Wolne obroty-brak podbicia a silniczek krokowy (IAC valve)
1, 2
Witam.
Mam Mazde 323f z '98 silnik 1.5 16v. Moj problem to wolne obroty ktore normalnie powinny byc ok 800. A u mnie to jest roznie jak silnik pracuje bez zadnego obciazenia to jest 1000 a a jak zaczne wlaczac swiatla dmuchawe ogrzewanie tylnej itd szyby to spadaj do 300 – 400 czasem zatrzymuja sie na 500, rowniez tak sie dzieje kiedy czaynam krecic kierwonica to troche spadaj a jak dokrece do konca to laduja na 400. Przepustnica zostala rozebrana(kpl. nowych usczelek) i wyczyszczona jak rowniez silniczek krokowy oraz wymienilm sonde lambda bo nie dziala.Czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc bo jest naprwade wkur....e zwlaszcza przy parkowaniu.
Dzieki
PS. I nie odsylacie mnie do archimum bo juz tam bylem i nic nie moglem znalezc
Mam Mazde 323f z '98 silnik 1.5 16v. Moj problem to wolne obroty ktore normalnie powinny byc ok 800. A u mnie to jest roznie jak silnik pracuje bez zadnego obciazenia to jest 1000 a a jak zaczne wlaczac swiatla dmuchawe ogrzewanie tylnej itd szyby to spadaj do 300 – 400 czasem zatrzymuja sie na 500, rowniez tak sie dzieje kiedy czaynam krecic kierwonica to troche spadaj a jak dokrece do konca to laduja na 400. Przepustnica zostala rozebrana(kpl. nowych usczelek) i wyczyszczona jak rowniez silniczek krokowy oraz wymienilm sonde lambda bo nie dziala.Czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc bo jest naprwade wkur....e zwlaszcza przy parkowaniu.
Dzieki
PS. I nie odsylacie mnie do archimum bo juz tam bylem i nic nie moglem znalezc
Ostatnio edytowano 22 lis 2006, 01:38 przez blackgreg1980, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 16 lis 2006, 02:23
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 1998
po pierwsze:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4811&highlight=niskie+obroty
po drugie – zresetowałeś komputer po wymianie lambdy ?
po trzecie – zapoznaj się proszę z regulaminem i popraw temat
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4811&highlight=niskie+obroty
po drugie – zresetowałeś komputer po wymianie lambdy ?
po trzecie – zapoznaj się proszę z regulaminem i popraw temat
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Czy ty czasem nie masz walnietego czujnika IAT? Ewntulanie moze zawór EGR sie zacina. Sprawdziłbym tez kable zapłonowe (WN).
ALe faktycznie po pierwsze zrob restart kompa.
Daj znac jak rowiązesz problem.
ALe faktycznie po pierwsze zrob restart kompa.
Daj znac jak rowiązesz problem.
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
moze to być słabo napręzony pasek alternatora tez tak miałem i napięcie paska pomogło
Mazda 323f 1.8 16v GT rok 1991
----JAPAN POWER----
----JAPAN POWER----
- Od: 14 lis 2006, 12:08
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323f 1.8 16v GT rok 1991
Witam!!
Poprawilem temat mysle ze teraz jest OK jesli nie to poprawie jescze raz.
Komputer po wymianie sondy resetowalem juz chyba 10 razy i nic.
Pasek alternatora jest naprezony dobrze i ladowanie jest w granicach 13,6V – 14,5V wiec jest OK.
Plyn w chlodnicy jest na maxa jak i w zbiorniczku, kable zaplonowe nowe nowy filtr powietrza.
Czy ktos moglby mnie uswiadomic gdzie znajduje sie ten zawor EGR oraz czujnik IAT i jak mozna je sprawdzic?
Acha, auto bylo wpinane do komputera i pokazal tylko ze cos z sonda nie tak wiec ja wymienilem, czy powinienem pojecha drugi raz po wyminie??
Dziekuje
Poprawilem temat mysle ze teraz jest OK jesli nie to poprawie jescze raz.
Komputer po wymianie sondy resetowalem juz chyba 10 razy i nic.
Pasek alternatora jest naprezony dobrze i ladowanie jest w granicach 13,6V – 14,5V wiec jest OK.
Plyn w chlodnicy jest na maxa jak i w zbiorniczku, kable zaplonowe nowe nowy filtr powietrza.
Czy ktos moglby mnie uswiadomic gdzie znajduje sie ten zawor EGR oraz czujnik IAT i jak mozna je sprawdzic?
Acha, auto bylo wpinane do komputera i pokazal tylko ze cos z sonda nie tak wiec ja wymienilem, czy powinienem pojecha drugi raz po wyminie??
Dziekuje
- Od: 16 lis 2006, 02:23
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 1998
Witam!! Wlasnie wrocilem z garazu zawor EGR znalzlem rozbralem wyczyscilem no i moze ciut lepiej ale to nie to co powinno byc. Ale potem zaczalem sie bawic elektryka czyli elektrycznymi szybami i dziwna sprawa silnik pracuje obroty okolo 1000 zadnego obciazenia tylko postojowki sie swieca wiec sie bawie tymi szybami opusczam podnosze troche deska przygasa ale jak szyby sie dosona i przytrzymam przyciski od obydwu szyb to odrazu spadaj obroty na 500. Czy ktos mi moze wyjasnic o co biega i czy to normalne??
dzieki
dzieki
- Od: 16 lis 2006, 02:23
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 1998
U mnie moze nie az tak tragicznie ale tez podobnie. Podobno to urok tego modelu. Jakis czas temu mialem czyszczony silniczek krokowy i pierwszego dnia bylo lepiej ale tez sie zdarzalo teraz jest juz roznie.
Obroty nie spadaja mi po wlaczeniu kolejnych urzadzen elektrycznych (tzn spadaja minimalnie i wracaja) lecz np przy dojezdzie do swiatel kiedy wrzuci sie luz. Nie wiem co Ci poradzic ? Moze poprostu zacznij sie przyzwyczajac chyba ze znajdziesz przyczyne to chetnie ja poznam
Niech moc bedzie z Toba.
Obroty nie spadaja mi po wlaczeniu kolejnych urzadzen elektrycznych (tzn spadaja minimalnie i wracaja) lecz np przy dojezdzie do swiatel kiedy wrzuci sie luz. Nie wiem co Ci poradzic ? Moze poprostu zacznij sie przyzwyczajac chyba ze znajdziesz przyczyne to chetnie ja poznam
Niech moc bedzie z Toba.
- Od: 24 cze 2006, 19:18
- Posty: 95
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l
Witam!!
Auto dalej niedzial tak jak powinno. Madzia spedzila dzis dzien w serwisie mazdy i nic ustawili zaplon sprawdzili tps-a, zrobiliodzcyt z kompa zero bledow a dalej nie chce pracowac normalnie ale ciekostka jest tak ze po calym dniu stania, po zapaleniu pracuje tak jak powinna bez problemow wlaczam switala obroty leciutko sie podnosza krecisz kierownica to samo itd. i tak przez 1 min a potem pokazuje rogi i ni ch... dalkej to samo. Zglupialem bo juz nie wiem co jest grane. jkies sugestie co jest uwalone??
dzieki
Auto dalej niedzial tak jak powinno. Madzia spedzila dzis dzien w serwisie mazdy i nic ustawili zaplon sprawdzili tps-a, zrobiliodzcyt z kompa zero bledow a dalej nie chce pracowac normalnie ale ciekostka jest tak ze po calym dniu stania, po zapaleniu pracuje tak jak powinna bez problemow wlaczam switala obroty leciutko sie podnosza krecisz kierownica to samo itd. i tak przez 1 min a potem pokazuje rogi i ni ch... dalkej to samo. Zglupialem bo juz nie wiem co jest grane. jkies sugestie co jest uwalone??
dzieki
- Od: 16 lis 2006, 02:23
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 1998
U mnie jest podobnie, tzn. spadaja ale po chwili wracaja na swoje miejsce.
Normalnie na wolnych mam jakies 800 obr\min.
wlacze np. ogrzewanie szyby+lusterek i wtedy spadaja do 500 na jakies 1-3 sek.
po czym wracaja na swoje 800 obr.
nigdy mi nie zgaslo co najwyzej troche potrzesie
w zasadzie nie jest to zbyt uciazliwe, ale jakby udalo sie wyeliminowac to byloby git
Normalnie na wolnych mam jakies 800 obr\min.
wlacze np. ogrzewanie szyby+lusterek i wtedy spadaja do 500 na jakies 1-3 sek.
po czym wracaja na swoje 800 obr.
nigdy mi nie zgaslo co najwyzej troche potrzesie
w zasadzie nie jest to zbyt uciazliwe, ale jakby udalo sie wyeliminowac to byloby git
- Od: 8 paź 2006, 12:53
- Posty: 6
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 DOHC 97'
Czy ktos moze mi opisac jak wyglada silniczek krokowy w jego/jej mazdzie 1.5 Z5 i czy jest on rozbieralny, poniewaz u mnie po wyciagnienciu wyleciala z niego ta tulejka z kapelusikiem i czubiekam a z niej sprezynka i taki maly plasticzek i wlasnie nie wiem czy to tak ma byc czy ktos juz cos zmodzil i m u sie przypadkowo rozpadlo. Jesli ma ktos fotki z czysczenia tego silniczka to bylbym wdzieczny.
Dzieki
Dzieki
- Od: 16 lis 2006, 02:23
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 1998
Hello!!
Jak widac dalej walcze z moja "fura" i nic. Ale dzisiaj na pracujacym silniku podlaczylem na krotko "silniczek krokowy" prosto do akumulatora i teraz moje pytanie: Jak powinnien sie zachowac silinczek przy takiej operacji czy powinnien podbic obroty i je trzymac na jednym poziomie ( caly czas trzymamy kabelki przy baterii) czy powinnien podbijac i opusczac obroty (tak jest u mnie)??
Z gory dziekuje za odpowiedz
Jak widac dalej walcze z moja "fura" i nic. Ale dzisiaj na pracujacym silniku podlaczylem na krotko "silniczek krokowy" prosto do akumulatora i teraz moje pytanie: Jak powinnien sie zachowac silinczek przy takiej operacji czy powinnien podbic obroty i je trzymac na jednym poziomie ( caly czas trzymamy kabelki przy baterii) czy powinnien podbijac i opusczac obroty (tak jest u mnie)??
Z gory dziekuje za odpowiedz
- Od: 16 lis 2006, 02:23
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 1998
Mam podobny problem. Jak nie są włączone żadne odbiorniki prądu to obroty ani drgną. Jak są zapalone tylko światła to też jest tak samo ale jak dodatkowo włączę np. dmuchawę to falują pomiędzy 500 a 750. Generalnie im więcej urządzeń działa tym problem jest silniejszy. Sporo grzebałem w archiwum i wygląda na to, że to bardzo częsty problem i mało kto sobie z nim poradził. Zazwyczaj wyczyszczenie/wymiana EGR bądź silniczka krokowego nic nie dały bądź pomogły na krótko. O ile dobrze pamiętam ktoś usunął problem przez czyszczenie zaworu dodatkowego powietrza (tylko mnie nie pytaj gdzie to jest).
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
u mnie na ten problem pomogło:
– poprawne ustawienie TPS-a
– ustawienie obrotów biegu jałowego
– poprawne ustawienie zapłonu
– wymiana świec
– czyszczenie przepustnicy
oczywiście wszystko ustawiane w trybie serwisowym (GND+TEN)
i jest fajnie
aha zobacz czy linka od gazu nie jest za mocno/za lekko naciągnięta !
– poprawne ustawienie TPS-a
– ustawienie obrotów biegu jałowego
– poprawne ustawienie zapłonu
– wymiana świec
– czyszczenie przepustnicy
oczywiście wszystko ustawiane w trybie serwisowym (GND+TEN)
i jest fajnie
aha zobacz czy linka od gazu nie jest za mocno/za lekko naciągnięta !
-
Tommek_323
Tommek_323 A co ma do tego linka od gazu?? Podobno mozna podciagnac obroty linka od gazu??
Ja mam taki problem, ze jak chce troche zwikeszyc obroty srobka na przewpustnicy w trybie serwisowym, to mi sie to udaje, ale czasem wracaja do normalnego poziomu. Pozniaj pare razy przegazuje i znowu mam takie jakie ustawilem.
Co moze byc???
Piszczy mi tez czasem pasek, nie wiem jaki, moze to od alternatora???
Ja mam taki problem, ze jak chce troche zwikeszyc obroty srobka na przewpustnicy w trybie serwisowym, to mi sie to udaje, ale czasem wracaja do normalnego poziomu. Pozniaj pare razy przegazuje i znowu mam takie jakie ustawilem.
Co moze byc???
Piszczy mi tez czasem pasek, nie wiem jaki, moze to od alternatora???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Witam!Jeśli chodzi o spadające obroty przy załanczaniu różnych urządzeń elektrycznych czyli podnoszenie szyb,włanczanie świateł itp.(ewentualnie kręcenie kierownicą na postoju)to w mojej MADZI obroty spadają minimalnie do 500 ,ale po chwili wracają do normy.Im więcej urządzenie pobiera prądu tym bardziej spadaą obroty,ale zaznaczam że jest to tylko chwilowy efekt.Myśle że jest to norma.
- Od: 4 mar 2007, 22:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: 323F BA Z5 1995
Moze i tak, ale jak pisalem podnioslem troche obroty bo mnie wkurzaly trzesace sie lusterka i czasem jest ok a czasem nie. Czasem ladnie trzyma te 1000 – 1100rpm a czasem po prostu spadaja na 700 i tam tez sie trzymaja!!! Jest to raczej nie zalezne od wlaczonych urzadzen elektrycznych. Po prostu jak stoje na swiatlach to mam powiedzmy stabilne 1200 a na innych swiatlach stabilne 700, jak przegazuje to zrobi sie 1200 i trzyma. Tak jakby komputer na chwile zapominal ze mu ustawilem obroty wyzsze. Co jest przyczyna??
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
faraon napisał(a):Zmiencie PALIWO
Chyba raczej silnik na KF
- Od: 4 mar 2007, 22:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: 323F BA Z5 1995
ahoj.
co mnie pokusilo zeby czyścic silniczek krokowy??? do tej pory madzia kaszlala ale banglała. zabrałem sie za wyczyszczenie krokowca. wywalilem przepustnicę, wymyłem krokowca i na koniec wykrecilem srube regulacji obrotów. no i sie zaczeło. do tej pory po odpaleniu madzi obroty (na zimnym silniku) wskakiwały na ok 2000 i spadały do ok 800 i było si. dzis po całej zabawie najpierw nie chciała zapalic a jak juz zabnglala to obroty wariują. po odpaleniu ustawiaja sie na 800 ale w czasie jazdy spadaja do ok 500 zeby za chwile podejść do 800. majstry mowia ze cos zle zlożyłem. zastanawiam sie tylko co mozna spaprac?? macie pomysł cozle zrobiłem? czy reset kompa cos da?? mam 323F (BJ)
co mnie pokusilo zeby czyścic silniczek krokowy??? do tej pory madzia kaszlala ale banglała. zabrałem sie za wyczyszczenie krokowca. wywalilem przepustnicę, wymyłem krokowca i na koniec wykrecilem srube regulacji obrotów. no i sie zaczeło. do tej pory po odpaleniu madzi obroty (na zimnym silniku) wskakiwały na ok 2000 i spadały do ok 800 i było si. dzis po całej zabawie najpierw nie chciała zapalic a jak juz zabnglala to obroty wariują. po odpaleniu ustawiaja sie na 800 ale w czasie jazdy spadaja do ok 500 zeby za chwile podejść do 800. majstry mowia ze cos zle zlożyłem. zastanawiam sie tylko co mozna spaprac?? macie pomysł cozle zrobiłem? czy reset kompa cos da?? mam 323F (BJ)
- Od: 11 kwi 2007, 13:24
- Posty: 35
- Skąd: Tczew
- Auto: Mazda 6 GH – 2012 r.; 1,8 benzyna
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości