Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez scanioll » 15 maja 2006, 22:09

Witam
Podczas regulacji obrotów przy połączonym TEN i GND obroty falują (a dokładniej utrzymują się chwilę na poziomie 800 , a póżniej idą o ok 100 do góry i tak nonstop) Co może być przyczyną tego zjawiska?Nie wiem jak je dokładnie wyregulować? Po wyjęciu mostka są o wiele bardziej stabilne i utrzymują się w granicach 750-850 jeśli można się sugerować skalą obrotomierza.Proszę o podpowiedż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez MiKo » 16 maja 2006, 16:59

U mnie w serwisowym jest 1400 obr podczas gdy normalnie 700 :)
Podbiłem do 1500 w serwisowym, po rozłączeniu mam jakieś 750 i nie spadają.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez scanioll » 16 maja 2006, 17:32

Miko , a skąd wiesz , że masz 750 normalnie .Na której kresce na obrotomierzu jest 750 u Ciebie? :| Obrotomierz nie jest tak dokładnie wyskalowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez MiKo » 16 maja 2006, 18:04

Wiem bo soft instalacji gazowej 'czyta' obroty z kompa a dysponuje interfejsem.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez scanioll » 16 maja 2006, 19:01

Miko , Ty masz taki sam obrotomierz jak ja , powiedz mi jak to wygląda na obrotomierzu. Czy wskazówka jest na cienkiej kresce ( ostatniej) przed 1 (1000) , czy może nad lub pod ?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez MiKo » 16 maja 2006, 20:13

Na cienkiej, tak powinno być (po nagrzaniu silnika).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez sysop9012 » 11 lut 2007, 21:54

Czy ktoś się orientuje jaką rezystancję powinien mieć Potencjometr Przepustnicy (TPS) dla określonych położeń? Tzn 1). Przepustnica Zamknięta , 2). Na pół otwarta, 3). Całkowicie otwarta.



EDIT by Marek: łączę z podobnym tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez Pioteq25 » 2 mar 2007, 10:14

Skrócona instrukcja bez obrazków:

Na włączonym zapłonie mierzy się napięcie pomiędzy przewodem niebiesko-żółtym a masą. Przy zamkniętej przepustnicy napięcie powinno być 0,3-0,7V Przy maksymalnie otwartej przepustnicy w granicach 3,4-5,3V.
Jak takie napięcie zmierzysz to jest ok. ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jacks » 12 mar 2007, 13:00

Mam male pytanie. Jak ustawic TPS w MX-3 V6 ?
Jak sprawdzic czy jest dobrze ustawiony ? Czytalem wczesniejsze opisy, ale dotyczna one glownie mazdy 323,a u mnie jest chyba troche inaczej. Jak sprawdzic, ze gdy chodzi wentylator jest 0,1 mm a jak nie chodzi to jest 0,5 mm ? i Gdzie to sie dokladnie sprawdza ? Musze cos rozebrac ?

Sorry za takie moze glupie pytania, ale naprawde nie wiem. Odpowiedzi moga byc na PM, to pozniej usune tego posta

Z gory dziekuje !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Tasior » 21 cze 2008, 23:15

A czy na problem z wolnymi obrotami niei ma czasem wplywu za mala wydajnosc aku, zwlaszcza jak sie ma gaz, wzmacniacz itp??? MOze byc to, ze sa za cienkie kable od alternatora do akumulatora??? MOze na nich przy duzych obciazeniach aku plyna duze prady doladowujace aku i za duze spadki na nich powoduja ze glownie aku sie wysila i czasem nie daje rady i dlatego nam wszystko tak wariuje???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 25 cze 2008, 18:44

A o jakim wiatraku mowicie, chlodnicy czy klimy???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez bzzyczek » 2 lut 2009, 14:53

TPS ustawia się mierząc napięcie miedzy przewodem niebiesko-zołtym wychodzącym z tej wtyczki od TPSu i masą, oczywiście na włączonym zapłonie. Przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,3 – 0.7v a na maksymalnie otwartej 3,4 – 5.3v.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez knietek » 8 lut 2009, 17:47

Witam,
Mam pytanko jak znaleźć "TEN i GND". Otworzyłem gniazdo diagnostyczne i nie było tam żadnych opisów, które łącze jak się nazywa?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2008, 15:19
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda CX 9 3,7 AWD Touring

Postprzez Kluska » 14 lut 2009, 15:27

czy ktoś mógłby napisać jakie napięcia powinny być na TPS
bo za pomocą szczelinomierza nie mogę ustawić aby wiatrak chodził przy 0,50 a przy 0,10 nie
ustawiłem za pomocą woltomierza, na zamkniętej przepustnicy mam 0,48(0,49)V a na otwartej coś ponad 4, nie pamiętam dokładnie, czy takie wartości mogą zostać ??

czy może ustawić jak najmniejszą wartość napięcia czy jak największą, jak będzie lepiej

wszystkie ustawienia przeprowadzane w trybie serwisowym
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Piotrfire » 15 lut 2009, 10:38

Mam pytanko jak znaleźć "TEN i GND". Otworzyłem gniazdo diagnostyczne i nie było tam żadnych opisów,


Opis jest na pokrywce

na zamkniętej przepustnicy mam 0,48(0,49)V a na otwartej coś ponad 4


Na wolnych obrotach 0,3 do 0,7 ja ustawiłem u siebie na 0,54 bo przy takim napięciu najrówniej pracował silnik Mazda BA 1,5 96r.
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 11:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323