Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez kanex93 » 4 lut 2012, 12:43

prosilbym chociaz zebyscie powiedzieli mi gdzie jest ten zawor egr?w czym jest zamontowany/wkrecony zebym mogl go jakos zlokalizowac :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez sebat22 » 5 lut 2012, 22:22

witam
jak w temacie auto ma ciężko zakręcić w duże mrozy po nocy nie ma szans odpalić nawet z przewodów akumulator nowy co robić czy to wina rozrusznika czy czego proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323f 97r

Postprzez scrabi » 5 lut 2012, 22:47

jeżeli cięzko kręci to przyczyn może byc wiele.poczawszy od paliwa złej jakości a konczywszy rozruszniku ,ew. sprawdz czy jest iskra i czy daje paliwo czy niezamarzło w przewodach ew we wtryskach
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez sebat22 » 5 lut 2012, 22:58

zachowuje się tak jak by akumulator nie miał siły go ruszyć a akumulator jest nowy na przewodach podpiętych do innego auta jest tak samo
Początkujący
 
Od: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323f 97r

Postprzez łukaszinio » 5 lut 2012, 23:25

. . . może byc też gęsty olej przy dużych mrozach, słaby akumulator . za mała pojemność akumulatora ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez sebat22 » 5 lut 2012, 23:29

poprzedniej zimy tak nie było zawsze odpalił teraz coś się dzieje i nie wiem co
Początkujący
 
Od: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 13
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323f 97r

Postprzez kinki » 5 lut 2012, 23:57

slabszy akumulator i gesty olej
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (456/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez flywin » 6 lut 2012, 09:09

zacznijmy od podstaw jaki masz AKU , jaki olej
,AKU Naładowany? , możliwe ,że masz problem z rozrusznikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 6 lut 2012, 10:11

może rozrusznik Ci się kończy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez MIRU » 6 lut 2012, 10:24

sebat22 napisał(a):auto ma ciężko zakręcić

scrabi napisał(a):jeżeli cięzko kręci to przyczyn może byc wiele.poczawszy od paliwa złej jakości

a co ma paliwo do cięzkiego kręcenia <co?>
aku, gęsty olej, padający rozrusznik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 6 lut 2012, 12:47

Aha czyli aku nie jest nowy skoro poprzedniej zimy normlanie krecil. Ja powiem na swoim przypadku, mam juz roczny aku moze nawet wiecej jak rok ale mniejsza z tym, i wlasnie zachowanie mial jak kolegi w temacie. wyciagnalem aku z auta wpakowalem go do chaty po 5 minutach caly w lodzie :) wszystko stopnialo to przynioslem prostownik ladowalem cala noc i juz nie wiem, ktory tydzien kreci jak nowka sztuka :D ale najdziwniejsze wlasnie bylo ze po pierwszych 2-3 godzinach wogole nie przyjmowal pradu, zmienjszylem mu podawanie pradu na 9-10v dopiero po tym zaczal cos przyjmowac. nowy nie znaczy ze nie wolno ladowac a szczegolnie jak takie mrozy, kazdy zaraz ogrzewanie szyby i lusterek wlacza nawiew na min 2, i jedzie po takiej imprezie na takim mrozie powinno sie choc chwile wczensije odpalic auto zeby aku doszedl do siebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez scrabi » 6 lut 2012, 16:33

dobrze gośc gada nowy (roczny) nie znaczy dobry. naładuj aku postaw madzie do garazu żeby odmarzła i zobacz czy coś pomoże
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez bzzyczek » 6 lut 2012, 17:32

panowie ale nie czytacie tego co kolega napisał akumulator odpada jeśli na przewodach podpiętych pod inne auto też słabo kręci, czyli zostaje zbyt gęsty olej, padający rozrusznik, lub gdzieś jest słabe połaczenie na przewodach czy masie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez rafał88 » 6 lut 2012, 18:18

A ty wiesz jak sie odpala auto z przewodow?? ojciec mi powiedzial ze aku trzeba pewnie do cieplego pomieszczenia przeniesc i naladowac. myslisz ze ja nie probowalem z przewodow?? i jeden huu byl. ten aku ktory jest slaby ciagnie duzo pradu i rozrusznik dalej slabo kreci, pozniej wlasnie takie gdybanie ze cos w aucie poszlo. najlepiej jakby mial prostwnik z rozruchem, jesli przy taki sprzecie silnik dalej slabo zakreci mozna cos myslec ze aku nie jest winny slabemu rozruchowi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Suchy19830 » 6 lut 2012, 22:49

Witam wszystkich forumowiczów...dawno mnie tu nie bylo gdyz sprzedalem swoja Madzie ale ostatnio zona kupila i chyba znowu zaczne tu bywac :) Posiada 323 z 96 i to jest 3-drzwiowa wersja chyba z literka "V" silnik 1.3 a problem jest nastepujacy : gdy zapali jej sie kontrolka przedstawiajaca autko i kluczyk na pomaranczowym tle auto gasnie i tak przez kilkanascie razy az w koncu odpali kontrolka sie nie zapala i silnik pracuje bez zarzutow...osobiscie podejrzewam ze jest immobilazer tylko ze musi byc jakas przyczyna ze raz sie zapala a raz nie...czy moze to byc problem z instalacja elektryczna czy raczej konczy sie ten on...ewentualnie jakies podpowiedzi w jaki sposob sprawdzic wzglednie go obejsc...pozdrawiam i dziekuje za ewentualna pomoc
Ostatnio edytowano 12 lut 2012, 21:39 przez Suchy19830, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 23 cze 2008, 19:05
Posty: 11
Auto: Mazda mx6

Postprzez flywin » 6 lut 2012, 23:19

jak masz drugi kluczyk z immo to zobacz bo może być transporter popsuty w kluczyku , ewentualnie komputer immo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lord1988_rr » 6 lut 2012, 23:51

tak jak mówi arafal21, padnięte aku trzeba najpier trochę podładowac i na kable jak sie spieszymy. Ogólnie tego nie polecam, bo to skraca żywotnośc naszego aku, po przez chwilowe ładowanie. Najlepiej naładować akumulator normalnie czyli jak mamy aku 55ah, to powinniśmy go łądować najmniejszym prądem przez określony czas, ja swój ładowałem 2 amperami przez 28 godzin... Wiadomo madzia stała sobie grzecznie i czekała na nowe serce "naładowane".

Co do problemów z odpaleniem to niedawno miałem podobnie u siebie w aucie, po większych mrozach mazda miała problemy z odpalaniem, musiałem kręcić i dopiero za piątym razme zapaliła. Nie wiedziałem co może być tego przyczyna, wiec naładowałem aku i ku mojemu zdziwieniu zapaliła ale ciężej niż zawsze czyli za drugim razem. Wyczyściłem wszyskie masy w madzi i dalej to samo... Następnie wymieniłem świece i to samo, zobaczyłem na olej, którego było za dużo, więc pod auto i odkręcam i spószczam. Po tym działaniu mazda pali od pierwszego strzała:D Wyczytałem na forum innej marki, że olej tak sie zachowuje, że podczas zimy gęstnieje i dla tego nadmiar powoduje takie skutki.
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.

Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl

http://www.odszkodowania-wysokie.p
l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:01
Posty: 76
Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166

Postprzez kinki » 7 lut 2012, 00:29

kablom tez nie ma co ufac. szczegolnie jak sie kupi te tanie z marketu. pojechalem odpalac kumpla Polo z mojego aku na kablach. i nic nie daje. pomyslalem sobie ze ma tak wydojony aku ze moj nie daje rady a nie mialem klucza zeby przepiac moj aku do niego. na koniec zrezygnowany styknalem na chwile obie zabki + z – i sie okazalo ze nic sie nie dzieje a powinno bo moje aku naladowane. okazalo sie ze kable nie dotykaly zabek. wywalilem zabki i bez nich na samych przewodach i od razu zapalil.
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (456/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez scrabi » 7 lut 2012, 10:19

dokładnie kolego te kable rozruchowe z marketów albo te co dają gratis do przeglądu to można je sobie wsadzic <dupa> .Ja zrobiłem sobie sam takie kabale za niewiele więcej niż w sklepie są oferowanie a dokładnie za 35zł.a dokładnie kupiłem 4 żabki w sklepie motoryzacyjnym i 6 m kabla o przekroju żyły 4mm i sam sobie je zarobiłem .Po 1 jest grubsza żyła i izolacja i sa dłozsze niż te sklepowe .Uwaga tez żeby nie kupowac i nie robic zbyt długich kabli bo będa duże spadki napiecia. w tych sklepowych to tylko izolacja jest ładna i gruba a żyła w środku cienka jak od żaróweczek na choince.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Suchy19830 » 7 lut 2012, 13:50

Dzis sam mialem okazje zobaczyc co sie dzieje i raczej musze doprecyzowac...wiec dzieje sie tak ze gdy odpala silnik to zapala sie kontrolka na dwie sekundy i auto gasnie kontorlka rowniez i tak kilka razy.W koncu za ktoryms razem pomimo tego ze kontrolka sie zapala auto nie gasnie z tym ze musze ja przytrzymac na pol gazie tak pare sekund i jest ok...dodam istotny fakt iz madzia jest zagazowana i kilka dni temu gdy jechala nia do pracy madzia sobie kichła i to tak mocno ze az zgasla :) czy jest mozliwosc ze przez to kichniecie cosik padlo...
Początkujący
 
Od: 23 cze 2008, 19:05
Posty: 11
Auto: Mazda mx6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323