Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez jacks » 16 lut 2008, 00:05

Wracajac do tematu, to co należy jeszcze sprawdzic oprocz rury łączącej przeplywomierz z przepustnicą, szukając nieszczelności w dolocie ? Bo myślę, że gdzieś zasysa lewe powietrze i dlatego obroty nie spadają po 1-2 sekundach do nominalnych ~750
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez grodek » 16 lut 2008, 08:53

masz moze instalacje gazową? a nieszczelności szukaj na odcinku od przepływki do przepustnicy ale chyba to nie to bo skoro masz obroty troche dłuzej ponad norme a pozniej spadaja do normalnych i nic sie nie dzieje to stawiam na sterowanie jakies? moze jednak krokowiec sie przycina?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez jacks » 16 lut 2008, 11:11

Nie mam gazu, silniczek krokowy był czyszczony, później kupiłem nowy wraz z przepustnicą i także go czyściłem – żadnych zmian, chyba że czyszczenie go benzyna ekstrakcyjna daje słabe efekty, ale oceniając go wizualnie, nie był bardzo brudny nawet przed czyszczeniem. Możliwe jednak, że coś jest z nim nie tak, bo obroty na starcie zimnego silnika to 2000 obr/min, więc trochę za dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez grodek » 16 lut 2008, 15:10

moze czujnik temp powietrza? albo jakies nieszczelnosci na przepustnicy? why wymieniłes przepustnice?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez jacks » 16 lut 2008, 15:30

Komputer nie wskazuje żadnych błędów
Przepustnice kupiłem wraz z silniczkiem krokowym, bo mój poprzedni uległ uszkodzeniu po wielokrotnym demontażu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez grodek » 17 lut 2008, 00:29

nie wiemjak w V6 ale tak jak pewnie czytałeś z Z5 w przepustnicy sa takie zaworki jeszcze moze one sie nei domykaja
bo jak bys miał nieszczelności w dolocie to by szarpało chyba
w Z5 jest jeszcze na przepustnicy taka śrobka która reguluje wolne obroty moze w V6 tez jest takie cos i ona odpowiada za pewniejsze domkniecie przepustnicy.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Majlo » 17 lut 2008, 13:06

u mnie znowu np. dziś rano (było – 12) ale nawet przy 0 stopni obroty wskakują na 2500obr. ale dość szybko spadają na 1200obr a po rozgrzaniu są zawsze na 750obr. Więc nie wiem czy to jest wszystko normalne czy nie? Może tak ma być w tych silnikach. Dodam tylko że po 1 minucie zaczyna lecieć ciepłe powietrze, a gdy jest tak około 0 – -5stopni to już po 30 sekundach. Ja nie szukam problemu i uznaje że tak ma być! (chodź z drugiej strony w innym aucie, to po odpaleniu zimnego silnika ma około 1300obr tylko)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez zeusik » 17 lut 2008, 13:24

Majlo napisał(a):u mnie znowu np. dziś rano (było – 12) ale nawet przy 0 stopni obroty wskakują na 2500obr. ale dość szybko spadają na 1200obr a po rozgrzaniu są zawsze na 750obr. Więc nie wiem czy to jest wszystko normalne czy nie? Może tak ma być w tych silnikach. Dodam tylko że po 1 minucie zaczyna lecieć ciepłe powietrze, a gdy jest tak około 0 – -5stopni to już po 30 sekundach. Ja nie szukam problemu i uznaje że tak ma być! (chodź z drugiej strony w innym aucie, to po odpaleniu zimnego silnika ma około 1300obr tylko)


moja ma 2500 po odpaleniu , 2-3minuty na mrozie pochodzi spada do 1200rpm pochodzi z 10sekund i na 700rpm.
na cieplym ma caly czas 700, po schodzeniu np z 3tys rpm na luz zatrzymuje sie po drodze na doslownie sekunde na 1000rpm by zejsc na 700.

nie bierze oleju , silnik cacy. widocznie tak skontruowali, po co zmnieniac jesli jest dobrze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Majlo » 17 lut 2008, 13:31

zeusik napisał(a):
Majlo napisał(a):u mnie znowu np. dziś rano (było – 12) ale nawet przy 0 stopni obroty wskakują na 2500obr. ale dość szybko spadają na 1200obr a po rozgrzaniu są zawsze na 750obr. Więc nie wiem czy to jest wszystko normalne czy nie? Może tak ma być w tych silnikach. Dodam tylko że po 1 minucie zaczyna lecieć ciepłe powietrze, a gdy jest tak około 0 – -5stopni to już po 30 sekundach. Ja nie szukam problemu i uznaje że tak ma być! (chodź z drugiej strony w innym aucie, to po odpaleniu zimnego silnika ma około 1300obr tylko)


moja ma 2500 po odpaleniu , 2-3minuty na mrozie pochodzi spada do 1200rpm pochodzi z 10sekund i na 700rpm.
na cieplym ma caly czas 700, po schodzeniu np z 3tys rpm na luz zatrzymuje sie po drodze na doslownie sekunde na 1000rpm by zejsc na 700.

nie bierze oleju , silnik cacy. widocznie tak skontruowali, po co zmnieniac jesli jest dobrze?


hehe... może w 1996roku takie nam zrobili. A może Mazda cieszy się że będzie ruszać w drogę i chce nas przywitać tymi obrotami :) (ciekawe tylko jak założę jakiś tłumik o basowym zabarwieniu co sąsiedzi powiedzą rano jak ją odpalę a tu 2500obr) :) hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez zeusik » 20 lut 2008, 19:04

ktos wywalil temat tamten do kosza wiec pisze tutaj.

Nie mierzylem u siebie stoperem ile to mniej wiecej trwa. TAk jak pisal ARTX w lecie 2100rpm teraz mam 2500rpm. Jesli ja zostawic na pare minut na jałowym to delikatnie obroty beda spadac az do 700. Przewaznie 'mocniejszy zjazd' mam na 1500rpm po jakiejs 1,5minucie pracy na jałowym i wtedy ruszam w droge. Potem jest normalnie.

Ja sie nie przejmuje, silnik cacy, nie bierze oleju, obroty nie skacza. WOle nie grzebac, bo wiem ze niektorych to bardzo drazni i cos modernizuja w tym celu, a czy w dobrym to sie okaze po sezonie dwoch.

W weekend podjade do zaufanego mechanika i dam znac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Gość » 17 wrz 2008, 18:08

Odświezę temat ;]
mam teraz obr na ssaniu w granicach 1100-1200rpm... Są chętni do przetestowania mojego patentu?? praktycznie zero dłubania. koszt ok 1 pln
Gość
 

Postprzez zeusik » 17 wrz 2008, 18:12

KEEL napisał(a):Odświezę temat ;]
mam teraz obr na ssaniu w granicach 1100-1200rpm... Są chętni do przetestowania mojego patentu?? praktycznie zero dłubania. koszt ok 1 pln


wrzucic jedynke i dusic silnik sprzeglem? he he <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Gość » 17 wrz 2008, 18:16

jak kto woli ... :P
Gość
 

Postprzez skorpek » 17 wrz 2008, 18:48

heh ja przetestuje i dam znac po weekendzie :)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez zeusik » 17 wrz 2008, 18:54

KEEL napisał(a):jak kto woli ... :P

dobra podziel sie tym patentem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez skorpek » 17 wrz 2008, 18:57

zeusik napisał(a):dobra podziel sie tym patentem

a ja juz wiem o co biega i chetnie to sprawdze i dam znac ;)
pozdrowka KEEL
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez zeusik » 17 wrz 2008, 18:58

"wiem ale nie powiem" ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Gość » 17 wrz 2008, 19:00

jutro zrobię fotki i dam opis :)
Gość
 

Postprzez skorpek » 17 wrz 2008, 19:16

zeusik napisał(a):"wiem ale nie powiem" ?

nie, nie tak.. jak wypróbuje to dam znać jak to się sprawdza w praktyce. A narazie nic wiecej napisac nie moge bo zrobi to KEEL.
KEEL napisał(a):jutro zrobię fotki i dam opis usmiech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez grodek » 17 wrz 2008, 19:22

oki jatez czekam ciekawy jestem
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323