Strona 1 z 1

Kąt wyprzedzenia zapłonu.

PostNapisane: 18 sie 2005, 19:22
przez XDawidX
Próbowałem dzisiaj sprawdzić, jaki kąt ustawili mi mechanicy podczas ostatniej regulacji zapłonu. I się zdziwiłem... bo po oświetleniu koła nie znalazłem znacznika :( Czy przy pomiarze muszę spełnić jakieś dodatkowe warunki?
Ile wynosi kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika 1.5i Z5 ??

PostNapisane: 19 sie 2005, 12:17
przez Dudek
Po co jest ten kąt? Kiedy to się reguluje? Co ile kilometrów? <jelen>

PostNapisane: 19 sie 2005, 23:41
przez Paweł
Zakładam, że musisz kąt mierzyć w trybie serwisowym.

PostNapisane: 20 sie 2005, 11:27
przez XDawidX
Dudek napisał(a):Po co jest ten kąt? Kiedy to się reguluje? Co ile kilometrów? <jelen>
To robi zazwyczaj serwis.
Zakładam, że musisz kąt mierzyć w trybie serwisowym.
Kąt próbowałem mierzyć w trybie serwisowym.

Ustaliłem górne położenie tłoka oraz miejsce w którym podawana jest iskra. Mechanicy wymieniający pasek rozrządu troszkę namieszali, więc znaczniki na kole mam w zupełnie innym miejscu. Stąd całe zamieszanie.
Zapłon mam i tak do regulacji :( (sam się przestawił i nie wiem dlaczego) więc jak odwiedzę warsztat, to pewnie poprawią.

PostNapisane: 22 sie 2005, 08:04
przez Dudek
Mam przjechane ponad 200kkm. Od 50kkm jeżdżę i nie ustawiałem zapłonu a tym bardziej nikt nie regulowal kąta... Czy powinienem to zrobic ?? Ile kosztuje taka przyjemność ??

PostNapisane: 22 sie 2005, 09:00
przez Miccyg
Witam!

Pytanie to samo, ale silnik dużo prostyszy – 1.3 16v, miałem wymieniony rozrząd i nie wiem, czy dobrze mi wszystko ustawili w serwisie i dlatego pytanie do fachowców o kąt zapłonu. Wiem, że jest przyspieszony i opóźniony ale kiedy i jak się reguluje? Chcę mieć jazdę ekonomiczną, ale żeby silnik nie był zamulony – jaki wtedy zapłon ??

Miccyg

PostNapisane: 23 sie 2005, 20:34
przez XDawidX
Odpowiedzi nie otrzymałem... ale okazało się przypadkiem, że nie będzie mi już potrzebna. Dzięki za zainteresowanie. Jak przypadkiem gdzieś znajdę te dane, poinformuję Was o tym.

PostNapisane: 23 sie 2005, 23:33
przez GofNet
<czytaj> Brak mocy po wymianie rozrządu i innych rzeczy.
Długi napisał(a):W KL jest czujnik spalania stukowego, więc PCM zawsze wyznacza kąt wyprzedzenia zapłonu na granicy stukania. Można zmienić bazowe ustawienia kąta na 12º – 14º BTDC
Inny silnik, ale... Poszukaj na FOURM a na pewno znajdziesz:
<czytaj> szukaj

PostNapisane: 24 sie 2005, 10:01
przez tomekrvf
Jak jest możliwość regulacji wyprzedzenia kąta zapłonu to trzeba go sprawdzać. W manualu jest napisane, że co 20kkm, ale dzisiaj sprawdzę i skoryguję, jak się pomyliłem.

PostNapisane: 27 lip 2008, 12:11
przez flashmaniac
gdzie sa znaki na kole do ustawiania zaplonu bo sie nie moge doszukac ?