Długa reakcja po wciśnięciu pedału gazu
1, 2
Witam tak jak w temacie mam problem z tym ze jak auto chodzi na bezynie ma dosc dluga reakcje zanim wkreci sie na obroty. Dodam ze mam rowniez instalacje gazowa 2 gen i na gazie jest idealnie. Dzisiaj został ustawiony zapłon oraz obroty do tego wymienilem jeszcze aparat zapłonowy, przewody, świece, olej, filtry i dalej jest to samo. Wiec pytanie do was co to moze byc? Sprawdzalem bledy i wyszedł 3 blad (czujnik położenia wałka rozrzadu dlatego wymienilem aparat zapłonowy lecz dalej blad zostaje po resecie kompa oraz spalanie gazu nie schodzi ponizej 12L! Jesli mozecie wiedziec co to jest to prosze o rade
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Uklad dolotowy jest szczelny. Wystrzalu gazu nie mialem i dzisiaj sie pojawil kolejny problem a mianowicie zacza gorzej chodzic na gazie na pb normalnie chodzi tylka ma wlasnie taka dluga reakcję na pedal gazu. A z kolei na gazie to na niskich obrotach zaczyna chodzic tak jakby na 3 cylindry i telepie silnikiem po niedzieli pojade wyregulowac gaz ale problem jest taki ze jesli nie chodzi tak jak powinno to czy da sie dobrze gaz wyregulowac a bledy jakie sa to tylko ten czujnik polozenia walka rozrządu
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Zrób aby auto poprawnie pracowało na benzynie a dopiero później myśl o usterkach związanych z gazem.
Błąd ten co masz wiąże się z aparatem zapłonowym (masz P5 lub P9) gdyż tam jest ten czujnik zamontowany.
A ta "długa reakcja na pedał gazu" ile trwa?
PS. zapłon i wolne obroty myślę, że w trybie serwisowym ustawiałeś?
Błąd ten co masz wiąże się z aparatem zapłonowym (masz P5 lub P9) gdyż tam jest ten czujnik zamontowany.
A ta "długa reakcja na pedał gazu" ile trwa?
PS. zapłon i wolne obroty myślę, że w trybie serwisowym ustawiałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak zaplon mialem ustawiany w trybie serwisowym przy 900 obr na minute i zostal ustawiony na 10+1 tak jak ktos to opisal na forum i kreci sie bardzo dobrze nie przerywa na wysokich obrotach itp a reakcja na gaz to jakies 1,5 sekundy, tak ze przy wyprzedzaniu i szybkiej zmianie biegu jest takie mocne szarpnięcie
Dopisano 4 sty 2015, 00:20:
Oraz aparat zaplonowy mialem P9 ale przed swietami zmienilem na sprawny M3 i błąd dalej wyskakuje
Dopisano 4 sty 2015, 00:20:
Oraz aparat zaplonowy mialem P9 ale przed swietami zmienilem na sprawny M3 i błąd dalej wyskakuje
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Ten błąd od czujnika położenia walka rozrządu to normalne po zamianie aparatu P9 –> M3.
Aparat P9 (czy P5) daje dwa sygnały wyjściowe a M3 – jeden.
Poczytaj: viewtopic.php?f=454&t=176385&p=2964086#p2964086
Aparat P9 (czy P5) daje dwa sygnały wyjściowe a M3 – jeden.
Poczytaj: viewtopic.php?f=454&t=176385&p=2964086#p2964086
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wiec ok błąd błądem ale problem jest wlasnie w tej reakcji na gaz i jak dojezdzam np do pasow i wrzuce na luz to potrafi zgasnac lub obroty spadna do 500 i musze szybko reagowac zeby nie zgasł. Tak samo przy odpaleniu mam problem ze jak odpalam to od razu załapuje ale jesli przy tym nie dodam gazu to zgasnie i pozniej nie moge odpalic bo zalewa swiece i nie wiem czy moze to byc z tym powiazane dodam ze jak zdjalem przepustnice to miala duza warstwe nagaru nie wiem z kad i na kolektorze to samo jest duza warstwa czarnego nagaru i nie wiem czy to moze miec z tym jakiś związek
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
TPS na 95% do wyregulowania.
EGR łatwo unieruchomić zaślepiając rurkę przy zaworze za pomocą pełnej podkładki.
Jak będziesz czyścić przepustnicę to zaślep kanał powietrza dodatkowego – opis znajdziesz na Forum.
EGR łatwo unieruchomić zaślepiając rurkę przy zaworze za pomocą pełnej podkładki.
Jak będziesz czyścić przepustnicę to zaślep kanał powietrza dodatkowego – opis znajdziesz na Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja z grubej aluminiowej folii wyciąłem podkładkę między rurką a zaworem.
Też chyba działa
Też chyba działa
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czytalem jak zaslepic ten dodatkowy kanal powietrza i znalazlem tylko jak naprawic ten zaworek bimetaliczny a jak zaslepic to do tej pory nie wiem
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Popatrz tutaj:
viewtopic.php?f=454&t=80823
Zaślep kanał zaworu bimetalicznego np. gumką "myszką" czy czymś w tym stylu i masz kłopot z wysokimi obrotami na ssaniu rozwiązany.
viewtopic.php?f=454&t=80823
Zaślep kanał zaworu bimetalicznego np. gumką "myszką" czy czymś w tym stylu i masz kłopot z wysokimi obrotami na ssaniu rozwiązany.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A wiec tak zaslepilem EGR podwuja warstwa blaszki z puszki po piwie zaslepilem otwór od zaworu bimetalicznego tak jak pisales gumka do mazania oraz ustailem czujnik polozenia przepustnicy bo na calkowicie zamknietej pokazywalo 1.24V! I reakcja na gaz sie polepszyla ale jeszcze nie jest to to co powinno byc
Dopisano 6 sty 2015, 09:16:
I w dodatku dzisiaj zauwazylem ze cos strzelac zaczyna na jałowym i nie pracuje rowno tylko tak jakby nie palil rowno na wszystkie tłoki
Dopisano 6 sty 2015, 11:43:
Auto jeszcze chodzi do tego jak sieczkarna na wolnych albo jak ciagnik i nie wiem dlaczego
Dopisano 6 sty 2015, 09:16:
I w dodatku dzisiaj zauwazylem ze cos strzelac zaczyna na jałowym i nie pracuje rowno tylko tak jakby nie palil rowno na wszystkie tłoki
Dopisano 6 sty 2015, 11:43:
Auto jeszcze chodzi do tego jak sieczkarna na wolnych albo jak ciagnik i nie wiem dlaczego
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Może warto zainwestować w sprawny aparat zapłonowy?
Pożycz chociaż od kogoś do testów.
Czy TPS i obroty biegu jałowego poprawnie wyregulowałeś?
Popatrz tutaj: viewtopic.php?f=116&t=1527&p=2969353#p2969353
Pożycz chociaż od kogoś do testów.
Czy TPS i obroty biegu jałowego poprawnie wyregulowałeś?
Popatrz tutaj: viewtopic.php?f=116&t=1527&p=2969353#p2969353
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Problem tkwil w tym ze jak uszczelnialem kolektor a robilem to prz okazji zaślepienia zaworu bimetalicznego i zaworu EGR odpialem sonde lambda i nie usinelem bledu. Dzisiaj skasowalem bledy i od nowa ustawilem w trybie serwisowym miernikiem TPS na wartosc na pinie śriokowym zamknieta 0.5V a otwarta 5.0V dodatkowo jeszcze ustawilem obroty biegu jałowego i autko chodzi bardzo dobrze jesli chodzi o obroty na rozgrzanym silniku jak i na ssaniu lecz opuźniona reakcja na gaz została. Moze i jest mniejsza ale nadal jest i pytanie czy to moze byc wina filtra paliwa albo pompki paliwowej?
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Na początek...
– wyczyść przepływomierz powietrza (preparatem do czyszczenia układów hamulcowych)
– filtr powietrza wymieniony ?
jeśli nic nie da...
-wymiana filtra paliwa wysokiego ciśnienia (w komorze silnika)
-czyszczenie filtra paliwa niskiego ciśnienia (przy pompie paliwa)
-ewentualnie sprawdzenie ciśnienia paliwa.
– wyczyść przepływomierz powietrza (preparatem do czyszczenia układów hamulcowych)
– filtr powietrza wymieniony ?
jeśli nic nie da...
-wymiana filtra paliwa wysokiego ciśnienia (w komorze silnika)
-czyszczenie filtra paliwa niskiego ciśnienia (przy pompie paliwa)
-ewentualnie sprawdzenie ciśnienia paliwa.
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
filtr i przepływomierz wymieniałem 2 tyg temu i nic to nie dało jak bede miał odpowiednio dużo czasu to wymienie filtr paliwa przy silniku
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
Najlepiej zagladnij odrazu do zbiornika i wtedy bedziesz wiedzial czy ogolem czyscic/przedmuchac uklad i wylac syf ze zbiornika no i wymienic sam filtr w komorze. A jechac jak jedzie na PB , nie ma problemow z moca do samej odcinki?
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
kręci sie idealnie do odcinki tylko ta reakcja jak wcisne pedał gazu jest już denerwująca bo szarpie przy szybszej zmianie biegu i chciałbym to już zrobić
- Od: 17 gru 2014, 21:33
- Posty: 34
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości