Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez KUCZYS » 25 sty 2007, 13:14

Nie wierzcie w takie bajery ze obroty rzędu 2200 -2500 sa prawidłowe.Jeszcze raz powtarzam --O wiele wiele za duze.W moim starszym modelu efki mialem tez 1500 ale sie dosc długo trzymały i spadały dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury. ale nigdy ponad 2 tys.Tam był inny rodzaj ssania.Starsza generacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez KUCZYS » 25 sty 2007, 13:19

MarcinB napisał(a):Przecież obroty szybko spadają

Oczywiscie ze spadają tylko pytanie po jakim czasie.Logiczne jest ze jak duze obroty to i wiecej ciągnie paliwa.Pytanie PO CO? Szczególnie zimą bedzie to widoczne bo zimą zawsze wiecej pali auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MarcinB » 25 sty 2007, 15:12

A jak myślisz jaka będzie różnica w spalaniu jak auto przez kilkanaście sekund będzie pracować przy 2500 obr. zamiast przy 1500? Zapewne do pominięcia w skali pełnego baku. A ile kosztować będzie znalezienie usterki (o ile wogóle jest jakaś)?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez kbilski » 25 sty 2007, 16:41

Ciekawe czy jest jakaś zbieżność pomiędzy mazdami z wysokimi obrotami na starcie a tymi kopcącymi na zimnym silniku.
Czy ktoś ma te objawy osobno?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez KUCZYS » 25 sty 2007, 16:49

MarcinB napisał(a):A jak myślisz jaka będzie różnica w spalaniu jak auto przez kilkanaście sekund będzie pracować przy 2500 obr. zamiast przy 1500?

Zapewniam cie ze duza. Wtedy ciągnie benzyne jak odkurzacz.Ale widze ze ty popadasz w skrajnosci.
Wiadomo, ze nie spali ci rano całego wiadra benzyny.Juz nie jedną zime przezyłem i wiem ze ssanie to ssanie i auto musi swoje pociągnąc.Sczególnie jak ma b.wysokie obroty.
I wszystko zalezy jak długo bedzie na tym ssaniu pracowac.
Nie chodzi o to by latac po mechanikach tylko ze po prostu obroty sa za duze i tyle a jezdzic mozna oczywiscie i sie nie głowic nad problemem.
Pozdrawiam-Kuczys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MarcinB » 25 sty 2007, 18:22

kbilski napisał(a):Ciekawe czy jest jakaś zbieżność pomiędzy mazdami z wysokimi obrotami na starcie a tymi kopcącymi na zimnym silniku.
Czy ktoś ma te objawy osobno?


Mi się wydaje, że zbieżność może być raczej z falującymi obrotami na biegu jałowym. Moja tak ma jak włączę światła i dmuchawę. A jak u pozostałych osób które mają 2000 obr. na starcie?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez k3b » 26 sty 2007, 18:17

To myślcie koledzy co to może być bo to poranne wycie to mnie zaczyna denerwować, ludzie sie patrzą na mnie jak zapale auto jak by to był jakiś CC700cm3 albo i gorzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez Pioteq25 » 3 lut 2007, 16:51

Dzisiaj zmniejszyłem obroty na zimnym silniku (auto stało od wczoraj) oczywiście po zmostkowaniu GND i TEN i ciekawy jestem czy po ochłodzeniu będzie lepiej. Na razie silnik ciepły i nie można tego sprawdzić, ale nie pomyślałem wcześniej o takiej regulacji właśnie w tym krótki czasie po zapaleniu zimnego silnika jak jeszcze jest na ssaniu. Ciekawe czy coś to da. Obroty na rozgrzanym silniku są ok.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez PAWEL MENDREK » 4 lut 2007, 00:58

No ja mam jak jest po nizej zera i po całej nocy jakies 1500-1600 rpm troche mnie to wkurza ale zwykle troszke odczekam i spadają
POSIADAM SAMOCHÓD MAZDA 323F 1.6 16V 1992
Początkujący
 
Od: 7 lip 2006, 09:47
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ

Postprzez Gość » 6 lut 2007, 21:02

U mnie jak odpale a jest chlodno obroty sa ok 2200 podobnie jak u Ciebie ale silnik rowno chodzi i po niedlugim czasie spadaja do ok 1200 i pozniej do ok 700.
Gość
 

Postprzez k3b » 7 lut 2007, 00:18

To co zrobic aby te obroty na starcie były 1600rpm? bo przy -25 na wysokich obrotach smarowania nie ma w poczatkowej fazie, to jest bład jakiegos czujnika? czy problem z komputerem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez AbatinXS » 7 lut 2007, 01:30

U mnie jest jakies 2100-2200 obr/min i daje 95% ze to wina duzej ilosci nagaru lub sadzy na sondzie lambda przez ktorą sonda nie moze dobrze odczytywac dawki składu mieszanki i przekazywac dane do komputera...dzieje sie to w silnikach Z5 ( i nie tylko ) ktore biorą lub braly olej i po wymianie pierscieni i uszczelniaczy zaworowych w których nie wymieniono sondy i ewentualnie kata :) niedlugo sonde bede wymienial i przy okazji robil wskaznik działania sondy na swietnym wyswietlaczu 10 LED a mianowicie LM3914 bedzie on mierzyl napiecie z sondy w zakresie 0,1-0,9V (mieszanka bogata – uboga) zainteresowanym moge wyslac schemat takiego układziku (scalak , 10 diod i pare opornikow do zakresu pracy)

Zanim silnik mi zaczal brac olej obroty na zimnym silniku po odpaleniu mialem na poziomie 1800 podczas brania oleju 2200obr/min, po wymianie oleju na midland silnik nie bierze juz wogole oleju ( mam ten sam poziom na bagnecie od sierpnia 2006 ) ale obroty zostaly te zwiekszone... po wymianie sondy dam znac czy sa zmiany jesli sie uda..... :) robimy hurtową wymiane sond haha

pozdrawiam kolegow

Mikolaj (AbatinXS)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez Pioteq25 » 7 lut 2007, 12:10

Regulacja obrotami podczas ssania nic nie daje. Zauważyłem tylko, że jak się zwiększy delikatnie obroty na jałowym, to na ssaniu się również zwiększają i dłużej utrzymują.
Ciekawe właśnie jaki wpływ ma na to stara sonda- mam chyba od fabryki tę samą, ale oleju nie bierze.
Tez wymienię sondę :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Gość » 7 lut 2007, 14:37

witam. Moja tez 2000-2200 z rana osiaga(w zaleznosci czy bardzo zimno i czy cala noc stala), w serwisie powiedzieli mi ze to normalka, wiec jezdze i sie tym nie przejmuje:) pozdro
Gość
 

Postprzez k3b » 7 lut 2007, 20:37

A ja u siebie zauwazyłem ze jak jest -10 to obroty 2500rpm sa przez 2 sekundy i spadaja do 1600. to jakies dziwne jest silnik mi troche oleju łyka litre na 10tys jeszcze nie jest tak zle jak na te kilometry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez organo » 7 lut 2007, 23:59

Pioteq25 AbatinXS
chłopaki no co wy opowiadacie za nie stworzone hitorie na temat sondy :) hehe przeciez sonda na ssaniu w ogole nie bierze udzialu w pracy silnika szczegolnie przy jedno przewodowych bez grzalki :) przy 3ch lub 4rech zaczynaja wczesniej prace ale tez prawie przy pelnym rozgrzaniu silnika
Ostatnio edytowano 8 lut 2007, 10:59 przez organo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez ggumis » 8 lut 2007, 01:31

u mnie w okolicach 2200 RPM przy temp około 5 stopni. Silnik juz niebierze oleju. Kat wymienony na nowy uniwersalny bosala.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez Pioteq25 » 8 lut 2007, 14:45

jakieś pomysły?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 9 lut 2007, 19:27

Problem rozwiązany <jupi> "Ssanie" wyregulowane poprzez rezystor (dolutowany do wiązki przy kompie), który zawyża odczyt temperatury o ok 20C przy 0C na zewnątrz. Dodanie rezystora nie wpływa w żaden sposób negatywnie na pracę silnika.Przy wzroście temperatury silnika, rezystor przestaje całkowicie ingerować w odczyt.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Rascal » 12 lut 2007, 10:42

A więcej danych poprosimy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323