Strona 5 z 22

PostNapisane: 6 mar 2009, 19:10
przez srdz
ale chlopaki takie pytanko: jak podlaczalem test diodowy pod komputer, wiadomo o co chodzi, to zawsze wlaczal mi sie wiatrak, chodzimi o ten test ktory pokazuje dlugie i krotkie mrugniecia ... to dobrze ze ten wiatrak zawsze chodzi czy nie ?

PostNapisane: 6 mar 2009, 19:14
przez marktds
a jak ustawić voltomierzem w BG 1.6 16v jakie napięcia przy zamkniętej i otwartej przepustnicy i na których stykach mierzyć?

[Usunięte]

PostNapisane: 6 mar 2009, 19:22
przez czarny-29
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostNapisane: 6 mar 2009, 19:30
przez Kluska
po przejściu w tryb serwisowy, nie dodawając "gazu" (nie kręcąc przepustnicą) wentylator ma się nie włączać
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

czyli ma się włączyć po dodaniu lekko gazu
a dokładnie jak włożysz listek szczelinomierza 0,5mm to ma się włączyć

@czarny-29
prawdopodobnie masz uwalony czujnik temperatury

PostNapisane: 6 mar 2009, 21:58
przez m323m
witam, tps ustawiony po tym ustawieniu obroty przestały falować, na drugi dzien coś mnie podkusiło i podjechałem do as mazdy z zapytaniem dlaczego przy obciążeniach elektrycznych spadają obroty, wiec kierownik serwisu wziął moją mazde i zaczeli cos krecić śrubokrętem bez wprowadzenia w tryb serwisowy , po chwili wyszedł i powiedział ze teraz bedzie ok a usługa jest za darmo, cieszyłem sie jeden dzień bo na drugi dzień po odpaleniu ,silnik łapie odrazu 3 tys obrotów, nie wiem co oni pokrecili ale cos jest nie tak , kierownik serwisu na puławskiej w warszawie powiedział tylko ze wina była bajpasu a oni go wyregulowali,co to za bajpas bo nie było mnie przy regulacji tylko widziałem przez szybe, moze sam to jakoś ustawie ?

PostNapisane: 6 mar 2009, 22:42
przez gadula
m323m wejdź w tryb testowy i wyreguluj sobie obroty na biegu jałowym. Nie muszę mówić że masz to na nagrzanym silniku to robić :] A ten bypass to własnie śruba na górze przepustnicy, którą ustalasz obroty na biegu jałowym.

PostNapisane: 7 mar 2009, 01:15
przez bzzyczek
Kluska napisał(a):Cytat:
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.


czyli ma się włączyć po dodaniu lekko gazu
a dokładnie jak włożysz listek szczelinomierza 0,5mm to ma się włączyć


W Z5 chyba raczej nie ustawia się TPS za pomoca szczelinomierza bo za właczanie wentylatora w trybie serwisowym odpowiada wyłącznik krańcowy przy przepustnicy, ustawiamy tylko za pomocą voltomierza.

PostNapisane: 7 mar 2009, 08:54
przez Kluska
ja mam tak ustawiony na woltomierzu, a jak włożę listek 0,5 to się wentylator załączy

PostNapisane: 9 mar 2009, 13:27
przez Voltaire
Ja w BP (1.8 BA) nie za bardzo mogę obrócić TPS, śruby nie mają luzu. A musiałbym obrócić ze 20 stopni żeby wiatrak się odpalił (z 5mm między odbojnikiem a śrubą). Odbojnik nie był kręcony, obroty jałowe w normie. Silnik jest bardzo czuły na obciążenie.

Sugestie? Da się to przestawić elektronicznie przez komputer?

PostNapisane: 9 mar 2009, 14:02
przez Kluska
nie jestem specem, ale raczej to jest regulacja mechaniczna [obrót czujnika]

PostNapisane: 9 mar 2009, 14:56
przez bzzyczek
Voltaire
Chyba nie ma powodu zeby kręcić TPS, jeśli wcześniej go nikt nie ruszał jeśli silnik jest czuły na obciążenie można sprawdzić, wyczyścić silniczek krokowy przy przepustnicy.


Kluska napisał(a):ja mam tak ustawiony na woltomierzu że jak włożę listek 0,5 to się wentylator załączy

A zrób taki test: w trybie serwisowym otwórz ręka przepustnice i naciskaj czujnik krańcowy przy przepustnicy i zobacz co sie dzieje z wiatrakiem

PostNapisane: 9 mar 2009, 16:40
przez Kluska
jak mam go naciskać?
chodzi o ten czujnik który jest mocowany na dwie śrubki M5 [kluczyk 8]

nie naciskając [na czujnik położenia przepustnicy] w trybie serwisowym po przekręceniu przepustnica załącza się wentylator
tak jak wcześnie pisałem, mam ustawione woltomierzem, a jak włożę listek 0,5 miedzy śrubę blokującą a "pokrętło" przepustnicy załącza się wentylator

wcześniej tez miałem problemy z silnikiem, był bardzo czuły na obciążenie elektryczne, po załączeniu wszystkich świateł [drogowe, mijania, przeciwmgielne] dmuchawa na max, ogrzewanie tylnej szyby obroty spadały mi do ok 500-300
wyczyściłem elektrozawór pod przepustnicą i jest git, obroty utrzymują się na stałym poziomie
a PTS musiałem regulować bo silnik falował 750-1500 w odstępach ok 1-2s

PostNapisane: 10 mar 2009, 14:08
przez farciarz
Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie


czy wy czytacie co Długi napisał ??

Nie na odwrót !!...więc nie piszcie bzdetów że przy 0.5 ma się załączać !!

PostNapisane: 10 mar 2009, 21:09
przez MariuS
a czy ustawienie złe TPS-u może wpływać na zamulenie auta?

PostNapisane: 11 mar 2009, 13:44
przez Kluska
farciarz napisał(a):
Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie


czy wy czytacie co Długi napisał ??

Nie na odwrót !!...więc nie piszcie bzdetów że przy 0.5 ma się załączać !!


to bardzo dziwne
bo jak to możliwe aby po włożeniu listka 0,15 wiatrak miał chodzić, a przy 0,5 już nie
a jak dodasz gazu w trybie serwisowym to ma się załączyć
według mnie 0,15 jest cieńsze niż 0,5mm
czyli jak dajesz gazu [kręcisz przepustnicą aby była otwarta] to przekręcasz więcej niż 0,5mm
xXx napisał(a):
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.



a dokładniej Przywieszajacy sie pedal gazu – czyli jak ustawić TPSa

[Usunięte]

PostNapisane: 11 mar 2009, 13:56
przez farciarz
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:11.
Powód: zbędne OT w temacie

PostNapisane: 11 mar 2009, 14:02
przez bzzyczek
Panowie nigdzie nie jest dokładnie napisane jakiego silnika ten opis dotyczy, moim zdaniem tyczy sie on silnika KL, w Z5 TPS ustawia sie voltomierzem, szczelinomierzem cięzko coś zdziałać, w Z5 zamiast śruby odbojnikowej jest mikrostyk i to on jest odpowiedzialny za włączenie wentylatora w trybie diagnostycznym. Jeśli przepustnica jest zamknięta odbojnik na tym ślimaku naciska na ten czujnik i wentylator nie działa, jeśli otworzysz przepustnice czujnik się rozwiera i wtedy załancza się wentylator, tak że wsadzanie tam szczelinomierza nie ma sensu.
No chyba że u mnie tylko tak jest. :)

Zresztą w tamtym opisie jest takie zdanie dotyczące silnika FS ale pewnie też to się tyczy naszego Z5:

Opis fajny ale dotyczy chyba V6 bo za właczanie wentylatora w trybie serwis odpowiada wyłącznik krańcowy przepustnicy w mojej FS

PostNapisane: 11 mar 2009, 14:03
przez Kluska
czyli jak ma być
bo jest kilka ver.

po przekręceniu przepustnica w trybie serwisowym, wentylator ma się załączyć czy nie

ja ustawiałem za pomocą woltomierza, na woltomierzu mieści mi się w przedziale 0,3V -0,7V na zamkniętej przepustnicy, a jak włożę listek 0,5 to załącza mi się wentylator i włączony jest to pełnego otwarcia przepustnicy

PostNapisane: 11 mar 2009, 14:10
przez farciarz
bzzyczek...dokladnie. Opis dotyczy silnika KL....w Z5 mamy wyłącznik krańcowy. Co nie zmienia faktu że na zwartym TEN i GND w trybie serwisowym wentylator nie powinienen chodzić. Po naciśnięciu lekko gazu wentylator powinienen się załączyć. Jednak co do tego czy przy większych obrotach jest opcja wyłączenia tego nikt do tej pory nie napisał. To samo dotyczy dokładnych wartości ustawienia TPS-u voltomierzem dla silnika Z5

PostNapisane: 11 mar 2009, 14:17
przez Kluska
hmm
chciałbym wszystkich przeprosić kogo wprowadziłem w błąd z tym szczelinomierzem oraz ustawieniem TPS'u