Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez Pioteq25 » 3 cze 2009, 09:21

mixR napisał(a):Pioteq25 chciałbym zrobić taki układzik jak zapodałeś,tylko z którego miejsca dokładnie wziełeś sygnał dotyczący temperatury?


Wlutowałem się w kabel przy zegarach. Płytkę regulatora umieściłem obok kompa i reszta przewodów jest wlutowana w główną wiązkę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mixR » 3 cze 2009, 21:35

Pioteq25 napisał(a):Wlutowałem się w kabel przy zegarach. Płytkę regulatora umieściłem obok kompa i reszta przewodów jest wlutowana w główną wiązkę.

A pod maską nie wiesz w którym miejscu jest ten czujnik,bo przy zegarach boję się że nie znajdę w tym gąszczu przewodów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Agerak » 16 cze 2009, 11:52

Witam
Mam madzie 332F BA Z5 z 95
Ja tez zauwazylem ze ostatnio zaczynaja mi falowac obroty. A dzis to juz wogole spostrzeglem dziwna rzecz. A mianowicie podczas odpalenia pisk paska lkinowego (rzadko sie zdarza) ale stal z 2 dni i teraz pada wiec spoko. Tylko ze dziwne bo jak zatrzymalem sie na swiatlach obroty zaczely mi falowac i przy 500 znowy dalo sie slyszec pisk paska. A obroty na zimnym sa max ok 1100-1200 i potem jak stoje to spadaja czasami do 500 (czy tak to powinno byc ?)
Pozatym moja Madzia ma dziwna przypadlosc, nie wiem czy i u was ta jest. A mianowicie gdy naciskam gaz po jakichs 2 cm czuje lekki opor, jesli nie proboje nacisnac troszke mocniej to normalnie obroty caly czas ida w gore i spokojnie moge wrzucic kolejny bieg (ale dynamika jest zadna). JEsli troszke mocniej nacisne to tak jakby lekke skacze do przodu (w sumie jakby lekko "puszczal" samochod , ciezko to opisac slowami :) )
Zastanawiam sie czy na moje objawy pomoglo by ustawianie TPS i czyszczenie zaworkow.
Czy w waszych Mazdach tez macie taki lekki opor podczas naciskania gazy czy calkowicie plynine wam wchodzi ?
Lukasz
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez mixR » 16 cze 2009, 22:09

Co do obrotów to wyreguluj sobie śrubą na przepustnicy (w trybie serwisowym) i sprawdź szczelność dolotu (rura karbowana) jeśli ci falują. Jeśli chodzi o opór na pedale gazu to najprawdopodobniej wina linki od gazu. Możesz to sprawdzić podnosząc maskę i dodając gazu ręcznie na przepustnicy,zobaczysz czy nie stawia żadnych oporów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Mytek » 20 cze 2009, 20:03

witam koledzy ,podpinam sie pod temat
przeczytałem sobie całego posta i juz wszystko wiem
dzisiaj przystąpiłem do regulacji obrotów oczywiście ze zmostkowanym " TEN i GND "
powiem tak odrazu pomogło w sensie juz nie mam kolosalie wilkich obrotów na ssaniu ( 2500 tys. obrotów )
ale teraz po tym wszystkim obroty stoja na 1000 – 1200 obr,
a jak włączam elektryke tj swiatła, ogrz. szyby , wemtylator to obroty wzrastają
nie wiem ,ale chyba wkręciłem śr€bke tą po boku do końca ,
napiszcie co o tym myslicie
pozdrawiam
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez mixR » 21 cze 2009, 19:51

Ja u siebie rozkręciłem całą przepustnicę i zrobiłem czyszczenie. Ale nic mi to nie pomogło. Obroty dalej mam takie same na zimnym >2300. Spadają bardzo wolno,praktycznie do póki silnik się nie nagrzeje. Dodatkowo ta śruba z boku tak się zaklinowała że już nie idzie jej ruszyć. Po wyciągnięciu wtyczki od elektrozaworu obroty na zimnym spadają do 900,może więc wina leży w sterowaniu elektrozaworem skoro wydaje się że działa on prawidłowo?? Coś niepotrzebnie powoduje że jest on otwarty na zimnym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Mytek » 21 cze 2009, 22:24

dokładnie u mnie tez ta śrubka się jakby zablokowała , nie moge jej odkręcić (chyba bd musiał jednak rozkręcić tą przepustnice i przemyć ) jak ją teraz odkręcić,
aha dzisiaj sprawdziłem , a w czsie jazdy i wciśnieciu sprzęgła obr. zostają tak na 1100-1200 obr. tak nie powinno byc ;/ ??
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez dzik86 » 21 cze 2009, 22:27

Mytek napisał(a): w czsie jazdy i wciśnieciu sprzęgła obr. zostają tak na 1100-1200 obr. tak nie powinno byc ;/ ??


powszechny problem , tyle ze mi zatrzymuje sie na 1500 rpm , jak to naprawic ?
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez Mytek » 22 cze 2009, 09:43

ja dzisiaj – "nie chcę ale muszę" odkręce przepustnice i wykapie w bęzynie eksttr.,i w tedy bd miał dostep do tej sróbki po boku przepustnicy i spróbuje ja odkręcic i nanowo ust. obr .. zobaczymy dzisiaj wieczorem ...
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Pantas » 22 cze 2009, 11:34

To nie przepustnica, to elektrozawór.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Mytek » 22 cze 2009, 12:12

tak, domysliłem sie że elktrozawór , ale teraz musze odkrecic cała przepustnice , aby odkrecic ta srubke , od obrotów i zamienie na imbus odrazu :D,a jak juz odkrece to przeczyszce w bezynie i wd-40 :
do wieczora w takim razie ,
aha
ps. czy jak bd dokrecał,ta górna sróbke nad przepustnica to obrorty spadaja na jałowym cyz nie ??
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Pantas » 22 cze 2009, 12:15

Mytek napisał(a):ps. czy jak bd dokrecał,ta górna sróbke nad przepustnica to obrorty spadaja na jałowym cyz nie pytajnik

nie pamiętam czy akurat spadają jak odkręcasz ale chyba wzrastają jak odkręcasz a spadają jak przykręcasz.

przepustnice porzadnie wyczysc, wypoleruj z nagaru, ja to zrobilem pasta lekkoscierna polerska automax.

Przepustnica to od przycinającego się gazu głównie, elektrozawór od obrotów.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez novell » 22 cze 2009, 16:50

A mi się nie chciało rozbierać wszystkiego, odkręciłem delikatnie śrubę na przepustnicy w trybie serwisowym i obroty ślicznie się podniosły. Już nie mam problemu ze spadkiem obrotów przy wrzuceniu na luz bądź hamowaniu przed skrzyżowaniem. Są bardzo delikatne drgania ale w porównaniu do tego co było to niebo a ziemia. Teraz przy włączaniu elektryki obroty delikatnie drgają w górę i wracają do odpowiedniego poziomu. Wcześniej spadały drastycznie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Mytek » 22 cze 2009, 16:51

oki dzieki, dzisiaj to sprawdze :D do usłyszenia :D
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Mytek » 22 cze 2009, 21:34

witam dzisiaj kreciłem troszke przy madzi ,
i powiem tak nie odkrecałem od przepustnicy aby dostac sie do krokowca , bo nie mialem takiego klucza chyba 12.5mm, bo nie chciałem zrypac nakretek
wiec tylkow trybie serwisowym poustawialem obroty, i jak narazie to jestem zadowolony
ssanie 1700obr., i po kruciutkiej chwili na jałowym 750 – 800 obr wiec jest gucio jak narazie, bo mialem duzo gozej,
ssanie 2500 obr i to jakies prawie 10 min, a teraz doslowinie pare nascie sekund ,
sprawdze to jutro na trasie jeszcze dokładniej czy nic sie nie dziej zlego :D pozdrawiam i napewno sie odezwe jutro pozdro wszsykim.
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez mixR » 22 cze 2009, 22:27

U mnie te obroty na ssaniu bardzo długo się utrzymują i nie wiem co jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez dzik86 » 23 cze 2009, 19:05

jest w stanie mi udzielić informacji czy co może być problemem, gdy po dłuższej jeździe obroty na jałowym mi zatrzymują się na 1500rpm ?
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez Mytek » 23 cze 2009, 20:50

witam ,
sprawdziłem dzisiaj jak autko sie zachowuje, i wszystko gra , poza jednym ;/
silnik sie szybko grzeje po tym ustawianiu obrotów, po przejechaniu 12 km, milem juz maxymalna temp. wody ;/
i nie wiem dl czego ?//??
hyba musze pojechac gdzies na to czyszczenie krokowca bo widze ze nic z tego krecenia obrotów ;/
co myslicie o tym ????
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez mixR » 24 cze 2009, 08:46

Mytek napisał(a):po przejechaniu 12 km, milem juz maxymalna temp. wody

dla mnie to się wydaje normalne :)
ja dzisiaj spróbuje podłączyć układzik made by Pioteq25 do obniżenia obrotów przy starcie
wczoraj się trochę bawiłem,wpinałem rezystory w szereg zasilania do elektrozaworu,im większa wartość tym niższe obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez mixR » 24 cze 2009, 15:18

No i zrobione <faja> Znalazłem kabelek od wskaźnika temperatury,układzik po drobnych modyfikacjach działa,musiałem jeszcze tylko zamienić nóżki w przekaźniku bo dałem NC a ma być NO :) Teraz po odpaleniu miałem 1300 obr :D Rezystor równolegle do styków przekaźnika dałem 22ohm 5W bo akurat taki miałem pod ręką ;)
Pioteq25 gratuluję pomysłu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323