Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez makben » 10 kwi 2004, 23:30

Help me!!! Ja mam taki problem, że obroty na PB mam na poziomie 300. I nie wiem skąd się to wzięło. Miałem problemy z gazem, wyregulowałem i jest ok na gazie. Teraz obroty na PB wariują: są na poziomie 300, po naciśnięciu gazu wkręca się normalnie, próbowałem regulować tą śrubą z gumką, o której pisałem Długiemu i nic nie pomaga – obroty trochę się zwiększają, ale ciągle nim szarpie. Tak jakby pracował na 3 gary (na gazie jest ok. wiec nie wiem dlaczego takie złudzenie). Zauważyłem też na PB, że ma taki dziwny kolor spalin – ciemne, brązowe i śmierdzące spalenizną. Myślałem, że może pompa paliwa, ale przy walniętej nie wkręciłbym go chyba na 6000 (tak mi się wydaje).

Bardzo proszę o pomoc bo mnie szlag trafia. PLZ.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez xXx » 10 kwi 2004, 23:35

A może trzeba zacząć u Ciebie od takich rzeczy jak świece i przewody ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez makben » 10 kwi 2004, 23:39

Świece są ok. Przewody wymieniłem (wkońcu sie ich dorobiłem) i dalej to samo – wczoraj jak mi te obroty spadły to kombinowałem, wymieniłe przewody, zobaczyłem świece. Poza tym, gdyby świece były walnięte, to miałbym tez problemy na LPG, a poprzez wczorajszą regulację jest ok.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez xXx » 10 kwi 2004, 23:43

LPG swoją drogą, bo to w twoim przypadku zupełnie inna sprawa. Nie wiem jak jest w twoim aucie, ale wyglada na to, że kombinowane było właśnie przy TPS-ie i bypassie. Poczytaj na temat ustawiania tego, bo było sporo tego na forum. Wpisz w wyszukiwarce "TPS" i powinieneś znaleźć wszystko na ten temat.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez makben » 10 kwi 2004, 23:46

Dzięki, już szukam, tylko ze nic z tej Waszej gadaniny o TPS, AAS i trybie tesu nie rozumiem. Jak nie znajde opisu, to dam znać i prosze o łopatologiczne wytłumaczenie. Dzięki Patryk.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez MARSELL » 9 maja 2004, 15:59

witam!mam pytanko jak wprowadzic sterownik silnika w tryb testu aby skorygowac wolne obroty(zbyt niskie)i czym je podniesc _srubka przy przepustnicy?mazda 323f 1.5 97 r.BA
MARSELL
Początkujący
 
Od: 5 maja 2004, 22:50
Posty: 4
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F

Postprzez Długi » 9 maja 2004, 16:26

We wtyczce diagnostycznej dajesz TEN do Masy i kręcisz (byle nie odbojnikiem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez MARSELL » 9 maja 2004, 16:42

mniej technicznym jezykiem prosze ten to rozumiem wtyk we wtyczce a masa z akumulatora?i jak nie odbojnikiem to gdzie?
MARSELL
Początkujący
 
Od: 5 maja 2004, 22:50
Posty: 4
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F

Postprzez Długi » 9 maja 2004, 17:18

Masa z dowolnego punktu, we wtyczce jest też styk GND
W obudowie przepustnicy jest specjalna śruba (AAS) do regulacji
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez xXx » 9 maja 2004, 17:19

Jest w gnieździe Diagnosis styk "TEN" i jest też "GND" i trzeba je zmostkować... Masz śrubę na śrubokręt gwiazkowy i tylko tym kręć.


Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez Mav » 16 lis 2004, 01:39

Wiem ze temat byl walkowany wiele razy ale w moim poscie chodzi o cos innego. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika obroty skacza mi na ok 1500 – 2000 i tak dopoki nie przejade jakichs 400 metrow no moze 500 i wtedy spadaja do okolo 1000 -1100. PO uwaznej lekturze watkow na forum doszedlem do wniosku ze problem tkwi w TPS-ie (bardzo prosze o potwierdzenie moich przemyslen jesli sa poprawne). Idac za ciosem znalazlem instrukcje regulacji tego urzadzenia napisana przez xXx. Wiec moje kolejne pytanie to czy ta instrukcja jest uniwersalna i pasuje do kazdego silnika? Moj silnik to 1.8 DOHC 16V. Bedzie pasowalo? I czy istnieje jakiekolwiek niebezpieczenstwo zepsucia silnika na wskutek niezbyt umiejetnej regulacji (jestem nowicjuszem i bede to robil po raz pierwszy)?
P.S. Mam jeszcze jedno pytanie do Jaksy (poniewaz jak sie zorientowalem z wypowiedzi i opisu na stronie glownej jest wlascicielem warsztatu mazdy w Warszawie skad i ja pochodze) czy bylaby mozliwosc wyregulowania tego u Pana jakby mnie ta sprawa przerosla? Jesli tak to jakie to bylyby mniej wiecej koszta?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:03.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez mrdok » 17 lis 2004, 20:25

Miałem ten sam problem, jesteś nowym właścicielem tego auta? Jeśli nie, to czy coś przestawiałeś (zapłon, TPS czy wolne obroty) bez wprowadzania komputer w tryb serwisowy? Jeśli tak, to są typowe tego objawy. TPS-em raczej nic nie popsujesz, jedynie nie pomyl się w zwieraniu dwóch złączy w kostce diagnostycznej.
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez Mav » 17 lis 2004, 20:44

Tak jestem nowym wlascicielem tego samochodu i jest to moj pierwszy samochod wiec nie mam za duzego pojecia co i jak ale staram sie szybko uczyc. Ja osobiscie nic nie przestawialem i mial on tak od samego poczatku jak go kupilem z tym ze wtedy nie widzialem nic specjalnego w tym bo przechodzilo po kilkuset metrach. a czy te zlacza sa jakos podpisane czy tez powinienem miec jakies schematy? Masz moze jakies praktyczne wskazowki co i jak?
Jeszcze jedno... czy jak sie juz za to wezme istnieje szansa ze cos tak popsuje ze pozniej w ogole nie odpale silnika? Bo do Jaksy to ja mam kawalek drogi. Czy ktos wie ile to moze mnie tam kosztowac ?(przepraszam ze tak pytam o pieniadze ale moja studencka kasa staje sie coraz biedniejsza i nie wiem czy moge sobie na to pozwolic).
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323