Po kawie idę spacamra napisał(a):O tej porze?! Kawa?!
Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Drodzy koledzy!
Otóż przed paroma dosłownie minutami okazało się, że ani ja ani Jarek nie wiedzielismy, jaki olej mam zalany do silnika
Tknęło mnie coś i podniosłam maskę, a tam na karteczce jest wyraźnie zaznaczone, że jest to owszem Texaco Havoline, ale nie 10W40 tylko 5W30!!
Kompletnie nie znam się na tych oznaczeniach, więc nie wiem, czy to jest olej rzadszy czy gęstszy...? Dobry dla mojego silnika, czy wręcz przeciwnie?
A wszystko dlatego, że znalazłam plączący się pod siedzeniem baniak z 1l tego oleju, który dostałam na Szaserów na ewentualne dolewki. Spojrzałam na nalepkę i najpierw pomyślałam, że na Szaserów się pomylili i dali mi nie to, co zalali. No a potem podniosłam maskę...
Jarku, o ile dobrze pamiętam, dolewałeś olej po wymianie zaworu upustowego. Ciekawe jaki olej dolałeś, bo mam dziwne wrażenie, że teraz mam mieszankę dwóch rodzajów oleju (mam nadzieję, że nie wybuchową ).
Tylko tak sobie myślę, że może dzięki temu, że dolałeś co innego, kontrolka mruga rzadziej...?
A na koniec okaże się, że rzeczywiście wystarczy wymienić olej, czyli pod latarnią najciemniej...
Jak my to zrobiliśmy, że nikt z nas tego nie zauważył jest dla mnie nie do pojęcia...
A
Otóż przed paroma dosłownie minutami okazało się, że ani ja ani Jarek nie wiedzielismy, jaki olej mam zalany do silnika
Tknęło mnie coś i podniosłam maskę, a tam na karteczce jest wyraźnie zaznaczone, że jest to owszem Texaco Havoline, ale nie 10W40 tylko 5W30!!
Kompletnie nie znam się na tych oznaczeniach, więc nie wiem, czy to jest olej rzadszy czy gęstszy...? Dobry dla mojego silnika, czy wręcz przeciwnie?
A wszystko dlatego, że znalazłam plączący się pod siedzeniem baniak z 1l tego oleju, który dostałam na Szaserów na ewentualne dolewki. Spojrzałam na nalepkę i najpierw pomyślałam, że na Szaserów się pomylili i dali mi nie to, co zalali. No a potem podniosłam maskę...
Jarku, o ile dobrze pamiętam, dolewałeś olej po wymianie zaworu upustowego. Ciekawe jaki olej dolałeś, bo mam dziwne wrażenie, że teraz mam mieszankę dwóch rodzajów oleju (mam nadzieję, że nie wybuchową ).
Tylko tak sobie myślę, że może dzięki temu, że dolałeś co innego, kontrolka mruga rzadziej...?
A na koniec okaże się, że rzeczywiście wystarczy wymienić olej, czyli pod latarnią najciemniej...
Jak my to zrobiliśmy, że nikt z nas tego nie zauważył jest dla mnie nie do pojęcia...
A
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
amra napisał(a):ale nie 10W40 tylko 5W30!
Hmm, z referatu Gofneta wniosukję, że ten olej nie jest zbyt dobry
1) Troche za rzadki ... lepiej byłoby 10W
2) Za niska wytrzymałość na temperatuę, powinno być 40 ...
Ale mogę się mylić, wtedy głośno krzyczeć
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
AAAAAAAAAAAAAAAAAA jak się nie mylisz, to jak mamy krzyczeć?Ale mogę się mylić, wtedy głośno krzyczeć
Texaco jest dosyć dobrą marką, ale faktycznie jest on trochę rzadki, jak na Twój silniczek. Mimo, że jest to zapewne olej wielosezonowy, to jednak bardziej sugerowałbym go na zimę i to do silników nowszej generacji (niska druga liczba, która oznacza górną wartość temperatury otoczenia, przy których olej jeszcze zachowuje poprawne właściwości).amra napisał(a):Texaco Havoline, ale nie 10W40 tylko 5W30
I znów powtarza się historia z tamtego tematu? Wtedy też przypadkiem problem został rozwiązany poprzez dolanie innego oleju .Jarku, o ile dobrze pamiętam, dolewałeś olej
Nie, nic się nie stanie. Oleje dostępne na rynku są całkowicie ze sobą mieszalne. Choć stara szkoła mówi, aby olejów ze sobą nie mieszać, to jednak w obecnych czasach nie ma już obaw. Np. w książce "Mazda 323 – Reguluję i Naprawiam" – Dieter Korp (str. 18) jest napisane, że nie tylko można mieszac oleje zimowe z letnimi, czy wielosezonowymi, ale również mineralne z semisyntetycznymi czy syntetycznymi.amra napisał(a):mam nadzieję, że nie wybuchową
Nie chcę Cię naciągać, ale sugeruję wymianę oleju na 10W-40 lub 10W-50 lub 10W-60.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Dzięki Panowie, tak właśnie sobie myślałam...
Ale mam pytanko – czy według Was kontrolka może mrugać dlatego, że ten olej jest mniej wytrzymały na wysokie temperatury – po raz kolejny przypominam, że mruga tylko przy bardzo rozgrzanym silniku i tylko przy wolnych obrotach – czy jest to raczej naciągana trochę teoria?
Ale mam pytanko – czy według Was kontrolka może mrugać dlatego, że ten olej jest mniej wytrzymały na wysokie temperatury – po raz kolejny przypominam, że mruga tylko przy bardzo rozgrzanym silniku i tylko przy wolnych obrotach – czy jest to raczej naciągana trochę teoria?
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
Jeśli jest to wina oleju, to sprawa wygląda tak, że im silnik jest cieplejszy, tym jego gęstość/lepkość jest mniejsza. Czyli im silnik jest bardziej rozgrzany, tym olej jest rzadszy. Im olej jest rzadszy, tym szybciej dociera do zakamarów silnika (zaleta), ale i tym mniej odporny jest na zerwanie tzw. filmu olejowego (wada), czyli cieniutkiej warstwy oleju powlekającej wewnętrzne elementy silnika. Poza tym przy rzadkim oleju trudniej jest urzymać poprawne ciśnienie oleju (olej szybciej spływa). Na wyższych obrotach pompa tłoczy wiecej oleju i ten ostatni nie zdąży spłynąć, jak pojawia się następna jego dostawa. Przy niższych obrotach różnie z tym bywa.
Dodatkowo przy stosowaniu zbyt rzadkiego oleju ilość jego spalania (ubytki) jest większa niż w przypadku prawidłowego oleju. Zwłaszcza na zimnym silniku taki rzadziutki olej przedostaje się między gładzią powierzchni tulei cylindrowych a pierścieniami olejowymi z obiegu olejowego do komory spalania, gdzie ulega spalaniu. Niekiedy jego niedopalone drobinki przedostają się do układu wydechowego, zabrudzając nie tylko ładną końcówkę tłumika, ale i katalizator. Przy okazji zanieczyszczają się również i świece.
Nie można jednak w druga stronę z gęstością przesadzać, bo wtedy przy zimnym silniku rozrusznik ledwo kręci – zwłaszcza zimą. Przez krótką chwilę silnik pracuje na "sucho", bo olej jeszcze nie dotarł do wszystkich zakamarków silnika, gdy on już na normalnych obrotach pracuje i tarcie występuje.
Dodatkowo oleje ze zbyt małą ostatnią liczba w oznaczeniu lepkości SAE są mniej odporne na wysokie temperatury. Tak, jak napisałem – mówi się, że olej o oznaczeniu 10W-40 jest w stanie śmiało pracować w temperaturze otoczenia +40ºC oraz w ujemnej temperaturze określanej w/g wzoru: xW – 40 – czyli w naszym przykładzie -30ºC. To jest jednak tylko ułatwienie. Technicznie wygląda to jednak tak, że olej o klasie lepkości 10W-40 odpowiada przy temperaturze silnika -10ºC klasie lepkości 10W, a przy temperaturze silnika 100ºC klasie lepkości 40W. Niestety to drugie (techniczne) wyjaśnienie jest mniej poglądowe, dlatego też do doboru odpowiedniego oleju do warunków pracy stosuje się najczęściej ten pierwszy model deszyfracji oznaczeń klasy lepkości.
Jeśli olej prauje w temperaturze wyższej, niż jest do tego przystosowany, to niewątpliwie zachodzą w nim negatywne reakcje, powodujące znacznie szybsze jego starzenie. Silnik smarowany takim olejem (przy zbyt wysokiej temperaturze) jest również bardziej podatny na uszkodzenie (zatarcie), ponieważ pokrywająca jego elementy warstwa rzadkiego oleju jest tak cienka, iż może nastąpić jej przerwanie co doprowadzi do pracy w tym miejscu elementów "na sucho", co może zaowocować wżerami lub wykruszeniami elementów – standardowe zużycie niesmarowanych elementów.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Dodatkowo przy stosowaniu zbyt rzadkiego oleju ilość jego spalania (ubytki) jest większa niż w przypadku prawidłowego oleju. Zwłaszcza na zimnym silniku taki rzadziutki olej przedostaje się między gładzią powierzchni tulei cylindrowych a pierścieniami olejowymi z obiegu olejowego do komory spalania, gdzie ulega spalaniu. Niekiedy jego niedopalone drobinki przedostają się do układu wydechowego, zabrudzając nie tylko ładną końcówkę tłumika, ale i katalizator. Przy okazji zanieczyszczają się również i świece.
Nie można jednak w druga stronę z gęstością przesadzać, bo wtedy przy zimnym silniku rozrusznik ledwo kręci – zwłaszcza zimą. Przez krótką chwilę silnik pracuje na "sucho", bo olej jeszcze nie dotarł do wszystkich zakamarków silnika, gdy on już na normalnych obrotach pracuje i tarcie występuje.
Dodatkowo oleje ze zbyt małą ostatnią liczba w oznaczeniu lepkości SAE są mniej odporne na wysokie temperatury. Tak, jak napisałem – mówi się, że olej o oznaczeniu 10W-40 jest w stanie śmiało pracować w temperaturze otoczenia +40ºC oraz w ujemnej temperaturze określanej w/g wzoru: xW – 40 – czyli w naszym przykładzie -30ºC. To jest jednak tylko ułatwienie. Technicznie wygląda to jednak tak, że olej o klasie lepkości 10W-40 odpowiada przy temperaturze silnika -10ºC klasie lepkości 10W, a przy temperaturze silnika 100ºC klasie lepkości 40W. Niestety to drugie (techniczne) wyjaśnienie jest mniej poglądowe, dlatego też do doboru odpowiedniego oleju do warunków pracy stosuje się najczęściej ten pierwszy model deszyfracji oznaczeń klasy lepkości.
Jeśli olej prauje w temperaturze wyższej, niż jest do tego przystosowany, to niewątpliwie zachodzą w nim negatywne reakcje, powodujące znacznie szybsze jego starzenie. Silnik smarowany takim olejem (przy zbyt wysokiej temperaturze) jest również bardziej podatny na uszkodzenie (zatarcie), ponieważ pokrywająca jego elementy warstwa rzadkiego oleju jest tak cienka, iż może nastąpić jej przerwanie co doprowadzi do pracy w tym miejscu elementów "na sucho", co może zaowocować wżerami lub wykruszeniami elementów – standardowe zużycie niesmarowanych elementów.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
W takich małych ilosciach mieszają sie syntetyki z połówką – najlepiej wymienic na połsyntetyk i po problemie.amra napisał(a):dolewałeś olej po wymianie zaworu upustowego.
......Chłopie Ty to mozesz pisacGofNet napisał(a):Jeśli jest to wina oleju
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Oczywiscie , proponuję podjechac nawet po niedzieli i załatwic temat olejowy i obrotowy Od jutra zaczynają sie ferie więc napewno będzie luzniej. ( w Warszawie )amra napisał(a):Jarku, czyli rozumiem, że musimy wymienić olej...?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Po której niedzieli?
Tylko ja tego luzu nie mam w ogóle
Czy Magdalena wytrzyma jeszcze z tym olejem ze dwa tygodnie? Czy nie za bardzo? Bo ja w przyszłym tygodniu jestem wyłączona z życia i samochodu potrzebuję bardzo... A następny tydzień zapowiada się jeszcze gorzej...
Jaksa napisał(a):więc napewno będzie luzniej
Tylko ja tego luzu nie mam w ogóle
Czy Magdalena wytrzyma jeszcze z tym olejem ze dwa tygodnie? Czy nie za bardzo? Bo ja w przyszłym tygodniu jestem wyłączona z życia i samochodu potrzebuję bardzo... A następny tydzień zapowiada się jeszcze gorzej...
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
Chyba nie ma wyjscia.amra napisał(a):Czy Magdalena wytrzyma jeszcze z tym olejem ze dwa tygodnie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Oby tak było ..... cos na ten temat Leszek wspominał – chyba najtanszy ruch.amra napisał(a):I mam naprawdę ogomną nadzieję, że wymiana oleju okaże się najprostszym i najlepszym pomysłem na tę zarazę...
P.S. To Ja juz sie odmeldowuje , wracam na forum 22 stycznia . Trzymajcie sie ciepło.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zdarza mi się niekiedy pisywać wiersze .Jaksa napisał(a):...Chłopie Ty to możesz pisać
Mam nadzieję, że to będzie właśnie jego wina.amra napisał(a):rozumiem, że musimy wymienić olej...? I zobaczyć, co będzie?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Zdarza mi się niekiedy pisywać wiersze .Jaksa napisał(a):...Chłopie Ty to możesz pisać
Mam nadzieję, że to będzie właśnie jego wina.amra napisał(a):rozumiem, że musimy wymienić olej...? I zobaczyć, co będzie?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ale nie dostaniesz za to żadnej nagroty (może poza buziakiem). A wiesz dlaczego? No wiesz, wiesz...Puhcio napisał(a):ja wpadłem na ten pomysł
Dlatego, bo zmieniłeś avatara .
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Puhcio napisał(a):Gdzie tam ?
Może dlatego, że wszystkie wysyłane piwa przechodziły przez ręce poczciarzy... . A sam wiesz, jak oni dbają o przesyłki specjalne. .Puhcio napisał(a):Ile ja piw już na tym forum wygrałem .... i żadnego nie dostałem
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Puhcio napisał(a):Tzn ja wpadłem na ten pomysł
Puhcio, słoneczko...jeśli po wymianie oleju kontrolka przestanie mrugać, masz u mnie duże piwko
No, może nawet dwa...
A oprócz Ciebie jeszcze i Jaksa i Leszek dostaną,...
Z tym, że im się będzie należało więcej, biorąc pod uwagę czas, jaki poświęcają mojej Madzi
Sama się urżnę ze szczęścia, jak się tej czerwonej cholery sprzed oczu pozbędę
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości