Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez paulo323f » 9 mar 2007, 22:29

w kostce DIAGNOSTIK zmostkuj TEN i GND dopiero wtedy możesz regulowac na przepustnicy ;P
paulo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lut 2007, 18:06
Posty: 10
Skąd: Ruda Slaska
Auto: mazda 323f -1.5- BA-Z5

Postprzez paulo323f » 9 mar 2007, 22:30

a ustwwienie TPS-u to już całkiem inna bajka poszukaj szukajką a znajdziesz jak to się ustawia :D
paulo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lut 2007, 18:06
Posty: 10
Skąd: Ruda Slaska
Auto: mazda 323f -1.5- BA-Z5

Postprzez jacks » 10 mar 2007, 06:21

Jesli chodzi o ustawienie biegu jalowego, to ustawialem go w trybie serwisowym,ale dopiero po przykreceniu sruby do konca obroty spadaja do 1200 i nie chca zejsc nizej.
Jednak kilka dni temu bylem u mechanika z problemem za wysokich obrotow i ustawial mi te oborty,ale normalnie, bez trybu serwisowego, co nie dalo efektu. Z tego co czytalem, to TPS-em nie mozna sie samemu bawic. Jesli jednak ktos to robil i udalo mu sie odniesc pozytywny skutek,to prosze o opinie

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Pioteq25 » 10 mar 2007, 07:55

jacks napisał(a):Jestem po czyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego, ale problem nie zniknal, a wrecz przeciwnie – obroty po rozruchu silnika wzrosly z 2000 do 2500 i spadaja po kilku minutach do 1200, probowalem je regulowac z trybie serwisowym, ale to praktycznie nic nie zmienia. Juz mi rece opadly i nie wiem co robic


Objawy które masz po czyszczeniu jak miałem przed zrobieniem przepustnicy :) Tez miałem obroty dochodzące do 2500 i zawieszanie się ich na 1200. Jakbyś przeczytał dokładnie to co napisałem na pierwszej stronie tego tematu to byś wiedział o co chodzi. W zaworku jest tulejka zakończona stożkiem który zamyka dopływ dodatkowego powietrza. Mniejsza sprężyna ciśnie ten zaworek aby szczelnie go domknąć i nie pozwala na zbyt duże jego otwarcie (obr2500)
Musisz teraz sprawdzić czy na pewno zawór się domyka. Jak będzie chociaż mała szczelina to obroty na wolnych nie spadną do poziomu 750 tylko zostaną na 1000-1200. Przypadkiem nie rozciągałeś tej większej sprężyny?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jacks » 10 mar 2007, 08:51

U mnie to wyglada troche inaczej, zaluje ze nie zrobilem zdjecia tego zaworu, ale pewnie bede musial jeszcze raz to rozkrecic, wiec zamieszcze fotke. U mnie te sprezyny sa umieszczone tak, ze jedna siedzi w drugiej i nawet nie ma miejsca zeby tam cokolwiek rozciagac. Silniczek krokowy jest przykrecony obok tych sprezyn
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Pioteq25 » 10 mar 2007, 09:02

Ile przewodów idzie do zaworka? Z tego co wiem były stosowane cztery rodzaje zaworów 2, 3 i 4 przewodowe w dwóch typach :)
Najlepiej wrzuć ze dwie fotki.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jacks » 10 mar 2007, 09:07

do mojego ida 2 przewody........jesli zdaze,to fotki wrzuce w poniedzialek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Gość » 10 mar 2007, 12:10

Pioteq25 napisał(a): Przypadkiem nie rozciągałeś tej większej sprężyny?


Jeślli rozciągnięcie tej mniejszej sprężynki ma wpływ na wysokość obr na ssaniu to za co jest odpowiedzialna ta większa sprężynka????
Gość
 

Postprzez Trivian » 10 mar 2007, 12:32

Ja cie krece sam sie zakrecilem :|

p.s – mam ten sam problem w moim mx3...wiec obserwuje dalej :]

Albo ide ta przepustnice wykrecic...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez marmat59 » 14 mar 2007, 23:41

Witam jestem począdkujący,mam mazde 323/89 kombi 1,6 pełny wtrysk.Tak jak w temacie wysokie obroty na zimno do 3000 ob/min w miare nagrzewania się spada dook.800 . Przeczytałem wasze wypowiedzi i mam pytanie czy regulacja obrotów według opisu dotyczy też mojej madzi czy to coś zupełnie innego.
marmat59
 

Postprzez jacks » 14 mar 2007, 23:54

Ja ustawilem ten TPS, ale nadal za dlugo trzyma na ssaniu (okolo 5-10 minut przy takiej pogodzie jak teraz) Oczywiscie po rozruchu zimnego silnika ma 2 tys obrotow, czyli nic sie nie zmienilo po czyszczeniu przepustnicy........macie jeszcze jakies pomysly ? Dodam ze wymienilem czujnik temperatury silnika, bo rok temu byl blad w komputerze tego czujnika oraz blad nr 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B oraz 16 – Czujnik EGR,ale po skasowaniu bledow do tej pory sie nie pojawily
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Trivian » 15 mar 2007, 15:31

dobra to moze ktos mi powie ktore GND mam zmostkowac bo sa dwa. Jeden w rzedzie obok TEN a drugi w osobnym rzedzie niezej. Wszystko to wyglada jak by dwie kostki sie wpinaly w DIAGNOSTIC, wiec nie wiem ktore GND polaczycz z tylko jednym TEN.

Piszcie piszcie...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez Gość » 15 mar 2007, 16:28

GND to masa i obojętnie które zmostkujesz będzie dobrze...
ja zmostkowałem to najbliżej TEN
pozd
Gość
 

Postprzez Trivian » 15 mar 2007, 19:35

ale nic sie nie dzieje po zmostkowaniu :| Zadnych objawow. Ale zauwazylem ze cos mi nie gra chyba z krokowym (zostal wyczyszczony). Trzyma mi strasznie wysokie obroty pomiedzy 4000-5000obr. I nie spadaja!!! Ale gdy scisne wezyk powietrza idacy do krokowego toobroty spadaja :|

Pomozcie bo nie wiem co jest grane.
Czy krokowy jest walniety czy co??

pozdro
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez Cysiek » 16 mar 2007, 09:31

Ciekawe jak się sprawa ma do 323f bg. Dziś sprawdze, ale wydaje mi się że tam nie ma chyba żadnych sprężynek
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 11:02

<font color="#FF0000"><b>Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu tulei zaworu elektromagnetycznego nie trzeba rozciągać sprężyn tylko zrobić regulację śrubą, która wpływa na siłę sprężyny! Jak ktoś ma już wyczyszczoną
przepustnicę i posmarowany tłoczek zaworu, to bez rozbierania od razu możne
przystąpić do regulacji.</b></font>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MarcinB » 26 mar 2007, 12:26

Ciekawe czy nie pomogłaby sama regulacja tą śrubą bez czyszczenia zaworu? Jeżeli problem tkwi tylko w skurczonej sprężynie to może by zadziałało? Żeby zawór lepiej się domykał i mniej otwierał na zimnym silniku należy tą śrubę wkręcić czy wykręcić?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 12:30

U mnie sama regulacja nie pomogła. Żeby zaworek po 10 latach pracował jak z fabryki trzeba go wyczyścić i lekko nasmarować.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jacks » 26 mar 2007, 12:46

Witam

Dzisiaj rano rizkrecilem swoj silniczek krokowy,ale nie wiem jak wyciagnac z niego te sprezynki zeby oczyscic i nasmarowac

ponizej umieszczam zdjecia mojego silniczka krokowego

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na tej fotke wszystko opisałem:

Obrazek

Sorry za jakosc zdjec,ale robilem je telefonem, bo nie mam dobrej cyfrowki, ale jesli ktos rozbieral ten silniczek ,to bedzie wiedzial jak mi pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 13:47

Na razie zostaw wszystkie sprężyny w spokoju, tylko wykręć zawór elektromagnetyczny od przepustnicy (to coś czarnego – plastikowego na zdjęciach :) Wymyj dokładnie wszystko w benzynie i poskładaj do kupy. Znajdź na zewnętrznej części przepustnicy śrubę do regulacji do późniejszego ustawienia. Nie widzę tej śruby na Twoich zdjęciach- powinna być naprzeciwko krokowego. Z tego co pisałeś to nie masz problemu z dużymi obrotami na ssaniu, tylko z czasem ich utrzymania. Jak wykręcisz krokowy, to w przepustnicy zostanie zawór reagujący na temperaturę płynu chłodzącego (duża sprężyna bimetalowa) i sprawdź jego działanie. Powinien się całkowicie zamknąć po wrzuceniu do gorącej wody 80C Wybadaj tylko którym kanałem jest wpuszczane powietrze, a którym wychodzi z termo-zaworu. Pisałem już o tym na początku tego tematu, więc tam zajrzyj. Sprawdź jeszcze drożność kanałów wodnych jak poskładasz już wszystko.

Możesz jeszcze na rozgrzanym silniku sprawdzić ręką (tylko ostrożnie) jak nagrzewa się dolna część przepustnicy gdzie jest zawór ze sprężyną bimetalową, bo jak układ jest zapowietrzony lub jest za mało płynu to zawór nie będzie się zamykał i ssanie się nie wyłączy całkowicie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323