Mazda 323F pali na dwa cylindry

Postprzez djen » 18 mar 2015, 16:25

Witam.
Mam problem z moją Mazdą. Auto praktycznie nie przyspieszało, spadały obroty oraz były odczuwalne silne wibracje. Po zawiezieniu auta do mechanika, okazało się, że silnik nie pracuje na dwa cylindry. Po wykręceniu świec, okazało się, że dwie środkowe (2 i 3) są czarne na spodzie. Świece i przewody były wymieniane w maju. Mechanik sugeruje, że problemem może być aparat zapłonowy, ale wyczytałem, że winne mogą być również cewki. Kompresja na cylindrach jest. Aparat zapłonowy niestety ciężko dostać, dlatego chciałbym jakoś potwierdzić, że problem jest z nim, a nie jest to wina cewek.
Dodatkowo auto pije sporo oleju, i na zimnym silniku bardzo kopci.
Czy te dwa problemy są ze sobą powiązane? Może mieliście podobny problem?
Niestety nie wiem jaki to dokładnie silnik, poza tym że to benzyna 1.5, 88km. Auto jest z rocznika 98.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez adamax4 » 18 mar 2015, 16:58

Co masz na mysli mówiąc "cewki"? Cewka jest jedna i znajduje właśnie w aparacie zapłonowym. Aparatu wcale nie jest trudno dostać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez djen » 18 mar 2015, 17:18

Czytając ten temat wywnioskowałem, że są dwie.

odpinam cewkę z prawej strony (1 i 4 cylinder) i silnik gaśnie
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez adamax4 » 18 mar 2015, 17:54

Tamten temat dotyczy mazdy BJ. Ty masz BA patrząc po danych w profilu. Tutaj masz jedną cewkę.
Sprawdzałeś kopułkę w jakim stanie jest? Przewody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Marek 161BD081 » 18 mar 2015, 19:46

Hmmm – a może kolega faktycznie ma już model BJ a nie BA?
Rocznik 1998 był przełomowym w tych modelach.

Później temat przeniosę we właściwe miejsce.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

PostTen post został usunięty przez Pawel 32 18 mar 2015, 20:37.

Postprzez djen » 19 mar 2015, 09:36

Szczerze mówiąc, to sam nie jestem do końca pewien. Po czym można to stwierdzić?
Wnioskując po VIN, to będzie BA: JMZBA[...].
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2015, 10:20

Na koniec produkcji modelu BA możliwe, że zaczęli wkładać silniki nie Z5 a ZL, który był później w BJ'kach.
Wrzuć foto silnika to będzie wiadomo.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez adamax4 » 19 mar 2015, 11:22

djen napisał(a):Szczerze mówiąc, to sam nie jestem do końca pewien. Po czym można to stwierdzić?
Wnioskując po VIN, to będzie BA: JMZBA[...].

Wychodzi na to, że BA. Jak masz taki samochód jak u mnie w avatarze, to jest BA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2015, 11:42

161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez djen » 19 mar 2015, 13:16

Wygląda na to, że to silnik Z5. Ale właściwie jedyne czego jestem pewien to brak tej maskownicy czarnej. Wydaje mi się, że ta srebrna rura nad nim się rozdziela na cztery.
Niestety auto stoi u mechanika więc tylko z pamięci mówię.

EDIT: Przypomniało mi się, że po podpięciu pod komputer zgłaszało tylko błędy dot. sondy lambda. Czy to może mieć wpływ?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez Marek 161BD081 » 19 mar 2015, 14:14

Zwróć dokładniej uwagę na pokrywę rozrządu i elementy instalacji zapłonowej bo o te różnice tutaj głównie chodzi.
A błędów od sondy lambda może być kilka różnych więc trochę mało precyzyjne to jest stwierdzenie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez djen » 2 kwi 2015, 15:07

Niestety, aparat zapłonowy został wymieniony, ale nie dało to wielkiego rezultatu. Właściwie nic się nie zmieniło.
Do tego auto kopci na niebiesko po odpaleniu i pije olej.
Macie jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak? Mechanik powoli rozkłada ręce...
Silnik to na pewno Z5.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez rafał88 » 2 kwi 2015, 16:05

O kompresje sprawdziliscie?? Rozrzad jest dobrze ustawiony?? Przewody i swiece napewno sa dobrze??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2015, 16:23

Dymienie na niebiesko nie bierze sie z niczego a pomiar ciśnienia sprezania da ci informację o kondycji silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez djen » 2 kwi 2015, 20:05

Kompresja podobno ok, kable, świece wymieniane niedawno, sprawdzone – są ok.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez rafał88 » 2 kwi 2015, 20:08

To podobno czy ok?? Rozrzad jest dobrze ustawiony?? Jakby wszystko bylo ok musi palic na wszystkie gary.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez djen » 3 kwi 2015, 15:08

Mechanik sprawdzał kompresję i twierdzi, że wszystko OK.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Postprzez rafał88 » 3 kwi 2015, 15:16

To jest jakis tuman skoro nie potrafi zdiagnozowac przyczyny palenia na 2 gary w tak prostej kontrukcji. Paliwo jest na tych 2 cylindrach??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez djen » 6 kwi 2015, 10:21

Ok, czyli i tak szukam innego warsztatu. Czy możecie polecić coś na Śląsku? Piekary Śląskie / Bytom lub okolice.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 16:20
Posty: 14
Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323