Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez Marcis » 3 lut 2013, 21:06

w Z2 i Z4 jest napewno. Może masz na imbus....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez rafał88 » 4 lut 2013, 18:32

No wlasnie jak to jest z tym krokowym, Ja mam ta nowa przepustnice i jak to jest? lepiej jak jest wykrona ta srubka w krokowym czy jak jest bardziej wkrecona?? A moze ma byc jakas wartosc na tych kablach do krokowego?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marcis » 5 lut 2013, 15:20

Może ustaw sobie aby po jeździe na rozgrzanym silniku, przy dodaniu gazu na 2000rpm spadało szybko na 1000rpm i powolutku na 750rpm u mnie brat w Xedosie KF tak ma, obroty silnika nie mają żadnej reakcji do obciążenia i silnik pracuje czysto. Przy włączaniu klimy obroty podnoszą się na 850rpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez motorzystaa » 5 lut 2013, 20:01

No i lipa... Nie wiem czemu ale po wprowadzeniu kompa w tryb serwisowy samochód nie chciał odpalić. Teraz obroty mam za małe a nie znalazłem tej śrubki na gwiazdkę o której pisaliście...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rafał88 » 5 lut 2013, 22:13

A silnik miales rozgarzany? musi byc w temp roboczej zeby zlapal w trybie serwisowym. Sruba do regulacji obrotow znajduje sie od gory w przepustnicy w takiej jakby tuleji.
A co ustawienia krokowca to takie ustawienie raczej mnie nie zadowala, nagram jutro jak sie zachowuja podczas jazdy:) A i wlasnie jak to jest z tym obciazeniem? bo wkrecilem dosyc mocno te srube od krokowca ale jak wylacze np swiatla to oborty wskakuja momentalnie na 1000rmp i wracaj rownie szybko na 750rmp, a i ssanie po zapaleniu jest na 1600rmp i doslowanie po 2 sekundach spada na 1300-1400rmp. A jak znow wykrecilem ta srubke w krokowym to ssanie mialem cholernie wysokie bo na 2000rmp wskakiwalo chilwa 1700-1800rmp i po takiej minucie pracy spadalo na 1400rmp. takze wydaje mi sie ze jest ok choc moge mylic i trzeba jeszcze chyba ja wkrecic. A i krokowego nie czyscilem, bo nie moglem wykrecic 2 srub a tez nie chcialem obrobic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez motorzystaa » 6 lut 2013, 01:16

a widzisz..... za dużo piwek wcześniej i nie rozgrzałem silnika :) jutro może coś pocuduje bo spalanie teraz z 15 mam jak wolne obroty były ponad 1000 :D
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rafał88 » 6 lut 2013, 23:36

Nagralem dzisiaj specialnie jak sie zachowuja obroty podczas jazdy:) jakosc jest :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marcis » 7 lut 2013, 18:55

Moim zdaniem masz bardzo dobrze:) Tylko paliwa za mało:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 9 lut 2013, 11:56

a na zimnym jakie masz obroty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez rafał88 » 9 lut 2013, 15:25

Jak odpale to na 1600-1700 wskoczy i doslownie po seknudzie na 1400 spada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marcis » 10 lut 2013, 15:29

no to może tak być:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez rafał88 » 11 lut 2013, 22:07

A mozna jeszcze nizej zbic ssanie? bo to po wkreceniu tej sruby w krokowym dopiero ssanie mi zeszlo na takie obroty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lukasssss1 » 12 lut 2013, 11:04

Ustawiłem TPS i obroty na jałowym w trybie serwisowym na około 800. Po wyjściu z trybu serwisowego powoduje spadek obrotów na 750, niżej nie spadają ale to trochę za mało żeby Vka równo pracowała. Lepiej podkręcić jeszcze śrubką bypass w trybie serwisowym czy ustawić bez TEN+GND ??
Druga sprawa kiedyś było tak że obroty z wyższych spadały na 1000 i później powoli opadały na te 750/800, później gdzieś to znikło i teraz opadają od razu na 750 tak bardziej chaotycznie nie ma już tego delikatnego przejścia co za to odpowiada i jak przywrócić takie zachowanie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez lukasssss1 » 13 lut 2013, 20:04

Dzięki Panowie więc w takim razie nie ruszam obrotów niech zostaną na 750 jak od zakupu ;)
A wiadomo jak zrobić ten "efekt" wolnego spadania obrotów czyli ze zatrzymuje się na 1000 i powoli opada dalej ?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Marcis » 13 lut 2013, 20:13

poszukaj może w dziale xedos6 CA tam dużo osób ma V6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez leonbubu » 18 lut 2013, 20:13

Ja jeszcze od siebie dodam że dość długo walczyłem z ustawieniem obrotów jak nie za wysokie to za niskie albo podbijał albo obniżał... tps przepustnica krokowy wszystko idealnie wyregulowane wyczyszczone i nic ale zawsze ustawiałem w trybie serwisowym bez obciązenia, czyli przede wszystkim świateł gdzie teraz zawsze muszą być włączone... i wpadłem na pomysł żeby tym razem wyregulować w trybie serwisowym ale tak jak zazwyczaj jeżdzimy z włączonymi światłami no i bingo obroty idealne...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez rafał88 » 18 lut 2013, 22:36

Ale przeciez tak sie powinno ustawiac oborty:) nie wiem skad pomysl zeby ustawiwac bez obiazenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez leonbubu » 19 lut 2013, 15:39

Niby tak... :P
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez rafał88 » 19 lut 2013, 22:09

ja z tymi obrotami szczerze mam roznie ale tylko na LPG:/ wtryski valtec lipa totalna...
Na pb jest perfekcyjnie , nie wazne czy jest obcizenia czy zawsze jednkowo opadaja i zatrzymuja sie na 750rmp +/–
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez siwy01321 » 21 lut 2013, 18:30

Panowie a jak wyglada sytuacja w silniku 1.8 bo chyba z tym wiatrakiem to tez nie za bardzo ;p
siwy01321
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323