Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
ponad 2000 tzn. ile... mi trzymała ok.2600 i wyżej... zrobiłem zgodnie ze wskazówkami:
viewtopic.php?f=116&t=78300&start=202
viewtopic.php?f=116&t=78300&start=202
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
u mnie też długo trzymała... teraz 1400 i szybko na 1000 spada i potem ok.800 i jest super
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
trzeba to zbadac. z początku myslalem ze to normalne ze na ssaniu trzyma dlugo ze Z5 palą jak smoki az trafilem na jakis post co ktos pisal wlasnie o TPS ze z 10 l po ponownym ustawieniu zszedl na 7.5
- Od: 15 maja 2011, 11:38
- Posty: 19
- Skąd: Rybnik/Bergen
- Auto: Mazda 323 S Z5 :)
BMW e39 530d
U mnie na ssaniu łapie 1500 obrotów nawet w mróz i później sobie sukcesywnie spada na 1000-1100 i na koniec na 750. Wydaje się, że TPS dobrze ustawiony skoro tak to wszystko działa, a pali 10-10.5l w mieście w zimne dni i koło 9-9.5l w ciepłe. Na trasie 7.5l. Jak myślicie dobrze jest TPS ustawiony czy to tylko złudzenie:) albo spalanie jest winą innej usterki?
A dodam,że zmiana biegów przez ostatnie kilka miesięcy to tylko 2500-3000 obr/min:/ więc skąd takei spalanie?
A dodam,że zmiana biegów przez ostatnie kilka miesięcy to tylko 2500-3000 obr/min:/ więc skąd takei spalanie?
Ostatnio edytowano 17 sty 2012, 15:48 przez Kubeu, łącznie edytowano 1 raz
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Dzisiaj sprawdzałem napięcia na TPS i wskazania były takie: 0.26 na zamkniętej i 3.96 na otwartej. Jak stopniowo otwierałem przepustnice, to wartość napięcia rosła płynnie. I teraz takie moje pytanie, czy to 0.26 to nie jest za mało w końcu powinno się od 0.3 zaczynać, czy taka mała różnica nie robi problemów i nie będzie miała na nic wpływu?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Ja robiłem regulację wg. manuala, i wszystko było ok.
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120
Napięcie na zamkniętej przpustnicy trzeba ustawiać w zależniści od napiecia, które jest na pinie C wtyczki.
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120
Napięcie na zamkniętej przpustnicy trzeba ustawiać w zależniści od napiecia, które jest na pinie C wtyczki.
- Od: 5 sty 2008, 17:05
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: 323f 1.5 BA 97r. była
moja mazda: 323f ba bp (1.8) po lifcie rocznik 97/98
po pierwsze zero oznaczen, na gniezdzie diagnosis, wiec moze komu sie przyda to (mi sie przydalo
po drugie po wprowadzeniu w "tryb testu", zero jakichkolwiek reakcji na poruszanie (bo kreceniem tego nazwac nie mozna, po popuszczenie tych 2 srubek, praktycznie nie ma mozliwosci obracania nim) tpsem na przepustnicy – tak a propos wygląda ona tak:
,
ktos wie, dlaczego tak jest?
po pierwsze zero oznaczen, na gniezdzie diagnosis, wiec moze komu sie przyda to (mi sie przydalo
po drugie po wprowadzeniu w "tryb testu", zero jakichkolwiek reakcji na poruszanie (bo kreceniem tego nazwac nie mozna, po popuszczenie tych 2 srubek, praktycznie nie ma mozliwosci obracania nim) tpsem na przepustnicy – tak a propos wygląda ona tak:
,
ktos wie, dlaczego tak jest?
- Od: 5 sie 2011, 20:26
- Posty: 12
- Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V(BP) '98 + LPG
Witam,podepnę sie pod temat, u mojej żonki w Z5 na zamkniętej przepustnicy mam 0,55v a otwartej 4.33v i mam takie pytanie,dlaczego po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca obroty spadają o jakieś 250 obrotów,moż ktoś wie jaka może być przyczyna...
- Od: 2 mar 2008, 11:11
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT
Witam, ja mam taki sam przypadek jak Porky2, w 323 F 1,8 BP 98r. nie ma możliwości poruszenia TPS, wentylator załącza się dopiero przy szczelinie ok 0,5 cm.
U mnie TPS ma oznaczenie BP2Y a większość które znalazłem na allegro mają B6HF z możliwością regulacji, czy w mojej Madzi jest zamontowany prawidłowy?
Wartości z pomiaru voltomierzem:
Zamknieta 0.52 V
Otwarta 3.62 V
Wentylator załącza się przy 1 V
U mnie TPS ma oznaczenie BP2Y a większość które znalazłem na allegro mają B6HF z możliwością regulacji, czy w mojej Madzi jest zamontowany prawidłowy?
Wartości z pomiaru voltomierzem:
Zamknieta 0.52 V
Otwarta 3.62 V
Wentylator załącza się przy 1 V
Ostatnio edytowano 26 lip 2012, 12:07 przez paweldj, łącznie edytowano 1 raz
-
paweldj
mirzyg napisał(a):Witam,podepnę sie pod temat, u mojej żonki w Z5 na zamkniętej przepustnicy mam 0,55v a otwartej 4.33v i mam takie pytanie,dlaczego po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca obroty spadają o jakieś 250 obrotów,moż ktoś wie jaka może być przyczyna...
Przyczyną może być silniczek krokowy(może być lekko zabrudzony i się nie wyrabia) sprawdź czy przy włączeniu i wyłączeniu świateł obroty skaczą albo przy kręceniu kółkiem w miejscu.
Mi się wydaje, że to krokowiec. Ja bym z tym jeździł jak samochód nie gaśnie:)
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Zapek88 napisał(a):posiadam 323f ba z5 1.5 ja mam takie pytanie jak się miernikiem ustawia tps ? kluczem się kreci czy coś ? jestem zielony w tej sprawie
Wszystko już było opisywane na forum, luzujesz dwie śrubki przy wtyczce trzy pinowej tą co widać na zdjęciu wyżej regulacja polega na przesuwaniu w górę lub dół tej wtyczki i obserwacji wskazania na mierniku wartości przy zamkniętej i otwartej przepustnicy, ale to już sobie doczytaj...
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
dzięki wielkie teraz dokładnie rozumiem powiem ci ze na tym forum pokręcony trochę te posty raz szczelinomierz a raz miernik tera wiem ze miernik tylko w z5... ale będę jeszcze musiał silniczek krokowy wyczyścić ale małe pytanko ta rurę powietrza mam ściągnąć i palcami otworzyć i ostawić napięcie na otwartej przepustnicy ?
- Od: 5 lip 2012, 20:21
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r
Nie nie musisz zdejmować rury, kręcisz ślimakiem co jest linka zapięta do pedału gazu... generalnie na żółto niebieskim masz mieć 04 , 05 volt na zamkniętej oczywiście wszystko robimy w trybie serwisowym...
poczytaj te tematy
viewtopic.php?f=116&t=1527
viewtopic.php?f=116&t=99250
poczytaj te tematy
viewtopic.php?f=116&t=1527
viewtopic.php?f=116&t=99250
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
TPS Ustawiony dziękuje wam nawet widać różnice w jeździe tylko chciałem przeczyścić silniczek krokowy jest umocowany na 2 śrubkach dziwnych coś w sensie krzyżak ze szpileczka w środku ;/ jaki to klucz ? i jakim kluczem się wykręca świece bo nie da się 21mm nie wchodzi w dziurę ;/
- Od: 5 lip 2012, 20:21
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r
świece odkręcasz kluczem do świec 16 , krokowy to gwiazdka z dziurką co by ten bolec wszedł, ale możesz małą żabką złapać i też pójdzie w czyszczeniu przepustnicy jest to obowiązkowe czyszczenie krokowca...
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
Przewertowałem temat, chciałem się zabrać za ustawienie TPSa, a tu zonk. Sprawdzam napięcie na pinie C(po ówczesnym rozpięciu kostki czujnika TPS i przełączeniu stacyjnki na ON) i wykazuje mi ok. 7,2V. Jednym słowem nie mieści się w tolerancji 4,5-5,5V, wg której można przejść do dalszych czynności związanych z regulacją. Nie widzę odpowiedzi co zrobić w takiej sytuacji. Ma ktoś pomysł?
- Od: 13 paź 2007, 10:50
- Posty: 55
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości