Strona 1 z 22

Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju (323F BA Z5)

PostNapisane: 21 sie 2004, 23:19
przez wojtas_74
Mazda 323f. kontrolka oleju zapala się na niskich obrotach . czy to jest wina oleju.olej wlany około 4 tyś km. temu . mobil pół syntetyk. silnik 1.5 dohc 16v 142.000 km ' 97.Słyczać przy odpaleniu leciutki stukot jak też na niskich obrotach po nagrzaniu.Po dodaniu leciutko gazu wszystko znika.Proszę o pomoc . co mam robić

PostNapisane: 22 sie 2004, 08:14
przez xXx
Na początek sprawdź czy olej jest na odpowiednim poziomie...


Jeżeli jest O.K. sprawdziłbym:

– Pompę oleju(ciśnienie oleju)

– Czujnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 22 sie 2004, 16:36
przez Paweł
Pompę oleju

...Albo silnik do remontu, traci cisnienie na panewkach. Dopiero jak zwiekszysz obroty, czyli wydajnosc pompy, to utrzymuje sie smarowanie. Chociaz przy tak malym przebiegu...?

Poniewaz slychac stukot (silnik bez smarowania pracuje w charakterystyczny sposob), to raczej watpie, zeby zapalanie sie kontrolki bylo spowodowane uszkodzonym czujnikiem cisnienia.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 22 sie 2004, 17:47
przez Jaksa
Poniewaz slychac stukot (silnik bez smarowania pracuje w charakterystyczny sposob),
Miska olejowa do zdemontowania....

PostNapisane: 23 sie 2004, 09:07
przez baad
Ja też miałem takie objawy tylko że przy ostrzejszym skręcaniu. BYło to już przed wymoianą oleju i okazało się że jak wymieniłem olej to ustąpiło. Te same objawy: stukot przy odpalaniu i swiecąca lampka na zakrętach. Ja myślę że to poziom oleju.

PostNapisane: 23 sie 2004, 09:26
przez xXx
Nie dowiemy się nic, dopóki kolega Wojtas nie odpowie..................czy ma olej na właściwym poziomie.

PostNapisane: 23 sie 2004, 22:37
przez wojtas_74
poziom oleju jest o.k. Znajomy poradził mi żebym wlał mineralny a od innego usłyszałem że przy tym przebiegu musi być inna przyczyna

PostNapisane: 23 sie 2004, 22:44
przez Jaksa
Albo silnik do remontu, traci cisnienie na panewkach
Tez tak myslę
Znajomy poradził mi żebym wlał mineralny
i co? myślisz że tym sposobem naprawisz silnik?

PostNapisane: 23 sie 2004, 22:45
przez wojtas_74
poszukuję książki o mazdzie 323f '97 1,5 dohc może być w różnej formie
sądzę że zmiana oleju nie pomoże
.Ale gdzie mam szukać przyczyny
i jaki może być koszt tej naprawy. Poszukuję dobrego a niedrogiego serwisu w rejonie Elbląg -Gdańsk

Zapalająca się kontrolka oleju

PostNapisane: 1 sie 2005, 21:37
przez Mpark
Macie jakiś pomysł? Kupiłem swoją Efkę z przebiegiem 200000km nie dogadałem się z gościem jaki tam jest olej i zalałem silnik Mobilem Super M 15W40 tak mi polecili kolesie u mechanika, no i... zaczęło się... na wolnych obrotach kontrolka oleju co jakiś czas się zapala, a zwłaszcza jak stoję na pochyłości...silnik nie bierze oleju.

PostNapisane: 3 sie 2005, 23:47
przez Grayson
Moze sie smok zapycha.Najlepiej zdejmij miske moze masz syf i nie pociaga oleju.

PostNapisane: 4 sie 2005, 16:12
przez Mpark
Grayson napisał(a):Moze sie smok zapycha.Najlepiej zdejmij miske moze masz syf i nie pociaga oleju.

Dzięki za podpowiedź.

PostNapisane: 4 sie 2005, 20:25
przez mrdok
Jak to nie pomoże to sprawdź czujnik.... a jak nie to, to podejżewam najgorsze... zmiana oleju nie powinna wpływać na ciśnienie oleju(chyba że wlałeś za rzadki)... jedynie może rozszczelnić silnilk.

PostNapisane: 5 sie 2005, 01:28
przez Globy
Mineral w tym przypadku byl ostatecznym i najbezpieczniejszym wyborem.

PostNapisane: 5 sie 2005, 01:59
przez GofNet
mrdok napisał(a):chyba że wlałeś za rzadki
Oleje minerelne, to grupa tych najgęściejszych, więc to raczej w rachubę nie wchodzi.

<czytaj> Sprawdź poziom oleju. Może jest zbyt niski.
<czytaj> Jeśli poziom jest na 1/2 miarki, to dolej do 5/6 miarki i sprawdź, czy pomogło.
<czytaj> Sprawdź czujnik – może być uszkodzony.
<czytaj> Zerknij na silnik – jak masz wycieki (zwłaszcza spod dekla zaworowego), to olej może ci zmykać i możesz mieć "stany minimalne".
<czytaj> W ostateczności zalej dobry olej 10W-50 do silników powyżej 100.000 km. Jednym z nich jest Midland MicroOil Synqron 10W-50 (co ciekawe – syntetyk :) ) Oleje tego typu nie doprowadzają do rozszczelnienia silnika i zarazem dbają dobrze o silnik.

Powodzenia.

PS. Jak to nie pomoże, jedź do fachowca i niech ci pompę obglądnie :|, choć ja i tak stawiam na zbyt mały poziom oleju w układzie.

PostNapisane: 5 sie 2005, 08:18
przez tomekrvf
Zmierz cisnienie oleju. Od tego powinno sie zaczac aby byc pewny ze niedlugo nie bedziesz musial odklejac panewek od czopow walu korbowego. Kontrolka cisnienia oleju informuje ze cisnienie jest mniejsze niz okolo 0.3 bara a to duzo mniej niz norma dla twojego silnika. Jezeli wiec kontrolka miga ci na wyzszych obrotach niz bieg jalowy to auto na kolki zanim nie zmierzysz cisnienia oleju.
Zadne tam dolewki do 5/6 stanu itp(to nie podnosi cisnienia oleju hi hi)
Jezeli cisnienie oleju jest w porzadku to pozostaje wymiana czujnika

PostNapisane: 6 sie 2005, 00:38
przez GofNet
tomekrvf napisał(a):to nie podnosi cisnienia oleju hi hi
Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika – czyli grających szklanek. Poza tym wspomniane metody są najtańsze do detekcji problemu. Jeśli to nie pomoże, to do mechanika chyba, że jest do tego miejsce, przyrządy i wiedza, aby poradzić sobie z uporaniem się z problemem np. uszkodzonej pompy we własnym zakresie.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 8 sie 2005, 09:22
przez tomekrvf
GofNet napisał(a):Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika – czyli grających szklanek
A w jaki sposób? (oczywiście nie mówimy o sytuacji, kiedy olej jest poniżej poziomu).

PostNapisane: 8 sie 2005, 23:25
przez GofNet
tomekrvf napisał(a):
GofNet napisał(a):Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika – czyli grających szklanek
A w jaki sposób? (oczywiście nie mówimy o sytuacji, kiedy olej jest poniżej poziomu).
Myślę, że najlepszą odpowiedzą na Twoje pytanie będzie fakt, iż wielu użytkowników po dolaniu oleju słyszy błogą ciszę, a nie jak sprzed dolewki – cykanie popychaczy. Możliwe, że to cud, ale ja stawiam na olej...

Mrugająca kontrolka oleju.

PostNapisane: 9 wrz 2005, 23:35
przez Vinc
Na wolnych obrotach mruga mi kontrolka oleju. Czasami krótko, a czasami przez dłuższy czas. Olej jest a także go nie ubywa. Jakby elektryka – nie wiem dokładnie – mogą być inne przyczyny? Moja Madzia ma 160kkm przejechane.

____________
323F BA 1997r.