Strona 6 z 22

PostNapisane: 11 mar 2009, 14:20
przez bzzyczek
Kluska

Jeśli mierzyłes i masz miedzy 0,3-0.7 to jest ok. tak jest w manualu, u mnie jest ok 0.52v na zamkniętej.
Na całkowicie otwartej powinno być od 3,4-5,3v.
Na zwartym TEN i GND i zamkinetej przepustnicy wentylator nie powinien chodzić, jeśli otworzysz troche przepustnice i mikrostyk sie rozłączy wentylator działa nie ważne czy bedzie otwarta do połowy czy do końca.

PostNapisane: 11 mar 2009, 14:54
przez feecle
W jaki sposób ustawia się TPS w Z5 za pomocą woltomierza?

PostNapisane: 11 mar 2009, 15:19
przez Kluska
tak właśnie mam ustawione między 0,3 a 0,7V

trzeba się wpiąć w środkowy przewód [czujnika TPS] woltomierzem [użyj igły do szycia aby się wkłuć]
woltomierz podłączamy do tej igły oraz do masy
mierzymy jakie jest napięcie
jakmamy nie dobre regulujemy za pomocą czujnika TPS

PostNapisane: 21 kwi 2009, 00:07
przez omen-am
Witam
Mam taki problem z moją mazdą 323f 1.3 1999 który podpowiada mi że to jest właściwy temat dla mojego zmartwienia.
Otóż kupiłem ją dwa tygodnie temu. Zauważyłem dziwne zachowanie podczas jazdy.
Podczas dodawania gazu i ma to miejsce praktycznie na każdym biegu auto w pewnym momencie zamiera. Dzieje się to po zmianie biegu. Czuć przyspieszenie przez około 3 sekundy po czym obroty przestają rosnąc lecz nie spadają. Wciśnięcie pedału do dechy nic nie powoduje, te same obroty, ta sama prędkość. Ponowne wciśnięcie pedału powoduje lekkie, lecz krótkie przyspieszenie auta po czym następuje "stan przymulenia", który to czasami magicznie mija i autko sprawuje się jak w pełni sprawne.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie co to by mogło być.

[Usunięte]

PostNapisane: 21 kwi 2009, 10:32
przez Kluska
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

PostNapisane: 21 kwi 2009, 19:55
przez omen-am
Dzięki, może i być to.

Z rzeczy jakie zrobiłem to:
– sprawdzenie przepustnicy (okazała się w idealnym stanie)
– regulacja TPSa (obecnie na zamkniętej przepustnicy mam 0.52V)
– nowe świece NGK
– wyczyszczony palec w aparacie zapłonowym oraz końcówki w kopułce
– wyregulowane obroty na biegu jałowym (zimny 1200-1500 rpm, ciepły 750rpm)

Z rzeczy które muszę zrobić:
– sprawdzić kable
– przepływomierz
– może silniczek krokowy, choć nie wiem czy to akurat potrzebne

Zauważyłem jeszcze jedną cechę. Zwłaszcza rano strasznie szarpie na dwójce, prawie rzuca.

I mam jeszcze dwa pytanka.
1 Czy przepustnica powinna być całkowicie zamknięta czy delikatnie otwarta na biegu jałowym
2 Czy złe ustawienie bypassu ma wpływ na dobre ustawienie TPSa i vice versa

PostNapisane: 21 kwi 2009, 20:06
przez PGO
mariusz_sti napisał(a):a czy ustawienie złe TPS-u może wpływać na zamulenie auta?


Po części tak. TPS wykrywa trzy ustawienia przepustnicy: przepustnica zamknięta, przepustnica częściowo otwarta, pełne otwarcie przepustnicy ;)

PostNapisane: 4 maja 2009, 20:09
przez morfi
a czy ktoś regulował tps w mazdzie 626 woltomierzem , nie mogę użyć metody ze szczelinomierzem ponieważ podobnie jak w silniku z5 zamiast śruby odbojnikowej jest mikro styk silnik to 1.8 90 km rok produkcji 1996,

PostNapisane: 26 maja 2009, 22:56
przez lesiux
W 323F BA BP ustawiamy na woltomierz czy szczelinomierz?

PostNapisane: 26 maja 2009, 22:58
przez skorpek
lesiux napisał(a):W 323F BA BP ustawiamy na woltomierz czy szczelinomierz?


na szczelinomierz ;)

PostNapisane: 5 cze 2009, 10:37
przez Kluska
witam

ostatnio maiłem możliwość sprawdzenia paru rzeczy w autodacie
no i troszkę jest inaczej z tymi pomiarami woltomierzem
ustawienie TPS
na samym czujniku mierzy się oporność między skrajnymi przewodami
powinna wynosić od 4000ohm do 6000ohm
można mierzyć również napięcie tylko że trzeba odpiąć wtyczkę od ECM

sami sprawdźcie link do pliku pdf

PostNapisane: 5 cze 2009, 13:15
przez soul
to samo mozna wyczytac z serwisowki od Z5 :P

Kluska napisał(a):można mierzyć również napięcie tylko że trzeba odpiąć wtyczkę od ECM


a gdzie tam :P

wystarczy wpiac sie w kabelek przy TPSie przy prekreconym zaplonie a minusem do masy i mozesz sobie mierzyc napiecie nie grzebiac we wtyczce przy ECU

PostNapisane: 5 cze 2009, 14:10
przez Kluska
a gdzie taka serwisówkę można zdobyć?

przydała by się, jadąc z wizytą do mechanika można było by go czegoś nauczyć.
Znajomy ostatnio pojechał ostawić zapłon do mechanika
mechanik podszedł z pełnym profesjonalizmem do zadania, użył lampy stroboskopowej, ale zapomniał o jednym aby ustawiać w trybie serwisowym

PostNapisane: 5 cze 2009, 14:14
przez soul
serwisowka w PDFie do Protege 94-96 obejmujaca silniki Z5 i BP i nadwozie BA ale w sedanie (95% rzeczy sie pokrywa), juz nie pamietam skad ja mam ale wystarczy poszukac :)

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe tam ją znajdziesz ;]

[Usunięte]

PostNapisane: 5 cze 2009, 14:18
przez farciarz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

PostNapisane: 5 cze 2009, 14:25
przez soul
a schematy elektr to tutaj na tej stronie
KLIK http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php?pg=13327513
najwieksza skarbnica wiedzy moim zdaniem o 323f :) poogladajcie sobie japonskie prospekty efki :P

[Usunięte]

PostNapisane: 5 cze 2009, 14:39
przez farciarz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

[Usunięte]

PostNapisane: 5 cze 2009, 16:38
przez feecle
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

[Usunięte]

PostNapisane: 5 cze 2009, 17:16
przez farciarz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

[Usunięte]

PostNapisane: 5 cze 2009, 21:39
przez lesiux
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie