Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez BratCukierka » 13 sty 2012, 12:26

ponad 2000 tzn. ile... mi trzymała ok.2600 i wyżej... zrobiłem zgodnie ze wskazówkami:

viewtopic.php?f=116&t=78300&start=202
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Paweł323 » 13 sty 2012, 15:56

BratCukierka napisał(a):ponad 2000 tzn. ile...

to znaczy 2100, 2200 i dosc dlugo tak trzyma
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez BratCukierka » 13 sty 2012, 16:01

u mnie też długo trzymała... teraz 1400 i szybko na 1000 spada i potem ok.800 i jest super
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Paweł323 » 13 sty 2012, 17:34

trzeba to zbadac. z początku myslalem ze to normalne ze na ssaniu trzyma dlugo ze Z5 palą jak smoki az trafilem na jakis post co ktos pisal wlasnie o TPS ze z 10 l po ponownym ustawieniu zszedl na 7.5
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez Kubeu » 16 sty 2012, 16:11

U mnie na ssaniu łapie 1500 obrotów nawet w mróz i później sobie sukcesywnie spada na 1000-1100 i na koniec na 750. Wydaje się, że TPS dobrze ustawiony skoro tak to wszystko działa, a pali 10-10.5l w mieście w zimne dni i koło 9-9.5l w ciepłe. Na trasie 7.5l. Jak myślicie dobrze jest TPS ustawiony czy to tylko złudzenie:) albo spalanie jest winą innej usterki?

A dodam,że zmiana biegów przez ostatnie kilka miesięcy to tylko 2500-3000 obr/min:/ więc skąd takei spalanie?
Ostatnio edytowano 17 sty 2012, 15:48 przez Kubeu, łącznie edytowano 1 raz
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez flywin » 16 sty 2012, 19:42

TPS ustawia się wg Serwisówki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Kubeu » 10 kwi 2012, 15:34

Dzisiaj sprawdzałem napięcia na TPS i wskazania były takie: 0.26 na zamkniętej i 3.96 na otwartej. Jak stopniowo otwierałem przepustnice, to wartość napięcia rosła płynnie. I teraz takie moje pytanie, czy to 0.26 to nie jest za mało w końcu powinno się od 0.3 zaczynać, czy taka mała różnica nie robi problemów i nie będzie miała na nic wpływu?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez maikee » 10 kwi 2012, 18:33

Ja robiłem regulację wg. manuala, i wszystko było ok.
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120
Napięcie na zamkniętej przpustnicy trzeba ustawiać w zależniści od napiecia, które jest na pinie C wtyczki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 17:05
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: 323f 1.5 BA 97r. była

Postprzez Porky2 » 20 kwi 2012, 12:02

moja mazda: 323f ba bp (1.8) po lifcie rocznik 97/98
po pierwsze zero oznaczen, na gniezdzie diagnosis, wiec moze komu sie przyda to (mi sie przydalo <lol>
Obrazek
po drugie po wprowadzeniu w "tryb testu", zero jakichkolwiek reakcji na poruszanie (bo kreceniem tego nazwac nie mozna, po popuszczenie tych 2 srubek, praktycznie nie ma mozliwosci obracania nim) tpsem na przepustnicy – tak a propos wygląda ona tak:
Obrazek,
ktos wie, dlaczego tak jest?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 20:26
Posty: 12
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V(BP) '98 + LPG

Postprzez mirzyg » 24 kwi 2012, 19:01

Witam,podepnę sie pod temat, u mojej żonki w Z5 na zamkniętej przepustnicy mam 0,55v a otwartej 4.33v i mam takie pytanie,dlaczego po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca obroty spadają o jakieś 250 obrotów,moż ktoś wie jaka może być przyczyna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:28.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez paweldj » 24 lip 2012, 11:52

Witam, ja mam taki sam przypadek jak Porky2, w 323 F 1,8 BP 98r. nie ma możliwości poruszenia TPS, wentylator załącza się dopiero przy szczelinie ok 0,5 cm.

U mnie TPS ma oznaczenie BP2Y a większość które znalazłem na allegro mają B6HF z możliwością regulacji, czy w mojej Madzi jest zamontowany prawidłowy?

Wartości z pomiaru voltomierzem:
Zamknieta 0.52 V
Otwarta 3.62 V
Wentylator załącza się przy 1 V
Ostatnio edytowano 26 lip 2012, 12:07 przez paweldj, łącznie edytowano 1 raz
paweldj
 

Postprzez Kubeu » 25 lip 2012, 12:25

mirzyg napisał(a):Witam,podepnę sie pod temat, u mojej żonki w Z5 na zamkniętej przepustnicy mam 0,55v a otwartej 4.33v i mam takie pytanie,dlaczego po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca obroty spadają o jakieś 250 obrotów,moż ktoś wie jaka może być przyczyna...


Przyczyną może być silniczek krokowy(może być lekko zabrudzony i się nie wyrabia) sprawdź czy przy włączeniu i wyłączeniu świateł obroty skaczą albo przy kręceniu kółkiem w miejscu.
Mi się wydaje, że to krokowiec. Ja bym z tym jeździł jak samochód nie gaśnie:)
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez Zapek88 » 21 sie 2012, 00:12

posiadam 323f ba z5 1.5 ja mam takie pytanie jak się miernikiem ustawia tps ? kluczem się kreci czy coś ? jestem zielony w tej sprawie
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez leonbubu » 21 sie 2012, 18:51

Zapek88 napisał(a):posiadam 323f ba z5 1.5 ja mam takie pytanie jak się miernikiem ustawia tps ? kluczem się kreci czy coś ? jestem zielony w tej sprawie


Wszystko już było opisywane na forum, luzujesz dwie śrubki przy wtyczce trzy pinowej tą co widać na zdjęciu wyżej regulacja polega na przesuwaniu w górę lub dół tej wtyczki i obserwacji wskazania na mierniku wartości przy zamkniętej i otwartej przepustnicy, ale to już sobie doczytaj...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez Zapek88 » 22 sie 2012, 10:10

dzięki wielkie teraz dokładnie rozumiem powiem ci ze na tym forum pokręcony trochę te posty raz szczelinomierz a raz miernik tera wiem ze miernik tylko w z5... ale będę jeszcze musiał silniczek krokowy wyczyścić :> ale małe pytanko ta rurę powietrza mam ściągnąć i palcami otworzyć i ostawić napięcie na otwartej przepustnicy ?
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez leonbubu » 22 sie 2012, 18:08

Nie nie musisz zdejmować rury, kręcisz ślimakiem co jest linka zapięta do pedału gazu... generalnie na żółto niebieskim masz mieć 04 , 05 volt na zamkniętej oczywiście wszystko robimy w trybie serwisowym...
poczytaj te tematy
viewtopic.php?f=116&t=1527
viewtopic.php?f=116&t=99250
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez Zapek88 » 23 sie 2012, 16:01

TPS Ustawiony dziękuje wam <jupi> nawet widać różnice w jeździe tylko chciałem przeczyścić silniczek krokowy jest umocowany na 2 śrubkach dziwnych coś w sensie krzyżak ze szpileczka w środku ;/ jaki to klucz ? i jakim kluczem się wykręca świece bo nie da się 21mm nie wchodzi w dziurę ;/ <co?>
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez leonbubu » 23 sie 2012, 16:07

świece odkręcasz kluczem do świec 16 , krokowy to gwiazdka z dziurką co by ten bolec wszedł, ale możesz małą żabką złapać i też pójdzie :D w czyszczeniu przepustnicy jest to obowiązkowe czyszczenie krokowca...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez Burchi » 13 lis 2012, 18:07

Przewertowałem temat, chciałem się zabrać za ustawienie TPSa, a tu zonk. Sprawdzam napięcie na pinie C(po ówczesnym rozpięciu kostki czujnika TPS i przełączeniu stacyjnki na ON) i wykazuje mi ok. 7,2V. Jednym słowem nie mieści się w tolerancji 4,5-5,5V, wg której można przejść do dalszych czynności związanych z regulacją. Nie widzę odpowiedzi co zrobić w takiej sytuacji. Ma ktoś pomysł?
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 10:50
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323