Długa reakcja po wciśnięciu pedału gazu

Postprzez bartek5432100 » 2 sty 2015, 15:47

Witam tak jak w temacie mam problem z tym ze jak auto chodzi na bezynie ma dosc dluga reakcje zanim wkreci sie na obroty. Dodam ze mam rowniez instalacje gazowa 2 gen i na gazie jest idealnie. Dzisiaj został ustawiony zapłon oraz obroty do tego wymienilem jeszcze aparat zapłonowy, przewody, świece, olej, filtry i dalej jest to samo. Wiec pytanie do was co to moze byc? Sprawdzalem bledy i wyszedł 3 blad (czujnik położenia wałka rozrzadu dlatego wymienilem aparat zapłonowy lecz dalej blad zostaje po resecie kompa oraz spalanie gazu nie schodzi ponizej 12L! Jesli mozecie wiedziec co to jest to prosze o rade :D
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 3 sty 2015, 10:36

Skoro na Pb sie cos dzieje to zly znak. Miales wystrzal lpg?? Sprawdz sobie bledy na kompie ,mozesz odrazu dolot sprawdzi czy jest szczelny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bartek5432100 » 3 sty 2015, 13:36

Uklad dolotowy jest szczelny. Wystrzalu gazu nie mialem i dzisiaj sie pojawil kolejny problem a mianowicie zacza gorzej chodzic na gazie na pb normalnie chodzi tylka ma wlasnie taka dluga reakcję na pedal gazu. A z kolei na gazie to na niskich obrotach zaczyna chodzic tak jakby na 3 cylindry i telepie silnikiem po niedzieli pojade wyregulowac gaz ale problem jest taki ze jesli nie chodzi tak jak powinno to czy da sie dobrze gaz wyregulowac a bledy jakie sa to tylko ten czujnik polozenia walka rozrządu
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 3 sty 2015, 15:41

Zrób aby auto poprawnie pracowało na benzynie a dopiero później myśl o usterkach związanych z gazem.
Błąd ten co masz wiąże się z aparatem zapłonowym (masz P5 lub P9) gdyż tam jest ten czujnik zamontowany.
A ta "długa reakcja na pedał gazu" ile trwa?

PS. zapłon i wolne obroty myślę, że w trybie serwisowym ustawiałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bartek5432100 » 4 sty 2015, 01:09

Tak zaplon mialem ustawiany w trybie serwisowym przy 900 obr na minute i zostal ustawiony na 10+1 tak jak ktos to opisal na forum i kreci sie bardzo dobrze nie przerywa na wysokich obrotach itp a reakcja na gaz to jakies 1,5 sekundy, tak ze przy wyprzedzaniu i szybkiej zmianie biegu jest takie mocne szarpnięcie

Dopisano 4 sty 2015, 00:20:

Oraz aparat zaplonowy mialem P9 ale przed swietami zmienilem na sprawny M3 i błąd dalej wyskakuje
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 4 sty 2015, 11:13

Ten błąd od czujnika położenia walka rozrządu to normalne po zamianie aparatu P9 –> M3.
Aparat P9 (czy P5) daje dwa sygnały wyjściowe a M3 – jeden.
Poczytaj: viewtopic.php?f=454&t=176385&p=2964086#p2964086
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bartek5432100 » 4 sty 2015, 12:25

Wiec ok błąd błądem ale problem jest wlasnie w tej reakcji na gaz i jak dojezdzam np do pasow i wrzuce na luz to potrafi zgasnac lub obroty spadna do 500 i musze szybko reagowac zeby nie zgasł. Tak samo przy odpaleniu mam problem ze jak odpalam to od razu załapuje ale jesli przy tym nie dodam gazu to zgasnie i pozniej nie moge odpalic bo zalewa swiece i nie wiem czy moze to byc z tym powiazane dodam ze jak zdjalem przepustnice to miala duza warstwe nagaru nie wiem z kad i na kolektorze to samo jest duza warstwa czarnego nagaru i nie wiem czy to moze miec z tym jakiś związek
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 4 sty 2015, 12:31

Wyczysc przepustnice, wyregulowac i zaslep EGR!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 4 sty 2015, 13:41

TPS na 95% do wyregulowania.
EGR łatwo unieruchomić zaślepiając rurkę przy zaworze za pomocą pełnej podkładki.
Jak będziesz czyścić przepustnicę to zaślep kanał powietrza dodatkowego – opis znajdziesz na Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 4 sty 2015, 23:37

Ja mam 5groszy wlozone w rurke przy kolektorze wydechowym :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 5 sty 2015, 00:14

Ja z grubej aluminiowej folii wyciąłem podkładkę między rurką a zaworem.
Też chyba działa ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bartek5432100 » 5 sty 2015, 02:08

Czytalem jak zaslepic ten dodatkowy kanal powietrza i znalazlem tylko jak naprawic ten zaworek bimetaliczny a jak zaslepic to do tej pory nie wiem
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 5 sty 2015, 08:23

Popatrz tutaj:
viewtopic.php?f=454&t=80823
Zaślep kanał zaworu bimetalicznego np. gumką "myszką" czy czymś w tym stylu i masz kłopot z wysokimi obrotami na ssaniu rozwiązany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bartek5432100 » 5 sty 2015, 18:57

A wiec tak zaslepilem EGR podwuja warstwa blaszki z puszki po piwie zaslepilem otwór od zaworu bimetalicznego tak jak pisales gumka do mazania oraz ustailem czujnik polozenia przepustnicy bo na calkowicie zamknietej pokazywalo 1.24V! I reakcja na gaz sie polepszyla ale jeszcze nie jest to to co powinno byc

Dopisano 6 sty 2015, 09:16:

I w dodatku dzisiaj zauwazylem ze cos strzelac zaczyna na jałowym i nie pracuje rowno tylko tak jakby nie palil rowno na wszystkie tłoki

Dopisano 6 sty 2015, 11:43:

Auto jeszcze chodzi do tego jak sieczkarna na wolnych albo jak ciagnik i nie wiem dlaczego
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sty 2015, 18:17

Może warto zainwestować w sprawny aparat zapłonowy?
Pożycz chociaż od kogoś do testów.
Czy TPS i obroty biegu jałowego poprawnie wyregulowałeś?
Popatrz tutaj: viewtopic.php?f=116&t=1527&p=2969353#p2969353
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bartek5432100 » 7 sty 2015, 21:11

Problem tkwil w tym ze jak uszczelnialem kolektor a robilem to prz okazji zaślepienia zaworu bimetalicznego i zaworu EGR odpialem sonde lambda i nie usinelem bledu. Dzisiaj skasowalem bledy i od nowa ustawilem w trybie serwisowym miernikiem TPS na wartosc na pinie śriokowym zamknieta 0.5V a otwarta 5.0V dodatkowo jeszcze ustawilem obroty biegu jałowego i autko chodzi bardzo dobrze jesli chodzi o obroty na rozgrzanym silniku jak i na ssaniu lecz opuźniona reakcja na gaz została. Moze i jest mniejsza ale nadal jest i pytanie czy to moze byc wina filtra paliwa albo pompki paliwowej?
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez esina » 10 sty 2015, 10:58

Na początek...
– wyczyść przepływomierz powietrza (preparatem do czyszczenia układów hamulcowych)
– filtr powietrza wymieniony ?
jeśli nic nie da...
-wymiana filtra paliwa wysokiego ciśnienia (w komorze silnika)
-czyszczenie filtra paliwa niskiego ciśnienia (przy pompie paliwa)
-ewentualnie sprawdzenie ciśnienia paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bartek5432100 » 11 sty 2015, 00:03

filtr i przepływomierz wymieniałem 2 tyg temu i nic to nie dało jak bede miał odpowiednio dużo czasu to wymienie filtr paliwa przy silniku
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez rafał88 » 11 sty 2015, 09:02

Najlepiej zagladnij odrazu do zbiornika i wtedy bedziesz wiedzial czy ogolem czyscic/przedmuchac uklad i wylac syf ze zbiornika no i wymienic sam filtr w komorze. A jechac jak jedzie na PB , nie ma problemow z moca do samej odcinki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bartek5432100 » 11 sty 2015, 10:55

kręci sie idealnie do odcinki tylko ta reakcja jak wcisne pedał gazu jest już denerwująca bo szarpie przy szybszej zmianie biegu i chciałbym to już zrobić
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323