FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez Pioteq25 » 13 lis 2010, 13:48

Uretan wydaje się ciekawy do takiego zastosowania, jednak czy wytrzyma na dłuższy czas temperaturę od silnika? Producent nic nie pisze na temat odporności na oleje i smary, których też przy aparacie nie brakuje.

Ma ktoś wyciągniętą cewkę na zewnątrz aparatu i może zamieścić zdjęcia jak to połączył?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 14 lis 2010, 14:12

sebas0026 napisał(a):Obrazek
chyba bedzie ok
nie chcialo mi sie szukac

piscie swoje parametry opornoci cewek i modulow


Pierwotne ok 0,5 Ohm
Wtórne 15kOhm :|
Ktoś mierzył nową cewkę?
Niestety jest to tylko pomiar niskim napięciem z miernika ,ale zawsze coś :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marekwlp » 17 lis 2010, 21:03

napiszę ile wytrzyna <spoko> chociaż mam nadzieję że nie będę musiał <nie powiem>
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2010, 18:55
Posty: 13

Postprzez Yellowmen » 4 sty 2011, 21:04

Panowie mam problem...miałem problemy z Mazdą 323f BA 1.5 96r.
Po dobrym rozgrzaniu mazda zaczynała strasznie szarpać na LPG (na Pb mniej lecz też dusiło i szarpało) oraz bardzo dusić silnikiem jazdę....nawet do gaśnięcia motoru....

obstawiłem aparat zapłonowy więc wymieniłem go na drugi z allegro (M3).
Problem znikł na okres około 1 miesiąca....po czym znów się pojawił.
Dzisiaj zakupiłem nową kopułkę i palec + świeczki.....
wymienię i sprawdzę co to da...czy nie będę musiał kupić nowych kabli WN ( JC z intercas za 105zł ).
(wcześniej podmieniałem od kolegi i efekt szarpania nie znikł )
dodatkowo po pomiarze kompresji wyszło mi że mam ją : 7 11 11 11...czyli niezbyt dobrze :(

Pytanie mam do twórcy fotorelacji.....
jakich w końcu użyć preparatów do "uszczelniania" cewki, i gdzie je kupić....


dodatkowe pytanie czy tą folią mam owinąć w koło ten aparat?? tzn na zewnątrz ma ta folia tak wystawać i szczelnie owinąć tą cewkę?? czy można okroić zewnętrzną część tej folii ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez flywin » 5 sty 2011, 00:25

ogólnie to polecam na gazie zmniejszać
odstęp na świecach do 0.7-0.8mm w takim celu,że LPG trochę się inaczej spala , więc po pupie dostaje Cewka ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez torba76 » 8 sty 2011, 21:01

Witam. Szkoda że nie ma fotorelacji z przeróbki cewki za zewnętrzną. To by było jakieś rozwiązanie... Sam nie znam się na tyle żeby umieć dobrać cewkę, wszystkie kabke podłączyć i jeszcze czegoś poważnego nie zapsuć. Mam za to drugi aparat zapłonowy (mam madzię 2.0 1995r.), niestety oba są w podobnej, nienajlepszej formie, no i tak sobie pomyślałem żeby z jednego wyjąć cewkę i umieścić ja na zewnątrz, zaizolować warstwą 10 razy grubszą niż dało by się to zrobić wy tej fotorelacji, podłączyć ją kablami do aparatu zapłonowego zamontowanego w samochodzie, tak zeby działała cewka zewnętrzna a ta w aparacie zapłonowym żeby nie działała wogóle. Myślicie ze to jest sensowny pomysł? Chodzi mi dokładnie o to że dzięki temu zabiegowi mam nieograniczone możliwości zaizolowania cewki zewnętrznej – mogę ją owinąć centymetrową warstwą gumy, zalać silikonem czy cokolwiek aby nie było przebicia. Co o tym sądzicie?
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez farciarz » 8 sty 2011, 21:39

flywin napisał(a):ogólnie to polecam na gazie zmniejszać
odstęp na świecach do 0.7-0.8mm w takim celu,że LPG trochę się inaczej spala , więc po [tiiit] dostaje Cewka ;/


Ogólnie to uważam że kolega się myli, gdyż świeczki do samochodów pracujących wyłącznie na benzynie jak i tych pracujących na gazie rożnią się zapewne nie tylko przerwą na elektrodach ale chyba też ciepłotą. W związku z czym specyfikacja takich świec jest inna. Zmniejszanie przerwy na świecach aut zasilanych wylącznie PB w przypadku nierównej pracy silnika nie ma jakiegokolwiek sensu, bo powoduje tylko czasowe rozwiązanie problemu ( pisalem o tym wiele postów temu ), gdyż problemy pojawiaja się ponownie po ponownym wystrojeniu się komputera po którym problem z nierówną praca silnika oraz szarpaniem ponownie powraca.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 9 sty 2011, 00:08

co takiego komputer stoi po zmianie przerwy na świecy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 9 sty 2011, 00:33

A jakie wartości odczytuje komputer ?? Siła iskry .... itp ... a potem wywala ludziskom błędy w postaci uszkodzonego aparatu itd.... :)

To jest ta sama sytuacja jak z przyspieszeniem zapłonu. Wszystko będzie super i pięknie przez jakiś czas ...bo komp się stroi do wartości otrzymywanych z aparatu ( układu zapłonowego ) ... a potem D#$% ...

To samo masz ze świecami !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez 6666artek » 11 lut 2011, 17:58

Siema

Rozłożyłem aparat zapłonowy na części , wymieniłem oring , kopułke , palec .
Ustawiłem obroty i wszystko jak narazie jest ok .

Dzięki foto relacji naprawy aparatu zapłonu z autko chodzi :):):)
Dzięki wielkie.


Pozdrawiam
6666artek
 

Postprzez Lukano » 12 lut 2011, 12:35

Czy w 1,8 BP (buda BA) też jest też słynny P5?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lut 2011, 13:06

Witam!
Tak czytam pojawiającą się raz na jakiś czas "propozycję" niektórych osób odnośnie zastosowania cewki zapłonowej na "zewnątrz" aparatu.
O ile zamontowanie jej raczej nie powinno chyba stanowić większego problemu to pozostaje kłopot z kopułką.
Czy są jakieś kopułki, które można by tam zastosować ale w wersji wykonania z doprowadzeniem przewodu do palca rozdzielacza?
Obawiam się, że to będzie jednak stanowiło największy kłopot a nie samo podłączenie czy też dobranie innej cewki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 12 lut 2011, 13:36

Z tego co czytam na tym poscie to niektorzy w ladne koszta sie pchaja, ja mam aparat M3 padl mi mialem wlasnie cos tam robic ale jak zobaczylem ile kosztuje uzywany aparat to stwierdzilem ze raz sie zyje i kupilem za 100zl aprat miesiac gwar rozruchowej mialem a jezdze juz z 8 miesiecy i nic. przy okazji zmienilem swiece i przewody.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez 6666artek » 13 lut 2011, 01:29

Siema Foto-relacja przydała się zrobiłem wszystko tak jak na niej , wymieniłem palec, kopułke, oring .
Poskręcałem, ustawiłem obroty i wszystko gra jak w zegarku. Dzięki wielkie <jupi>

Pozdrawiam
6666artek
 

Postprzez Raver » 20 lut 2011, 20:33

Poszperałem trochę na temat zewnętrznej cewki i znalazłem coś takiego http://www.clubprotege.com/wil/howto/hei/index.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lut 2011, 08:17

Wszystko ładne poza tym, że osobiście niezbyt mi się podoba przeróbka kopułki rozdzielacza.
Przeróbka taka MUSI wykluczyć możliwość osadzania się tam brudu bo będzie się to wiązało z upływnościami i tym samym osłabieniem iskry.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez no_fear » 21 lut 2011, 09:39

był w tym temacie ten linkacz ?
> K L I K <
kluczowy cytat:
Zakręcasz cewkę zewnętrzną, w kopułce wycinasz fragment tak aby wsunąć kabel zapłonowy który dołączysz do tego gniazda co wchodził ten kikut z cewki , robiłem tak i 323, MX6, Probe...

wygląda na to, że filozofii nie ma :]
kwestia dobrania odpowiedniej cewki...

mam padnięty P5 to chyba się pobawię ;)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lut 2011, 10:56

Zasadniczo nie ma aż tak istotnych różnic między cewkami.
Spokojnie można spróbować zastosować cewkę np. od VW, łady czy nawet od poloneza.
Oczywiście cewka musi być od układu z elektronicznym zapłonem a nie tradycyjnym!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Raver » 21 lut 2011, 16:17

Podobno moduł zapłonowy od VW jest git, luknijcie sobie ten temat http://ford-probe.net/forum/topics13/al ... vt4019.htm Jak ktoś ma starą kopułkę i znajomego na szrocie to można by spróbować. Koszt pewnie około 50zł. Cewka mogła by być od VW II,Audi 80,BMW E36 czyli dość popularnych modeli na szrotach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez marmarek » 21 lut 2011, 22:05

cewka zewnetrzna to nie problem, najwieksza trudnosc to tylko dostarczenie iskry spowrotem do rozdzielacza.

z modulem troche wiecej zabawy w kabelki ale tez zadna magia. nie wszyscy chca sie chwalic jak to zrobili, modul z vw bedzie tylko trzeba wiedziec gdzie co podlaczyc ale od tego sa schematy ewentualnie auto na zywo obadac.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323