Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez Marcis » 29 sty 2013, 20:36

Regulowałem. Gdy mam ustawione tak by spadały szybko do 1100 i powoli na 750, po kilkudziesięciu km krokowiec puszcza je od razu poniżej 750. Gdy podkręce więcej zaraz się wiesza na 1100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 29 sty 2013, 21:37

a ja mam prawdopodobnie uwalony czujnik od przepustnicy bo czy kostka wpięta czy nie czy ruszam nim czy nie to nie ma żadnej różnicy :/ obroty falują a jak włączę nawiewy długie i ogrzewanie szyby to się makarena dzieje.
Jak zmostkuję TEN i GND to wiatrak od razu się załącza ale wyłączyć go nie idzie. Nie wiem czemu po skasowaniu błędów automatycznie wywala prawdopodobnie błąd TPS
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rafał88 » 30 sty 2013, 08:28

No to po co chlopie pytasz :P kup druga przepustnice i bd smigac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marcis » 30 sty 2013, 17:31

motorzysta wydaje się się że mówisz o czujniku jedno pinowym który odpowiada za informacje zamknięcia przepustnicy tak? Zmostkuj GND i TEN na tylko włączonym zapłonie, otwórz przepustnicę i wciśnij, jeśli wiatrak się wyłączy to wystarczy go tylko wkręcić i może masz po kłopocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 30 sty 2013, 17:38

Nie ma żadnej różnicy w którą stronę go odchylam. Ani się wiatrak nie wyłącza ani nic. Na zapalonym silniku też nie ma różnicy jak nim ruszam w jedną bądź drugą stronę... Prawdopodobnie jest walnięty. Mam już inną przepustnicę tylko przełożyć muszę. Jak nie zapomnę to się wieczorem pochwalę efektami :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marcis » 30 sty 2013, 20:39

Ale mi nie chodziło o to. Odchyl przepustnicę i naciśnij na ten czujnik, wtedy wiatrak powinien się wyłączyć jeśli jest sprawny.

Dopisano 31 sty 2013, 16:00:

ktoś pisał że po odłączeniu alternatora obroty są stabilne, myślał ktoś o montowaniu kondensatora np 1uF do alternatora? Bo np jak podnoszę szyby, delikatnie przygasają światła. Więc jest za duży pobór prądu i gdyby był większy kondensator zgromadził by prąd, światła by nie przygasały i myśle że spadek obrotów by nie zaistniał. Tak mi się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez lesiux » 1 lut 2013, 19:42

Marcis napisał(a):Nie zmieniał nikt przepustnicy? Może ktoś się wypowie. Chcę wkońcu ten problem rozwiązać aby nie tylko mój samochód był od tego bólu uratowany ale i z wami tym podzielić się. Spróbuję też podmienić inne typy przepustnicy niż Z2. Chociaż może niech ktoś wypowie się w jakich przepustnicach macie problemy.


u mnie też czasami cyrk z obrotami. Nie mając już pomysłu co to może być, wymieniłem na jesień przepustnicę razem z krokowym i TPS-em i dalej to samo. Ogólnie jest ok, ale czasami zaczną wariować jak stoję na światłach, albo odpalam rano i jakby chodził na 3 gary tudzież ssania nie miał, chwilę pokuleje i potem już jedzie normalnie. Ja już olałem temat bo szkoda mi kasy na wymienianie po kolei części. Jak się już całkiem rozkraczy na drodze to będę naprawiał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez motorzystaa » 2 lut 2013, 15:32

Wracając do tematu .... Wymieniłem przepustnicę z samochody w którym wszystko było w porządku. Niestety po podpięciu nadal wyskakiwał błąd i wiatrak się załączał. Po dokładnych oględzinach przewodów okazało się że kabelek ze środkowego piny z czujnika przepustnicy jest przerwany. Po zalutowaniu tego wszystkie pomiary były w normie i wentylator ucichł :) Ustawiłem obroty i nie ma wielkich falowań są praktycznie niezauważalne. Po włączeniu długich, ogrzewania szyby, nadmuchu na 4 czuć obciążenie silnika ale obroty nie lecą na łep na szyję. Teraz zostaje tylko przyjrzeć się spalaniu. Dziękuję za wszystkie sugestie i pozdrawiam!!
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marcis » 3 lut 2013, 13:24

Szkoda że teraz na sprawnej instalacji nie masz porównania jak silnik zachowywał się na starej przepustnicy w celu porównania. Jaką typ masz starej przepustnicy a jaki nowej?

Dopisano 3 lut 2013, 12:24:

Szkoda że teraz na sprawnej instalacji nie masz porównania jak silnik zachowywał się na starej przepustnicy w celu porównania. Jaką typ masz starej przepustnicy a jaki nowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 3 lut 2013, 14:40

Typ mam taki jdidusiekak w tym temacie. viewtopic.php?f=115&t=66336

Niepokoją mnie jeszcze tylko obroty silnika na ciepłym bo są za wysokie. Na prostej drodze 1 bieg bez gazu i samochód ma 1200 obr/min :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rider143 » 3 lut 2013, 15:00

motorzystaa napisał(a):Niepokoją mnie jeszcze tylko obroty silnika na ciepłym bo są za wysokie. Na prostej drodze 1 bieg bez gazu i samochód ma 1200 obr/min
a na postoju ile masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marcis » 3 lut 2013, 15:44

Mi się wydaje że śrubę od czułości krokowca ma dużo wkręconą i mu się zawieszają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 3 lut 2013, 15:46

na zimnym mam około 1,5 a na postoju na ciepłym różnie raz 750 a raz 1200.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marcis » 3 lut 2013, 18:11

no to tak jak pisałem. Wiesz gdzie jest śruba od regulacji czułości silnika krokowego? Jeśli tak to TEN i GND na uruchomionym silniku i wykręć tą śrubkę o jakieś 1/3 obrotu. Jeśli będzię dalej się zawieszać to wykręć jeszcze troche.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 3 lut 2013, 19:20

a ta śruba od góry ?? baypassu czy jakaś tam? nie wyreguluje nią??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rider143 » 3 lut 2013, 19:33

motorzystaa napisał(a):a ta śruba od góry baypassu czy jakaś tam? nie wyreguluje nią??
ona jest tylko od wysokości biegu jałowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Marcis » 3 lut 2013, 19:35

nie i nie ruszaj jej, w żadnym wypadku jeśli po chwili masz 750rpm. w przepustnicy od strony grodziowej, musisz wyczuć palcem taką dziurkę. Tam jest śrubka na krzyżak. Ja biorę od kluczy nasadowych sam krzyżak i nią kręce bo wkrętak nie zmieści się miedzy przepustnicę a grodź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 3 lut 2013, 19:57

możesz pokazać na jakimś zdjęciu która to śruba do regulacji o której piszesz??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Marcis » 3 lut 2013, 20:22

proszę:) viewtopic.php?f=116&t=80823&start=20 to jest ta pod nr 1, nie zobaczysz jej gdy przepustnica jest założona, ale palcem bez problemu wyczujesz dziurke i tam celuj krzyżakiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 3 lut 2013, 20:33

We wszystkich typach przepustnic jest ta śrubka?? Bo mi się wydaje że mam inną :/
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323