Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez MarcinB » 26 mar 2007, 15:35

MarcinB napisał(a):Żeby zawór lepiej się domykał i mniej otwierał na zimnym silniku należy tą śrubę wkręcić czy wykręcić?


Możesz jeszcze odpowiedzieć na to pytanie?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Gość » 26 mar 2007, 16:10

MarcinB
jak masz jeszcze to wszystko porozkręcane to zrób pomiar tych sprężyn, chodzi mi o ich długość...
bo ja je rozciągłem i troche mi teraz obr falują
pozdr
Gość
 

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 19:12

MarcinB napisał(a):
MarcinB napisał(a):Żeby zawór lepiej się domykał i mniej otwierał na zimnym silniku należy tą śrubę wkręcić czy wykręcić?


Możesz jeszcze odpowiedzieć na to pytanie?


Wykręcanie= z czuciem wykręcona śruba (1-2obr) zmniejsza obroty na ssaniu (np. z 2500 na 2000) stabilizacja wolnych obrotów działa nadal bez zarzutu (włączenie klimy itp.) Nie ustawimy tym zaworem obrotów ssania na poziomie 1000-1100 w pierwszych sekundach włączenia silnika, bo oprócz tego zaworka jest drugi (bimetal), który również podnosi obroty. Nie jestem pewny ale komp zwiększa też chwilowo kąt zapłonu i to również ma na to wpływ.
Za dużo wykręcona powoduje unieruchomienie zaworu i ten przestaje całkowicie wpływać na obroty. Dzieje się tak dlatego, bo sprężynka w środku krokowego nie ma oporu tej większej i zamyka zawór na amen. Dlatego trzeba stopniowo kręcić śrubą i obserwować obroty.

Wkręcanie= Większe obroty na ssaniu. Można w ten sposób poprawić stabilizację obrotów jak są z tym problemy. Jednak za dużo wkręcona powoduje nie domykanie się zaworu i falowanie obrotów.

Chyba wystarczająco wyjaśniłem regulację tego ustrojstwa :)

KEEL napisał(a):jak masz jeszcze to wszystko porozkręcane to zrób pomiar tych sprężyn, chodzi mi o ich długość...
bo ja je rozciągłem i troche mi teraz obr falują
pozdr

Spróbuj regulacji śrubą. Jak rozciągnąłeś tę większą sprężynę, to teraz musisz wykręcać śrubę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MarcinB » 26 mar 2007, 19:19

KEEL napisał(a):MarcinB jak masz jeszcze to wszystko porozkręcane to zrób pomiar tych sprężyn, chodzi mi o ich długość...


Nic nie rozkręcałem, właśnie tak kombinuje żeby tego nie robić ;)

Pioteq25 dzięki za wyczerpujący opis <spoko>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez jacks » 26 mar 2007, 19:39

Ja chyba musze kupic nowy silniczek, bo wszystko juz robiłem co było moża zrobić i dalej jest tak samo

Można gdzieś wogóle kupic nowy silniczek krokowy do MX-3 V6 ??
Czy 200 zł za używke, razem z przepustnica to dobra cena ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Rafal_S » 26 mar 2007, 19:53

Witam!

Czy ktos moze potwierdzic:
czy w silniku Z5 z rocznika 97' nie wystepuje opisywana srubka do regulacji ??? ktora opisuje Pioteq25.

Jest tez opcja – na ktora licze, ze nie moge jej znalezc :)

Pozdro....
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 15:40
Posty: 5
Skąd: Krakow/Wroclaw
Auto: 323F 1.5 16V '97r 241tys.km

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 20:03

jacks napisał(a):Ja chyba musze kupic nowy silniczek, bo wszystko juz robiłem co było moża zrobić i dalej jest tak samo

Można gdzieś wogóle kupic nowy silniczek krokowy do MX-3 V6 ??
Czy 200 zł za używke, razem z przepustnica to dobra cena ?


A błedy wymigałeś?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jacks » 26 mar 2007, 20:29

W zeszłym roku pokazał mi się błąd 9 i 25 – czyli czujnik temp. silnika i Elektrozawór wolnych obrotów B
Błędy skasowałem, ale nic poźniej nigdy nie wystąpiły, a przejechałem od tamtego czasu kilka tysiecy km

Czujnik wymieniłem profilaktycznie,ale to nie pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Pioteq25 » 26 mar 2007, 20:37

Bład 25 oznacza regulator ciśnienia paliwa solenoid Zawór jest pod 34
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jacks » 26 mar 2007, 20:41

Sorki.......zle napisalem,ale chodzilo o blad 34
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez MarcinB » 26 mar 2007, 20:44

Rafal_S napisał(a):czy w silniku Z5 z rocznika 97' nie wystepuje opisywana srubka do regulacji ??? Jest tez opcja – na ktora licze, ze nie moge jej znalezc :)


Też na początku myślałem, że jej nie mam. Trzeba pomacać ręką na ściance zaworu od strony grodzi silnika. Ta śruba jest całkowicie schowana w takim otworze więc nie zawsze można ją odrazu znaleźć. No chyba że po liftingu coś panowie z Mazdy pozmieniali.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Rafal_S » 26 mar 2007, 20:59

Szukalem lusterkiem, i zadnego zaglebienia z sruba nie zauwazylem :(
Początkujący
 
Od: 22 maja 2006, 15:40
Posty: 5
Skąd: Krakow/Wroclaw
Auto: 323F 1.5 16V '97r 241tys.km

Postprzez Pioteq25 » 31 mar 2007, 20:45

Dodałem zdjęcia na pierwszej stronie tematu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MarcinB » 1 kwi 2007, 09:18

Próbowałem regulacji tą śrubą ale nijak nie mogłem jej ruszyć. WD40 też nie pomógł :(
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Pioteq25 » 1 kwi 2007, 10:29

MarcinB napisał(a):Próbowałem regulacji tą śrubą ale nijak nie mogłem jej ruszyć. WD40 też nie pomógł :(

Jak jeszcze jej nikt nie ruszał, to główka śruby jest przyłapana jakimś silikonem czy czymś podobnym -WD40 tego nie rozpuszcza. Trzeba dobrać odpowiednią końcówkę wkrętaka, aby nie zedrzeć rowków i pomału rozruszać śrubę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dplus » 19 maja 2007, 18:41

Wykonałem podobne czyszczenie na MAZDA MX-3 1.6 16V (B6).

Wyjąłem przepustnicę, wymyłem wlewając do kanalików benzynę, psiknąłem trochę wd-40 i wytarłem do sucha gdzie sięgnąłem. Przy regulacji wkręciłem śrubę regulacyjną na max, aby osiągnąć jak najniższe obroty na biegu jałowym.

Efekt zadowalający – kiedyś obroty na ssaniu miały od 1900 – 2200 obr/min, po nagrzaniu nie chciały zejść poniżej 1300, obecnie ssanie max 1500 czyli prawidłowo, a po nagrzaniu schodzą zazwyczaj do ok 1000 ale da się z tym jeździć. Czasami, ale bardzo rzadko jałowe spadają do prawidłowej wartości 750 obr.

Cały czas mam spadające obroty do nawet 300 przy wrzuceniu na luz (tylko przy mocno rozgrzanym silniku). Zastanawia mnie co może być przyczyną takiego zachowania?

Zastanawia mnie również w jakim położeniu powinna być dysza zaznaczona na fotce – jest przysłaniana takim jakby walcem, jednak jak widać na fotce cały czas jest w pewnym otwarciu – nie potrafiłem określić czy to wada czy nie. Ktoś może coś powiedzieć?

I jeszcze jedno – ten czarny element zdaje się silnik krokowy, czy jest rozbieralny?
zbliżenie:
Obrazek

ten sam element oddalony:
Obrazek

reszta fotek pokazujących różnice w przepustnicy mx-3:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Pioteq25 » 19 maja 2007, 21:46

Zrób tak:
1. Na wyciągniętej przepustnicy sprawdź czy zawór ze sprężyną bimetalową całkowicie się zamyka pod wpływem gorącej (80C) wody. Zanurzasz cały ten element w zbiorniku z gorącą wodą i szybko po wyciągnięciu lejesz trochę wody do kanału wlotu powietrza dla tego zaworka sprawdzając czy woda nie przechodzi z drugiej jego strony. Jeżeli będzie ok przejdź do punku 2. :)
2. Sprawdź w prosty sposób działanie krokowego podłączając do jego styków 12V z aku. powinien się otwierać i po odcięciu zasilania zamykać całkowicie bez przeszkód.
3. Sprawdź czy w dolocie nie ma gdzieś jakiś nieszczelności- ja używam do tego gumowej rurki (takiej do spuszczania wina z butli :) i przykładając jeden koniec do ucha po kawałeczku sprawdź cały dolot czy gdzieś nie syczy głośniej.

4. Ustaw obroty jałowe jak podaje instrukcja z tolerancją 50obr. śruba jest na górze przepustnicy i robisz to w trybie serwisowym. Wyłącz przed tym radio, światła, wentylację itp.
5. Na koniec ustaw krokowy śrubą, ale tak aby stabilizował obroty po włączeniu świateł, wrzuceniu na luz i jednocześnie domykał się odpowiednio, gdy nie jest potrzebne dodatkowe powietrze.

Jest trochę z tym zabawy, ale później jest cacy :]

Jeszcze sprawdź poziom płynu chłodzącego tyle że w chłodnicy a nie w zbiorniczku i oczywiście na zimnym silniku!
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Angel » 19 maja 2007, 22:26

Mam podobne objawy...obroty z rana około 2200, długo się utrzymuje 1800-1500. Falowanie obrotów przy hamulcu, szybach i tego typu rzeczy.

Mógłby ktoś odświeżyć te zdjęcia z pierwszej strony?Bez nich się tego nie podejmę :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez dplus » 19 maja 2007, 22:37

hmm... jak ja bym chciał ominąć te zabawy :))) super dzięki za poradę, napewno wykorzystam.

czyli według ciebie te dodatkowe otwory po rozgrzaniu silnika powinny być całkowicie zamknięte i szczelina która jest na zbliżeniu nie jest dobrym objawem (jeśli nie widzisz to szczelina o której mówię na fotografii zbliżeniowej tworzy taki mały czarny prostokąt u dołu w głębi otworu). wydaje mi się że w takim wypadku czeka mnie zmiana silnika krokowego, lecz nie potrafiłem się do niego dostać/odkręcić od przepustnicy:/ on wogole jest rozbieralny? czy może od razu szukać całą przepustnicę.

aha, jak już o odkręcaniu mowa, to tam jest pewna regulacja, czy mogę tą regulacją wyregulować sobie nie domykający się krokowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Gość » 20 maja 2007, 22:01

Witam mam mazde 323C Z5 mam prośbę o fotografie czyszczenia zaworka ponieważ coś wcielo je. Proszę na adres lopico88@wp.pl z góry dziekuje i pozdrawiam Marcin
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323