Spalanie stukowe...
OK, dzisiaj problem zniknął Sądze że złożyło się na to pare czynników. Niedawna przeróbka aparatu zapłonowego u Tadzola, tankowanie Pb 98 oraz dzisiejsza wizyta w serwisie i eksperymentowanie z zapłonem. Nie słychać wogóle lub prawie nie słychać, w porównaniu do tego co miałem do tej pory oczywiście
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
opóznij zapłon i bedzie ok modele z silnikem z5 maja zaplon na 5 stopni wystarczy ze przekrecisz aparat jakies 2-3mm w tym samym kierunku w ktorym kreci sie wał korbowy i bedzie ok albo podjedz do zakladu i ci ustawią za grosze pamietaj 5stopni przed GMP
- Od: 28 cze 2007, 20:11
- Posty: 27
- Skąd: katowice
Nie koniecznie wasze opcje, Moga to być wywalone panewki. bedziesz miał wytartą którąś panewke na wale i bedzie Ci stukało niedawno osobiście widziałem taki przypadek poźniej jak juz troche była wytarta to tak sie starła w momenciue że korbowód porysował wał. Odpaliło sie Mazde i wszystko ok a gdy obroty sięgały 3 tys. pojawiały sie stuki.
- Od: 6 wrz 2009, 13:32
- Posty: 8
- Skąd: Wadowice
- Auto: Wydmuszka 323F:)
Żeby zmienić zapłon z 10 na 5 trzeba przekręcić aparat w lewo czy prawo (stojąc od strony koła przód kierowca)?
- Od: 22 maja 2013, 19:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G
Czemu chcesz to czynić?
wujekbaniu napisał(a):Żeby zmienić zapłon z 10 na 5 trzeba przekręcić aparat w lewo czy prawo (stojąc od strony koła przód kierowca)?
Popatrz na to inaczej: zobacz z która stronę kręci się silnik i wówczas przekręcając aparatem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika zapłon opóźniasz. Analogicznie kręcąc w drugą stronę punkt zapłonu przyśpieszasz.
Ale i tak sterownik po jakimś czasie może sam skorygować kąt wyprzedzenia zapłonu.
Moim zdaniem nie ma co tutaj poprawiać fabryki – lepiej ustawić tak jak być powinno.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Andrzej414 napisał(a):Czemu chcesz to czynić?
Nie zamierzam tego robić. Widziałem po prostu jak koledze astra grała przy przyśpieszaniu, mechanik pokręcić aparatem i przestała grać. Jak spytaliśmy co zrobił powiedział, że opóźnił zapłon i chciałem wiedzieć w którą stronę
Marek 161BD081 napisał(a):(...) zobacz z która stronę kręci się silnik i wówczas przekręcając aparatem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika zapłon opóźniasz. Analogicznie kręcąc w drugą stronę punkt zapłonu przyśpieszasz. (...)
O to chodziło, dzięki
- Od: 22 maja 2013, 19:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości