Strona 18 z 22

PostNapisane: 29 sty 2013, 20:36
przez Marcis
Regulowałem. Gdy mam ustawione tak by spadały szybko do 1100 i powoli na 750, po kilkudziesięciu km krokowiec puszcza je od razu poniżej 750. Gdy podkręce więcej zaraz się wiesza na 1100.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 29 sty 2013, 21:37
przez motorzystaa
a ja mam prawdopodobnie uwalony czujnik od przepustnicy bo czy kostka wpięta czy nie czy ruszam nim czy nie to nie ma żadnej różnicy :/ obroty falują a jak włączę nawiewy długie i ogrzewanie szyby to się makarena dzieje.
Jak zmostkuję TEN i GND to wiatrak od razu się załącza ale wyłączyć go nie idzie. Nie wiem czemu po skasowaniu błędów automatycznie wywala prawdopodobnie błąd TPS

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 30 sty 2013, 08:28
przez rafał88
No to po co chlopie pytasz :P kup druga przepustnice i bd smigac.

PostNapisane: 30 sty 2013, 17:31
przez Marcis
motorzysta wydaje się się że mówisz o czujniku jedno pinowym który odpowiada za informacje zamknięcia przepustnicy tak? Zmostkuj GND i TEN na tylko włączonym zapłonie, otwórz przepustnicę i wciśnij, jeśli wiatrak się wyłączy to wystarczy go tylko wkręcić i może masz po kłopocie.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 30 sty 2013, 17:38
przez motorzystaa
Nie ma żadnej różnicy w którą stronę go odchylam. Ani się wiatrak nie wyłącza ani nic. Na zapalonym silniku też nie ma różnicy jak nim ruszam w jedną bądź drugą stronę... Prawdopodobnie jest walnięty. Mam już inną przepustnicę tylko przełożyć muszę. Jak nie zapomnę to się wieczorem pochwalę efektami :)

PostNapisane: 30 sty 2013, 20:39
przez Marcis
Ale mi nie chodziło o to. Odchyl przepustnicę i naciśnij na ten czujnik, wtedy wiatrak powinien się wyłączyć jeśli jest sprawny.

Dopisano 31 sty 2013, 16:00:

ktoś pisał że po odłączeniu alternatora obroty są stabilne, myślał ktoś o montowaniu kondensatora np 1uF do alternatora? Bo np jak podnoszę szyby, delikatnie przygasają światła. Więc jest za duży pobór prądu i gdyby był większy kondensator zgromadził by prąd, światła by nie przygasały i myśle że spadek obrotów by nie zaistniał. Tak mi się wydaje.

PostNapisane: 1 lut 2013, 19:42
przez lesiux
Marcis napisał(a):Nie zmieniał nikt przepustnicy? Może ktoś się wypowie. Chcę wkońcu ten problem rozwiązać aby nie tylko mój samochód był od tego bólu uratowany ale i z wami tym podzielić się. Spróbuję też podmienić inne typy przepustnicy niż Z2. Chociaż może niech ktoś wypowie się w jakich przepustnicach macie problemy.


u mnie też czasami cyrk z obrotami. Nie mając już pomysłu co to może być, wymieniłem na jesień przepustnicę razem z krokowym i TPS-em i dalej to samo. Ogólnie jest ok, ale czasami zaczną wariować jak stoję na światłach, albo odpalam rano i jakby chodził na 3 gary tudzież ssania nie miał, chwilę pokuleje i potem już jedzie normalnie. Ja już olałem temat bo szkoda mi kasy na wymienianie po kolei części. Jak się już całkiem rozkraczy na drodze to będę naprawiał.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 2 lut 2013, 15:32
przez motorzystaa
Wracając do tematu .... Wymieniłem przepustnicę z samochody w którym wszystko było w porządku. Niestety po podpięciu nadal wyskakiwał błąd i wiatrak się załączał. Po dokładnych oględzinach przewodów okazało się że kabelek ze środkowego piny z czujnika przepustnicy jest przerwany. Po zalutowaniu tego wszystkie pomiary były w normie i wentylator ucichł :) Ustawiłem obroty i nie ma wielkich falowań są praktycznie niezauważalne. Po włączeniu długich, ogrzewania szyby, nadmuchu na 4 czuć obciążenie silnika ale obroty nie lecą na łep na szyję. Teraz zostaje tylko przyjrzeć się spalaniu. Dziękuję za wszystkie sugestie i pozdrawiam!!

PostNapisane: 3 lut 2013, 13:24
przez Marcis
Szkoda że teraz na sprawnej instalacji nie masz porównania jak silnik zachowywał się na starej przepustnicy w celu porównania. Jaką typ masz starej przepustnicy a jaki nowej?

Dopisano 3 lut 2013, 12:24:

Szkoda że teraz na sprawnej instalacji nie masz porównania jak silnik zachowywał się na starej przepustnicy w celu porównania. Jaką typ masz starej przepustnicy a jaki nowej?

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 3 lut 2013, 14:40
przez motorzystaa
Typ mam taki jdidusiekak w tym temacie. viewtopic.php?f=115&t=66336

Niepokoją mnie jeszcze tylko obroty silnika na ciepłym bo są za wysokie. Na prostej drodze 1 bieg bez gazu i samochód ma 1200 obr/min :)

PostNapisane: 3 lut 2013, 15:00
przez rider143
motorzystaa napisał(a):Niepokoją mnie jeszcze tylko obroty silnika na ciepłym bo są za wysokie. Na prostej drodze 1 bieg bez gazu i samochód ma 1200 obr/min
a na postoju ile masz?

PostNapisane: 3 lut 2013, 15:44
przez Marcis
Mi się wydaje że śrubę od czułości krokowca ma dużo wkręconą i mu się zawieszają.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 3 lut 2013, 15:46
przez motorzystaa
na zimnym mam około 1,5 a na postoju na ciepłym różnie raz 750 a raz 1200.

PostNapisane: 3 lut 2013, 18:11
przez Marcis
no to tak jak pisałem. Wiesz gdzie jest śruba od regulacji czułości silnika krokowego? Jeśli tak to TEN i GND na uruchomionym silniku i wykręć tą śrubkę o jakieś 1/3 obrotu. Jeśli będzię dalej się zawieszać to wykręć jeszcze troche.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 3 lut 2013, 19:20
przez motorzystaa
a ta śruba od góry ?? baypassu czy jakaś tam? nie wyreguluje nią??

PostNapisane: 3 lut 2013, 19:33
przez rider143
motorzystaa napisał(a):a ta śruba od góry baypassu czy jakaś tam? nie wyreguluje nią??
ona jest tylko od wysokości biegu jałowego.

PostNapisane: 3 lut 2013, 19:35
przez Marcis
nie i nie ruszaj jej, w żadnym wypadku jeśli po chwili masz 750rpm. w przepustnicy od strony grodziowej, musisz wyczuć palcem taką dziurkę. Tam jest śrubka na krzyżak. Ja biorę od kluczy nasadowych sam krzyżak i nią kręce bo wkrętak nie zmieści się miedzy przepustnicę a grodź.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 3 lut 2013, 19:57
przez motorzystaa
możesz pokazać na jakimś zdjęciu która to śruba do regulacji o której piszesz??

PostNapisane: 3 lut 2013, 20:22
przez Marcis
proszę:) viewtopic.php?f=116&t=80823&start=20 to jest ta pod nr 1, nie zobaczysz jej gdy przepustnica jest założona, ale palcem bez problemu wyczujesz dziurke i tam celuj krzyżakiem.

Re: Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS

PostNapisane: 3 lut 2013, 20:33
przez motorzystaa
We wszystkich typach przepustnic jest ta śrubka?? Bo mi się wydaje że mam inną :/