Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez bzzyczek » 11 mar 2009, 14:20

Kluska

Jeśli mierzyłes i masz miedzy 0,3-0.7 to jest ok. tak jest w manualu, u mnie jest ok 0.52v na zamkniętej.
Na całkowicie otwartej powinno być od 3,4-5,3v.
Na zwartym TEN i GND i zamkinetej przepustnicy wentylator nie powinien chodzić, jeśli otworzysz troche przepustnice i mikrostyk sie rozłączy wentylator działa nie ważne czy bedzie otwarta do połowy czy do końca.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez feecle » 11 mar 2009, 14:54

W jaki sposób ustawia się TPS w Z5 za pomocą woltomierza?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Kluska » 11 mar 2009, 15:19

tak właśnie mam ustawione między 0,3 a 0,7V

trzeba się wpiąć w środkowy przewód [czujnika TPS] woltomierzem [użyj igły do szycia aby się wkłuć]
woltomierz podłączamy do tej igły oraz do masy
mierzymy jakie jest napięcie
jakmamy nie dobre regulujemy za pomocą czujnika TPS
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez omen-am » 21 kwi 2009, 00:07

Witam
Mam taki problem z moją mazdą 323f 1.3 1999 który podpowiada mi że to jest właściwy temat dla mojego zmartwienia.
Otóż kupiłem ją dwa tygodnie temu. Zauważyłem dziwne zachowanie podczas jazdy.
Podczas dodawania gazu i ma to miejsce praktycznie na każdym biegu auto w pewnym momencie zamiera. Dzieje się to po zmianie biegu. Czuć przyspieszenie przez około 3 sekundy po czym obroty przestają rosnąc lecz nie spadają. Wciśnięcie pedału do dechy nic nie powoduje, te same obroty, ta sama prędkość. Ponowne wciśnięcie pedału powoduje lekkie, lecz krótkie przyspieszenie auta po czym następuje "stan przymulenia", który to czasami magicznie mija i autko sprawuje się jak w pełni sprawne.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie co to by mogło być.
omen-am
 

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez omen-am » 21 kwi 2009, 19:55

Dzięki, może i być to.

Z rzeczy jakie zrobiłem to:
– sprawdzenie przepustnicy (okazała się w idealnym stanie)
– regulacja TPSa (obecnie na zamkniętej przepustnicy mam 0.52V)
– nowe świece NGK
– wyczyszczony palec w aparacie zapłonowym oraz końcówki w kopułce
– wyregulowane obroty na biegu jałowym (zimny 1200-1500 rpm, ciepły 750rpm)

Z rzeczy które muszę zrobić:
– sprawdzić kable
– przepływomierz
– może silniczek krokowy, choć nie wiem czy to akurat potrzebne

Zauważyłem jeszcze jedną cechę. Zwłaszcza rano strasznie szarpie na dwójce, prawie rzuca.

I mam jeszcze dwa pytanka.
1 Czy przepustnica powinna być całkowicie zamknięta czy delikatnie otwarta na biegu jałowym
2 Czy złe ustawienie bypassu ma wpływ na dobre ustawienie TPSa i vice versa
omen-am
 

Postprzez PGO » 21 kwi 2009, 20:06

mariusz_sti napisał(a):a czy ustawienie złe TPS-u może wpływać na zamulenie auta?


Po części tak. TPS wykrywa trzy ustawienia przepustnicy: przepustnica zamknięta, przepustnica częściowo otwarta, pełne otwarcie przepustnicy ;)
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 14:21
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1,8 16V DOHC

Postprzez morfi » 4 maja 2009, 20:09

a czy ktoś regulował tps w mazdzie 626 woltomierzem , nie mogę użyć metody ze szczelinomierzem ponieważ podobnie jak w silniku z5 zamiast śruby odbojnikowej jest mikro styk silnik to 1.8 90 km rok produkcji 1996,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez lesiux » 26 maja 2009, 22:56

W 323F BA BP ustawiamy na woltomierz czy szczelinomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez skorpek » 26 maja 2009, 22:58

lesiux napisał(a):W 323F BA BP ustawiamy na woltomierz czy szczelinomierz?


na szczelinomierz ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez Kluska » 5 cze 2009, 10:37

witam

ostatnio maiłem możliwość sprawdzenia paru rzeczy w autodacie
no i troszkę jest inaczej z tymi pomiarami woltomierzem
ustawienie TPS
na samym czujniku mierzy się oporność między skrajnymi przewodami
powinna wynosić od 4000ohm do 6000ohm
można mierzyć również napięcie tylko że trzeba odpiąć wtyczkę od ECM

sami sprawdźcie link do pliku pdf
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez soul » 5 cze 2009, 13:15

to samo mozna wyczytac z serwisowki od Z5 :P

Kluska napisał(a):można mierzyć również napięcie tylko że trzeba odpiąć wtyczkę od ECM


a gdzie tam :P

wystarczy wpiac sie w kabelek przy TPSie przy prekreconym zaplonie a minusem do masy i mozesz sobie mierzyc napiecie nie grzebiac we wtyczce przy ECU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Kluska » 5 cze 2009, 14:10

a gdzie taka serwisówkę można zdobyć?

przydała by się, jadąc z wizytą do mechanika można było by go czegoś nauczyć.
Znajomy ostatnio pojechał ostawić zapłon do mechanika
mechanik podszedł z pełnym profesjonalizmem do zadania, użył lampy stroboskopowej, ale zapomniał o jednym aby ustawiać w trybie serwisowym
Ostatnio edytowano 5 cze 2009, 14:19 przez Kluska, łącznie edytowano 2 razy
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez soul » 5 cze 2009, 14:14

serwisowka w PDFie do Protege 94-96 obejmujaca silniki Z5 i BP i nadwozie BA ale w sedanie (95% rzeczy sie pokrywa), juz nie pamietam skad ja mam ale wystarczy poszukac :)

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe tam ją znajdziesz ;]
Ostatnio edytowano 5 cze 2009, 14:19 przez soul, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez soul » 5 cze 2009, 14:25

a schematy elektr to tutaj na tej stronie
KLIK http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php?pg=13327513
najwieksza skarbnica wiedzy moim zdaniem o 323f :) poogladajcie sobie japonskie prospekty efki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323