Wymiana uszczelki pod głowicą

Postprzez Arek_323_C » 23 cze 2004, 11:13

W sobote chciałem wymienić pasek rozrządu w mojej 323 C 1,5l 16V, a ze od jakiegoś czasu traci mi się olej, na to zwróciłem uwagę mechanikowi. I co i okazuje się ze pasek caly "dobrze nasmarowany", a Pan radzi mi wymienic uszczelkę pod głowicą. Jaki może być powód tego i czy koniczna jest ta wymiana, czyżby Lotos zabił mi silnik? I ile kosztuje taka przyjemność u innych mechaników.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 14:20
Posty: 24
Skąd: Racibórz
Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC

Postprzez machony » 23 cze 2004, 11:42

duzo ubywa oleju?
koszt wymiany uszczelki to od 200 – 400 zł robocizny
+ uszczelka
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 11:21
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: Escort USA 1.8i 16V BP-D

Postprzez Arek_323_C » 23 cze 2004, 13:34

No jakieś 300 ml na 1500 -2000 km, ale wiekszym problemem jest to ze caly rozrzad jest zapaćkany olejem, bo do dolewania sie przyzwyczailem, no i do brudzącej sie końcówki tłumika (miałem nie montować chromowanej:)). Czy jest to typowe dla tych silników przy przebiegu 180 kkm?
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 14:20
Posty: 24
Skąd: Racibórz
Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC

Postprzez Jaksa » 23 cze 2004, 13:53

Pewnie cieknie z uszczelniaczy wałka rozrządu i walu korbowego bądz pokrywą zaworową.... uszczelkę pod glowicą bym zostawil w spokoju. Wymień te uszczelniacze ( oczywiscie kup oryginalne ) i będziesz mial sucho.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mtaranti » 23 cze 2004, 22:13

podrodze juz podobną sprawe przerabiałem u siebie- raczej uszczelniacze wałka rozrządu
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Jaksa » 23 cze 2004, 22:41

podrodze juz podobną sprawe przerabiałem u siebie- raczej uszczelniacze wałka rozrządu
Często daje olej przez uszczelkę dekla tu przy kołach rozrządu..... mowa tu o uszczelkach z JC.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Arek_323_C » 24 cze 2004, 07:48

Uszczelkę dekla wymieniłem w zeszłym roku, więc temat mam z głowy, a tu widać na około silnika, gdzieś tak na poziomie uszczelki tlusty ślad.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 14:20
Posty: 24
Skąd: Racibórz
Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC

Postprzez Przemol » 24 cze 2004, 09:45

ale jak masz osmoloną końcówke, to pewnie olej spala.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez Arek_323_C » 26 cze 2004, 11:00

Koncowke mi osmalalo jak mialem jeden przewod wysokiego uszkodzony, tzn przebicie na tej bakielitowej prostce w deklu, przy deszczowym dniu potrafil mi zapalac ja stary diesel, tzn. zapalil chmura dymu potem ok.. Po wymianie, kabli palca i kopulki problem zniknal (z dymieniem na starcie), no przynajmniej na razie.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 14:20
Posty: 24
Skąd: Racibórz
Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC

Postprzez Arek_323_C » 26 cze 2004, 11:04

Pytanie do Jaksy:
jesli jest zaolejone do okola silnika na poziomie glowicy to czy te uszczelnicze do wymiany, czy jednak cos z uszczelka. Uszczelniacze walka powinny dawac tylko olej pod oslone rozrzadu. No tak mi sie wydaje, na zdrowy rozsadek ale nie jestem mechanikiem (no przynajmniej nie samochodowym:)).
Początkujący
 
Od: 7 cze 2004, 14:20
Posty: 24
Skąd: Racibórz
Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC

Postprzez Jaksa » 26 cze 2004, 12:13

Pytanie do Jaksy:
jesli jest zaolejone do okola silnika na poziomie glowicy to czy te uszczelnicze do wymiany, czy jednak cos z uszczelka. Uszczelniacze walka powinny dawac tylko olej pod oslone rozrzadu. No tak mi sie wydaje, na zdrowy rozsadek ale nie jestem mechanikiem (no przynajmniej nie samochodowym:)).
Najrozsądniej będze jak umyjesz całą komorę silnika moze to jakies stare wycieki które są już wyeliminowane..... na tyle lat pracy przy mazdach nigdy nie było wyciekow oleju ( w BA ) z pod uszczelki głowicy więc jestem trochę zaskoczony.....zazwyczaj wycieki są z pod uszczelniaczy na rozrządzie lub z pod uszczelki pokrywy zaworow , ach....jeszcze ew cieknie czyjnik cisnienia oleju który jest pod kolektorem ssącym na wysokosci filtra oleju.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Yard » 26 cze 2004, 21:52

Dzisiaj ogladałem swoją Mazdę od spodu i zauważyłem, że mokra jest miska olejowa. Cieknie od rozrządu, a też wygladało, że gdzieś wyżej.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez RULES » 27 cze 2004, 10:57

A mi cieknie olej ze skrzyni ;[[[[

Powiedzcie mi jaki jest koszt wymiany zimerungu(a) w skrzyni?
Da sie z tym jezdzic?
Kiedy wiadomo bedzie ze juz jest malo oleju w skrzyni?
Przez wakacje skrzynia wytrzyma czy jak juz cieknie to trzeba sie za to zabrac?

P.s. Czy w przypadku wymiany zimeringu(a) wypada tez przy okazji wymienic synchronizatory? Jaki to jest koszt?

Pozdro
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez Huano » 27 cze 2004, 11:00

No u mnie bylo troche zabawy jak mi lecialo z lewej poloski... Sam Zimmering jest niedrogi – natomiast mozesz zaplacic troszke za robocizne. I nie czekaj az Ci sie caly olej skonczy – zarzniesz skrzynie i dopiero wtedy bedziesz mial koszty... :(
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jaksa » 27 cze 2004, 11:22

Powiedzcie mi jaki jest koszt wymiany zimerungu(a) w skrzyni?
Uszczelniacz połosi ok 45 zł ( oryginal ) wymiana 80 -100 zł za stronę jeszcze uszczelniacz wybieraka 30 zł i wymiana 40 zeta
Da sie z tym jezdzic?
Kiedy wiadomo bedzie ze juz jest malo oleju w skrzyni?
Przez wakacje skrzynia wytrzyma czy jak juz cieknie to trzeba sie za to zabrac?
Myslę ze nie ma co czekać .... teraz są małe koszty a skrzynka ( nawet uzywana ) kosztuje parę zlociszy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez RULES » 10 lip 2004, 20:51

Zdecydowalem sie nie zwlekajac i oddalem Bestie mechanikowi na jeden dzien
Wymienilem oba zimeringi i oring przy ukladzie
Wylalem moze z 1.5 listra oleju a wlalem 2,7 nowego

sprawdzilo sie tez moje podejrzenie i po wlaniu nowego oleju zaczal mi dzialac synchronizator (przestala zgrzytac dwojka)

Jednym slowem maly koszt a czlowiek spokojniejszy

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez Gość » 16 lip 2007, 22:30

mam problem ze swoim xedosem na wolnych obrotach wywala mi plyn jak odkrece korek
Gość
 

Postprzez felixos » 10 sty 2008, 19:28

Witam, chciałbym zaczerpnąć rady szanownych forumowiczów. Jak większosć posiadaczy madzi 323F borykam sie z problemami falująych obrotów. Prób rozwiązania problemy było już wiele, ale może napisze co sie dzieje i na czym staneło. Podczas sprawdzania kompresji okazło sie że na 2 i 3 ciśnienie jest zdecydiowanie za niskie (dodam ze świece i kable WN oczywiście nowe), auto na wolnych obrotach całe sie trzęsie. Na wyższych obrotach pracuje idealnie, co ciekawsze gdy madzia dostanie porządnie "w dupcię" :) przez jakieś 10 km niskie oborty nagle sie normują do czasu dodania delikatnie gazu. Coraz częściej też pojawiają się problemy z odpalaniem zimnego auto (bez wciśniętego gazu do oporu nie odpali), a po odpaleniu (czy auto jest zimne czy ciepłe) przez klika minut gdy pracuje na wolnych obrotach czuć niespalone paliwo. Czy na podstawie tego opisu możecie mnie utwierdzić w przekonaniu ze to uszczelka pod głowicą?? Jakiej firmy uszczelke założyć, i czy ktoś może napisać przybliżone koszty naprawy usterki. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i sugestie.

>< doklejka /Borys
Mazda 323F (BA) 1,5l 16V

Moja madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41566
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2007, 16:30
Posty: 12
Skąd: Kościan

Postprzez Davit » 10 sty 2008, 21:00

z doświadczenia po citroenie(tam mi padła uszczelka pod głowica) sprawdź najpierw czy masz w płynie chłodniczym "żur"czyli czy nie przedostał ci sie olej do płyny chłodzącego. Jednocześnie sprawdź jakiego koloru masz spaliny i czy ci mocno dymi.-to są takie doraźne oznaki padniętej ;P uszczelki pod głowicą.
uzupełnij profil bo nie wiem jakie masz konkretnie autko .
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Docent D » 10 sty 2008, 21:08

davnes, a w stopce to co jest (oprócz linka do stronki o aucie)? :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323