Spalanie stukowe...

Postprzez KosteK » 3 paź 2006, 23:07

OK, dzisiaj problem zniknął :) Sądze że złożyło się na to pare czynników. Niedawna przeróbka aparatu zapłonowego u Tadzola, tankowanie Pb 98 oraz dzisiejsza wizyta w serwisie i eksperymentowanie z zapłonem. Nie słychać wogóle lub prawie nie słychać, w porównaniu do tego co miałem do tej pory oczywiście :D <jupi>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez dominik_bb » 4 lip 2007, 23:05

opóznij zapłon i bedzie ok modele z silnikem z5 maja zaplon na 5 stopni wystarczy ze przekrecisz aparat jakies 2-3mm w tym samym kierunku w ktorym kreci sie wał korbowy i bedzie ok albo podjedz do zakladu i ci ustawią za grosze pamietaj 5stopni przed GMP
Początkujący
 
Od: 28 cze 2007, 20:11
Posty: 27
Skąd: katowice

Postprzez clarion80 » 14 gru 2009, 23:14

co u ciebie pomogło z spalaniem stukowym?
clarion80
 

Postprzez metha89073 » 18 gru 2009, 21:07

Nie koniecznie wasze opcje, Moga to być wywalone panewki. bedziesz miał wytartą którąś panewke na wale i bedzie Ci stukało niedawno osobiście widziałem taki przypadek poźniej jak juz troche była wytarta to tak sie starła w momenciue że korbowód porysował wał. Odpaliło sie Mazde i wszystko ok a gdy obroty sięgały 3 tys. pojawiały sie stuki.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2009, 13:32
Posty: 8
Skąd: Wadowice
Auto: Wydmuszka 323F:)

Postprzez wujekbaniu » 21 wrz 2016, 15:36

Żeby zmienić zapłon z 10 na 5 trzeba przekręcić aparat w lewo czy prawo (stojąc od strony koła przód kierowca)?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Postprzez Andrzej414 » 21 wrz 2016, 16:35

Czemu chcesz to czynić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 21 wrz 2016, 18:45

wujekbaniu napisał(a):Żeby zmienić zapłon z 10 na 5 trzeba przekręcić aparat w lewo czy prawo (stojąc od strony koła przód kierowca)?

Popatrz na to inaczej: zobacz z która stronę kręci się silnik i wówczas przekręcając aparatem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika zapłon opóźniasz. Analogicznie kręcąc w drugą stronę punkt zapłonu przyśpieszasz.
Ale i tak sterownik po jakimś czasie może sam skorygować kąt wyprzedzenia zapłonu.

Moim zdaniem nie ma co tutaj poprawiać fabryki – lepiej ustawić tak jak być powinno.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wujekbaniu » 24 wrz 2016, 12:49

Andrzej414 napisał(a):Czemu chcesz to czynić?

Nie zamierzam tego robić. Widziałem po prostu jak koledze astra grała przy przyśpieszaniu, mechanik pokręcić aparatem i przestała grać. Jak spytaliśmy co zrobił powiedział, że opóźnił zapłon i chciałem wiedzieć w którą stronę :D

Marek 161BD081 napisał(a):(...) zobacz z która stronę kręci się silnik i wówczas przekręcając aparatem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika zapłon opóźniasz. Analogicznie kręcąc w drugą stronę punkt zapłonu przyśpieszasz. (...)

O to chodziło, dzięki :)
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323