Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez Pioteq25 » 24 lut 2007, 23:26

Yooziu napisał(a):spoko, fajnie ze zrobiles ten gadzet i ze wrzuciles relacje, mnie tylko zastanawia jedna rzecz – jezeli te wysokie obroty po odpaleniu sa spowodowane jakas usterka to moim zdaniem nalezy ja wyeliminowac przez wymiane czy naprawienie jakiegos elementu a nie dokladanie nowych rzeczy. Wiadomo ze nawet najlepszy cud techniki mozna poprawic, ale jezeli w naszych silnikach (bo u mnie po odpaleniu tez wskakuje na chwile na 2200obr) cos sie popsulo to dobrze by bylo dojsc do tego co to jest.

i mam jeszcze takie pytanie, czy jest ktos u kogo w czasie jak posiada swoje Z5 wczesniej byly normalne obroty czyli 1200-1500 a teraz ma 2200? moze jakies obserwacje? ja swoje mam za krotko zeby sie wypowiadac


Najlepsze że usterki żadnej nie znajdziesz i uwierzyłem w to, że ten typ tak ma i już. Za dużo ludzi ma takie ssanie w tych silnikach.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 24 lut 2007, 23:32

paulo323f napisał(a):mam pytanko ile powinny wynosic obroty silnika na ssaniu ja rano jak zapale obroty wynoszą 1200

Jak odepnę IAC to też mam 1200 :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Yooziu » 24 lut 2007, 23:39

duzo ludzi tak ma, to sie zgadza widac chocby po wypowiedziach w tym temacie, ale sa tez i tacy ktorzy maja niby 1200-1500 niezaleznie od tego jak zimno jest na dworze, wiec dlaczego u jednych ten typ tak ma a u innych nie? i czy sa na forum osoby ktore mialy wlasnie ok 1200 a teraz maja 2200 czy nawet 2500? a moze jest tak ze nizsze obroty maja ci ktorzy smigaja na nowszym silniku, tym po lifcie a w starszym powinno byc ok 2000? dla mnie jest to ciekawe, bo poza tym ze przez 10s po odpaleniu chodzi na wysokich obr nie zauwazylem niczego niepokojacego
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez Pioteq25 » 24 lut 2007, 23:46

Może jakbym zalał silnik olejem mineralnym, który przy -4 jest gęsty jak skała to też miałbym 1000obr na starcie hahaha

Przytkanie rury doprowadzającej powietrze do zaworu pod przepustnicą również może wpływać na znaczne zmniejszenie obrotów na ssaniu i może niektórzy tak mają?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 25 lut 2007, 00:01

Yooziu napisał(a):duzo ludzi tak ma, to sie zgadza widac chocby po wypowiedziach w tym temacie, ale sa tez i tacy ktorzy maja niby 1200-1500 niezaleznie od tego jak zimno jest na dworze, wiec dlaczego u jednych ten typ tak ma a u innych nie? i czy sa na forum osoby ktore mialy wlasnie ok 1200 a teraz maja 2200 czy nawet 2500? a moze jest tak ze nizsze obroty maja ci ktorzy smigaja na nowszym silniku, tym po lifcie a w starszym powinno byc ok 2000? dla mnie jest to ciekawe, bo poza tym ze przez 10s po odpaleniu chodzi na wysokich obr nie zauwazylem niczego niepokojacego


W tych wypowiedział są pewne rozbieżności, bo jedni piszą o obrotach w pierwszych sekundach po odpaleniu 2000-2500, a inni podają średnie obroty na ssaniu i one faktycznie są niższe na poziomie 1500. Ludzie różnie piszą a jeszcze inaczej jest w rzeczywistości- szkoda że nie mam kontaktu z jakimś ASO mazdy które ma faktycznie doświadczenie w tych silnikach.

Na forum krąży wiele legend o modyfikacjach silników Z5 w ostatnich latach produkcji, ale co tam faktycznie japonce zmienili to chyba tylko oni sami wiedzą :–) Poza zmianą w rozrządzie nie wdziać innych różnic mających wpływ na np. ssanie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez qbus » 25 lut 2007, 10:25

U mnie także zaraz po odpaleniu zimnego silnika jest ok 2000 obrotów i nie doszukuje się tu na siłę jakichś problemów, ile osób tak naprawdę na forum ma niskie obroty w pierwszych sekundach tuż po odpaleniu zimnego silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez Gość » 25 lut 2007, 11:36

A mi się wydaje że "coś" przytkało się nagarem i stąd te obroty.Bo jak wczoraj wyciągłem przepustnicę i kolektor ssący to było tam mnóstwo nagaru.Było tego tak dużo że niedługo by samo odpadło :D .
Po wyczyszczeniu niestety ssanie zostało na takim samym poziomie ale po nagrzaniu wolne obroty podniosły się do 1100, więc musiałem to skorygować.Również po tych zabiegach duuużo szybciej schodzi z ssania do narmalnych obrotów.
ps zdjąłem również aparat zapłonowy i coo?? pęknięty w dwóch miejscach co kwalifikuje go do wymiany w najbliższym czasie :(
i znowu koszta...
Gość
 

Postprzez sps-snipers » 25 lut 2007, 12:30

Ja tez przy odpaleniu mam jakies 2200 obr.I sie tym nieprzejmuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Gość » 27 lut 2007, 16:59

Witam
testował ktoś inny ten układzik??
jeśli tak to proszę o krótki opis...tzn ile było obr przed modyfikacją a ile po, itp
pozdro
Gość
 

Postprzez Pioteq25 » 27 lut 2007, 18:25

KEEL napisał(a):Witam
testował ktoś inny ten układzik??
jeśli tak to proszę o krótki opis...tzn ile było obr przed modyfikacją a ile po, itp
pozdro


Mój gadżet zmniejszający obroty działa <jupi>
Ostatnio edytowano 1 mar 2007, 22:01 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Gość » 27 lut 2007, 18:57

a ten niebiesko-różowy przewód mozna przeciąć przy przepustnicy??
ps jakie wady ma ten układzik??
pozdr
Gość
 

Postprzez Pioteq25 » 27 lut 2007, 20:26

KEEL napisał(a):a ten niebiesko-różowy przewód mozna przeciąć przy przepustnicy??
ps jakie wady ma ten układzik??
pozdr

Przewód możesz przeciąć w dowolnym miejscu- idzie od ECU do zaworu bezpośrednio. Mi najwygodniej było to zrobić przy kompie pod radiem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 1 mar 2007, 22:09

Na 4 stronie zrobiłem update ogranicznika. Dodałem termistor który świetnie wpłynął na działanie układu. Jak ktoś ma jakies pytania niech pisze.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 2 mar 2007, 16:46

Dzisiaj odkryłem "tajemnicę" wysokich obrotów na ssaniu i mój gadżet elektroniczny nie jest już potrzebny <jupi>
Jak ktoś chciał to zlutować może już sobie odpuścić – problem leży w przepustnicy i jak znajdę chwilę to wszystko dokładnie opiszę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Yooziu » 2 mar 2007, 17:28

no prosze, w takim razie czekamy niecierpliwie na wyniki badan, bo widze ze niezle sie wkreciles w poszukiwanie usterki ;) brawo
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez Pioteq25 » 2 mar 2007, 19:48

Yooziu napisał(a):no prosze, w takim razie czekamy niecierpliwie na wyniki badan, bo widze ze niezle sie wkreciles w poszukiwanie usterki ;) brawo

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32195
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez beck-x » 14 maja 2007, 14:21

Ja w swojej 323F BA `94r mam dość dziwnie ponieważ zawsze po odpaleniu i później po rozgrzaniu silnika jak się zatrzymam na biegu jałowym to te obroty wciąż są około 1500-1600 chyba że bardzo powoli ruszę samym sprzęgłem i obroty wtedy spadają do 900 i tak już zostają (ale muszę to zrobić powoli).
Czy nie jest to dość dziwne że mimo rozgrzanego silnika te obroty nadal są w granicach 1500???
Może ktoś miał podobnie? i czy płyn chłodniczy ma na to wpływ?
beck-x
 

Postprzez Pioteq25 » 14 maja 2007, 15:14

Beck napisał(a):Ja w swojej 323F BA `94r mam dość dziwnie ponieważ zawsze po odpaleniu i później po rozgrzaniu silnika jak się zatrzymam na biegu jałowym to te obroty wciąż są około 1500-1600 chyba że bardzo powoli ruszę samym sprzęgłem i obroty wtedy spadają do 900 i tak już zostają (ale muszę to zrobić powoli).
Czy nie jest to dość dziwne że mimo rozgrzanego silnika te obroty nadal są w granicach 1500???
Może ktoś miał podobnie? i czy płyn chłodniczy ma na to wpływ?


Najpierw spróbuj wykręcić trochę śrubę od regulacji krokowego. Śruba reguluje naprężenie sprężyny która z kolei wpływa na pracę zaworka dodatkowego powietrza. Znajduje się w dość niewidocznym miejscu przepustnicy od strony ściany grodziowej, ale można ją „wymacać” Jak popatrzysz na krokowy to będzie idealnie po drugiej stronie w Gdy za dużo wykręcisz to krokowy przestanie w ogóle działać, więc z czuciem.
Jak to nie pomoże, to wyczyść dobrze zaworek który pracuje w krokowym.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez grodek » 15 lis 2007, 10:35

witam no i ja jestem kolejny z tym problemem wyskich obrotów jeszcze sie za to niezabrałem ale w weekend mam zamiar pogrzebać wiec tez z niecierpliwością czekam na wyniki badań :)
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez jacks » 11 lut 2008, 23:41

Mam pewien problem, a nie chcialem zakladac nowego watku. Czytalem gdzies, ze po wrzuceniu na "luz" obroty powinny spasc do okolo 1100 obr/min i po okolo 1-2 sek. ustawic sie na okolo 750 obr/min, natomiast u mnie trwa to dluzej, bo od 5 do 10 sekund wiec chcialbym to naprawic. Ustawialem juz TPS-a, czyscilem przepustnice i krokowy oraz wymienilem przewody WN i swiece.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323