Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez sebastian_kam » 1 kwi 2014, 00:09

Immo nie ma w moim modelu :p

Auto naprawione :)
przyczynę awarii opiszę jutro , troche się z tym pomeczylem
zjadłem pełno nerwów ale sie udało :D

już póżńo jutro opisze :D

Dopisano 1 kwi 2014, 00:09:

Immo nie ma w moim modelu :p

Auto naprawione :)
przyczynę awarii opiszę jutro , troche się z tym pomeczylem
zjadłem pełno nerwów ale sie udało :D

już póżńo jutro opisze :D
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez pawcio1017 » 1 kwi 2014, 00:53

Strzelam, że stacyjka? :>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez sebastian_kam » 3 kwi 2014, 14:27

przyczyną byl alarm odłączylem go i działa :)
musial blokować komputer


wyskakuje mi błąd Elektrozawór regulacji ciśnienia
co tojest i jak naprawić , ?
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 21:06
Posty: 14
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94

Postprzez syeberg » 24 paź 2014, 15:47

Witam wszystkich. Problem mam taki sam jak w tamtym roku. Kable WN wymienione,świece wymienione,czujnik silnika wymieniony,czujnik cieczy wymieniony. Dzisiaj było 2 stopnie i mazda już ledwo odpalała. W zeszłym roku było tak, ze jak było sporo na minusie, tak gdzieś 10 st, to nie chciała odpalać. Dopiero gdy odpinałem na chwile czujnik silnika to łapała po 4 razach kręcenia rozrusznikiem,wtedy miała słabe obroty i musiałem szybko biec i podłączać czujnik żeby silnik złapał obrotów. Silnik to 1,5 Z5 z LPG. Bylem u Gazownika ,podpiol sterownik gazu pod kompa i swierdzil ze jest ok. Nie mam pojęcia czego się jeszcze czepić :( Dodam tylko, że na popych pali od razu, tylko sprzęgło puszcze to od razu odpala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 24 paź 2014, 18:43

Który czujnik odłączałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 24 paź 2014, 19:01

Ten pod termostatem Marku, w tym roku doszedł jeszcze dźwięk ,jakby zawory . Chodzi jak diesel szczególnie jak jest zimny i później w pewnym zakresie obrotów. 1500 do 2300 . może trzeba tam zajrzeć i luzy sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 24 paź 2014, 21:23

Ten pod termostatem daje informację o kompa o temperaturze silnika. Oczywiście od niego uzależnione jest "ssanie" na zimnym silniku.
Weź miernik i zmierz jego rezystancję.
Ewentualnie zrób mały eksperyment po całonocnym postoju: włącz zapłon, na kilka lub kilkanaście sekund zewrzyj w złączu diagnostycznym piny FP i GND a następnie spróbuj normalnie uruchomić silnik.
Napisz czy była jakaś różnica.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 25 paź 2014, 14:39

ok,tylko jutro ,bo dzisiaj na 6 do roboty jechałem i ciemno było . a jak będę zwierał to w tym momencie mam wyłączyć zapłon rozumie, tak ? A po co mam zwierać Marku? Jeśli wtedy włącza się pompa paliwa to już tak robiłem w tamtym roku i tylko mi świece zalewało. Silnik niezbyt równo pracuje ,delikatnie go telepie, wydaje mi się ze coś może w silniku, aparat zapłonowy tez wymieniałem i resztę podstawowych rzeczy jak świece i kable WN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 25 paź 2014, 19:40

Tak – zwierając te piny uruchamiasz pompę paliwa.
Ale w zasadzie nie powinno ci świec zalewać bo w tym momencie wtryskiwacze masz przecież zamknięte.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez syeberg » 25 paź 2014, 20:17

Pewnie nie zalewa ich akurat w tym momencie. Chodzi mi o to ze już tak robiłem i słyszałem jak pompa chodzi. po kilku nieudanych próbach odpalenia odkrecalem świece i były zlane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:05
Posty: 172 (3/0)
Skąd: struża
Auto: mazda 323f ba 1.5 Z5 95r

Postprzez gabber_ » 4 gru 2014, 17:14

Witam wszystkich – mam problem z moja mazdą 323F BA z 1997 roku, mianowicie ma problem z odpalaniem po nocy, rozrusznik kręci ale auto nie chce się uruchomić – niby " łapie" ale muszę go bardzo długo odpalać żeby się uruchomił, a po uruchomieniu nie równo pracuje. Natomiast na ciepłym silniku tego problemu nie ma i samochód odpala bez problemów. Byłem u mechanika wymienił jakieś tulejki w rozruszniku ( przynajmniej teraz nie rozładowuje mi akumulatora podczas długotrwałego zapalania samochodu) wymienił kopułkę z palcem bo myślał ze to jest tego powód, ustawił zawory, wymienił filtr paliwa i nadal tak samo, rozmawiałem z nim i sam mówił ze nie ma pomysłu co może być nie tak – na zimnym nie chce odpalić a na ciepłym silniku pali od szczała – czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest tego przyczyna na dole przesyłam link do filmików z zapalania mazdy
https://www.youtube.com/watch?v=YWouavk_FTs&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=sGBIUlHSrTQ&feature=youtu.be
PROSZĘ O POMOC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 14:40
Posty: 104
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.

Postprzez norten18 » 4 gru 2014, 17:40

Kable i świece sprawdzałeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Postprzez gabber_ » 4 gru 2014, 17:44

tak – świece nowe a kable nie mają przebicia ładna iskra jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 14:40
Posty: 104
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.

Postprzez Eklerek323f » 4 gru 2014, 18:11

Kąt wyprzedzenia zapłonu dobrze ustawiony? Jeśli tak, to może pada pompa, nie ma problemu z dynamiczną jazdą jak auto sie rozgrzeje?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez gabber_ » 4 gru 2014, 18:24

nie z jazdą wszystko ok jezdni tak jak zawsze – czytałem gdzieś ze może to być czujnik temperatury i może nie odpala na ssaniu – bo jak stała w garażu u mechanika to odpaliła podobno bez problemu, ale czy to jest to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 14:40
Posty: 104
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.

Postprzez rafał88 » 4 gru 2014, 22:54

Dziwne, po odpaleniu nie chodzi na wszystkie gary... sprawdzales bledy? Podmieniales aparat zaplonowy?? No i jak kolega pisze moze pompa paliwa ma jakis problem, choc zaczalbym od zaplonu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawcio1017 » 5 gru 2014, 12:19

arafal21 napisał(a):Dziwne, po odpaleniu nie chodzi na wszystkie gary...


Po czym to stwierdzasz? Jak na mój słuch to po prostu chodzi na bardzo niskich obrotach a nie na 3 garach. Sam zapłon raczej nie byłby aż tak zależny od temperatury otoczenia więc jak na moje to przyczyna złej dawki paliwo-powietrze. Skoro w samej jeździe problem nie występuje to pompe paliwa ra zej bym wykluczył. Jeśli ma problemy z odpalaniem tylko w niskich temp. to albo uszkodzony jest któryś z czujników temp. albo problem leży w samej przepustnicy (obstawiałbym dokładniej zawór ssania). Podsumowując – zacząłbym od sprawdzenia błędów, zapewne wyrzuci TPS <oczy> A potem przyjrzałbym się dokładnie przepustnicy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez rafał88 » 5 gru 2014, 20:03

SLychac jak cholera ,ze po odpaleniu nie pracuje na wszystkie 4 gary, szczeglnie jak musnął pedal gazu. Zaczalbytm od sprawdzeniu bledow ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez gabber_ » 6 gru 2014, 14:53

arafal21 ma racje nie pali na wszystkie cylindry ale to nie zawsze jest tak przy odpaleniu. Czasem normalnie pali a wczoraj zauważyłem że po czterech godzinach postoju jak wyjeżdżałem z pracy i skręcałem w lewo zaczęła szarpać – tak jak by odcinało jej dopływ paliwa na sekundę, potem spokój normalnie przyspieszała i jak dojechałem do domu spróbowałem ją zapalić jeszcze raz i odpaliła od kopa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 14:40
Posty: 104
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.

Postprzez Eklerek323f » 6 gru 2014, 15:27

gabber_ napisał(a):zauważyłem że po czterech godzinach postoju jak wyjeżdżałem z pracy i skręcałem w lewo zaczęła szarpać – tak jak by odcinało jej dopływ paliwa na sekundę

To jest objaw pompy paliwa, ewidentnie... Filtr paliwa miałeś wymieniany? Może się zapchał.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323