Witam. Bardzo proszę o pomoc w problemie. Opiszę krótko całą historię.
Dziewczyna po zatankowaniu samochodu benzynką udała się w 20 km trasę. Po przejechaniu kilku km zaczął warczeć rozrusznik, jednakże dojechała do domu, ale samochód po wyłączeniu go kluczykiem nie zgasł. Na szczescie albo nie szczescie obok był jej domu mieszkal mechanik i zdjął klemy z akumulatora.
Stwierdził, że winny jest rozrusznik i rzeczywiście się spalił i zamontował jakiś używany. Po odbiorze samochodu okazało się, że wszystko niby naprawione, ale prawdopodobnie trzeba kupić nową stacyjke bo jak sie zapala samochod kluczykiem to ten kluczyk nie wracał na swoje miejsce i zaczyna trzeszczeć rozrusznik. Powiedzialem ok, ze sobie to naprawie u innego mechanika, ale po odbiorze jak wracalem do swojego domu to samochod dziwnie sie terkotał jak traktor w sensie, ze strasznie nim ruszalo. Po wlaczeniu 1 biegu auto jakby sie dlawilo i gdy dodawalem wiecej gazu to strasznie rwało. Ogólnie w trasie zauwazylem ogromny spadek mocy. Przy odpalaniu trzeba bardzo długo czekac az kontrolka oleju zgasnie. Dopiero przy dodaniu gazu zgasło. Wcześniej tak nie było
Czy ktos spotkal sie z takim problemem? Czy to jakis trefny rozrusznik? Co zrobic z dlawiacym sie 1 biegiem?
Mazda 323f BA Z5 – problem z pracą silnika po awarii rozrusznika i stacyjki
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 17 wrz 2015, 18:47 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Jaki silnik i jakie auto?
Proszę też o uzupełnienie profilu o te informacje jak i również o wpisanie informacji o lokalizacji.
Problem z rozrusznikiem i stacyjką to jedno a problemy z prawidłową pracą silnika to zupełnie co innego.
My nie łączymy różnych problemów w jednym temacie bo wówczas się robi zupełnie mało przejrzysta dyskusja.
Proszę też o uzupełnienie profilu o te informacje jak i również o wpisanie informacji o lokalizacji.
Problem z rozrusznikiem i stacyjką to jedno a problemy z prawidłową pracą silnika to zupełnie co innego.
My nie łączymy różnych problemów w jednym temacie bo wówczas się robi zupełnie mało przejrzysta dyskusja.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mazda 323f rocznik 95, 1,5, Tarnów
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Ile przejechałeś od czasu tych walk z rozrusznikiem?
Może jeszcze komp silnika nie zdążył zaadoptować się?
Zapewne accu był odłączany więc po takim zabiegu powinno się auto odpalić i pozwolić mu spokojnie popracować na wolnych obrotach aż do nagrzania.
W tym czasie komp dobiera optymalne parametry pracy silnika.
P.S.1. przeniosłem temat do działu silnikowego i nieco zmieniłem temat. Docelowo zapewne dołączę go do istniejących dyskusji, które warto abyś też poczytał.
P.S.2. Rocznik auta 2005, który wpisałeś do profilu chyba nie do końca jest prawdą
Może jeszcze komp silnika nie zdążył zaadoptować się?
Zapewne accu był odłączany więc po takim zabiegu powinno się auto odpalić i pozwolić mu spokojnie popracować na wolnych obrotach aż do nagrzania.
W tym czasie komp dobiera optymalne parametry pracy silnika.
P.S.1. przeniosłem temat do działu silnikowego i nieco zmieniłem temat. Docelowo zapewne dołączę go do istniejących dyskusji, które warto abyś też poczytał.
P.S.2. Rocznik auta 2005, który wpisałeś do profilu chyba nie do końca jest prawdą
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przejechalem 20 km i auto stoi pod domem. Faktycznie byl zdejmowany akumulator, ale skad te objawy: swiecaca sie dlugo kontrolka oleju i czemu go tak dlawi na 1 biegu?
PS przepraszam za pomylke w profilu ale jestem caly w nerwach.
PS przepraszam za pomylke w profilu ale jestem caly w nerwach.
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
W zasadzie kontrolka oleju jest sterowana przez czujnik ciśnienia a nie przez komputer więc co ma jedno do drugiego to nie mam pojęcia.
Może masz za mało oleju?
Może masz za mało oleju?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
kurcze wlasnie olej w normie. Najbardziej boje sie diagnozy mechanika o tym dlawienie na 1 biegu. Obawiam sie ze to koniec zycia mojej Madzi;(
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
A może jak wyciągany był rozrusznik to ktoś czujnik ciśnienia oleju uszkodził?
Najlepiej byłoby wkręcić manometr zamiast tego czujnika i sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju a wówczas wyeliminujesz ewentualność uszk. samego czujnika.
Najlepiej byłoby wkręcić manometr zamiast tego czujnika i sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju a wówczas wyeliminujesz ewentualność uszk. samego czujnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
doszedł następny problem: niskie obroty na biegu jałowym aż już prawie go gasi. Nie mam pojęcia, ale mysle ze to dalej wina ukladu zaplonowego i stacyjki i tego rozrusznika. Dodatkowo mniej wiecej co drugie odpalenie auta powoduje to, ze nie ma elektryki w srodku auta: nie dziala nawiew i elektryczne szyby
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Stacyjkę w końcu wymieniłeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
dzisiaj ma gosc sie zabrac za to. Mam nadzieje ze wszystkie problemy znikna
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Napisz później jak działa po jej wymianie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości