015, 00:21:

Krótko mówiąc, przestałem słuchać „podpowiadaczy” Przeczytałem manual <nauka> mazdy. Przepustnica wyczyszczona. To, że nafta przez noc weźmie to czego nie biorą rozpuszczalniki to mit. Nitro działa cuda. Sprawiłem sobie kolejną ( na zapas ) przepustnicę Z9 rocznik 1999 za całe 20zł + przesyłka <diabełek> . Regulacja wcześniej wspomnianej przepustnicy wg manuala mazdy, czyli z woltomierzem niekoniecznie w trybie serwisowym jak dobrze pamiętam ( dopiero doregulowanie wypasem obrotów w trybie serwis.) zajęło max.10 minut. Obroty stoją równo na 750 jednak po przekroczeniu 1500 obr. nie chcą czasem zejść poniżej 1400. Diagnoza. Zawieszająca się iglica w cewce silniczka krokowego. Mam już w domu przygotowany do założenia nowy silniczek krokowy po całkowitym rozłożeniu wyczyszczeniu pełnym teście elektrycznym i mechanicznym. Musi działać :D A ja mam za 20 zł w mam zapasie przepustnicę z osprzętem w stanie pikobelo.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2015, 07:44

Większość osób na Forum niestety chciałaby mieć podane rozwiązanie swojego problemu "na tacy" bez wdawania się w samodzielne szukanie więc jak napisałem abyś się zaznajomił z konkretnym tematem to sądziłem, że go przeczytasz dokładniej.
Ale dosyć zbędnego OT – to jest Dział techniczny a nie czateria czy inne jakieś luźne pogawędki.

Po przekroczeniu tych ok 1500obr/min silnik krokowy zwykle przestaje funkcjonować i powinien być w poz. zamkniętej. Faktycznie jest taka możliwość, że się mógł zawieszać.
Najprościej przygotuj wcześniej wyregulowaną przepustnicę i wymień cały komplet.
Przy okazji zaślep sobie kanał powietrzny uruchamiany bimetalem – nie będziesz wówczas miał wariackich obrotów biegu jałowego w zimie zaraz po uruchomieniu auta. Do tego też jest opis na Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 14 maja 2015, 13:19

Wierz mi, że nie oczekuje podania mi na tacy grilowanej ryby. Daj mi wędkę a sam ją sobie złapie :) Ryby łowię ponad 40 lat a kuchnia to mój żywioł. Jak czegoś potrzebuje szybko staje się " ekspertem " w tym temacie.
Chciałem zaślepić dolot jak również zawór EGR. O ile z zaślepionym EGR nie przejdę przeglądu tech. to nie wiem jak ze składem spalin i wpływem na silnik ( w tym zużyciem paliwa ) w opcji zaślepienia dolotu powietrza.
Mam poszukać, czy podpowiesz ?

Dopisano 14 maja 2015, 13:20:

Marku, czy nie można dla tego działu silniki Z5 zrobić jednego postu dotyczącego przepustnicy ? Swojego rodzaju kompendium sprawdzonego przez ludzi którzy wiedzą co doradzić w każdym problemie około przepustnicowym :) ( trochę nie po polskiemu). Wielu kolegów może i w dobrej wierze, ale pisze bzdury a człowiek ( jak np. ja ) snuje się po wątkach jak przysłowiowy smród po gaciach.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2015, 14:31

Raczej zaślepienie EGR nie powinno stanowić problemu na przeglądzie – mi jeszcze w żadnym aucie nie kontrolowali składu spalin. Przynajmniej dolot będziesz miał czystszy po tym zaślepieniu.
A co do zaślepienia zaworu bimetalicznego to popatrz na obrazek:
Obrazek
Jest to oczywiście z tematu: viewtopic.php?f=454&t=80823
Ten kanał zaślep np. kawałkiem gumy i masz problem wysokich obrotów na ssaniu rozwiązany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 14 maja 2015, 15:16

Dzięki Marku. Skład spalin w przypadku EGR zmieni się. W GDA raczej nie przejdzie. Jak wejdą przepisy dotyczące wpuszczania samochodów do centrów miast to mam nadzieje, że będą się kierowali nie rocznikiem i tym czy to diesel czy benzyna a tak jak jest to w Niemczech czyli na podstawie składu spalin.
Właśnie wycinam nową uszczelkę więc nie wytnę tego otworu i jeszcze to miejsce jakoś zaimpregnuje, albo podjadę zrobić uszczelkę z pominięciem tego dolotu. Jesteś pewien, że odcięcie tego dolotu nie spowoduje zmiany składu spalin ?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez PrzemasGDA » 24 maja 2015, 00:06

Marku już pisałem powyżej jest silniczek krokowy najprawdopodobniej od przepustnicy Z2 ( wersja przed liftowa ? ) Kupiłem kompletną przepustnicę Z5 wyjętą z mazdy która właśnie przyjechała z Niemiec. Chodziła idealnie, więc pewniak. Kroczek od niej został cały rozebrany, przeczyszczony i sprawdzony pod względem elektrycznym i mechanicznym. Trzyma też ciśnienie. Został założony i nic. Kompletnie żadnej poprawy. Wciąż utrzymujące się wysokie obroty na jałowym. Czasem spadają szczególnie jak jest jakieś zapotrzebowanie na prąd. Kilka tygodni walki. Chyba się poddam......Przed czyszczeniem przepustnicy były tylko falowania. Nominalnie obroty były na poziomie 500 ( pewnie z powodu syfu na przepustnicy ) i spadały czasem nawet do 200. Teraz nic nie faluje, ale......Czyżby czas na kolejną z tego powodu ? To już 2 w tym roku.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez JapanBA » 24 maja 2015, 09:19

A śruba od biegu jałowego jest już maksymalnie wkrecona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez PrzemasGDA » 27 maja 2015, 12:07

JapanBA napisał(a):A śruba od biegu jałowego jest już maksymalnie wkrecona?


JapanBA napisał(a):A śruba od biegu jałowego jest już maksymalnie wkrecona?

Witaj Japan. Przepraszam, ale toczę wojnę totalną z moją madzią od 1 maja i nie zauważyłem Twojego postu. Bypas był skręcany wielokrotnie na maksa i odkręcany w trybie serwisowym silnik od razu gaśnie lub jak uzyskam moment, że chodzi to po załączeniu jakiegoś odbiornika przygasa. Wczoraj udało mi się uzyskać stan sprzed czyszczenia przepustnicy. Już nie wiesza obrotów, ale... Skopiuje to co napisałem w poście do kolegi forumowicza, który ma bliźniaczo podobne objawy :
"............ Niby wszystko było w porządku, ale w momencie zakupu obroty spadały z 500-750 na 200. Przygasała, lub gasła na skrzyżowaniu. Nie będę opisywał wszystkiego bo walczę 3 tygodnie.. Demontaż przepustnicy ( syf jak w kopalni )Po założeniu falowanie ustało jednak pojawiło się coś gorszego. Zawisające obroty. Pomyślałem silniczek krokowy( czyli cewka). Kupiona kolejna przep. z silniczkiem ( zdemontowana z mazdy, która właśnie przyjechała z Niemiec ) Krokowy wyczyszczony sprawdzony elektrycznie i mechanicznie. Wymiana i znowu nic. No to wymiana przepustnicy ( oczywiście regulacją voltomierzem TPS wg manuala ) I znowu nic. Jak wieszało tak wiesza. Nie wiesza dopiero gdy ustawię obroty na poziomie ok.700, ale wtedy mam stan jak przed czyszczeniem, czyli spada czasem ( na chwilę) na 200. Jak schodzi np. z 2000 na jałowym to nie ma postoju na 1200 obrotach tylko od razu spada na 700. Domaga się więcej,ale jak dodam na 750-800 baypasem ( w trybie serw. ) znowu się wiesza. Ręce opadają......Przewody WN, świece, filtr, powietrza, olej ,rozrząd itd nowe. Czary.... Na diodzie ma kilka błędów, ale nie wiem czy dobrze interpretuje i czy nie są to jakieś zapamiętane z przeszłości. Mam rocznik 1998 kwiecień więc kody chyba 4 cyfrowe OBD2, ale jak policzę długie i krótkie znaki to wychodzi nieparzysta ilość. No chyba, że 1 długi na samym początku to start testu. I Dlaczego mrugać zaczyna od razu po przekręceniu kluczyka na ON. Wg tego tego co piszą na forum powinien się zacząć po ok. 30 sekundach. Kompresja chyba OK bo ma równiutko 14 barów na każdym cylindrze przy 196 TKM przebiegu........"
Kody wychodzi mi, że 24,14,13 ale to raczej błędna interpretacja ===....=....=... przerwa i teraz na początku już tylko 2 długie ==....=....=... 2 długie 4 krótkie 1 długie 4 krótkie 1 długie 3 krótkie. Przy działającym silniku 7lub 8 długich na początku przerwa a potem dziwna seria krótkich.

Pozdrawiam ze słonecznego, lecz sztormowego Gdańska
Przemek

PS
Dziwi mnie to, że pomiędzy wolnymi obr. w trybie serwisu a w trybie roboczym mam dość sporą różnicę ?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323