Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez Vinc » 3 sty 2006, 13:54

jakie powinno być ciśnienie oleju przy obrotach 800 a jakie przy 4000, moze byc wieksze od 6 atmosfer.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2005, 23:05
Posty: 13
Auto: 323F (BA) 97'

Postprzez Jaksa » 6 sty 2006, 23:44

Vinc napisał(a):jakie powinno być ciśnienie oleju przy obrotach 800
ok 1,3
Vinc napisał(a):przy 4000
3,5-4,0
sołtys napisał(a):Zaworek upustowy do wymiany
W GE pomaga na hydraulikę zaś w BA Z5 nic to nie dało,kontrolka nadal mruga pod obciązeniem :( . Na obecną chwilę nic nie mozna powiedzieć , dodam ze w 323 naszej kolezanki mozna wyeliminowac awarię układu smarowania , mierzone cisnienie oleju jest ksiązkowe w pełnym zakresie obrotów silnika.Będziemy informowac o postępach naprawy slicznej efci.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Briareos » 7 sty 2006, 01:53

Może to jednak elektryka? Coś z wiązką nie tak... Czy ktoś próbował pociągnąć połączenia kablami bezpośrednio od plusowej klemy do żarówki jakiejś, a z niej do czujnika? Po odpięciu od czujnika oryginalnej wtyczki oczywiście. Jak to się objawia na postoju też to nawet nie trzeba tej instalacji do kabiny ciągnąć, wystarczy w okolicy silnika i przy otwartej masce testować. Jak tylko w trasie, to ew. można spróbować żaróweczkę jakoś na podszybiu na zewnątrz ulokować, a kable pod maskę puścić :)
Chodzi o to, żeby się upewnić czy to faktycznie czujnik podaje tę masę czy jednak coś innego...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez amra » 7 sty 2006, 17:30

W pierwszych słowach mojego postu, aczkolwiek nie na temat: moja 13-miesięczna córka właśnie siedzi na podłodze i bawi się żelaznym, dość dużym, czarnym Porsche i mówi brrrum, brrrrrum... <lol> Miejmy nadzieję, że miłość do samochodów odziedziczyła po mamusi i tatusiu :P

A wracając do tematu: jako że wczoraj odebrałam samochód od dr Jaksy po wymianie zaworka upustowego i zrobiłam trasę Bronisze – Otwock, stwierdzam co następuje: po pierwsze w zauważalny sposób samochód lepiej jedzie, a silnik jest jakby cichszy. Coś mi się wydaje, że wymiana zaworu jakby nie patrzeć pomogła, choć nie na to, na co miała pomóc :(

Po drugie, przy hamowaniu, nawet silnym, przestały mi spadać obroty <jupi> Spadają odrobinę poniżej 800 i natychmiast wskaźnik wraca na swoje miejsce i te 800 trzyma. Do tej pory, szczególnie przy gwałtowniejszym hamowaniu potrafiły spaść nawet do 300 i potem niemrawo wracały do 800... Nie wiem, być może panowie coś pomajstrowali przy obrotach? A może to wymiana tego zaworu mogła mieć jakiś na to wpływ?

Po trzecie, przez całą trasę, gdzie nie raz zatrzymywałam się na światłach, cholerna kontrolka ciśnienia oleju nie mrugała!!! Jechałam sobie i się zastanawiałam, czy ja mam omamy, czy Jaksa miał, że mu mrugała już po wymianie zaworka??? Normalnie już dawno przy tak rozgrzanym silniku, na każdym postoju powinna mrugać. Dojechałam do Otwocka i przy parkowaniu samochodu gdzieś tam pod bankiem, kontrolka mrugnęła... Najpierw nieśmiało zamrugała raz, potem drugi... Niestety, rzeczywiście wymiana zaworka nie pomogła, ale wydaje mi się, że i tak jest lepiej. Ale może to nie jest kwestia samej wymianu zaworu, a po prostu tego, że Panowie ustawili obroty porządnie...

Tak czy inaczej, trzeba będzie z bliska przyjrzeć się elektryce, jako że dr. Jaksa twierdzi, że już nie wierzy w nic innego, a dla odmiany wierzę jemu... :D

Jak odkryję w czym rzecz, dam znać... A wkurza mnie ta kontrolka okropnie... :|

Pozdr.
A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Jaksa » 7 sty 2006, 22:55

amra napisał(a): moja 13-miesięczna córka właśnie siedzi na podłodze i bawi się żelaznym, dość dużym, czarnym Porsche i mówi brrrum, brrrrrum.
Niech mama kupi córce mazde :)
amra napisał(a):Jechałam sobie i się zastanawiałam, czy ja mam omamy, czy Jaksa miał, że mu mrugała już po wymianie zaworka
Mrugała po nagrzaniu motoru :(
amra napisał(a):a dla odmiany wierzę jemu...
Miło mi , dziękuję.
amra napisał(a):wkurza mnie ta kontrolka okropnie
Mnie tez , nie lubię takich robót ktore są nadal tajemnicą . Wierze w to ze wspolnymi siłami zlokalizujemy przyczynę mrugania kontrolki .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez amra » 10 sty 2006, 14:21

Hmmmmm.... jeżdżę codziennie, jednym okiem wpatrując się w kontrolkę na każdym postoju... i kontrolka nie mruga...?

Od tego momentu, gdy zamrugała w piątek, nie mrugnęła więcej... Jarku, ustawialiście wolne obroty? Bo coś z pewnością w pewnym stopniu pomogło, tylko nie wiem co – wymiana zaworu, czy wyregulowanie obrotów...?

Pozdr.
A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Jaksa » 10 sty 2006, 21:32

amra napisał(a):czy wyregulowanie obrotów
Nie było nic dotykane po za dotknięciem kolektora ssącego hahaha
amra napisał(a):kontrolka nie mruga...?
Nie ?? Czary jakies czy co ? :) chyba dobrze...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 10 sty 2006, 21:39

To się nazywa: "Mieć złote rączki".
Powinieneś na bazarach sprzedawane auta dotykać, to by nie było tylu olejowych pijaków :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 10 sty 2006, 22:01

GofNet napisał(a):To się nazywa: "Mieć złote rączki".
O! Trzeba zmienic nazwe frmy .....Serwis pod złotą rączka hahaha hahaha hahaha
GofNet napisał(a):Powinieneś na bazarach sprzedawane auta dotykać, to by nie było tylu olejowych pijaków
Nie trzeba dotykac wystarczy wsadzic palec w wydech , jak jest czarny ( jak w dieslu ) to wioadomo ze motor kaput <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez amra » 11 sty 2006, 00:10

No niestety, dobrze nie jest... W złą godzinę powiedziałam, że jest wszystko dobrze...

Otóż dziś miałam tę nieprzyjemność, że odcinek Wału Miedzeszyńskiego od ul. Francuskiej do mostu Siekierkowskiego zajął mi 1 godzinę i 20 min :| Przejeżdżałam co pół minuty odległość od 2 do 10 m. Myślałam, że cholery dostanę, ale z nudów wpatrywałam się oczywiście w nie mrugającą kontrolkę i obrotomierz.

Wszystko było dobrze do momentu, w którym nie dojechałam do mostu (a więc po ponad godzinie jazdy w korku, gdzie normalnie kontrolka powinna mrugać cały czas). A pod mostem nastąpiła rzecz następująca: przy kolejnym hamowaniu (nadal korek oczywiście) obroty spadły praktycznie do 0, Madzią zatrzęsło porządnie, kontrolka ciśnienia oleju zaczęła mrugać, ale co gorsza (to jakaś nowość), wskazówka obrotomierza nie wróciła do 800, tylko zaczeła się wahać od mniej więcej 300 do 600 (może 700). I tak sobie skakała cały czas. Następnych kilka hamowań miało skutek identyczny... :|

Nie ukrywam, że do domu jechałam z zaciśniętymi zębami, bo przy każdym kolejnym hamowaniu, czy też puszczaniu gazu sytuacja się powtarzała. Obrotomierz najbardziej wariował w sytuacji, gdy już hamując, obroty spadały, ale samochód się jeszcze toczył... (cholera, jak ja w ogóle w jednym kawałku dotarłam do domu, skoro jechałam, patrząc nie przed siebie, tylko w zegary??).

Konia z rzędem temu, kto mi powie o co w tym wszystkim chodzi... Chyba ogłoszę jakiś konkurs z nagrodami za rozwiązanie zagadki... <diabełek>

Jarku, mój ulubiony mechaniku :D , co Ty na to?

Pozdr.
A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bartek_bart » 11 sty 2006, 00:16

u mnie działo się podobnie na gazie jak dojeżdzałem do śwaiteł lub już stałem obroty spadały do ok 400-500 i trzesło samochodem i po chwili wracały do ok 800 po regulacji u gazownika przestało tak się dziać ale teraz znowu co jakiś czas tak się dzieje :| szczerze nie wiem od czego to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez amra » 11 sty 2006, 00:23

Ale ja nie mam LPG... tylko czysta (?), żywa benzyna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Jaksa » 11 sty 2006, 00:25

amra napisał(a):Jarku, mój ulubiony mechaniku , co Ty na to?
Chyba zadzwonie o normalnej godzinie bo teraz moj umysł juz śpi.....( jutro ? )

Moze pada zawor wolnych obrotów ?
Ostatnio edytowano 11 sty 2006, 00:28 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bartek_bart » 11 sty 2006, 00:27

aha jednak wydaje mi się że problem nie jest w tym czym jest zasilany silnik czy gazem czy żywą benzyną jak to napisałaś a w czymś innym ale tego to już nie wiem tak samo jak ty :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez amra » 11 sty 2006, 00:49

Jareczku,
śpij dobrze i niech Ci się przyśni rozwiązanie tej zagadki... :)

A ja już jedno wytłumaczenie znalazłam – Madzia polubiła Ciebie i Leszka – po prostu chce jak najwięcej czasu spędzać w Twoim warsztacie <serduszka>

Jaksa napisał(a):Moze pada zawor wolnych obrotów ?


Rozumiem, że wymienimy pół samochodu, zanim dojdziemy w czym rzecz? <lol> A może najlepiej wymieńmy za jednym zamachem wszystkie mozliwe zawory – może któryś będzie tym właściwym? <lol>

Oczywiście sobie żartuję... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez GofNet » 11 sty 2006, 19:12

Mam dziwne pytanie/koncepcję, może nawet nie ma sensu brać jej pod uwagę, ale (zapewne masz ABS) czy któreś koło Ci nie trzyma? Czy nie masz problemu z ABS`em?

Masz również niekiedy problemy z równą pracą silnika na wolnych obrotach? Może sporóbuj ze dwa baki zatankować z dobrym dodatkiem do czyszczenia wtrysków.

Te chece dzieją się, gdy masz mało paliwa w baku? Może jego czyszczenie coś pomoże. Może masz po którymś pechowym tankowaniu wodę i podczas hamowania do "talerza" w zbiorniku wlewa się owa woda/zanieczyszczenia, które są na dnie baku. Zmień jeszcze filtr paliwa.

Zaraz pewnie zapytasz, dlaczego więc zapala się kontrolka ciśnienia oleju?
Odpowiem pytaniem: A przypadkiem nie mruga ona wyłącznie wtedy, gdy obroty są bardzo niskie? Wtedy to normalne. Zobacz, że na włączonym zapłonie i nieuruchomionym silniku kontrolka świeci się ciągle. Na bardzo niskich obrotach może mrugać z powodu zbyt małego ciśnienia.

Mnie się wydaje, że problemu trzeba wstępnie poszukiwać w układzie zasilania paliwem. Ale mogę się mylić. Chociaż tak przynajmniej podpowiada mi rozumek, którego jeszcze troszkę mi zostało hahaha.
Jaksa napisał(a):wystarczy wsadzic palec w wydech
To prawie tak, jak z dzieckiem i termometrem hahaha

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez amra » 11 sty 2006, 22:41

GofNet napisał(a):ale (zapewne masz ABS) czy któreś koło Ci nie trzyma? Czy nie masz problemu z ABS`em?


Nic takiego nie zauważyłam

GofNet napisał(a):Masz również niekiedy problemy z równą pracą silnika na wolnych obrotach?


Wiesz mechanikiem to ja nie jestem, ale wydaje mi się, że silnik pracuje równo i cicho. Tak naprawdę problem najbardziej widoczny jest na obrotomierzu...

GofNet napisał(a):Może sporóbuj ze dwa baki zatankować z dobrym dodatkiem do czyszczenia wtrysków.


Tzn.?

GofNet napisał(a):Te chece dzieją się, gdy masz mało paliwa w baku?


Ilośc paliwa nie ma tu nic do rzeczy, tak samo jest przy pełnym jak i przy resztce (nota bene nigdy nie jeżdżę na rezerwie, tankuję wczesniej). Wczoraj było ok połowy baku paliwa.

GofNet napisał(a):A przypadkiem nie mruga ona wyłącznie wtedy, gdy obroty są bardzo niskie? Wtedy to normalne. Zobacz, że na włączonym zapłonie i nieuruchomionym silniku kontrolka świeci się ciągle. Na bardzo niskich obrotach może mrugać z powodu zbyt małego ciśnienia.


To była moja pierwsza koncepcja – na początku w ogóle obroty były za niskie i wtedy rzeczywiście wyglądało to tak, jakby kontrolka mrugała ze względu na to. Po wyregulowaniu obrotów problem zniknął na trochę, a potem powrócił, już bez związku z obrotami – tzn. kontrolka mrugała nawet wtedy, gdy obrotomierz wskazywał równe 800. Fakt, że problem z kontrolką pojawił się w momencie, gdy zaczęłam jeździć na światłach, wcześniej nic nie mrugało (zresztą dlatego nie zauważyłam tego przed zakupem samochodu, a trochę nią jeździłam). A poza tym kontrolka zaczyna mrugać nie od razu, tylko przy porządnie rozgrzanym silniku, jakieś 15-20 min od odpalenia auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Jaksa » 11 sty 2006, 23:03

amra napisał(a):Wiesz mechanikiem to ja nie jestem
Błąd <lol>
amra napisał(a):Tzn.?
Kolega chciał napisać aby zalać efkę dobrym paliwem + dodatki uszlachetniające – czyszczące układ paliwowy, sa do nabycia na stacji paliw.
amra napisał(a):A poza tym kontrolka zaczyna mrugać
Cięzki temat z tą kontrolką. :D Myślę mysle i nie mam pomysłu <głaszcze>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez amra » 11 sty 2006, 23:12

Jaksa napisał(a):Wiesz mechanikiem to ja nie jestem
Błąd


??? <lol> Czyżbyś twierdził, że minęłam się z powołaniem...? hahaha

Jaksa napisał(a):Tzn.?
Kolega chciał napisać aby zalać efkę dobrym paliwem


Duże piwo dla tego, kto mi powie, gdzie sprzedają DOBRE paliwo... :P

Jaksa napisał(a):Cięzki temat z tą kontrolką. Myślę mysle i nie mam pomysłu


Ej...nie jest tak źle, coś wymyślisz na pewno :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 11 sty 2006, 23:22

amra napisał(a):Duże piwo dla tego, kto mi powie, gdzie sprzedają DOBRE paliwo...


Stacja BP paliwko 98 Ulimate ... to co z tym browarkiem ...... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323