Spalanie stukowe...

Postprzez KosteK » 9 cze 2006, 00:06

tadziol napisał(a):
siwy_dymek napisał(a):Wstawia Ci generator pioronow i bedziesz miec rakiete


mówcie mi Zeus <lol> generator piorunów został zamataczony i madzia odzyskała ducha...

Jeszcze raz dzięki, szarpanie zniknęło Zeusie :] Wkręca się płynnie :)
Zostało to nieszczęsne stukanie... Wracałem przed godzinką z Katowic i wlałem prawie na pusty bak V-Power Racing – 10 litrów, troszkę pogoniłem do domu i stukanie ucichło, przy mocnym butowaniu było słychać ale ledwo... Chyba że wydech mi już wszystko zagłuszył
Kurde, a może to zawory?? :|

Chyba że jeszcze trzeba zapłon ustawić (kąt wyprzedzenia) :]
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Briareos » 9 cze 2006, 00:33

KosteK napisał(a):Chyba że jeszcze trzeba zapłon ustawić

Myślę że dostałeś to już w usłudze. Po problemach z zapłonem możesz mieć faktycznie spory nagar, więc proponuję zrobić najpierw jakieś 500km – w trasie – i zobaczysz co będzie dalej. Nadal ma zwiększony apetyt na olej? Jeśli tak to jest szansza, że pierścionki się same odblokują... niewielka, ale jest. Może się przynajmniej nieco poprawi. Kiedy zmiana oleju?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez KosteK » 9 cze 2006, 08:16

Briareos napisał(a):
KosteK napisał(a):Chyba że jeszcze trzeba zapłon ustawić

Myślę że dostałeś to już w usłudze. Po problemach z zapłonem możesz mieć faktycznie spory nagar, więc proponuję zrobić najpierw jakieś 500km – w trasie – i zobaczysz co będzie dalej. Nadal ma zwiększony apetyt na olej? Jeśli tak to jest szansza, że pierścionki się same odblokują... niewielka, ale jest. Może się przynajmniej nieco poprawi. Kiedy zmiana oleju?

Olej zmieniałem jakieś 3000 km temu.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez tadziol » 11 cze 2006, 12:29

Briareos napisał(a):Myślę że dostałeś to już w usłudze. Po problemach z zapłonem możesz mieć faktycznie spory nagar, więc proponuję zrobić najpierw jakieś 500km – w trasie – i zobaczysz co będzie dalej.


jestem podobnej myśli ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez scanioll » 16 cze 2006, 19:25

Kostek , zawsze tankuję na Orlenach i nigdy nie miałem problemu w żadnym aucie aż tu nagle zonk. Jadę ostatnio do pracy i na 5-tce podczas przyspieszania słyszę metaliczne dzwonienie :| , na czwórce tez , ale mniej. Wkur... się bo myślałem , że coś sie niedobrego dzieje. Po pracy zatankowałem na StatOil , wracam do domu i eksperymentuje na czwórce i piątce i co ? Jak ręką odjął , zero dzwonienia , a auto przyspiesza jak zwariowane. Moje koła już na Orlen nie wjadą :D . Powiem więcej na tym paliwie silnik ciszej pracuje na wolnych obrotach , także Orlen jest u mnie spalony. Wiem , że wszyscy kombinują , ale póki co tylko StatOil :D
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez scanioll » 11 lip 2006, 17:45

Od pewnego czasu słyszę podczas jazdy spalanie stukowe . Po zatankowaniu na Statoil zniknęło w 99% ( czasami jeszcze słychać, ale delikatnie) . Wydaje mi się , że usłyszałem to pierwszy raz jak się zaczęły upały ( ok. 30 stopni) . Po przejechaniu 25 km bo tyle mam do pracy ( z włączoną klimą ) jak otworzę maskę to można jajka smażyć na pokrywie zaworów , acha zawsze tankowałem na Orlenie ( spalanie stukowe było masakryczne). Moje pytanie : czy u Was w komorze silnika też panują takie tropiki i czy temp. ma coś do rzeczy w związku z tym nieszczęsnym spalaniem? Na paliwie z BP i Orlen jest tragicznie , a na Statoilowskim prawie dobrze , ale nie tak jak powinno byc.( czyli cisza). Czy ktoś ma podobny przypadek ( oprócz Kostka- bo u Niego też występuje) i czy można coś zaradzić? Zaplon ustawiony poprawnie , temperatura silnika nie wzrasta na wskażniku , wentylator włącza się . Gdzie jeszcze można szukać przyczyny?
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez BIGer » 11 lip 2006, 17:50

A skad wiesz ze to spalanie stukowe? przyczyn moze byc wiele i nikt na forum ci nie pomoze bo nie zna twojego autka, trzeba by zobaczyc jak to stuka i skad....moze to popychacze hydraliczne :D ?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez scanioll » 11 lip 2006, 17:53

To na 100 % jest spalanie stukowe , a Z5 nie posiada popychaczy hydraulicznych. Grzyby nie przenoście tematu bo może Z5- tkowicze mają podobnie :D
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Haszcz » 11 lip 2006, 19:48

Ilu oktanowe paliwko tankujesz? Ja tankuje na BP Ulitmate 98 i ladnie na nim chodzi.
Proponuje ci pojezdzic przez dłuzszy okres na dobrym paliwku i ewntaulnie dolac jakiegos uszlachetniacza co by wtryski oczyscil.

A co do temperatury to u mnie tez jest maskara.
A swoja drogą jak to jest z wentylatorami? Bo u mnie załacza sie jeden. Czy od razu powinny załaczyć sie oba?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez scanioll » 11 lip 2006, 19:59

Tankuję 95 , a wentylator włącza się jeden , a przy klimie dwa pracują. Co dolać dobrego i sprawdzonego do paliwa?
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Haszcz » 11 lip 2006, 20:15

To zatankuj 98 i zobacz czy jest poprawa. Ja bym pojedził na 98 przez miesiac i dodawał preparatu do czyszczenia wtrysków paliwowych, które sprzedaja na większych stacjach.
Czy silnik łyka olej, kopci?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez scanioll » 12 lip 2006, 00:00

Słuchajcie no Haszcz , to porządna Mazda jest i oleju nie bierze . ( no i nie kopci!)
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez KosteK » 12 lip 2006, 08:27

Ja mam nadal stukowe :( Obecnie jeżdże na 98 ze Slovnaftu. Tankuje różne paliwa na różnych stacjach. Nadal mam to samo :(
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez scanioll » 12 lip 2006, 23:22

Panowie i Panie , czy nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie tego nieszczęsnego spalania stukowego? :( Szlak mnie już trafia z tym zjawiskiem.
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Grzyby » 13 lip 2006, 17:39

scanioll – jednak miałem nosa.
Szukajki to na pewno nie używałeś!
Popraw się na przyszłość!!

Łączę tematy
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez carlo80 » 14 wrz 2006, 19:23

obawiam sie ze u mnie jest za wczesne spalanie.
ustawione jest 13,1st – zrobilem dzisiaj analize spalin i byl taki kat.
Wydaje mi sie ze stuka troche na pokrywie.
CZy tak ustawiony zaplon bedzie dla mnie za wczesny na 98Pb ?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Briareos » 14 wrz 2006, 19:28

Wydaje mi się że powinno być 10 +/– 0.1, ale nie mam pod ręką materiałów. Wiesz oczywiście, że ustawia się to w trybie testowym silnika?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Tigermen23 » 15 wrz 2006, 08:37

Witam

To ja się podłączę pod temat, żeby nie śmiecić nowymi.

Mam problem. Jakieś 2500 km temu wymienilem olej( zalewam półsyntetyk), bo mi popychacze waliły jak oszalałe. Wymieniłem u mechaniora wszystko pięknie. Nigdy nie musiałem dolewać w trakcie eksploatacji.
jakiś miesiąc temu jeszcze sprawdzałem stan oleju i było wszystko w normie. Wczoraj patrze a tu oleju poniżej minimu. Pomyślałem że to jakieś żarty, sprawdzałem chyba z 10 razy. Kałuży nigdy nie zauważyłem pod autem. Czy to możliwe aby nagle mazda zaczeła pić olej i to od razu w takich ilościach??? przeciez pomiedzy max a min jest 0,8l a tu zjechało z max poniżej min czyli prawie litr. jestem w szoku. Dodatkow wczoraj przygazowałem na postoju mocniej zaczeły walić popychacze. Dolałem oleju( niestety ktoś mnie zagadał i przelałem . Teraz jest troche ponad max. W sobote jadę odessać troche oleju przez dziure od bagnetu. Popychacze uciszyły się dopiero jak silnik zrobil się zimny. Teraz troche lepiej jedzie. Ale jestem w szoku mocnym co się dzieje Panowie???
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez carlo80 » 15 wrz 2006, 09:09

Briareos
nie wiem , nie robilem tego nigdy. Musial to zmienic gazownik przy zakladaniu instalki :(
Mi tez sie wydaje ze standard to 10`st , ale to kat ustawiony biorac pod uwage Pb95 – bo to silnik jeszcze B3.
Czy mam zrobic regulacje by zmniejszyc ten kat?
pozdrawiam

PS. Jezdze teraz zarowno na Pb98 jak i LPG
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Briareos » 15 wrz 2006, 21:16

Tigermen23 napisał(a):wymienilem olej( zalewam półsyntetyk), bo mi popychacze waliły jak oszalałe

Może pompa, ale powiedz najpierw jaki filtr oleju wsadziłeś. Zamiennik filtra + nietrafiony olej = stukanie HLA.

carlo80 napisał(a):zy mam zrobic regulacje by zmniejszyc ten kat?

Przy zwartym TEN z GND (patrz obsługa->odczyt kodów) luzujesz aparat zapłonowy. Jest mocowany na 2 śruby przeciągnięte przez takie uszy, które pozwalają go obracać – i dokładnie to należy zrobić, obrócić go lekko tak żeby kąt się zgadzał.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323