Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Immo nie ma w moim modelu :p
Auto naprawione
przyczynę awarii opiszę jutro , troche się z tym pomeczylem
zjadłem pełno nerwów ale sie udało
już póżńo jutro opisze
Dopisano 1 kwi 2014, 00:09:
Immo nie ma w moim modelu :p
Auto naprawione
przyczynę awarii opiszę jutro , troche się z tym pomeczylem
zjadłem pełno nerwów ale sie udało
już póżńo jutro opisze
Auto naprawione
przyczynę awarii opiszę jutro , troche się z tym pomeczylem
zjadłem pełno nerwów ale sie udało
już póżńo jutro opisze
Dopisano 1 kwi 2014, 00:09:
Immo nie ma w moim modelu :p
Auto naprawione
przyczynę awarii opiszę jutro , troche się z tym pomeczylem
zjadłem pełno nerwów ale sie udało
już póżńo jutro opisze
- Od: 26 mar 2014, 21:06
- Posty: 14
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94
Strzelam, że stacyjka?
przyczyną byl alarm odłączylem go i działa
musial blokować komputer
wyskakuje mi błąd Elektrozawór regulacji ciśnienia
co tojest i jak naprawić , ?
musial blokować komputer
wyskakuje mi błąd Elektrozawór regulacji ciśnienia
co tojest i jak naprawić , ?
- Od: 26 mar 2014, 21:06
- Posty: 14
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f 1.5 Ba 94
Witam wszystkich. Problem mam taki sam jak w tamtym roku. Kable WN wymienione,świece wymienione,czujnik silnika wymieniony,czujnik cieczy wymieniony. Dzisiaj było 2 stopnie i mazda już ledwo odpalała. W zeszłym roku było tak, ze jak było sporo na minusie, tak gdzieś 10 st, to nie chciała odpalać. Dopiero gdy odpinałem na chwile czujnik silnika to łapała po 4 razach kręcenia rozrusznikiem,wtedy miała słabe obroty i musiałem szybko biec i podłączać czujnik żeby silnik złapał obrotów. Silnik to 1,5 Z5 z LPG. Bylem u Gazownika ,podpiol sterownik gazu pod kompa i swierdzil ze jest ok. Nie mam pojęcia czego się jeszcze czepić Dodam tylko, że na popych pali od razu, tylko sprzęgło puszcze to od razu odpala.
Który czujnik odłączałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ten pod termostatem Marku, w tym roku doszedł jeszcze dźwięk ,jakby zawory . Chodzi jak diesel szczególnie jak jest zimny i później w pewnym zakresie obrotów. 1500 do 2300 . może trzeba tam zajrzeć i luzy sprawdzić ?
Ten pod termostatem daje informację o kompa o temperaturze silnika. Oczywiście od niego uzależnione jest "ssanie" na zimnym silniku.
Weź miernik i zmierz jego rezystancję.
Ewentualnie zrób mały eksperyment po całonocnym postoju: włącz zapłon, na kilka lub kilkanaście sekund zewrzyj w złączu diagnostycznym piny FP i GND a następnie spróbuj normalnie uruchomić silnik.
Napisz czy była jakaś różnica.
Weź miernik i zmierz jego rezystancję.
Ewentualnie zrób mały eksperyment po całonocnym postoju: włącz zapłon, na kilka lub kilkanaście sekund zewrzyj w złączu diagnostycznym piny FP i GND a następnie spróbuj normalnie uruchomić silnik.
Napisz czy była jakaś różnica.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ok,tylko jutro ,bo dzisiaj na 6 do roboty jechałem i ciemno było . a jak będę zwierał to w tym momencie mam wyłączyć zapłon rozumie, tak ? A po co mam zwierać Marku? Jeśli wtedy włącza się pompa paliwa to już tak robiłem w tamtym roku i tylko mi świece zalewało. Silnik niezbyt równo pracuje ,delikatnie go telepie, wydaje mi się ze coś może w silniku, aparat zapłonowy tez wymieniałem i resztę podstawowych rzeczy jak świece i kable WN
Tak – zwierając te piny uruchamiasz pompę paliwa.
Ale w zasadzie nie powinno ci świec zalewać bo w tym momencie wtryskiwacze masz przecież zamknięte.
Ale w zasadzie nie powinno ci świec zalewać bo w tym momencie wtryskiwacze masz przecież zamknięte.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam wszystkich – mam problem z moja mazdą 323F BA z 1997 roku, mianowicie ma problem z odpalaniem po nocy, rozrusznik kręci ale auto nie chce się uruchomić – niby " łapie" ale muszę go bardzo długo odpalać żeby się uruchomił, a po uruchomieniu nie równo pracuje. Natomiast na ciepłym silniku tego problemu nie ma i samochód odpala bez problemów. Byłem u mechanika wymienił jakieś tulejki w rozruszniku ( przynajmniej teraz nie rozładowuje mi akumulatora podczas długotrwałego zapalania samochodu) wymienił kopułkę z palcem bo myślał ze to jest tego powód, ustawił zawory, wymienił filtr paliwa i nadal tak samo, rozmawiałem z nim i sam mówił ze nie ma pomysłu co może być nie tak – na zimnym nie chce odpalić a na ciepłym silniku pali od szczała – czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest tego przyczyna na dole przesyłam link do filmików z zapalania mazdy
https://www.youtube.com/watch?v=YWouavk_FTs&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=sGBIUlHSrTQ&feature=youtu.be
PROSZĘ O POMOC
https://www.youtube.com/watch?v=YWouavk_FTs&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=sGBIUlHSrTQ&feature=youtu.be
PROSZĘ O POMOC
- Od: 21 sty 2009, 14:40
- Posty: 104
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.
Kąt wyprzedzenia zapłonu dobrze ustawiony? Jeśli tak, to może pada pompa, nie ma problemu z dynamiczną jazdą jak auto sie rozgrzeje?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
nie z jazdą wszystko ok jezdni tak jak zawsze – czytałem gdzieś ze może to być czujnik temperatury i może nie odpala na ssaniu – bo jak stała w garażu u mechanika to odpaliła podobno bez problemu, ale czy to jest to ?
- Od: 21 sty 2009, 14:40
- Posty: 104
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.
Dziwne, po odpaleniu nie chodzi na wszystkie gary... sprawdzales bledy? Podmieniales aparat zaplonowy?? No i jak kolega pisze moze pompa paliwa ma jakis problem, choc zaczalbym od zaplonu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Dziwne, po odpaleniu nie chodzi na wszystkie gary...
Po czym to stwierdzasz? Jak na mój słuch to po prostu chodzi na bardzo niskich obrotach a nie na 3 garach. Sam zapłon raczej nie byłby aż tak zależny od temperatury otoczenia więc jak na moje to przyczyna złej dawki paliwo-powietrze. Skoro w samej jeździe problem nie występuje to pompe paliwa ra zej bym wykluczył. Jeśli ma problemy z odpalaniem tylko w niskich temp. to albo uszkodzony jest któryś z czujników temp. albo problem leży w samej przepustnicy (obstawiałbym dokładniej zawór ssania). Podsumowując – zacząłbym od sprawdzenia błędów, zapewne wyrzuci TPS A potem przyjrzałbym się dokładnie przepustnicy
arafal21 ma racje nie pali na wszystkie cylindry ale to nie zawsze jest tak przy odpaleniu. Czasem normalnie pali a wczoraj zauważyłem że po czterech godzinach postoju jak wyjeżdżałem z pracy i skręcałem w lewo zaczęła szarpać – tak jak by odcinało jej dopływ paliwa na sekundę, potem spokój normalnie przyspieszała i jak dojechałem do domu spróbowałem ją zapalić jeszcze raz i odpaliła od kopa.
- Od: 21 sty 2009, 14:40
- Posty: 104
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.
gabber_ napisał(a):zauważyłem że po czterech godzinach postoju jak wyjeżdżałem z pracy i skręcałem w lewo zaczęła szarpać – tak jak by odcinało jej dopływ paliwa na sekundę
To jest objaw pompy paliwa, ewidentnie... Filtr paliwa miałeś wymieniany? Może się zapchał.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości