Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
Na kostce diagnostycznej jest dokładny jej opis. Nawet kręcąc całym TPS-em nie jesteś w stanie spowodować, że silnik nie odpali. Ale na twoim miejscu zacząłbym od regulacji obrotów (tez komputer w trybie serwisowym) śrubka nad kołem do którego jest przyłączona linka. Na rozgrzanym silniku powinno być 700-800 rpm. Potem na zimnym silniku jest od 1500 do 1100 rpm (w zależności od temperatury) i powoli schodzi tak, że przylepnym rozgrzaniu powinno być 700-800 rpm Ceny nie znam, staram się nie dać zarabiać mechanikom
- Od: 2 lis 2004, 01:49
- Posty: 82
- Skąd: Szczecin
- Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r
Hmm u mnie tuz nad tym kolkiem z linka jest taki, no nie wiem jak to nazwac, "grzybek" albo po prostu takie metalowe cos na gorze szerokie a na dole waskie. Jak sie pusci pedal gazu to taka srubka na tym kolku uderza w dol tego "grzybka". TEn dol sie wtedy troszke wsuwa w tego grzybka (tam jest taka jakby harmonijka co sie wtedy zwija). Czy to jest prawidlowe? Gdzie powinienem szukac tej srubki do regulacji wlnych obrotow?
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Mam takie pytanie odnośnie kompa a w szczególności TPS.Dużo pisaliście na temat ustawiania TPS-u że trzeba zewrzeć styki TEN+GND i w trybie testu ustawiać TPS i tam miał wiatrak chodzić lub nie coś takiego było ale muszę powiedzieć że u mnie w trybie testu wiatrak milczy choćbym jak kręcił TPS-em .Więc moje pytanie jest takie DLACZEGO WIATRAK MILCZY czy to wina kompa.CO sprawdzić.POMOCY PLEASE.Pozdro.
- Od: 11 lis 2004, 18:14
- Posty: 24
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323f 1.8 16v 1990
mechanik napisał(a):Mam takie pytanie odnośnie kompa a w szczególności TPS.Dużo pisaliście na temat ustawiania TPS-u że trzeba zewrzeć styki TEN+GND i w trybie testu ustawiać TPS i tam miał wiatrak chodzić lub nie coś takiego było ale muszę powiedzieć że u mnie w trybie testu wiatrak milczy choćbym jak kręcił TPS-em .Więc moje pytanie jest takie DLACZEGO WIATRAK MILCZY czy to wina kompa.CO sprawdzić.POMOCY PLEASE.Pozdro.
Z tego co ja zrozumiałem to wiatrak ma chodzić nie przy kręceniu TPSem tylko przy ruchu przepustnicą. A TPS trzeba tak ustawić żeby ten ruch zawierał się w przedziale od 0,1 mm (nie chodzi) do 0,5 (chodzi).
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mantra:
1) TPS nie wymaga regulacji, chyba że jakiś półgłówek kręcił nim wcześniej bo nie miał co zrobić z wolnym czasem...(ja wtedy wolę się napić, albo poleżeć, choć są mi znane i inne formy wykorzystania wolnych chwil...)
2) korelacja pomiędzy stanem TPS (CTPS) a wiatrakiem (-ami) w teście zachodzi od produkcji GE do góry (ale bez przesady z tym do góry, bo lada chwila coś zaczniecie kręcić w 3-kach lub 6-kach) w BG możecie paść na kolana i modlić się tydzień a wentylator będzie milczał jak zaklęty
Zapamiętać raz na zawsze...
1) TPS nie wymaga regulacji, chyba że jakiś półgłówek kręcił nim wcześniej bo nie miał co zrobić z wolnym czasem...(ja wtedy wolę się napić, albo poleżeć, choć są mi znane i inne formy wykorzystania wolnych chwil...)
2) korelacja pomiędzy stanem TPS (CTPS) a wiatrakiem (-ami) w teście zachodzi od produkcji GE do góry (ale bez przesady z tym do góry, bo lada chwila coś zaczniecie kręcić w 3-kach lub 6-kach) w BG możecie paść na kolana i modlić się tydzień a wentylator będzie milczał jak zaklęty
Zapamiętać raz na zawsze...
- Od: 23 lut 2006, 21:06
- Posty: 23
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości