Mazda 323F pali na dwa cylindry
1, 2
Witam.
Mam problem z moją Mazdą. Auto praktycznie nie przyspieszało, spadały obroty oraz były odczuwalne silne wibracje. Po zawiezieniu auta do mechanika, okazało się, że silnik nie pracuje na dwa cylindry. Po wykręceniu świec, okazało się, że dwie środkowe (2 i 3) są czarne na spodzie. Świece i przewody były wymieniane w maju. Mechanik sugeruje, że problemem może być aparat zapłonowy, ale wyczytałem, że winne mogą być również cewki. Kompresja na cylindrach jest. Aparat zapłonowy niestety ciężko dostać, dlatego chciałbym jakoś potwierdzić, że problem jest z nim, a nie jest to wina cewek.
Dodatkowo auto pije sporo oleju, i na zimnym silniku bardzo kopci.
Czy te dwa problemy są ze sobą powiązane? Może mieliście podobny problem?
Niestety nie wiem jaki to dokładnie silnik, poza tym że to benzyna 1.5, 88km. Auto jest z rocznika 98.
Mam problem z moją Mazdą. Auto praktycznie nie przyspieszało, spadały obroty oraz były odczuwalne silne wibracje. Po zawiezieniu auta do mechanika, okazało się, że silnik nie pracuje na dwa cylindry. Po wykręceniu świec, okazało się, że dwie środkowe (2 i 3) są czarne na spodzie. Świece i przewody były wymieniane w maju. Mechanik sugeruje, że problemem może być aparat zapłonowy, ale wyczytałem, że winne mogą być również cewki. Kompresja na cylindrach jest. Aparat zapłonowy niestety ciężko dostać, dlatego chciałbym jakoś potwierdzić, że problem jest z nim, a nie jest to wina cewek.
Dodatkowo auto pije sporo oleju, i na zimnym silniku bardzo kopci.
Czy te dwa problemy są ze sobą powiązane? Może mieliście podobny problem?
Niestety nie wiem jaki to dokładnie silnik, poza tym że to benzyna 1.5, 88km. Auto jest z rocznika 98.
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
Co masz na mysli mówiąc "cewki"? Cewka jest jedna i znajduje właśnie w aparacie zapłonowym. Aparatu wcale nie jest trudno dostać.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Tamten temat dotyczy mazdy BJ. Ty masz BA patrząc po danych w profilu. Tutaj masz jedną cewkę.
Sprawdzałeś kopułkę w jakim stanie jest? Przewody?
Sprawdzałeś kopułkę w jakim stanie jest? Przewody?
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Hmmm – a może kolega faktycznie ma już model BJ a nie BA?
Rocznik 1998 był przełomowym w tych modelach.
Później temat przeniosę we właściwe miejsce.
Rocznik 1998 był przełomowym w tych modelach.
Później temat przeniosę we właściwe miejsce.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na koniec produkcji modelu BA możliwe, że zaczęli wkładać silniki nie Z5 a ZL, który był później w BJ'kach.
Wrzuć foto silnika to będzie wiadomo.
Wrzuć foto silnika to będzie wiadomo.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
djen napisał(a):Szczerze mówiąc, to sam nie jestem do końca pewien. Po czym można to stwierdzić?
Wnioskując po VIN, to będzie BA: JMZBA[...].
Wychodzi na to, że BA. Jak masz taki samochód jak u mnie w avatarze, to jest BA.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Popatrz na fotki z poniższych aukcji i określ, która wersję silnika posiadasz:
Z5:
http://allegro.pl/mazda-323-94-98-rok-1 ... 22080.html
http://allegro.pl/silnik-mazda-323f-1-5 ... 25056.html
czy też ZL:
http://allegro.pl/mazda-323-bj-1998-03r ... 76712.html
http://allegro.pl/silnik-mazda-323-bj-9 ... 97139.html
Prościej już się nie da
Z5:
http://allegro.pl/mazda-323-94-98-rok-1 ... 22080.html
http://allegro.pl/silnik-mazda-323f-1-5 ... 25056.html
czy też ZL:
http://allegro.pl/mazda-323-bj-1998-03r ... 76712.html
http://allegro.pl/silnik-mazda-323-bj-9 ... 97139.html
Prościej już się nie da
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wygląda na to, że to silnik Z5. Ale właściwie jedyne czego jestem pewien to brak tej maskownicy czarnej. Wydaje mi się, że ta srebrna rura nad nim się rozdziela na cztery.
Niestety auto stoi u mechanika więc tylko z pamięci mówię.
EDIT: Przypomniało mi się, że po podpięciu pod komputer zgłaszało tylko błędy dot. sondy lambda. Czy to może mieć wpływ?
Niestety auto stoi u mechanika więc tylko z pamięci mówię.
EDIT: Przypomniało mi się, że po podpięciu pod komputer zgłaszało tylko błędy dot. sondy lambda. Czy to może mieć wpływ?
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
Zwróć dokładniej uwagę na pokrywę rozrządu i elementy instalacji zapłonowej bo o te różnice tutaj głównie chodzi.
A błędów od sondy lambda może być kilka różnych więc trochę mało precyzyjne to jest stwierdzenie.
A błędów od sondy lambda może być kilka różnych więc trochę mało precyzyjne to jest stwierdzenie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Niestety, aparat zapłonowy został wymieniony, ale nie dało to wielkiego rezultatu. Właściwie nic się nie zmieniło.
Do tego auto kopci na niebiesko po odpaleniu i pije olej.
Macie jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak? Mechanik powoli rozkłada ręce...
Silnik to na pewno Z5.
Do tego auto kopci na niebiesko po odpaleniu i pije olej.
Macie jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak? Mechanik powoli rozkłada ręce...
Silnik to na pewno Z5.
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
Dymienie na niebiesko nie bierze sie z niczego a pomiar ciśnienia sprezania da ci informację o kondycji silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości