Sprawdzanie błędów (własna kontrolka przy zegarach)

Postprzez Tomek92 » 10 sty 2014, 01:12

Tak jak w temacie, a mianowicie wyjaśnię to trochę i podam powód dlaczego takie coś chce, Moja dziewczyna uparła się na Mazdę 323F BA która nie ma oczywiście OBD2 ani check'a co jest przydatne, na dodatek jest to jej pierwsze auto i jak to przy kupnie bywa była na nie masakrycznie napalona i po mimo moich starań kupiła auto które mnie osobiście się nie podobało pod względem blacharki i pracy silnika, do tego coś nie tak jest z kompem... ale mniejsza z tym blachę da się zrobić głowica hałasuje po dodaniu gazu powyżej 2tys obr. to wszystko da się zrobić tylko niepokoi mnie ten komp więc postanowiłem zrobić jej "Check'a z diody podciągniętej do zegarów będzie ona umieszczona w miejscu gdzie powinien być check (o ile fabrycznie był jak nie, to pod jakieś inne wolne pole np ABS którego nie ma.)

Sprawa wygląda tak że przy sprawdzanie błędów trzeba zrobić zworkę i podpiąć diodę, ok zrobiłem działa oczywiście na razie na krótko błędów niby nie ma... Na zapłonie świeci raz długim światłem przez około 3sec i cisza.


Pytanie jest takie czy gdybym zrobił tą zworkę na stałe i podciągnął kabelek do zegarów oczywiście tak aby nigdzie nic się nie zwierało itd. czy przez tą zworkę na stałe nic się nie będzie działo? Czy będzie to tak jak po mojej myśli czyli: zapłon 3sec świeci i gaśnie w razie jakiegoś błędu będzie mrugać czy to będzie powodować jakieś problemy??


I proszę was bez dziwnych pytań a na co i po co, bo są one zbędne a dla mnie takie coś będzie bardzo ważne. ( W mojej BJ'tce nie ma problemu bo na bieżąco widzę co się dzieje, nie mam katów więc od czasu do czasu pojawia się check jest 2-3min potem mruga i znika co po podpięciu do kompa w zapamiętanych zawsze wskazuje Katalizator, oraz dzięki tej kontrolce wyeliminowałem błąd nagłego wyłączania systemów TCS i ABS po prostu zapalała się choinka i gotowe, ale jest już ok)

Jeżeli odradzicie z jakichś powodów montowanie takiego czegoś (sensowne powody) oczywiście z tego zrezygnuje :)

Z góry dzięki za odpowiedzi oraz pozdrawiam ;)

Tak na marginesie chciał bym zmienić tam olej autko na razie nie bierze ani grama co myślicie o Mazdowskim oleju "MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA 5W30"? (aktualnie jest 10w40 chyba castrol)
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 323f 2.0 Sportive FS'01 2001

Postprzez flywin » 10 sty 2014, 01:39

nie możesz jeździć cały czas na trybie serwisowym bo sterownik Ecu wtedy nie korzysta z czujników
przecież da sie podłączyć pod kompa za pomocą ELM327 i ForScan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 10 sty 2014, 10:23

Tak jak kolega napisal, na serwisie nie dalbys rady jezdzic. A olej mozesz wlac jak najbardziej skoro silnik suchy. A glosy z glowicy to moze dzwoniace plytki zaworowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Tomek92 » 10 sty 2014, 23:43

Mhm a ogólnie rzecz biorąc da się jakoś check zrobić w tej Mazdzie?

Silnik suchy ;) To w tym silniku nie ma samoregulatortów? Też trzeba samemu luzy robić?

Dzięki za odpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 323f 2.0 Sportive FS'01 2001

Postprzez rafał88 » 11 sty 2014, 09:44

Tu sa plytki zaworowe, ktoe poprostu sie wymienia. Co do check'a nie wiem czy jest sens to robic, stana doslownie minute zeby zrobic zworke i diode podlaczyc zadna filozofia, a mazda nie jest francuzkim wynalazkiem,zeby mialo stale sie co psuc:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Tomek92 » 11 sty 2014, 14:12

W sumie trochę racji w tym jest :) Ok kit z tym checkiem...

Co do zaworów mówisz że wymienia się płytki, czyli kupie gotowe płytki konkretnie pod ten model i nie będą wymagać żadnych szlifowań etc? ile kosztuje taki zestaw płytek i ile mniej więcej robicizna?
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 323f 2.0 Sportive FS'01 2001

Postprzez rafał88 » 11 sty 2014, 15:13

Ojj , to nie tak hop. Trzeba zmierzyc jakie sa luzy itd. pozniej zamawiac, ja jak robilem luzy mialem kombinacje bo plytki byly po 30-40zl, juznie pamietam. A mialem ich az 10 do wymiany. Ale to moze nie to tak halasuje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Tomek92 » 12 sty 2014, 20:56

W wolnej chwili postaram się złapać kamerę i nagrać jak to wygląda :)

Na wolnych obrotach cisza. dodam gazu i słychać że coś jest nie tak. Coś żegota.
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 18:34
Posty: 15
Auto: Mazda 323f 2.0 Sportive FS'01 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323