Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez damianmatrix1986 » 17 sty 2013, 15:44

jak podłączyc ten miernik co jest na zdjęciu żeby tą wartosć spr ???
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez Bart0n » 17 sty 2013, 16:24

Wpinasz kabelki w dwie ostatnie dziury, V,omega,mA i COM. Zależnie co chcesz mierzyć ustawiasz pokrętło na DCV żeby zmierzyć napięcie i DCA żeby zmierzyć natężenie. Napięcie mierzymy równolegle, natężenie szeregowo, oporność tak jak napięcie, ale musi być to sam element.

Od razu radzę Ci kupić w jakimś elektrycznym same przewody ~5zł, bo te się zaraz rozlecą jeżeli nie przyjdą już zepsute ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez damianmatrix1986 » 17 sty 2013, 20:50

Witam jestem po ustawieniu tps nie stety nic mi to nie dało mam pytanie czy dobrze to zrobiłem http://imageshack.us/photo/my-images/204/tpsz5.jpg/ bo według rysunku podpinam się pod pin a plusowy z c minusowym dało mi wartośc odczytu 4,9 v . I teraz pytanie po włożeniu kostki podpinam sie pod pin a plusowy i b żeby skorygować odpowiedni TPS woltomierzem napięcie jakie powinno w/gwcześniej pomierzonego napięcia na pinie "C" czy odwrotnie podpinam się pod pin c minusowy i pod pin b ????? żeby to ustawic ??
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez jarek1711 » 18 sty 2013, 18:40

Ja to robie tak:
-odłanczam wtyczke , włanczam zapłon ,plus do pinu C a minus do masy , i patrze ile jest volt w twoim przypadku np. 4.9v
-potem podłączam wyczke , przekręcam zapłon, plus do pinu B a minus do masy i obracam TPS do wskazań wg. tabeli czyli 4,5 -4,9v na pinie C to na ZAMKNIĘTEJ przepustnicy PIN B powinno pokazać 0.4-0.5v.
-skręcam TPS i git
-na otwartej po takim zabiegu zawsze mam wg. tabeli.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez jabcok20 » 23 sty 2013, 13:39

No i jak tojest z przepustnicami BP2Ygdzie nie ma regulacji tpsa?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 13:20
Posty: 4

Postprzez Marcis » 23 sty 2013, 16:20

Ja mam takie pytanie do Tych którzy posiadają przepustnicę Z2 i Z9.
Chce rozwiązać i wam też pomóc z problemem obrotów podczas obciążenia.
Chyba najbardziej opadanie obrotów jest spotykane w przepustnicy Z2.
mam tez przepustnicę Z9, ale w Z2 mam czujnik który wysyła sygnał że przepustnica jest zamknięta, ale w Z9 znowu tego nie ma. I pytanie co mam zrobić w takim razie z tym jedno pinowym przewodem gdy będe chciał założyć Z9?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez jarek1711 » 24 sty 2013, 20:50

Marcis napisał(a):mam tez przepustnicę Z9, ale w Z2 mam czujnik który wysyła sygnał że przepustnica jest zamknięta, ale w Z9 znowu tego nie ma. I pytanie co mam zrobić w takim razie z tym jedno pinowym przewodem gdy będe chciał założyć Z9?


Spróbuj ten czujnik wstawić w miejsce śrubki odbojnikowej w przepustnicy Z9 , choć pewnie otwór trzeba by powiększyć, ale może by się udało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Marcis » 25 sty 2013, 15:44

trzeba powiększyć i gwintować.... A jak jest to rozwiązane w przepustnicach bez tego czujnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez lukasssss1 » 25 sty 2013, 20:00

Panowie, gdzie może tkwić przyczyna:

Po regulacji TPS na szczelinomierz, ustawiłem że wentylator załącza się przy 0,50-0,55 przed się włączał przy 0,80. Teraz po nagrzaniu czasami potrafią się obroty zawieszać na 1000, po naciśnięciu na sprzegło obroty spadają zatrzymują się na 1000 i opadają na około 800, a czasami spadają na 1000 i zostają jak trochę odpuszczę (przydusze) to spadną i zostaną na 800 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez rafał88 » 25 sty 2013, 20:08

Sruba regulacyjna musisz wolne ustawic:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lukasssss1 » 25 sty 2013, 20:41

No właśnie ustawiłem ale w odwrotnej kolejności najpierw bypass a później TPS więc jutro sprawdzę znowu wolne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez farciarz » 25 sty 2013, 20:42

Jedno mnie panowie doprowadza do szewskiej pasji. Zacznijmy od tego, że regulacje TPS-u można właściwie przeprowadzić pod warunkiem że mamy do czynienia z czystą przepustnicą, bo regulacja jej w przypadku gdy ma się zawaloną przepustnicę nie da jakichkolwiek efektów a spowoduje jedynie rozregulowanie.

Panowie przed nierozpoczęciem tego zabiegu regulacyjnego sprawdźcie naprawdę jak wygląda ona wewnątrz, bo niepotrzebnym grzebaniem można czasem tylko pogorszyć pracę silnika :( <dupa>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez rafał88 » 26 sty 2013, 16:14

Zrobilem TPS:) jest o niebo lepiej ale byla jeszcze jedna bolaczka. Na wiekszym obciazeniu silnik sie wieszal na 1100rmp wzialem klucz imbusowy i wsadzilem w krokowy, po przekreniu w gore byly jeszcze wyzsze oborty i wogole nie chcialy zejsc na 700rmp jesli nie wylaczylem np podgrzewania szyby tylniej, jak obrocilem w dol bylo elegancko na PB i LPG silnik sie nie zawiesza choc jeszcze mysle troche to skrecic:) Widocznie to tez sie rozregulowuje tylko nie wiem czy tam tez nie powinna byc jakas wartosc(podejrzewam ze tak) zeby to tez idealnie dzialalo no i tez zapewne jakby to bylo ustawione dobrze, silnik na ssaniu tak wysoko nie wskakiwalbym, choc ja mam teraz 1600-1800rmp i dosc szybko zlatuje na 1300-1400rmp, przetrzepalem tez manual ale ciezko mi to odnalesc :(
Jesli ktos wie jaka ma byc wartosc do krokowego przydaloby sie i to bardzo, bo na oko wiadome "chlop w szpitalu umarl" . A i na szczelinomierz jak ustawilem Tps wartosc wynosila 0.98 a powinienem miec 0.4-0.6 takze jest roznica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez don2x44 » 27 sty 2013, 16:26

W silniku 1840ccm 16V, BP, po lifcie nie ma możliwości regulacji mechanicznej czujnika TPS, to sa moje odkrycia na ten temat. Jedynie co możemy regulować odbojnikiem wg. instrukcji "TAS" – jezeli nikt przy tym nie grzebał to tego nie ruszam, fabryka tak ustawiła i tak ma być.

U mnie były problemy z nagłym przygasaniem silnika na gazie(na benzynie przyduszał się ale chodził dalej), Rozkręciłem przepustnice, zdemontowałem TPS(ma tylko jedno możliwość zamontowania) oraz krokowca(silniczek krokowy to IDENTYCZNA konstrukcja jak w Fordzie Escort/Mondeo/Focus/Fiesta... widać tutaj ingerencje Forda). Nie czyściłem przepustnicy bo robił mi to Fasola jakiś czas temu, wziąłem TPSa w ręce wszadziłem srubokręt w niego i poruszałem energicznie potencjometrem, przedmuchałem powietrzem. Założyłem z powrotem i jak ręką odjął... Wartosci TPS mierzone PRZED i PO jego oczyszczeniu nie uległy zmianie. Zamknięta 0,55, szeroko otwarta 3,82V.
Nie wlewałem tam żadnych oliwek i WD40... bo to zaraza.

MX5 NB ma taką samą przepustnice.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez motorzystaa » 28 sty 2013, 01:24

jest ktoś z podkarpacia – okolice Krosna?? Potrzebuje pomocy przy ustawieniu TPSa miernikiem przy silniku 1.5. Przepustnice czyściłem rok temu i problem jest ten sam obroty falują i przy zmostkowaniu pinów TEN i GND od razu załącza się wiatrak....
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rafał88 » 28 sty 2013, 08:38

Zrob foto jak masz ustawiony TPS, pewnie zabardzo przekrocony w prawo daltego wentylator sie zalacza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez motorzystaa » 28 sty 2013, 18:53

jak zrobić Ci to zdjęcie? aż tak przekręcenie tego będzie widoczne że na zdjęciu zobaczysz??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez 10fanta » 28 sty 2013, 21:25

Sprawa banalna nie wiem czy 5 minut mi to zajęło. Odłączasz wtyczkę robisz pomiar pierwszego z prawej "C", podłączasz wtyczkę do czujnika. Robisz drugi pomiar tym razem pinu środkowego "B". Patrzysz dla jakiej wartości "C" jest odpowiednia wartość "B". Regulujesz i zamykasz maskę tylko palców nie przyciąć <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 22:37
Posty: 51
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez Marcis » 29 sty 2013, 14:18

ponad 4 lata walczę z tymi obrotami i.... gdyby jeszcze były one nie zmienne, a po dłuższym postoju na biegu jałowym obroty zawsze trochę się obniża bo krokowy je coraz szybciej puszcza. Już z 10 razy wyjmowałem przepustnicę, jest czysta aż miło, wszystko regulowałem miernikiem i jest dobrze. Obroty nie falują, ale jak ustawie że na włączonych mijania i nawiew na 2 biegu po puszczeniu gazu z 2000rpm spada na 1000rpm i powoli na 750. Wystarczy że zrobię ponad 300km w trasie i już krokowy szybko zrzuca obroty aż na 600 poźniej ledwo na 750 bo jak krokowy się tak zachowuje to i obroty się przestawiają a śrubka od reg. krokowego lekko nie chodzi, więc sama się nie luzuje. Lub też inaczej jeżdząc do pracy 10km w jedną stronę, auto trochę pracuje zanim wyjadę służbowym z pod wiaty by wjechać moim to czasami gdy postoi dłużej niż 10min to już czuć że krokowy zaczyna deko szybciej zrzucać obroty. Dlaczego po nagrzaniu przepustnicy krokowy tak wszystko przestawia? Wszystkie ustawienia dokonuje bez jakiegokolwiek obciążenia silnika i w trybie serwisowym. Pomiar zamnkniętej przepustnicy mam na 0,47V w pełni otwartej ponad 4.5V więc powinno być idealne ... Zmieniał już ktoś może przepustnicę gdy miał takie objawy? Bo zrobiłem już wszystko kilka razy, zmarnowane paliwo i czas i...

Nie zmieniał nikt przepustnicy? Może ktoś się wypowie. Chcę wkońcu ten problem rozwiązać aby nie tylko mój samochód był od tego bólu uratowany ale i z wami tym podzielić się. Spróbuję też podmienić inne typy przepustnicy niż Z2. Chociaż może niech ktoś wypowie się w jakich przepustnicach macie problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez rafał88 » 29 sty 2013, 20:16

Trzeba czulosc krokowca wyregulowac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323