FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Uretan wydaje się ciekawy do takiego zastosowania, jednak czy wytrzyma na dłuższy czas temperaturę od silnika? Producent nic nie pisze na temat odporności na oleje i smary, których też przy aparacie nie brakuje.
Ma ktoś wyciągniętą cewkę na zewnątrz aparatu i może zamieścić zdjęcia jak to połączył?
Ma ktoś wyciągniętą cewkę na zewnątrz aparatu i może zamieścić zdjęcia jak to połączył?
Panowie mam problem...miałem problemy z Mazdą 323f BA 1.5 96r.
Po dobrym rozgrzaniu mazda zaczynała strasznie szarpać na LPG (na Pb mniej lecz też dusiło i szarpało) oraz bardzo dusić silnikiem jazdę....nawet do gaśnięcia motoru....
obstawiłem aparat zapłonowy więc wymieniłem go na drugi z allegro (M3).
Problem znikł na okres około 1 miesiąca....po czym znów się pojawił.
Dzisiaj zakupiłem nową kopułkę i palec + świeczki.....
wymienię i sprawdzę co to da...czy nie będę musiał kupić nowych kabli WN ( JC z intercas za 105zł ).
(wcześniej podmieniałem od kolegi i efekt szarpania nie znikł )
dodatkowo po pomiarze kompresji wyszło mi że mam ją : 7 11 11 11...czyli niezbyt dobrze
Pytanie mam do twórcy fotorelacji.....
jakich w końcu użyć preparatów do "uszczelniania" cewki, i gdzie je kupić....
dodatkowe pytanie czy tą folią mam owinąć w koło ten aparat?? tzn na zewnątrz ma ta folia tak wystawać i szczelnie owinąć tą cewkę?? czy można okroić zewnętrzną część tej folii
Po dobrym rozgrzaniu mazda zaczynała strasznie szarpać na LPG (na Pb mniej lecz też dusiło i szarpało) oraz bardzo dusić silnikiem jazdę....nawet do gaśnięcia motoru....
obstawiłem aparat zapłonowy więc wymieniłem go na drugi z allegro (M3).
Problem znikł na okres około 1 miesiąca....po czym znów się pojawił.
Dzisiaj zakupiłem nową kopułkę i palec + świeczki.....
wymienię i sprawdzę co to da...czy nie będę musiał kupić nowych kabli WN ( JC z intercas za 105zł ).
(wcześniej podmieniałem od kolegi i efekt szarpania nie znikł )
dodatkowo po pomiarze kompresji wyszło mi że mam ją : 7 11 11 11...czyli niezbyt dobrze
Pytanie mam do twórcy fotorelacji.....
jakich w końcu użyć preparatów do "uszczelniania" cewki, i gdzie je kupić....
dodatkowe pytanie czy tą folią mam owinąć w koło ten aparat?? tzn na zewnątrz ma ta folia tak wystawać i szczelnie owinąć tą cewkę?? czy można okroić zewnętrzną część tej folii
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Witam. Szkoda że nie ma fotorelacji z przeróbki cewki za zewnętrzną. To by było jakieś rozwiązanie... Sam nie znam się na tyle żeby umieć dobrać cewkę, wszystkie kabke podłączyć i jeszcze czegoś poważnego nie zapsuć. Mam za to drugi aparat zapłonowy (mam madzię 2.0 1995r.), niestety oba są w podobnej, nienajlepszej formie, no i tak sobie pomyślałem żeby z jednego wyjąć cewkę i umieścić ja na zewnątrz, zaizolować warstwą 10 razy grubszą niż dało by się to zrobić wy tej fotorelacji, podłączyć ją kablami do aparatu zapłonowego zamontowanego w samochodzie, tak zeby działała cewka zewnętrzna a ta w aparacie zapłonowym żeby nie działała wogóle. Myślicie ze to jest sensowny pomysł? Chodzi mi dokładnie o to że dzięki temu zabiegowi mam nieograniczone możliwości zaizolowania cewki zewnętrznej – mogę ją owinąć centymetrową warstwą gumy, zalać silikonem czy cokolwiek aby nie było przebicia. Co o tym sądzicie?
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
flywin napisał(a):ogólnie to polecam na gazie zmniejszać
odstęp na świecach do 0.7-0.8mm w takim celu,że LPG trochę się inaczej spala , więc po [tiiit] dostaje Cewka ;/
Ogólnie to uważam że kolega się myli, gdyż świeczki do samochodów pracujących wyłącznie na benzynie jak i tych pracujących na gazie rożnią się zapewne nie tylko przerwą na elektrodach ale chyba też ciepłotą. W związku z czym specyfikacja takich świec jest inna. Zmniejszanie przerwy na świecach aut zasilanych wylącznie PB w przypadku nierównej pracy silnika nie ma jakiegokolwiek sensu, bo powoduje tylko czasowe rozwiązanie problemu ( pisalem o tym wiele postów temu ), gdyż problemy pojawiaja się ponownie po ponownym wystrojeniu się komputera po którym problem z nierówną praca silnika oraz szarpaniem ponownie powraca.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
A jakie wartości odczytuje komputer Siła iskry .... itp ... a potem wywala ludziskom błędy w postaci uszkodzonego aparatu itd....
To jest ta sama sytuacja jak z przyspieszeniem zapłonu. Wszystko będzie super i pięknie przez jakiś czas ...bo komp się stroi do wartości otrzymywanych z aparatu ( układu zapłonowego ) ... a potem D#$% ...
To samo masz ze świecami
To jest ta sama sytuacja jak z przyspieszeniem zapłonu. Wszystko będzie super i pięknie przez jakiś czas ...bo komp się stroi do wartości otrzymywanych z aparatu ( układu zapłonowego ) ... a potem D#$% ...
To samo masz ze świecami
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Siema
Rozłożyłem aparat zapłonowy na części , wymieniłem oring , kopułke , palec .
Ustawiłem obroty i wszystko jak narazie jest ok .
Dzięki foto relacji naprawy aparatu zapłonu z autko chodzi :):)
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
Rozłożyłem aparat zapłonowy na części , wymieniłem oring , kopułke , palec .
Ustawiłem obroty i wszystko jak narazie jest ok .
Dzięki foto relacji naprawy aparatu zapłonu z autko chodzi :):)
Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
-
6666artek
Witam!
Tak czytam pojawiającą się raz na jakiś czas "propozycję" niektórych osób odnośnie zastosowania cewki zapłonowej na "zewnątrz" aparatu.
O ile zamontowanie jej raczej nie powinno chyba stanowić większego problemu to pozostaje kłopot z kopułką.
Czy są jakieś kopułki, które można by tam zastosować ale w wersji wykonania z doprowadzeniem przewodu do palca rozdzielacza?
Obawiam się, że to będzie jednak stanowiło największy kłopot a nie samo podłączenie czy też dobranie innej cewki.
Tak czytam pojawiającą się raz na jakiś czas "propozycję" niektórych osób odnośnie zastosowania cewki zapłonowej na "zewnątrz" aparatu.
O ile zamontowanie jej raczej nie powinno chyba stanowić większego problemu to pozostaje kłopot z kopułką.
Czy są jakieś kopułki, które można by tam zastosować ale w wersji wykonania z doprowadzeniem przewodu do palca rozdzielacza?
Obawiam się, że to będzie jednak stanowiło największy kłopot a nie samo podłączenie czy też dobranie innej cewki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Z tego co czytam na tym poscie to niektorzy w ladne koszta sie pchaja, ja mam aparat M3 padl mi mialem wlasnie cos tam robic ale jak zobaczylem ile kosztuje uzywany aparat to stwierdzilem ze raz sie zyje i kupilem za 100zl aprat miesiac gwar rozruchowej mialem a jezdze juz z 8 miesiecy i nic. przy okazji zmienilem swiece i przewody.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Siema Foto-relacja przydała się zrobiłem wszystko tak jak na niej , wymieniłem palec, kopułke, oring .
Poskręcałem, ustawiłem obroty i wszystko gra jak w zegarku. Dzięki wielkie
Pozdrawiam
Poskręcałem, ustawiłem obroty i wszystko gra jak w zegarku. Dzięki wielkie
Pozdrawiam
-
6666artek
Poszperałem trochę na temat zewnętrznej cewki i znalazłem coś takiego http://www.clubprotege.com/wil/howto/hei/index.htm
- Od: 6 lis 2009, 17:30
- Posty: 38
- Skąd: CLI
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG
Wszystko ładne poza tym, że osobiście niezbyt mi się podoba przeróbka kopułki rozdzielacza.
Przeróbka taka MUSI wykluczyć możliwość osadzania się tam brudu bo będzie się to wiązało z upływnościami i tym samym osłabieniem iskry.
Przeróbka taka MUSI wykluczyć możliwość osadzania się tam brudu bo będzie się to wiązało z upływnościami i tym samym osłabieniem iskry.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
był w tym temacie ten linkacz ?
> K L I K <
kluczowy cytat:
wygląda na to, że filozofii nie ma
kwestia dobrania odpowiedniej cewki...
mam padnięty P5 to chyba się pobawię
> K L I K <
kluczowy cytat:
Zakręcasz cewkę zewnętrzną, w kopułce wycinasz fragment tak aby wsunąć kabel zapłonowy który dołączysz do tego gniazda co wchodził ten kikut z cewki , robiłem tak i 323, MX6, Probe...
wygląda na to, że filozofii nie ma
kwestia dobrania odpowiedniej cewki...
mam padnięty P5 to chyba się pobawię
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Zasadniczo nie ma aż tak istotnych różnic między cewkami.
Spokojnie można spróbować zastosować cewkę np. od VW, łady czy nawet od poloneza.
Oczywiście cewka musi być od układu z elektronicznym zapłonem a nie tradycyjnym!
Spokojnie można spróbować zastosować cewkę np. od VW, łady czy nawet od poloneza.
Oczywiście cewka musi być od układu z elektronicznym zapłonem a nie tradycyjnym!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podobno moduł zapłonowy od VW jest git, luknijcie sobie ten temat http://ford-probe.net/forum/topics13/al ... vt4019.htm Jak ktoś ma starą kopułkę i znajomego na szrocie to można by spróbować. Koszt pewnie około 50zł. Cewka mogła by być od VW II,Audi 80,BMW E36 czyli dość popularnych modeli na szrotach
- Od: 6 lis 2009, 17:30
- Posty: 38
- Skąd: CLI
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG
cewka zewnetrzna to nie problem, najwieksza trudnosc to tylko dostarczenie iskry spowrotem do rozdzielacza.
z modulem troche wiecej zabawy w kabelki ale tez zadna magia. nie wszyscy chca sie chwalic jak to zrobili, modul z vw bedzie tylko trzeba wiedziec gdzie co podlaczyc ale od tego sa schematy ewentualnie auto na zywo obadac.
z modulem troche wiecej zabawy w kabelki ale tez zadna magia. nie wszyscy chca sie chwalic jak to zrobili, modul z vw bedzie tylko trzeba wiedziec gdzie co podlaczyc ale od tego sa schematy ewentualnie auto na zywo obadac.
- Od: 12 wrz 2010, 09:07
- Posty: 105
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości