Z jakiego materiału uszczelki ?

Postprzez wujekbaniu » 7 wrz 2016, 12:50

Witam
Przeglądam sobie uszczelniacze wałków do mazdy i zauważyłem, że różnią się materiałem z jakiego są wykonane nawet w obrębie jednego producenta
poliakryl-kauczuk
sylikon-kauczuk
fluor-kauczuk

Który z powyższych materiałów jest wykorzystywany do produkcji ori części (powinien być skrót MVQ, ACM itp)?
Z tego co się zorientowałem to np:
1. Poliakryl lepiej znosi dodatki uszlachetniające w olejach (siarka i pochodne) ale oblany płynem z glikolem rozleci się.
2. Na forum pasjonatów starych motocykli natomiast można przeczytać, że lepiej zastosować fluor-kauczuk między skrzynie a silnik, bo sylikon spowoduje to, że olej ze skrzyni go zeżre i dostanie się do silnika).
3.Sylikonowe elementy w teorii znoszą wyższe temperatury i są odporne na płyn chłodnicy itp.


z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości i zachęcam do włączenia się do dyskusji.

Dopisano 7 wrz 2016, 17:53:

EDIT
Właśnie przyszła paczka z Carspeed z ori uszczelniaczem.
Zauważyłem wytłoczenie NOK na nim, więc zakładam iż takie powinny być. Szukając w sklepie znalazłem również NOK uszczelniacz, ale w pudełku Corteco. Wychodzi na to, że poliakryl-kauczuk (taki materiał podaje Corteco, jest materiałem rekomendowanym przez producenta auta, a nie sylikon-kaczuk ( z tego robi Ellring).

Co o tym myślicie? Jakiś inny producent uszczelniaczy stosuje poliakryl ?

(btw ori 55zł elring 25zł corteco 18 zł !!!)
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Postprzez rafał88 » 10 wrz 2016, 22:40

NOK były fabrycznie pakowane na głowice. Corteco to pakowacz. NOK albo Takoma(te sam mam).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wujekbaniu » 12 wrz 2016, 17:27

ORI uszczelniacze są wykonane z ACM poliakrylo-sylikonu. Uszczelniacze w rozmiarze pasującym na głowicę ellringa są wykonane z sylikon-kauczuk MVQ (powinien być skrót na opakowaniu) i pewnie dlatego szybciej puszczają (gorsze właściwości – większa podatność na przecieranie i niższa odporność na pęcznienie w olejach).

W opakowaniu corteco 34x48x7 był produkt produkowany przez corteco
W opakowaniu corteco 34x48x8 był produkt produkowany przez NOK

Tak więc, gdyby ktoś kiedyś szukał proponuje kupić uszczelniacze o 1mm wyższe corteco (koło 20zł w gordonie płaciłem) zamiast ori również NOK za ok. 50 zł.

Chociaż każde inne w tym wymiarze robione z ACM powinny być ok IMO <spoko>
Jutro zakładam, gdyby nie weszły dam znać.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:44
Posty: 14
Auto: Mazda 323C BA Z5 97r 1,5L 16V B/G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323