Dokrecanie głowicy + dodatkowe pytanie

Postprzez Cybernus » 7 lis 2013, 18:54

Witam, mam mazde 323f 1.5 98 rok benzyna
ostatnio wymieniono u mnie uszczelke pod glowicą + uszczelniacze, uszczelki, termostat, olej wraz w filtrem noi oczywiscie plyn chlodniczy na K2 super koncentrat zielony (i o tym tez pytanie)
i wszystko ok moi mechanicy jak najbardziej w porządku nie mozna zlego slowa powiedziec :)

pewien starszy "pan" a zarazem kolega z pracy mowil, ze trzeba dokrecic glowice za 500 km lub 1000 km, a jak mi tego nie powiedzieli to znaczy, ze ch... nie mechanicy...

i wiec pytania moje:

1. Czy sie dokreca glowice po 500 lub 1000 km po wymianie uszczelki pod glowicą ? ??
2. jak sie dorabia koncentrat ? moge dorobic np. 1 litr koncentratu i dolac do koncentratu np. 800 ml wody destylowanej ? w tedy bedzie mocniejszy, ale czy nie zaszkodzi ??

Pozdrawiam i czekam niecierpliwie
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2013, 19:46
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f ba, 98r. 1.5 benzyna, 90 kucy (88)

Postprzez krzysek71 » 7 lis 2013, 19:06

Kiedyś może i się dokręcało ale teraz pomyśl czy przy zakupie nowego auta wracasz do serwisu na dokręcanie głowicy <serduszka> druga rzecz po to są cykle dokręcania głowicy i momenty ich dokręcania , a koncentrat jak kupujesz to masz na ulotce napisane jak go rozrobić i do jakiej temperatury <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Cybernus » 7 lis 2013, 19:30

Dziekuje mistrzu ! :) czyli wychodzi na to ze starszy pan z roboty, zna sie moze ale na starych autach ...

Dziekuje !! jestem spokojnijszy troszke

a mam troche jeszcze oleju w pynie chlodniczym, bo wiadomo bedzie wychodzic gdzie niegdzie, moge z tym jezdzic ogolnie i nic sie nie stanie ? i kiedys w koncu po wymianie plynu chlodniczego to zaniknie?

w zbiorniczku wyrownawczym mam, moge wziac szmatke na pensete i wlozyc te szmate tam i jakos zebrac i wyczyscic ten zbiorniczek jakos, czy lepiej nic nie ruszac, bo ze szmatu pyl wyleci czy cos i mozna zaszkodzic?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2013, 19:46
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f ba, 98r. 1.5 benzyna, 90 kucy (88)

Postprzez iwon44 » 7 lis 2013, 19:49

cybernus, a nie lepiej przepłukać cały układ chłodzenia płynem do czyszczenia układu chłodzenia, np. coś z Valvoline żeby wypłukać resztki oleju i ewentualny syf, wtedy zalać nowy płyn chłodzący i zapomnieć o temacie??

http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... ush-350-ml
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Cybernus » 7 lis 2013, 19:59

a dlugo taka operacja trwa ? i jak ona wyglada? Ewentualnie, wlewam ten specyfik do zbiorniczka wyrownawczego, i np. po pol roku kazdy jade do mechaniorow i mi wlewaja nowy plyn ? tak to dziala czy moze jakos inaczej?
niestety nie jestem z takich co by rozkrecali silnik itd. jedynie co to, dolewam plynow, sprawdzam co tydzien, i ogolnie ogladam tu i uwdzie i zaroweczke czasem wymienie jak padnie :D
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2013, 19:46
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f ba, 98r. 1.5 benzyna, 90 kucy (88)

Postprzez iwon44 » 7 lis 2013, 20:04

viewtopic.php?f=114&t=127557 <spoko>

Skoro piszesz że masz resztki oleju w zbiorniczku, to najlepiej zrobić to teraz. Jeszcze przed mrozem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Cybernus » 7 lis 2013, 20:11

kurka wodna, sam tego nie zrobie :( moze zagadam z mechaniorami, to podjade do nich i mi zrobią ...

A ooglnie z tymi resztkami oleju moge jezdzic i nic sie nie stanie ? moge to zrobic np. po zimie ?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2013, 19:46
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f ba, 98r. 1.5 benzyna, 90 kucy (88)

Postprzez krzysek71 » 8 lis 2013, 08:20

Ja bym zrobił tak jak pisał iwon44 czyli płukanke i to jak najszybciej chyba ze masz zamiar zagrzać auto bo z czasem ten syf zatka ci kanałki w chłodnicy i wtedy dopiero dowiesz się ile kosztuje remont silnika a w Z5 wymiana płynu jest bardzo prosta a wchodzi 5l :)

Dopisano 8 lis 2013, 07:23:

A tak apropo jak nie wiesz jak to zrobić to służę pomocà tel.500141124
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Przemek323c » 8 lis 2013, 08:34

Na zbiorniczek to raczej nie pomoze plukanka bo tam nie ma prawie przeplywu. Lepiej sciagnij go z auta i umyj recznie w goracej wodzie z detergentem. Co do samej plukanki to nie ma nic prostszego w wykonaniu, wszystko jest napisane na opakowaniu i na pewno dasz rade sam.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323