Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez Boguś_87 » 10 mar 2016, 21:22

Witam.
Mam taki sam problem jak wiekszosc osob tutaj piszacych, mianowicie falujace obroty.
Niedawno dowiedzialem sie, ze ma silnik z bj a przeplywomierz z ba. Czy to moze miec znaczenie??
Dzieki za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez rafał88 » 11 mar 2016, 09:59

Nie ma znaczenia. Skad pewnosc ze silnik z BJ??? A przplywka musi byc z ba w BA bo chyba Bj nie pasuje i nie ma to racji bytu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 15:46

Dowiedzialem sie od mechanika jak rozrzad zmienial ze jest silnik z BJ.
Z tego co znalazlem na zdjeciach to przeplywomierz z Bj jest inny niz w BA.
Musialbym obudowe filtra powietrza zeby zmienic przeplywomierz.
Zastanawiam sie czy kupic z BA czy jednak zmieniac na BJ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Andrzej414 » 13 mar 2016, 17:35

Silnik z BJ wygląda jak z BA po lifcie. Przecież Twoja efka jest właśnie polifotwa. Może mechanik nie uwzględnił zmiany konstrukcji rozrządu w BA po lifcie? Tego nie wiesz. Zapodaj jakieś foty silnika i osprzętu. A falowanie to temat rzeka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 19:25

A jak dodac zdjecie??
hehe
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Andrzej414 » 13 mar 2016, 19:32

Możesz dodać na serwer zewnętrzny i zaś podać tutaj link.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 19:41

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f4e1c1d7e4f47ea
Jest ;)

Dopisano 13 mar 2016, 18:46:

U mnie najgorsze jest szarpanie przy przyspieszaniu.
Z obrotami da sie jakos zyc ;P
Przejade pare metrow i sie uspokaja.
Mechanik mowi, ze mam problem z elektryka...
Sam juz nie wiem. moze ma racje. przy kazdym obciazeniu obroty faluja...
Podlacze nawigacje i telefon do ladowanie to caly czas utrzymuja sie ok 200...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Andrzej414 » 13 mar 2016, 19:50

Przecież to jest zwykła Z5 z BA a nie ZL z BJ. Pozostała część osprzętu również z BA. Widzę że dolot klejony taśmą.... Kup nową rurę dolotu. Na allegro już znajdziesz zamiennik za 100zł. Albo kup chociaż szczelny używany jak nie chcesz tyle kasy wywalać chociaż to gra nie warta świeczki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 19:53

Dokupilem klimatyzacje, ale boje sie, ze jaj ja zaloze to moze byc gorzej....

Dopisano 13 mar 2016, 18:56:

Po tylu latach watpie zeby byla szczelna jakas uzywka.
Kupie nowy.
Bylem w serwisie mazdy i u dwoch mechanikow. Mowili, ze jest szczelne, dlatego tym sie nie zajmowalem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Andrzej414 » 13 mar 2016, 20:06

Proponuję Ci zrobić najpierw diagnostykę w postaci wymrugania kodów błędów komputera. Taki tester mogę Ci sprzedać z grosze ale o tym na priv jeśli jesteś zainteresowany. Po przetestowaniu można się zabrać dopiero do roboty. Przyczyn może być wiele. Przepływomierz, sonda, brudna przepustnica itp. Jeśli to będzie wyeliminowane to z powodzeniem możesz klimę włączyć i obroty nieco wzrosną i tak musi być ale silnik będzie pracować prawidłowo. Mazda to wdzięczne auto i nie takie trudne w obsłudze i naprawie tylko trzeba podejść z głową i przede wszystkim chcieć i mieć chęci. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 20:37

Z tego co czytalem to wlasnie zostal mi przeplywomierz i sonda. Przepustnica byla czyszczona w mazdzie i drugi raz gdzie indziej. Ponad to przekladana byla z krokowcem z innego autka i to samo. Bez najmniejszej zmiany....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 mar 2016, 21:31

A czy ktoś regulował czujnik położenia przepustnicy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 21:44

Szczerze to nie wiem. Jakąś tam regulacje robili, ale czy czujnika to nie wiem.
Ja nawet nie wiedziałem, ze coś takiego jest....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 mar 2016, 21:46

W FAQ poszukaj a znajdziesz temat o tym.
Zresztą szukajka nie parzy więc warto z niej czasem skorzystać
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 21:50

W sumie to jestem laikiem i nie wiem czego nawet szukac. Mam po prostu dość jeżdżenia do mechaników. Ostatni mi powiedział, że '' musze z tym żyć''
Strata czasu. 2 lata w wolnych chwilach podjeżdżam do mechanika i żadnej poprawy.
Długo to u mnie trwa ze względu na tryb pracy i brak wolnego czasu.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 mar 2016, 22:24

Jak sie nie czujesz sam na siłach to poszukaj lepiej wśród polecanych warsztatów – chociażby zakład kolegi Tadziol'a: viewtopic.php?f=92&t=174603
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Boguś_87 » 13 mar 2016, 22:31

Hehe ;)
Poczytam troche i zobacze ;) ale myśle, że to pewnie tak sie skończy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:10
Posty: 9
Skąd: Chorzów, Śląskie
Auto: 323f BA 1.5 16V 98r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 mar 2016, 22:37

Nie jest to coś trudnego – wymagane tylko dwie sprawne ręce, podstawowe narzedzia i ... czytanie ze zrozumieniem.
Ale już dosyć tego OT
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez EntuEntu » 7 kwi 2016, 22:17

Jak jest na tzw. luzie to obroty nie trzymają się stałych 800 a skacza od 500-1000, do tego na wyższych biegach potrafi szarpnąć, wydaje mi się że to właśnie przez to ale jak nie to założe innny wątek
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Marek 161BD081 » 8 kwi 2016, 07:58

EntuEntu – twoje pytanie dodałem do istniejącej dyskusji.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki i polecam lekturę tego tematu.

Warto też poczytać: viewtopic.php?f=454&t=1527
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323